3.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠علت دلگیر بودن غروب جمعه 😔
🎙حجت الاسلام_میرزا محمدی👌
#ما_ملت_امام_حسینیم🏴
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🖤 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🖤
🍃 یا رَبَّ الْعالَمین 🍃
🗓 امروز شنبه:
29 شهریورماه 1399
1 صفر 1441
19 سپتامبر 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله
📆 #روز_شمار_اربعین
🏴 تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام 20 روز باقیست...
1️⃣ 1️⃣ کلام یازدهم:
🖤 #اباعبدالله علیهالسلام فرمودند:
🌴 لَاتَقُولَنَّ فِی أَخِیک الْمُؤْمِنِ إِذَا تَوَارَی عَنْک إِلَّا مَا تُحِبُّ أَنْ یقُولَ فِیک إِذَا تَوَارَیتَ عَنْه.
🍃 در غیاب برادر مؤمنت، درباره ی او سخنی نگو مگر آن چه دوست داری هنگام غیاب تو، درباره ات بگوید.
📖بحارالأنوار، ج 75، ص127، ح10
هفت دریا نستانیم به یک قطره اشک
دیده ما صدف، این قطره همان گوهر توست...
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
دعای عهد را صبح تا چه زمان می شود خواند؟.mp3
زمان:
حجم:
59.5K
💬 #سوال_مخاطب
#دعای_عهد
🔹 دعای عهد را صبح تا چه زمان می شود خواند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
✅ توکل به خدا و اساب عادی
✍ برخی افراد گمان میکنند که بین توکل به خداوند متعال و اموری مانند رجوع به پزشک، داشتن محافظ و ... منافات دارد،
حال آنکه اگر شخصی با آموزههای اسلام آشنایی داشته باشد، به خوبی پی خواهد برد که این دو در راستای یکدیگر هستند، به این معنا که یک انسان موظف است که وظیفه خویش را به خوبی انجام دهد، آنگاه به خدای متعال نیز توکل کند، زیرا که تأثیرگزاری و خلق این امور نیز به دست خدای متعال است و خود خدا نیز دستور داده این امور رعایت شود،
به همین خاطر زمانی که فردی از رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) پرسید که آیا شترم را رها کرده و به خدا توکل کنم؟، حضرت در پاسخ فرمودند: شتر را ببند و به خدا توکل کن.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🔰 توماس هابز و زندگی
✍ عدم اعتقاد و باور به خدای متعال زندگی بشر را پوچ و بیمعنا میکند، به گونهای که بزرگان اندیشه غرب که خدا را از زندگی خویش حذف کردهاند، زندگی را مانند زندانی توصیف کردهاند که تنها با زجر باید آن را باید تحمل کرد، به عنوان نمونه «توماس هابز» فیلسوف نام آشنای تمدن غرب در این زمینه میگوید:
«زندگی انسان فقط در انزوا و کمبود، پست و زشت، نفرت انگیز، خشن، حیوانی و کوتاه است!»
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🔰علم به همه اسرار قرآن در نزد اوست!
✍قرآن کریم در آیهای نورانی از شخصی سخن میگوید که او را عالم به تمام کتاب میداند؛ و بیان میکند «علم الکتاب» یعنی علم به تمام این کتاب مقدس، در نزد اوست:
«مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب؛[رعد/43]» یکی از بحثهای مهم ذیل این آیه، این است که به راستی این شخص چه کسی بوده است و منظور از قرآن کریم کیست؟
اگر به کتب روایی و تفسیری شیعه و اهل سنت مراجعه کنیم، خواهیم دید که روایات بسیاری از نبی اکرم(صلیاللهعلیهوآله) نقل شده است که منظور از این شخص در آن زمان، تنها «امیر المومنین»(علیهالسلام) بوده:
1⃣ «حاكم حسكانى» از «ابو سعيد خدرى» نقل میکند:
«سَألْتُ رَسُولَ اللّهِ(صلّىاللّهعليهوآله) عَنْ قَوْلِ اللّهِ تَعَالَى:
«وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ». قَالَ: ذَاكَ اَخِى عَلِىُّ بْنُ اَبِيطَالِبٍ؛ از رسول خدا درباره اين آيه سوال كردم، فرمودند:
عالم به كتاب برادر من على بن ابیطالب(علیهالسلام) است».
👈همچنین خود او از «ابو صالح» نقل میکند: «مراد از عالم به كتاب در آيه مباركه، على بن ابیطالب(علیهالسلام) است».
2⃣ «قندوزى حنفى» از «عبد اللّه بن عطّار» در کتاب خود نقل میکند: «امام محمد باقر(عليهالسلام) فرمودند: كسى كه علم كتاب نزد اوست، على بن ابیطالب(علیهالسلام) است».
🔹 همچنین او از «ابن عباس» نقل میکند: «مراد از عالم به كتاب در آيه مباركه، على بن ابیطالب(علیهالسلام) است».
👈اگر به منابع معتبر شیعه هم نگاه کنیم، خواهیم دید روایات متعددی وجود دارد که ائمه اطهار(علیهمالسلام) فرمودهاند منظور از این آیه، امیرالمومنین(علیهالسلام) بوده و بعد از ایشان، این علم به امامان بعدی رسیده است؛ به طور مثال «یزید بن معاویه عجلی» میگوید از امام باقر(علیهالسلام) راجع به تفسیر آیه «عنده علم الکتاب» پرسیدم؛ حضرت در پاسخ فرمودند:
«ايّانا عنى، و علىّ افضلنا و اوّلنا و خيرنا بعد النّبى(صلّىاللّهعليهوآله): خداوند در اين آيه ما را اراده كرده است، و علىّ بن ابیطالب(علیهالسلام) با فضيلتترين و مقدمترين و بهترين ماست، بعد از نبى مكرم(صلّىاللّهعليهوآله)».
👈همچنین از «ابو سعيد خدرى» روايت شده که از رسول خدا درباره آيه «عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتاب» سئوال كردم؛ حضرت فرمود: این درباره وصى برادر من، سليمان بن داود است؛ عرض كردم: اى رسول خدا(صلّىاللّهعليهوآله) مراد از آيه «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ» كيست؟ فرمود: برادر من علىّ بن ابیطالب(علیه السلام) است».
🔹روایات شیعه در این موضوع، بسیار زیاد است و به چند روایت ختم نمیشود؛ لذا هیچ شکی وجود ندارد که منظور از این آیه تنها امیرالمومنین(علیهالسلام) بوده است و بعد از ایشان علم وی، به ائمه بعدی(علیهمالسلام) رسیده است.
btid.org/fa/news/47300
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
سر مقدس امام حسین علیه السلام کی به کربلا برگشت و کنار بدن ها دفن شد؟.mp3
زمان:
حجم:
452.6K
💬 #سوال_مخاطب
#برگشت_به_کربلا
🔹سرهای مقدس شهداء کربلا و امام حسین علیه السلام کی به کربلا برگشت و کنار بدن ها دفن شد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا شیعیان برخلاف اهل سنت در نماز بر مهر سجده می کنند
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
🍃 یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام🍃
🗓 امروز یکشنبه:
30 شهریورماه 1399
2 صفر 1441
20 سپتامبر 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🖤 #السلام_علیک_یااباعبدالله 🖤
📆 #روز_شمار_اربعین
🏴 تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام 19 روز باقیست...
2️⃣ 1️⃣ کلام دوازدهم:
🖤 #اباعبدالله علیهالسلام فرمودند:
🌴 اعْمَلْ عَمَلَ رَجُلٍ یعْلَمُ أَنَّهُ مَأْخُوذٌ بِالْإِجْرَامِ مَجْزِی بِالْإِحْسَان.
🍃 همانند آن مردى كار كن كه مى داند در برابر گناه مؤاخذه مى شود و در برابر كار نيك پاداش مى گيرد.
📖بحارالأنوار، ج 75، ص127، ح10
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🔰 سوالاتی از برادران اهل سنت:
✍ قرآن کریم در آیات متعددی به مسلمانان دستور میدهد که از پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) اطاعت کامل داشته باشند و در هیچ موردی با ایشان مخالت نکنند. از طرفی خود پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) در حدیثی که مورد قبول شیعه و اهل سنت است فرمودند: «اى مردم هيچ چيزی شما را به بهشت نزديك و از آتش دوزخ دور نمىکند، مگر اینکه من شما را به آن امر كردم؛ و هيچ چيزی شما را به آتش نزديك و از بهشت دور نمىکند، مگر اینکه من شما را از آن نهى كردم».
👈همچنین امام صادق(علیهالسلام) فرمودند: «حلال محمد حلال است تا روز قیامت؛ و حرام محمد نیز تا روز قیامت حرام است، و هرگز تغییر نخواهند کرد». با توجه به این روایت، هرگز احکام دین مبین که اسلام که توسط پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) آورده شده است، هرگز تغییر نمیکند و اگر کسی بخواهد این احکام را تغییر دهد، حلالی را حرام، یا حرامی را حلال کند، قطعا بدعتگذار خواهد بود.
👈حال اگر به تاریخ صدر اسلام نگاه کنیم خواهیم دید؛ در موارد متعددی جناب «عمر بن خطاب» خلیفه دوم، با دستورات پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) به مخالفت پرداخته و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال اعلام کرد؛ ما برای رعایت اختصار چند مورد از این احادیث را که توسط خود اهل سنت بیان شده است را بیان میکنیم:
1⃣ «علّامه امينى» از «طبرى» نقل میکند که «عمر بن خطاب» گفت: «سه چيز در زمان رسول خدا حلال بوده است، اما من آنها را حرام مىكنم و هر كس آن کارها را انجام دهد، او را عقاب مىكنم؛ متعه حجّ، متعه زنان و گفتن «حى على خير العمل» در اذان». لذا طبق این نقل که در کتب اهل سنت فراوان دیده میشود، خلیفه دوم این موارد را که در زمان پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) جایز و حلال بوده را حرام کرد.
2⃣ «طبرى» در تاريخ خود با سلسله سند متّصل، از «عمران بن سواء» روايت میكند كه عمران گفت: «نماز صبح را با عمر خواندم، پس عمر برخاست، من نیز با او برخاستم؛ او گفت: آيا حاجتى دارى؟ گفتم: بلى. گفت: با من بيا. من با او رفتم، تا داخل منزل شدیم، گفتم: آمدهام تو را نصيحتى كنم؛ گفت: مرحبا به پند دهنده هر صبح و شام، گفتم: امّت تو، بر تو چهار چيز را عيب مىگیرند: 1. تو «عمره تمتّع» را در ماههاى حجّ، حرام كردى در حالیکه رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) حرام نکرده بود، همچنین ابوبكر نيز حرام نکرد؛ 2. تو «متعه نساء» را حرام كردى، در حالیكه از طرف خدا جايز بود، و ما در گذشته با يك كفّ از طعام متعه مىکرديم؛
3⃣ چنين حكم كردهاى كه اگر كنيزى از مولاى خود بچّهاى به دنیا بیاورد، به سرعت آزاد مىشود، با آنكه مولای آن کنیز، او را آزاد نكرده باشد؛
4⃣ مردم از تو شكايت دارند كه رعيّت را به شدّت و تندى حركت مىدهى و با خشونت و تعب مىرانى؛
در اين حال عمر گفت: «انا زميل محمّد و كان زامله فى غزوة قرقرة الكدر ... من هم طراز و هم رديف محمد(صلیاللّهعليهوآله) هستم و در غزوه «قرقرة الكدر» روى مركب، در رديف پيغمبر اكرم(صلیاللهعلیهوآله) نشسته بودم؛ سوگند به خدا كه من گلّه را مىچرانم و سيرشان مىكنم ....»
btid.org/fa/news/46332
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈