eitaa logo
گوهر مراد
705 دنبال‌کننده
861 عکس
135 ویدیو
54 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌الله سیدمهدی الخرسان، دعوت حق را لبیک گفت 🔹 آیت‌الله سیدمهدی خِرسان از علمای بزرگ و محققان برجسته حوزه علمیه نجف، دعوت حق را لبیک گفت. این پژوهشگر و محقق از دانشمندان شیعه و تصحیح‌کننده کتاب‌های شیعی، نویسنده و تراجم‌نگار بود. وی گردآورنده کتاب موسوعة عبدالله بن عباس با موضوع ابن‌عباس پسرعمو و صحابی پیامبر(ص) بود، که در ۲۱ جلد به چاپ رسیده است. @abna24
هدایت شده از ابنا‌ TV
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو | فیلم مستند از زندگی مرحوم آیت الله محمد مهدی خرسان 🔹 آیت‌الله سید محمدمهدی خِرسان، از علمای نجف و پژوهشگر برجسته، تصحیح‌کننده کتاب‌های شیعی، نویسنده و تراجم‌نگار، دیروز به دلیل کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت. @abna24
✍️ محمد جعفری 📮آغازگر و خاستگاه نگارش این کتاب، سوالاتی است که از اوان نوجوانی در ذهنم چالش ایجاد می کرد؛ سوالاتی از قبیل آیا دین، تسلیم محض و بی چون چرا نسبت به تعالیم خدا است ؟ آیا شخص متدین نباید در مسائل و آموزه های دینی بیندیشد و تفکر کند؟ آیا خردورزی و تأمّل در مسائل دینی، از ایمان انسان می کاهد و او را بیش از آن که خداجو و خداپرست باشد، عقل محور و خردپرست می نماید ؟ آیا می توان در مسائل دینی هم چون و چرا کرد و آنها را به نقد و وزن کشی خواند؟ شاید امروزه همین سوالات را در ذهن و ضمیر بسیاری از جوانان و خصوصاً دانشجویان و قشر تحصیلکردة جامعه هم مشاهده می کنیم که البته سوالاتی در خور توجه و بررسی است. امروزه ما در فضای آزاد و چه بسا حتی افسار گسیخته اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته ایم و برخورد ما با دنیای مدرن و علوم و عقلانیت جدید، هزاران از این دست سوالات را در جامعه ما که جامعه ای دینی است و بر اساس قوانین دینی هم اداره می شود، ایجاد و تشدید می کند. بی تردید برای تبیین اندیشه دینی و دفاع از کیان آن، باید به بحث و گفتگویی کاملا علمی در این مورد و سایر موارد مشابه بنشینیم و ذهن پر سوال جوانان خود را در مورد دین اِقناع نماییم . البته نا گفته روشن است که برخی نویسندگان دیار ما و خصوصا روشنفکران دینی در دهه های اخیر به دامن زدن به این ذهنیت کمک کرده اند که دین با عقلانیت و خرد ورزی و تفکر، میانه ای ندارد . آنها اساس و محور دین را تعبد دانسته اند و تعبد را هم در نقطه مقابل عقلانیت قرار داده اند. 🆔@mjafari_ir
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره‌ای از آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی رضوان الله علیه
🌱 ✨ نگاهی تطبیقی انتقادی به روش فلسفی و تفکیکی 🔹جریان تفکیـک، علـم را واقعیتـی جـدا از نـفس و تصورات و تصدیقات بشری انگاشته، برای این امـور کاشفیتـی قائـل نیســت. برونـداد روش‌شناختی گمانه فوق این است که علم منطق؛ راهی به دهی نمی‌گشاید و هر انـدازه دقت آن افـزون شود از چنبره تصورات و تصدیقـات تاریــک ذات پـا فراتــر ننهــاده و کاشفیتی در پی نخواهد داشت... 📝 نگاشته 🔹انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📇این کتاب در 312 صفحه به قیمت 110000 تومان در پاییز 1401 به چاپ رسیده است. 📌 @Poiictnews 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
امروز اگر نظام و جامعه‌ ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفه‌های وارداتی مختلف، لخت و بی‌دفاع خواهد ماند. آن چیزی که می‌تواند جواب شماها را بدهد، غالبا فقه نیست، علوم عقلی است، فلسفه و کلام. اینها لازم است. در حوزه، اینها رشته‌های مهمی است. (بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه‌ علمیه‌ قم، ۱۳۸۹/۷/۲۹) 📖 منشور حوزه و روحانیت، ج ۵، ۲۷۴. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
⚫ مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حجة الاسلام والمسلمین «حجت اعتبار» مدیر دلسوز و پر کار حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام قیدار ▪️قم: شنبه اول مهر، از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به طرف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساعت ۱۶
🔶 بازگشت انکار منکر به اقرار واجب چون هر موجودی که هستی او عین ذاتش نیست، معلول است و از طرف دیگر، هستی هیچ موجودی غیر خداوند عین ذات او نیست؛ بنابراین تمام موجودهای جهان امکان، معلول خداوند بوده ، خداوند سبحان مبدأ فاعلی تمام آنهاست. استفاده دو مقدمه مزبور از سخنان حضرت علی علیه السلام به این تقریر است: «وکلّ شیء قائم به» «کل قائم فی سواه معلول»؛ بنابراین تمام موجودهای امکانی، قائم به خداوندند و هر موجودی که قائم به موجود دیگر است، معلول آن موجود دیگر خواهد بود. نتیجه آنکه تمام جهان امکان معلوم خداوندند. بر اساس قاعده مزبور، انکار منکران هستی نیز آیت و دلیلِ وجود خداست؛ یعنی خود انکار، گرچه به لحاظ حمل اولی انکار بوده، از نظر شخص منکر نیز انکارِ مبدأ محسوب می‌گردد، لیکن از لحاظ حمل شایع و با بررسی خودِ پدیده انکار با قطع نظر از ارتباط به شخص منکر، به مثابه اقرار است؛ زیرا هستی انکار عین ذات آن نبوده، از راه اختیار شخص منکر (با حفظ همه مبادی آن که یکی از آنها اختیار شخص منکر است) منتهی به واجب شده، قائم به او و معلول وی است. 📖 سرچشمه اندیشه، ج ۴، ص ۲۴ و ۲۵. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا