💥 ما عرب پرست نیستیم!
✍ ایرانیان از همان ظهور اسلام و در دوران زندگانی اهل بیت(ع)، عشق و ارادت خود را به این خاندان نشان داده و این محبّت هیچ ارتباطی به قوم و زبان آنها ندارد.
👈امروزه برخی با بیان اینکه ایرانیان عرب پرست شدهاند و اسطورهها و نیکان خویش را فراموش کردهاند، درصدد ایجاد شک و تردید و فاصله میان ایرانیان و اهل بیت(ع) هستند.
✅ در پاسخ باید گفت: گ
یکی دانستن اسلام و عرب، جفا در حق اسلام و مسلمانان جهان است، چرا که اسلام دینی جهانی است، نه دینی عربی و اگر قرآن به زبان عربی نازل شده، تنها به دلیل آن است که این اعراب ، آنقدر جموداندیش و عقب افتاده بودند که اگر خداوند قرآن را به زبان غیرعربی نازل می کرد، هرگز ایمان نمیآوردند. چنانکه قرآن کریم میفرماید:
🔹و اگر این(کتاب) را قرآنی غیرعربی نازل میکردیم حتما میگفتند: چرا آیات آن روشن و آشکار بیان نشده؟!
فصلت/44
و زبان عربی به عنوان زبان رسمی اسلام و کعبه به عنوان قبلهگاه مسلمانان، با هدف وحدت و به امر خداوند است.
اعراب هرگز اسطورههای ما نیستند، بلکه اهل بیت(ع) و اولیای الهی به دلیل آنکه شبیهترین انسانها به خداوند و مظهر جوانمردی و مردانگی هستند، اسطوره و الگوهای ما هستند و به همین دلیل نامهای زیبا و پرمعنای آنان را بر روی فرزندان خود میگذارند.
✅ بنابراین ما با اعراب جاهلی که بیشترشان از حقیقت اسلام دور افتادهاند و تنها اسم اسلام را به یدک میکشند، کاری نداریم، بلکه ما پیرو پیامبر و اهل بیتی هستیم که درس انسانیت و آزادگی را به ما آموختند.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهمتی ناروا به شیعه در برخورد با امام خویش!
💬 #شبهه:
معاندین با توجه به روایتی در کتاب کافی، میگویند:
امام جواد رنگین پوست بوده و حتی نزدیکترین افراد امام رضا(ع) یعنی برادران، خواهران و عموهای ایشان نیز به او شک داشتند و ایشان را متهم کردند که این بچه، فرزند تو نیست، این چه امامی بوده که نتوانسته است اعتماد نزدیکترین افراد خانواده خود را نیز جلب کند.
#بررسی:
این روش معاندین است که با استناد به اخباری ضعیف و مجهول -که به نحوی وارد کتب روایی شیعه شده- شیعه را متهم کرده و آن را به عنوان عقیده شیعه مطرح میکنند.
مرحوم کلینی در کتاب کافی حدیثی را بدین شرح نقل میکند:
زكريا بن يحيى میگويد: شنيدم على بن جعفر، به حسن بن حسين بن على میگفت: به خدا سوگند كه خدا ابو الحسن الرضا(ع) را يارى كرد، حسن گفت: آرى به خدا قربانت گردم، همانا برادرانش نسبت به او ستم كردند، على بن جعفر گفت:
آرى به خدا ما عموهايش هم به او ستم كرديم، حسن گفت:
قربانت گردم، مگر شما چه كرديد؟ زيرا من نزد شما نبودم، گفت:
ما و برادرانش به او گفتيم:
هرگز در ميان ما خاندان، امامى كه رنگش دگرگون باشد نبوده؛ حضرت رضا(ع) فرمود: او پسر من است، آنها گفتند: همانا رسول خدا(ص) به حكم قيافهشناس داورى کرده است، ميان تو و ما هم قيافهشناس داور باشد، حضرت فرمود: من دنبال آنها نمیفرستم، شما بفرستيد، و به آنها اطلاع ندهيد كه براى چه دعوتشان میكنيد و شما در خانه خود باشيد. چون آنان آمدند، ما را در باغی نشستیم و عموها و برادران و خواهران امام رضا(ع) صف كشيدند و آن حضرت را گرفته خرقه و كلاه پشمين پوشاندند و بيلى بر دوشش گذاشتند و گفتند به صورت باغبانى وارد باغ شود، سپس امام جواد(ع) را آوردند و به قيافهشناسان گفتند: پدر این پسر را بیابید، آنها گفتند:
پدرش اینجا نيست؛ ولى اين و اين عموى پدر او هستند و اين عموى خود اوست و اين عمه اوست، اگر او در اينجا پدرى داشته باشد، همين صاحب باغ است كه قدمهاى او با قدمهاى اين پسر يكسان است و چون حضرت رضا(ع) برگشت، گفتند: همين شخص پدر اوست. على بن جعفر گويد:
من برخاستم و لب امام جواد(ع) را چنان بوسيدم كه آب دهانش را مكيدم و به او عرض كردم: گواهى میدهم كه تو نزد خدا امام منى... ».
🔹 #بررسی_سندی:
🔸 #اولا: این روایت تنها با یک سند در کتب روایی ما نقل شده، دیگر کتب نیز از کافی نقل کردهاند، لذا خبر واحد است و اعتبار چندانی ندارد.
🔸 #ثانیا: در سند آن «عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِی» ضعیف است و «زَكَرِيَّا بْنِ يَحْيَى بْنِ النُّعْمَانِ الصَّيْرَفِی» نیز مجهول است؛ لذا از حدیث سندی، به شدت ضعیف است و چون خبر واحد است، نمیتوان مضمون آن را پذیرفت. لذا علامه مجلسی و آیت الله خویی نیز به ضعف سندی این روایت اشاره کرده و آن را رد کردهاند.
🔹 #بررسی_دلالی:
مرحوم آیت الله خویی(ره) چند اشکال عمده بر این روایت وارد کرده و آن را نمیپذیرد:
1. این روایت بیان میکند امام رضا(ع) خواهران و عمههای خود را بدون پوشش در معرض قیافهشناس قرار داد، تا او بتواند اندام آنها را مشاهده کرده و تشخیص دهد، آنها عمه آن طفل هستند یا نه -و چون لازم بوده برخی از اعضای بدن آنان را ببیند تا تشخیص دهد- این کار حرام بوده و از امام معصوم چنین عملی صادر نمیشود.
2. مضمون این روایت مخالف فقه ماست، در فقه، سخن قیافهشناس ملاک نیست و نمیتوان بر مبنای آن گفت این فرزند کسی هست یا نیست.
3. مضمون روایت این است که یاران نزدیک حضرت، همچون عموی بزرگوار حضرت یعنی «علی بن جعفر» نیز در سخن امام شک داشتهاند و سخن حضرت که فرمود:
«این فرزند من است» را نپذیرفتند که از مقام شامخ آنان به دور است؛ شیعیان راستین، به خصوص خانواده خود امام، بدون چون و چرا سخنان امام را میپذیرفتند و کوچکترین اعتراضی نمیکردن، تا چه رسد به اینکه امام را دروغگو بدانند.
✅ بنابراین این داستان هم به خاطر ضعف سندی و هم به خاطر مخالفت با فقه و اصول اولیه شیعه - اینکه شیعیان سخنان امام خویش را همیشه نصب العین قرار دادهاند- قابل پذیرش نیست و از اخبار کذب و جعلی محسوب شده که وارد کتب روایی شده است.
https://www.welayatnet.com/fa/news/144110
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
♨️چرا #بچهدار_نشدن مُد شده است؟!
💠به احتمال زیاد شما هم#زوجهایی را میشناسید که هر وقت بحث بچهداری میشود، قاطعانه میگویند تصمیم گرفتهاند هیچوقت بچهدار نشوند.
💥دلایل زیادی هم برای تصمیمشان میآورند. بعضی معتقدند بچهدارشدن #غیر_اخلاقی است چون آدم دیگری را وارد این دنیای کثیف میکند. برخی دلایل محیط زیستی یا مسائل مربوط به سلامت را مطرح میکنند، اما جامعهشناسی کارکشته میگوید احتمالاً مهمترین دلیل، نوعی از #تربیت است که آدمها را به جای استقبال از سختیها و مقاومت دربرابر آنها به توجه بیشازحد به خودشان فرا میخواند.
💢تا همین اواخر، #بچهها لطف خدا و برکت زندگی شمرده میشدند. اکنون، افراد زیادی میگویند که بچهنداشتن لطف و برکت است.
👈در نهایت، دلیل این #بیایمان شدن به روح بشر، نه اقتصادی است و نه زیستمحیطی. بلکه موتور اصلی این جنبش ضد زاد و ولد آن است که این اقشارِ جامعه امروزه به سختی میتوانند معنایی برای زندگی بیابند. بازیابی اعتمادمان به روح بشر و فضایل قدیمی بشری، بهترین پادزهر برای این چرخش علیه بچهدار شدن است.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
⁉️ چگونه می شود که وقتی انسان خودش را شناخت بعد می تواند خدا را بشناسد؟ چه رابطه ای بین شناخت خودش و خدا وجود دارد؟
🔰 پاسخ
🔸 انسان بزرگ ترین آیه و نشانه خداوند متعال است پس هرچه این نشانه عظیم که خودش باشد را بشناسد پی به عظمت خدا برده و او را بیشتر می شناسد.
✍ در نفس انسان صفات الهی بصورت بالقوه و محدود و عرضی وجود دارد لذا خداوند که عالم است انسان نیز می تواند عالم شود یا خداوند که غادر و رحمان و رحیم است انسان نیز می تواند اینگونه شود.
👈 پس هر چقدر که ما انسان را بیشتر بشناسیم؛ میتوانیم ذات و صفات خداوند را هم بهتر بشناسیم.
🔹 حالا اگر انسان حتی بخواهد جسم خودش را نیز بشناسد آنقدر لطافت ها و ضرافت هایی که در جسم و آناتومی انسان وجود دارد که به سادگی می تواند پی به لطافت، حکمت و قدرت... پی ببرد.
👇وقتی عقل و قلب انسان مطالعه شود؛ انسان بیشتر آینه ی تمام نمای خداوند دیده می شود.
🍃 وقتی به نفس ( روح) انسان می رسیم هر چقدر آن را بیشتر بشناسیم بیشتر پی به عظمت خداوند که خالق انسان است می بریم.
♻️ در حقیقت اگر ضرفیت هایی که نفس انسان دارد به فعلیت برسد خواهیم دید که نزدیک ترین شخص به خداوند، انسان خواهد بود. و آن وقت است که خلیفه خدا خواهد بود و این انسانی که فانی فی الله شود باقی بالله خواهد بود.
✅ پس انسانی که آیینه تمام نمای خداوند است هرچه بیشتر شناخته شود هم ذات و هم صفات خداوند بیشتر شناخته می شود.
🌴 لذا در آن روایت هم می فرماید: من عرف نفسه فقد عرف ربه
پس «عرف نفسه» مهم است تا خدا شناخته شود.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
آیا بلا هایی مثل کرونا و سیل و... نشانه این است که آخر الزمان است و امام زمان عج می خواهند ظهور کنند؟.mp3
2.32M
💬 #سوال_مخاطب
#نشانه_های_آخر_الزمان
🔹آیا بلا هایی مثل کرونا و سیل و... نشانه این است که آخر الزمان است و امام زمان عج می خواهند ظهور کنند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سفر_به_آینده
🎥گذشته از بین رفته است و آینده هم هنوز نیامده است پس چطور ما در خواب می توانیم از گذشته یا آینده خواب ببینیم؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺
🍃 یَا قاضی الحاجات 🍃
🗓 امروز دوشنبه:
9 تیرماه 1399
7 ذیالقعده 1441
29 ژوئن 2020
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
#زیارت_مجازی
🌺 ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام
🔰 اگه میخواهید یه #سفر_زیارتی داشته باشید بفرمایید👇👇👇
http://app.imamhussain.org/tour/
#السلام_علیک_یااباعبدالله
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
💥منظور از #بدعت چیست؟
✍ بدعت عبارت است از اضافه کردن چیزی به دین به نیت این که جزء دین بشود یا کم کردن چیزی که جزء دین است با این نیت که از دین کم شود.
🔰 البته بدعت در لغت به معنای نو آوری است اما هر بدعتی بار معنای اصطلاحی آن را ندارد.
🔹 مثلا از جمله بدعت های خلیفه دوم(عمر) اهل سنت نماز تراوی، دست بسته نماز خواندن، ازدواج موقت، دستکاری اذان و... می باشد.
💢که در اذان از دو جهت بدعت کردند:
۱_ حذف کردن «حی علی خیر العمل»
۲_ اضافه کردن «الصلاة خیر من النوم»
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
اینکه می گن با پول میشه گناهان را شست (مثل نماز قضا و..) آیا درست است یانه باید چه پاسخی داد؟.mp3
879.3K
💬 #سوال_مخاطب
#شستوشوی_گناهان
🔹اینکه می گن با پول میشه گناهان را شست (مثل نماز قضا و..) آیا درست است یانه باید چه پاسخی داد؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈