eitaa logo
اندیشه تشیّع
17.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
5.6هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️چرا می‌گوییم ارزش علی (ع) از همه دنیا بیشتر است؟ ✅ چون خود را به "تمام" دنیا نفروخت! فوق العاده زیبا و آموزنده 👌🏻 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
❌ رد ادعای آدم‌خواری در فقه اسلام! 💬 : آیا درست است که در فقه اسلامی، آدم‌خواری جایز دانسته شده است؟ ✅ : ✍در مکتب اسلام، حفظ جان از اوجب واجبات است. لذا شخصی که از تشنگی دارد می‌میرد و دسترسی به آب پاکیزه ندارد، می‌تواند برای حفظ جانش از آب‌های آلوده و نجس برای نجات جانش استفاده کند. و یا اینکه شخصی که در بیابانی گیر کرده و از گرسنگی نزدیک است جانش را از دست دهد، اینجا می‌تواند برای نجات جانش گوشت مردار را -که در حالت عادی حرام است- بخورد. آدم‌خواری یا خوردن گوشت انسان نیز حرام است. چه زنده باشد و چه مرده. چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان. اما در حالت اضطرار که هیچ چیز دیگری (مثلا مردار حیوانات) در دسترس نیست، می‌توان از مردار انسان به قدر حفظ حیات، استفاده کرد. این حکم در قرآن تصریح شده است. روایات فراوانی هم در این رابطه وجود دارد. 👈حالات مختلفی برای اضطرار وجود دارد که در کتب فقهی بحث شده است، یکی از آن حالات این است که اگر شخص مضطر، انسان زنده‌ای را پیدا کرد، دو حالت دارد: اگر آن انسان زنده از جمله کسانی است که خون‌شان محترم است، جایز نیست که به او تعرضی کند؛ اما اگر از جمله کسانی باشد که خون‌شان مباح است، جایز است که به قدر حفظ جان از آن شخص تغذیه کند. 👈منظور از کسانی که خون‌شان مباح است، افرادی است که کشتن آنها واجب شده، مانند شخصی که تروریست است و به دلیل جنایت‌های بسیاری که مرتکب شده، به اعدام محکوم شده است. این شخص در حکم میّت است و در حالت اضطرار که هیچ چیزی برای خوردن یافت نشد، می‌توان ابتدا حکم اعدام این شخص را جاری نمود و به قدر حفظ حیات از او استفاده کرد. ✅بنابراین اصل این مطلب که در حالت اضطرار انسان گاهی ناچار به استفاده از چیزهایی می‌شود که در حالت عادی مجاز به استفاده از آن‌ها نیست، یک مطلب عقلائی است که همه‌ی عقلای عالم آن‌را می‌پسندند. در تاریخ مواردی از آدم‌خواری در حالت اضطرار نقل شده است. مثلا ارتش هخامنشی در حمله به افریقا، دچار کمبود آذوقه شد. از همین روی برای نجات از گرسنگی شروع کردند به خوردن یکدیگر! 👈حالت اضطرار بخشی از زندگی انسان است. در قوانین اسلامی برای این حالت بایدها و نبایدها و ضوابطی تعیین شده است. انسان در حالت اضطرار حقّ ندارد انسان بی‌گناهی را بکشد و از او تغذیه کند. اما در مورد اشخاصی که مستحقّ مرگ شمرده شده‌اند، مسئله فرق می‌کند. البته اینکه این حکم شامل کدام دسته از انسان‌ها می‌شود، اختلافات اجتهادی وجود دارد. btid.org/fa/news/153342 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
آیا قیام توابین و قیام مختار ثقفی مورد تایید ائمه اطهار علیهم السلام بوده است یا نه؟.mp3
2.2M
💬 🔹آیا قیام توابین و قیام مختار ثقفی مورد تایید ائمه اطهار علیهم السلام بوده است یا نه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✨ به تو از دور سلام به سلیمان جهان، • از طرف مور سلام ✨ به تو از دور سلام به حسین از طرف • وصله ‌ی ناجور سلام ✨ به تو از دور سلام به سلیمان جهان، •• از طرف مور سلام ✨ به تو از دور سلام می زنه واسه زیارت •• دل من شور سلام 🚩 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🖤 امام سجاد(ع) و چگونگی تحقق جامعه آرمانی خیررسان ✍ برای ساخته شدن یک جامعه آرمانی، راهی نیست جز آن که همه افراد آن جامعه، به سهم و اندازه و توان خود در شکل دهی ارزش های واقعی جامعه نقش داشته باشند. در این باره، سخن بسیار راهگشای امام سجاد علیه السلام می تواند محور اساسی نیل به چنین جامعه آرمانی باشد: «اَجْرِ لِلنّاسِ عَلی یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ وَ هَبْ لی مَعالیَ الاَخْلاقِ وَ اعْصِمْنی مِنَ الْفَخْرِ: به دست من برای مردم خیر و نیکی جاری ساز و آن را با منّت گذاری من تباه مکن، و مرا اخلاق والا عطا فرما و از فخرفروشی نگاه دار.» 👈در دین اسلام رساندن خیر به دیگران، یکی از دغدغه های اساسی یک مؤمن شمرده شده است تا جایی که رسول خدا صلّی الله علیه و آله می فرمایند: «مَن‏ أَصبَحَ‏ وَ لَم‏ يَهتَمَّ‏ بِأُمورِ المُسلِمينَ‏ فَلَيسَ بِمُسلِمٍ: هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، مسلمان نیست.» 👈تقویت خواست درونی کمک رسانی چنان که در دعای مذکور امام سجاد علیه السلام نیز دیده می شود، شوق و رغبت درونی آن حضرت، اولین عامل سوق دهنده ایشان به سوی نیکی رسانی به مردم است و به همین خاطر است که از خدای متعال درخواست می کند او را واسطه خیررسانی به مردم قرار دهد. با این که به نظر می رسد این مرحله، چندان اهمیتی نداشته باشد اما در واقع مهم ترین مرحله برای خیررسانی به مردم همین مرحله است. 👈در توضیح آن باید گفت؛ کسی می تواند خواهان واقعی خیر رسیدن به دیگران باشد که قبل از آن، روح خود را از رذایل اخلاقی بزرگی همچون تنگ نظری، حسد، تکبر و... پاک کرده باشد. در غیر این صورت، همچنان که در عبارت بعدی دعای امام سجاد علیه السلام آمده است شخص در هنگام کمک به دیگران، ارزش و فایده کار خود را با منّت نهادن بر دیگران از بین می برد و کار خود را ضایع می کند. 👈به عبارت دیگر؛ کسی می تواند میل و رغبت وافر نسبت به خیر رسانی به دیگران داشته باشد که راه دل خود را از هر مانع اخلاقی هموار ساخته باشد. btid.org/fa/news/154149 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عنایت (علیه السلام) به شیعیان و دوستانشان ✅استاد عالی 👌 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
در مورد نحوه دفن شهدای کربلا توضیح دهید؟ .mp3
831.1K
💬 ▪️در مورد نحوه دفن شهدای کربلا توضیح دهید؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🖤لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْـمَلِكُ الْـحَقُّ المُبِينُ🖤 🗓 امروز پنج شنبه: 27 شهریورماه 1399 28 محرم الحرام 1441 17 سپتامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
📆 🖤 تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام 22 روز باقیست... 9⃣ کلام نهم: 🖤 (ع) فرمودند: 🌴 خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ لَمْ يَكُنْ فِيهِ كَثِيرُ مُسْتَمْتِعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّينُ وَ الاَدَبُ، وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ. 🍃پنج چيز است كه در هركسى نباشد، خير زيادى در او نيست: عقل، دين، ادب، حيا و خوش‏خويى. 📖حياة الامام الحسين(ع)، ج ۱ ص۱۸۱ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
👇👇👇 ♦️فتنه های آخر الزمان♦️ 🔔 چگونه می میرند؟ روایت شده: 🔸شیعه‌ی ما اگـر مرتکب معصیتی شـود، نمی‌میرد مگر این‌که به بلایی چه در مال و چه در فرزند و چه در خودش مبتلا گردد و این ابتلا موجب از بین رفتن گناهانش گردد 🔹و خدا را به گونه‌ای ملاقات نماید که هیچ اثری از گناه در او باقی نمانده باشد و اگرچیزی از گناه در او باقی مانده بود، به هنگام مرگ دچار سختی و شدّت می‌گردد. (سپس پاک می‌شود) 📚بحارالانوار، ج6، باب سکرات الموت و شدائده، ص 157 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷حاضری به امام زمان(عج)کمک کنی که جهان را اداره کند؟ ولی شرایط دارد.... 🎙حجت الاسلام پناهیان ✅ سخنرانی بسیار شنیدنی👌 🚩 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
ﺗـااربعین🖤 ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ... ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ ﻧﮑﻨﺪ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻤﺎﻧﻢ ! ﻧﮑﻨﺪ ﺑﻐﺾ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﻏﻢ🥀 ﻧﻪ ﺑﺒﺎﺭﺩ ﻧﻪ ﺑﮑﺎﻫﺪ ﺍﺑﺪ ﺍﻟﺪﻫﺮ ﺑﻤﺎﻧﺪ ؟ ؟ﻧﮑﻨﺪ ﺍﺷﮏ ﻧﺮﯾﺰﻡ ؟ ﻧﮑﻨﺪ ﮐﺮﺏ ﻭ ﺑﻼ ﺭﺍ ﻧﺪﻫﯽ🕌 ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺭﺑﺎﺏ ؟ نکند باز بمانم ؟ ﻧﮑﻨﺪ ﺑﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﻢ ﮐﻪ ﺣﺮﻡ ﺍﻫﻞ ﺣﺮﻡ ﻣﯿﺮ ﻭ ﻋﻠﻤﺪﺍﺭ ﻧﯿﺎﻣﺪ ؟😭 ﻧﮑﻨﺪ ﭘﺎﯼ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺣﺮﻣﺖ ﺑﺎﺯ ﺑﻤﺎند👣 ﺑﻪ ﺩﻟﻢ ﺣﺴﺮﺕ ﻭ ﺁﻫﺶ؟ ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ🥀 ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ ﻧﮑﻨﺪ ﺩﯾﺮ ﺷﻮﺩ ﺟﺎ بمانیم. نکند دیر شود جا بمانیم ...💔 •‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
چرا خداوند در قرآن کریم بیشتر از ضمیر جمع استفاده می کند و می گوید و مثلا می گوید ما آسمان ها را خلق کردیم و...؟.mp3
1.29M
💬 🔹 چرا خداوند در قرآن کریم بیشتر از ضمیر جمع استفاده می کند و مثلا می گوید ما آسمان ها را خلق کردیم و...؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
👇👇👇 🔰نحوه ی پیدایش نسل حضرت آدم علیه السلام به چه شکل بوده است آیا خواهر و برادرها با هم ازدواج کردند؟ ✍ خود حضرت آدم علیه السلام و حوا سلام الله علیها طبق نص قرآن کریم از خاک آفریده شده اند و خداوند متعال از آن روح شریف در او دمید و انسان ایجاد شد. 🔹 نسل انسان از طریق ازدواج حضرت آدم با حوا و فرزندانی که متولد شده اند تکثیر شده است. گویا فرزندان زیادی هم از این دو بزرگوار به دنیا آمده اند و نقل شده که در هر بار زایمان فرزندان دو قلو از حضرت حوا به دنیا می آمده است. 🔰درباره ی نسل بعدی اقوال متعددی داریم: 1⃣ فرزندان آدم با بقایای نسل های انسان های پیشین که هنوز نسلشان کاملاً منقرض نشده بود و بقایایی از آن ها روی زمین زندگی می کرده اند ازدواج کرده اند و بدین ترتیب نسل انسان تکثیر پیدا کرده است. 2⃣ خداوند حوریان و همسرانی بهشتی برای فرزندان آدم ع خلق کرد و از ازدواج این ها با هم نسل بشر تکثیر شد. 3⃣ فرزندان انسان با افرادی از طایفه ی جن ازدواج کردند و نسل بشر از این طریق تکثیر پیدا کرد. 4⃣ فرزندان آدم با هم ازدواج کردند و در طبقه ی اول این اتفاق افتاد که خواهر و برادر با هم ازدواج کردند و از این طریق نسل انسان تکثیر شد. ❌ از آن جا که حرمت و حلیت تابع مصالح و مفاسد هستند چون در آن زمان ضرورت و مصلحت اقتضاء می کرد ازدواج با محارم حلال بود ولی در نسل های بعدی چون این ضرورت برداشته شد چنین ازدواجی حرام شد. 💠 روایتی از امام رضا علیه السلام بر این مطلب دلالت دارد. همچنین علامه طباطبایی ره از ظاهر آیه ی اول سوره نساء همین مطلب را استفاده کرده اند. خداوند متعال در آیه ی اول سوره نساء می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذي تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلَيْكُمْ رَقيبا» از ظاهر فراز «وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً» که یعنی از آن دو مردان و زنان زیادی را پراکنده کرد، می توان برای تقویت این نظر استفاده کرد؛ چرا که نفرموده: وَ بَثَّ مِنْهُما و مِن غیرهما. 🔰 در زمان حضرت آدم شریعتی به این معنا وجود نداشت و اولین پیامبر صاحب شریعت حضرت نوح علیه السلام است که با فاصله زمانی زیادی نسبت به حضرت آدم ع قرار دارند. در زمان حضرت آدم ع و پیش از حضرت نوح ع انسان ها بر طبق مقتضیات فطری و انسانی خودشان و آن چه پیامبرانشان بیان می کردند می بایست رفتار می کردند و بایدها و نبایدها بر طبق همین ها بود. ✳️ ممکن است شخصی اشکال کند که ازدواج با محارم با طبع و فطرت انسان ناسازگار است که در پاسخ باید گفت که چنین چیزی ثابت نشده است. پس به لحاظ ذاتی اشکالی در این ازدواج با فرض وجود مصلحت نیست. 💢 برخی ازدواج ها هم داریم که حرام است ولی ممکن است تحت شرایطی حلال شوند. مثلا ازدواج با خواهر زن حرام است ولی در صورت فوت همسر یا طلاق دادن او این حرام به حلال تبدیل می شود در صورتی که اگر حرمت ذاتی بود تحت هیچ شرایطی نباید حلال می شد. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزندم کفریات می گوید با او چه کنم آیا او را نفرین کنم؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
▪️حرم شاه شب جمعہ چہ بلوایے شد ▪️مادرے گفت بُنیّہ و چہ غوغایے شد ▪️غم جانسوز تو هرگز نرود از یادش ▪️ڪہ سر پیڪر تو،آه..چہ دعوایے شد 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونھ با امامِ‌زمان ارتباط قلبــ♥️ــے برقرار کنیم؟ 🚩 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
Rafiei-26.mp3
3.51M
🎧 🔶 موضوع: هفت قدم تا رهایی از گناه 🎤 حجت الاسلام رفیعی 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🖤 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🖤 🍃 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ🍃 🍃 وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🍃 🗓 امروز : 28 شهریورماه 1399 29 محرم‌ الحرام 1441 18 سپتامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
📆 🏴 تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام 21 روز باقیست... 0⃣ 1️⃣ کلام دهم: 🖤 علیه‌السلام فرمودند: 🌴 لَا تُمَارِینَّ حَلِیماً وَ لَا سَفِیهاً فَإِنَّ الْحَلِیمَ یُقْلِیک وَ السَّفِیهَ یؤْذِیک. 🍃با حلیم (بیخیال)و سفیه بحث نکن. زیرا بیخیال تو را عصبانی و نادان اذیتت می کند 📖بحارالأنوار، ج 75، ص127، ح10 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔰دستور به قتل عام کردها در روایت؟! 💬 : آیا این درست است که امام حسن عسکری(علیه‌السلام) دستور قتل عام کردها را صادر کرده‌اند؟ ✅ : برای پاسخ به این سوال چند نکته را عرض می‌کنیم: 1⃣ قومیت‌گرایی در اسلام تنها ملاک ارزش‌گذاری در دین اسلام، تقوا است. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) در این‌باره فرمود: «اى مردم بدانيد! خداى شما يكى است و پدرتان يكى، نه عرب بر عجم برترى دارد و نه عجم بر عرب، نه سياه‌پوست بر گندم‌گون و نه گندم‌گون بر سياه‌پوست، مگر به تقوا...». 2⃣ کرد در منابع اسلامی در منابع اسلامی واژه‌ی کرد، به رمه‌گردانان و کوچ‌نشینان ایرانی اطلاق می‌شده است. مثلا به دیلمان، کردهای طبرستان و به اعراب بادیه‌نشین عراق، کردهای سورستان می‌گفتند. 👈 ولادمیر الکسیویچ ایوانف می‌گوید: «نام کرد در سده‌های میانه(کم و بیش از سده پنجم میلادی تا شانزدهم میلادی) نامی بود که بر همه رمه‌گران و کوچ‌گران ایرانی اطلاق می‌شده است.» 👈آن‌چه که روشن است، تحول واژه «کرد» از یک معنای اجتماعی و شیوه زندگی گروه‌های مختلف ایرانی‌تبار، به یک قوم است که زمان زیادی هم طول کشیده است. البته در منابع تاریخی قرن هفتم، کُرد به عنوان یک قبیله‌ی خاصّ معرفی شده است. 3⃣ غارت‌گری، شغل گروهی از کردها در قدیم گروهی از کردها به غارتگری و راهزنی مشغول بوده‌اند و به سبب همین صفات و اعمال زشت بوده که در برخی از روایات نسبت به رابطه با این گروه هشدار داده شده است. 👈روایت محلّ سوال هم به همین صورت است. مرحوم کلینی در باب قتل اللصّ(کشتنِ دزد)، نقل می‌کند: «احمد بن اسحاق اشعری می‌گوید: در نامه‌ای به امام حسن عسکری(علیه السلام) در مورد نحوه برخورد با اکراد پرسیدم. حضرت فرمودند: اکراد را فقط به وسیله تیزی شمشیر، تنبیه کن!» 🔹مرحوم شیخ طوسی نیز در کتاب التهذیب در مبحثی که مربوط به قضاوت در مورد دزدی است که در حال دزدی او را کشته‌اند، به نقل همین روایت می‌پردازد. 🔹علامه مجلسی مقصود از اکراد را، گروهی از ایشان که دزدی می‌کرده‌اند و در آن زمان کم نبوده‌اند، دانسته است. شاهد دیگر در مورد اینکه افرادی از اکراد به راهزنی مشهور بوده‌اند، تا جایی که کُرد بودن جزء صفات ناپسند تلقّی می‌شده، اینکه علامه حلی در تذکرة، حمله اکراد را در کنار بلایی چون حمله ملخ‌ها، عنوان کرده است. و این نشان از خطرناک بودن این دسته از افراد کرد، داشته است. ✅بنابراین در روایات، مراد همه اکراد نیست؛ بلکه منظور بخش خاصی از این گروه بوده که در زمان صدور روایت، به راهزنی مشغول بودند و جزء کفّار محسوب می‌شدند. btid.org/fa/news/153399 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
پاسخ به شبهه معاندین ملی گرا و زرتشتی نما در خصوص صیغه عقد اسلامی..mp3
2.23M
پاسخ به شبهه معاندین ملی گرا و زرتشتی نما که صیغه ی ازدواج اسلامی را به مسخره گرفته و با ترجمه نامناسب درحال انتشار در فضای مجازی می باشند. ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔰چرا روز جمعه، جمعه نام‌گذاری شد؟ ✨ شخصی به امام باقر علیه‌السلام عرض کرد: كَيْفَ سُمِّيَتِ اَلْجُمُعَةُ بِالْجُمُعَةِ؟ 🔸چگونه روز جمعه، جمعه نام‌گذاری شد؟ ✨ قَالَ: إِنَّ اَلله عَزَّ وَ جَلَّ جَمَعَ فِيهَا خَلْقَهُ لِوَلاَيَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ وَصِيِّهِ فِي اَلْمِيثَاقِ فَسَمَّاهُ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ لِجَمْعِهِ فِيهِ خَلْقَهُ 🔸 حضرت فرمودند: خداوند در آن روز مخلوقاتش را برای (گرفتن پیمان) ولایت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و وصیّش (امیرالمؤمنین علیه السلام) در میثاق جمع کرد، پس آن روز را به خاطر جمع کردن مخلوقاتش روز جمعه نامید. 📖 تهذیب الاحکام، ج3، ص3. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کسی که خود کشی کند جهنمی می شود یانه و فرق آن با کشتن دیگران چگونه است؟.mp3
1.21M
💬 🔹 کسی که خود کشی کند جهنمی می شود یانه و فرق آن با کشتن دیگران چگونه است؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈