هدایت شده از مدرسه کالک
🔺نمایی از کارگاه "نقش آفرینی تخصصی" #مدرسه_کالک
📲 madrese.kalk.ir/category/6
درخواست کارگاه، مشاوره و برنامهریزی🔻
🆔 @kalk_madrese
📱 09331251313
🌐 madrese.kalk.ir
🎓 مدرسه کالک؛ مرکز توانمندسازی تشکلهای دانشجویی
➕ eitaa.com/joinchat/2842951680Cfc39355b1e
⏰ #آخر_هفته ها فرصت خوبیست برای خواندن کتاب
📖 ۱۱۰ گنج کاغذی که تازهترین محصول سامانه کالک در موضوع کتاب و کتابخوانی است، این امکان را برای شما فراهم میآورد تا صد و ده کتاب خاص در هفت موضوع را ببینید، بشناسید و گزیدهای از آنها را بخوانید. حتما از بین این صد و ده کتاب، چندین کتاب در قالب و موضوع مورد علاقه شما خواهد بود و شما ترغیب به خرید و خواندن آنها خواهید شد.
📚 ۱۱۰ گنج کاغذی؛ نمایه، معرفی و گزیدهای از صد و ده #کتاب برای فعالان فرهنگی، تربیتی و دانشجویان فعال در تشکلهای دانشجویی🔻
📲 kalk.ir/doc/package/981/
🎓 کالک؛ سامانه جامع تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
تنها توصیه خدا.mp3
3.7M
🎙 مجموعه پادکستهای #تشکیلاتی| شماره اول: مهمترین کار، کاره!
‼️ تصور خیلی از ماها این است که انقلاب ما یک انقلاب تضمین شده است و ما خارج از سنن الهی هستیم!
⁉️ اگر بخواهیم قرآن را در یک موعظه خلاصه کنیم، آن یک موعظه چیست؟
⁉️ مهمترین عنصر تاثیرگذار در پیشرفت چیست؟
⁉️ اول بلند شویم، بعد فکر کنیم؟
🔺حتما بشنوید
◀️ شماره دوم: اگر مطابق برنامهریزیهایتان پیش رفتید، به خودتان شک کنید!
📻 #رادیو_کالک: صدای تشکل پویا🔻
➕ eitaa.com/joinchat/2848194560C2e7f431048
⏰ دیماه برای تشکلهای دانشجویی از یکسو به دلیل ایام امتحانات، زمان کاهش فعالیتهاست و از طرف دیگر روز نهم این ماه، روزی مهم و سرنوشتساز در تاریخ انقلاب اسلامی است. سامانه کالک برای هر دو این مناسبها پرونده ویژه در نظر گرفته است.
🔸 ایدههای فعالیت تشکل در ایام امتحانات را در این لینک
📲 kalk.ir/special_dossier/view/22
🔹 و پرونده ویژه بصیرت را در این لینک بخوانید
📲 kalk.ir/special_dossier/view/21
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل 🔸 ساماندهی کار علمی ▫️ هر تشکلی باید در عرصه فعال
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل
⁉️ مواجهه تخصصی با مسائل کشور به چه معناست؟
📋 «مواجهه تخصصی با مسائل کشور» یعنی تشکلهای دانشجویی نسبت به مسائل واقعی و اساسی کشور حساس باشند، آنها را دنبال کنند، در مورد مسائل تحلیل و موضع داشته باشند و حل آن را از مسئولین مطالبه کنند و برای حل شدن در سطح عمومی دانشگاه یا جامعه تلاش کنند.
▫️ به عبارت سادهتر با مسائل کشور بهصورت تخصصی مواجهه شوند. درنتیجه مواجهه تخصصی با مسائل کشور بعنی:
1⃣ اولاً «مواجهه» کردن با مسائل است، نه حل مسائل ...
2⃣ ثانیاً مواجهه تخصصی با «مسائل کشور» است و دردها و مشکلات کشور در آن، موضوع فعالیت است.
3⃣ ثالثاً ...
📋 برای مطالعه متن کامل این نوبت از هدیه مسئولیت این لینک را ببینید🔻
📲 elmi.kalk.ir/movajehe-takhassosy/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @Kalk_ir
کالک | kalk.ir
⏰ دیماه برای تشکلهای دانشجویی از یکسو به دلیل ایام امتحانات، زمان کاهش فعالیتهاست و از طرف دیگر
🖼 #پشتیبان_هفته| یک فعالیت تاثیرگذار در ایام منتهی به روز نهدی، مرور نمایشگاهی حوادث آن روزهاست.
🔸 مجموعه پوستر نمایشگاهی شورش اشرافیت علیه جمهوریت
📲 kalk.ir/doc/package/969/
🔹 مجموعه پوستر 9 دی، گناه نابخشودنی
📲 kalk.ir/doc/package/744/
🔸 مجموعه پوستر نمایشگاهی بانیان تحریم، مروجان تسلیم
📲 kalk.ir/doc/package/957/
🔹 سیر نمایشگاهی در مورد فتنه
📲 kalk.ir/doc/package/356/
🔸 مجموعه پوستر طوفان به روایت نوح
📲 kalk.ir/doc/package/747/
🔹 مجموعه پوسترهای باکیفیت نهدی
📲 kalk.ir/doc/package/751/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
🚧 #به_توان_تشکیلات| جاده لغزنده است!
📚 در #کتاب «جاده لغزنده است! (مهارت هایی برای نقد)»، با مهارتهای لفظی نقد، مهارتهای ارتباطی و کنشی و در نهایت مهارتهای اخلاقی نقد آشنا می شویم.
📋 این کتاب، تلاشی است هر چند کوچک برای نهادینه سازی نقد سالم و شایسته در میان فعالان تشکلی که قصد دارند با انتقادات سازندة خود جامعه را در سطوح گوناگون، به سمت و سوی کمال سوق دهند.
◀️ در ادامه مجموعه مطالب "به توان تشکیلات" به سراغ مجموعه دفاتر مهارتی «فعالان فرهنگی» رفتهایم و بخشهایی از این دفاتر را برای شما مرور خواهیم کرد. این مجموعه از تازهترین کتابهای انتشارات کانون اندیشه جوان است🔻
🆔 yon.ir/kF3w1
📲 canoon.org
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل ⁉️ مواجهه تخصصی با مسائل کشور به چه معناست؟ 📋 «موا
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل
👥 پیگیری حل مسئله
پیگیری یک رکن اساسی برای حل شدن مسائل کشور است، بیشترین ضعف نیز در همین نقطه است. دانشجوها و تشکلهای دانشجویی به دلایل متعدد معمولاً مسائل را تا انتها پیگیری نمیکنند.
1⃣ اولین دلیل آن است که توقع دارند در کوتاه مدت به خروجی و دستاوردهای بزرگ دست یابند و وقتی این اتفاق نمیافتد، ناامید میشوند و در نتیجه کار را رها میکنند.
2⃣ علت دیگر تنوع طلبی و بیتوجهی به منطق تکلیف مداری است. چون گاهاً نه از سر تکلیف مداری وارد گود شدهاند، بهراحتی نیز از آن خارج میشوند.
3⃣ انواع تنبلی کردنهای فردی و تشکلی عامل دیگر رها کردن مأموریت است.
❌ مواجهه شدن با مسائل و دردهای واقعی کشور کاری پیچیده و دشوار است که حرکتی جهادگونه احتیاج دارد و اساساً جهاد با تنبلی سازگاری ندارد. راحت طلبی و ترس از هزینه دادن و به مشکل افتادن، دلیل رایج دیگری برای رها کردن عرصه جهاد علمی است.
🖥 متن کامل این بخش از هدیه مسئول علمی تشکل را به همراه دو نمونه عینی از پیگیری تشکلهای دانشجویی در مسائل مهم کشوری، در این لینک ببینید🔻
📲 elmi.kalk.ir/peigiry/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
علامت بی تقوایی!.mp3
3.3M
🎙 مجموعه پادکستهای #تشکیلاتی| شماره دوم: اگر مطابق برنامهریزیهایتان پیش رفتید، به خودتان شک کنید!
⁉️ اگر رزقهای من حیث لایحتسب نداشتیم، نشانه چیست؟
⁉️ آیا حرکت مومنانه به بنبست میخورد؟
⁉️ پایه اصلی کار بسیجی چیست؟
📻 #رادیو_کالک: صدای تشکل پویا🔻
➕ eitaa.com/joinchat/2848194560C2e7f431048
کالک | kalk.ir
⏰ دیماه برای تشکلهای دانشجویی از یکسو به دلیل ایام امتحانات، زمان کاهش فعالیتهاست و از طرف دیگر
💡 یک ایده از پرونده ویژه #بصیرت| برگزاری نمایشگاه کتاب و اکران مستند
⬜️ برگزاری نمایشگاه کتاب و اکران مستند با موضوع فتنه و حوادث سال هشتاد و هشت و بهخصوص روز به یادماندنی نهم دی، یکی از فعالیتهای جذاب برای گرامیداشت و یادآوری اتفاقات آن سال خواهد بود. برای اجرای بهتر این ایده، از بستههای پیشنهادی سامانه کالک بهره ببرید🔻
📚 هشتاد و هشت کتاب برای واکاوی فتنه هشتاد و هشت
📲 kalk.ir/doc/package/344
🎥 مجموعه فیلمها و مستندهای قابل اکران در دانشگاه با موضوع فتنه هشتاد و هشت
📲 kalk.ir/doc/package/788
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
هدایت شده از مدرسه کالک
⏰ تعطیلات بین دو ترم فرصت مناسبی است تا توانمندی تشکیلاتی و رسانهای اعضای تشکل را بالا ببریم و آنها را در مسیر رشد یک گام جلوتر
📋 مجموعه کارگاههای زمستانه #مدرسه_کالک امکان برگزاری یک دوره فشرده تشکیلاتی را در روزهای تعطیلی بین دو ترم دانشگاهها فراهم میآورد.
🔺 این فرصت را از دست ندهید
🎓 مدرسه کالک؛ مرکز توانمندسازی تشکلهای دانشجویی
➕ eitaa.com/joinchat/2842951680Cfc39355b1e
🔶 باید حماسه شگفتآور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده بینالمللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسلهای آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و تواناییهای این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند. رهبر انقلاب ۳۱ /شهریور/ ۱۳۸۴
🔸راهیان نور یکی از پرثمرترین برنامه هایی است که پتانسیل بالایی برای جذب، رشد، کادر سازی و ... دارد، اما این ثمرات تنها با برنامه ریزی و مدیریت دقیق و توکل بر خداست که امکان پذیر است. بنابراین اگر به فکر برگزاری یک راهیان موفق و پرثمر هستید باید هرچه زودتر اقدام کنید و فرصت ها را از دست ندهید.
📋 بخشی از یک تجربه موفق:
ارائه ی محتوا از نه هفته قبل از اردو تا چهار هفته قبل از اردو باید انجام شود. محتواها به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند: محتوای عام که هر دانشجو به طور کلی باید با آنها آشنایی داشته باشد و محتوای خاص که در رابطه با محتوای خاص، موضوع محوری ظهور و ویژگیهای منتظر، شامل زیر شاخه های تقوا، دشمن شناسی، ولایت و تمدن اسلامی، انتخاب شد. کارهایی که در رابطه با ارائه محتوای خاص و عام انجام شد به این شرح است ...
📖 #تجربه_هفته| متن کامل تجربه راهیان نور دانشگاه الزهرا(س) را در این لینک بخوانید🔻
📲 kalk.ir/experience/1903/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
⏰ دیماه برای تشکلهای دانشجویی از یکسو به دلیل ایام امتحانات، زمان کاهش فعالیتهاست و از طرف دیگر
📋 یک ایده از پرونده ویژه #امتحانات| ایجاد بانک سوالات امتحانی
📄 یکی از مشکلات رایج بین دانشجویان عدم آشنایی با سوالات رایج امتحانات است. معمولا اساتید اجازه نشر سوالات امتحانی را نمیدهند. اگر از سالهای گذشته سوالات امتحانی در دسترس دارید، آنها را نشر دهید. در غیر این صورت برای ترمهای آتی برنامهریزی نمایید و بلافاصله پس از هر امتحان از دانشجویان خارج شده از جلسه امتحان بخواهید که سوالات را برای شما بازگو کنند. به اینصورت میتوانید پس از مدتی آرشیوی از سوالات امتحانی داشته باشید.
❌ نکتهای که حتما باید مدنظر قرار دهید آن است پخش این سوالات نباید بهصورت عمومی باشد، چراکه میتواند ایجاد حاشیه کند. بنابراین حتما سوالات را هم در یک فرمت جدید کاملا متفاوت از فرمت برگههای امتحانی و در یک برنامه نیمهخصوصی مثل اعتکاف علمی پخش کنید.
پرونده ویژه #امتحانات را با ایدههایی برای فعالیت تشکل در ایام امتحانات در این لینک ببینید🔻
📲 kalk.ir/special_dossier/view/22/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
💯 منتشر شد 📖 ۱۱۰ گنج کاغذی!🔺 📚 نمایه، معرفی و گزیدهای از صد و ده #کتاب برای فعالان تشکلهای دانشج
📚 هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعىِ جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبهروز در جامعهی بشری اهمیت بیشتری پیدا میکند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد.
رهبر انقلاب ۱۳۹۰/۴/۲۹
📔 یکی از کتابهایی که در فصل چهارم جزوه ۱۱۰ گنج کاغذی معرفی شده است، #کتاب حماسه تلخ، نوشته سید امیر سیاح است. این کتاب با بیانی بسیار ساده و روان و با استفاده از اسناد و کاوش در روزنامهها، سایتها و منابع خبری روایت وقایع فتنه ٨٨ را از ماههای پیش از انتخابات تا بهمن ٨٨ بیان کرده است. در انتهای کتاب نیز ۲۷ مورد از مستندات مربوط به انتخابات از جمله بیانیهها و نامههای مهم منتشر شده، جداول مقایسهای نتایج انتخابات و متن کامل مهمترین مناظرهها به پیوست آمده است.
📲 kalk.ir/doc/package/981/
⏰ #آخر_هفته ها و مناسبت هفته پیش رو، فرصتهای مناسبی برای مطالعه روایت تاریخ انقلاب اسلامی و حوادث آن هستند. کتاب حماسه تلخ را نشر جام جم منتشر کرده است🔻
📲 yon.ir/N1TfB
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
✅ کالک #پیشنهاد میدهد
🎥 دورههای آموزشی راهنما همزمان با نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار
🖥 شرکت در کلاسها به صورت مجازی و حضوری
📋 ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر در پایگاه اینترنتی «راهنما»🔻
📲 rahnama.ammarfilm.ir
🆔 @AmmarFest
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
🚧 #به_توان_تشکیلات| جاده لغزنده است! 📚 در #کتاب «جاده لغزنده است! (مهارت هایی برای نقد)»، با مهارت
🚧 #به_توان_تشکیلات| جاده باریک میشود!
📚 آموزش مهارتهای گوناگون به مدیران نقش مؤثری در بهبود بخشیدن به وضعیت یک سازمان یا تشکیلات دارد. آشنایی با نهادی به نام تشکیلات و اداره آن منجر به بهبود بخشیدن اوضاع خواهد شد. هر یک از مدیران برای اعمال مدیریت صحیح، به سه دسته از مهارتها نیاز دارند: مهارتهای تخصصی، مهارتهای انسانی و مهارتهای درک سازمانی.
📋 مهارتهای تخصصی، توانایی به کار بردن دانش، روش و فنونی است که از راه آموزش و تجربه به دست میآید.
📋 مهارتهای انسانی، توانایی درک افراد و کار با آنان و به کارگیری کارکنان جهت تحقق اهداف تشکیلات است.
📋 و مهارتهای درک سازمانی، عبارت است از توانایی درک سازمان به عنوان مجموعههایی که با بخشهای خود در تعامل است.
📔 #کتاب جاده باریک میشود! (چگونه یک تشکیلات را اداره کنیم؟) مجموعه مهارتهای مورد نیاز یک مدیر تشکیلاتی را برای شما شرح میدهد.
◀️ در ادامه مجموعه مطالب "به توان تشکیلات" به سراغ مجموعه دفاتر مهارتی «فعالان فرهنگی» رفتهایم و بخشهایی از این دفاتر را برای شما مرور خواهیم کرد. این مجموعه از تازهترین کتابهای انتشارات کانون اندیشه جوان است🔻
🆔 yon.ir/kF3w1
📲 canoon.org
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
هدایت شده از مدرسه کالک
⏰ تعطیلات بین دو ترم فرصت مناسبی است تا توانمندی تشکیلاتی و رسانهای اعضای تشکل را بالا ببریم و آنها را در مسیر رشد یک گام جلوتر
📋 مجموعه کارگاههای زمستانه #مدرسه_کالک امکان برگزاری یک دوره فشرده تشکیلاتی را در روزهای تعطیلی بین دو ترم دانشگاهها فراهم میآورد.
🔺 این فرصت را از دست ندهید
🎓 مدرسه کالک؛ مرکز توانمندسازی تشکلهای دانشجویی
➕ eitaa.com/joinchat/2842951680Cfc39355b1e
کالک | kalk.ir
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل 👥 پیگیری حل مسئله پیگیری یک رکن اساسی برای حل شدن م
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل
📄 شمای کلی الگوی جهاد علمی
🔻 علم و کار علمی، امروزه از دو منظر مورد نیاز کشور است:
1⃣ از منظر اول علم و کار علمی ابزاری است برای حل مشکلات و مسائل کشور تا از این طریق «اقتدار» کشور تأمین گردد. پیش فرض در این نگاه این است که مشکلات و مسائل کشور از طریق علم و روشهای تخصصی قابل حل است.
2⃣ از منظر دوم، علم ابزار نیست، بلکه خود علم موضوعیت پیدا میکند و باید بومیشود و علم جدید تولید شود.
◀️ پس در نگاه اول علم ابزاری در دست کشور است تا به وسیله آن مشکلات خود را برطرف کند، اما در نگاه دوم خود این ابزار –یعنی علم- باید بهروز شود، بومیشود و اصلاح شود. تولید علم جدید هم موجب مرجعیت کشور میشود و نیز مشکلات کشور را از ریشه حل میکند.
✅ در نتیجه «حل مسائل کشور» و «تولید علم» دو هدف و آرمانِ فعالیتهای علمی کشور است و تمام دستگاهها و اجزای کشور باید نقش خود را در تحقق این دو هدف پیدا کنند. تشکلهای دانشجویی نیز بر اساس همین دو هدف باید فعالیتهای علمی خود را سامان بخشند.
هدیه مسئول علمی را با مطالعه مطالب این لینک ادامه دهید🔻
📲 elmi.kalk.ir/olgu/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
هدایت شده از کالک | kalk.ir
♨️ کالک #پیشنهاد میدهد
◀️ رویداد ملی روشنگر؛ اولین دوره تربیت مبلغ در نبرد اقتصادی، با رویکرد مسالهمحوری و با تمرکز بر تخاطب موثر
📋 توضیحات بیشتر و ثبتنام🔻
📲 evnd.co/b0U8J
🆔 @EmDad_TashkilaT
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل های دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
🚧 #به_توان_تشکیلات| جاده باریک میشود! 📚 آموزش مهارتهای گوناگون به مدیران نقش مؤثری در بهبود بخشید
🚧 #به_توان_تشکیلات| جاده دوطرفه است!
📚 مناظره، گفتوگویی دو طرفه است که در آن هر یک از طرفین با استدلال و ارائه براهین تلاش میکند تا برتری و فضیلت مجموعه باورها و شناختهای خویش را بر دیگری به اثبات رسانند. در تعاریف دیگر، مناظره به هر گونه مباحثه رو در رو، روشمند و منطقی میان دو صاحبنظر گفته میشود، که به گونهای نقادانه، دیدگاهها و نظریات یکدیگر را درباره موضوعی خاص به چالش میکشند تا در نهایت دیدگاه برتر به نحو مسالمتآمیز، برتری خود را نشان دهد.
⁉️ هدف از مناظره تبیین حقایق و حلاجی یک موضوع برای مخاطبان است. شرکت در مناظره غالباً همراه با روبرو شدن با فرد یا افرادی است که دارای نگرش و دیدگاههای متفاوتی دارند. همچنین این افراد احتمالاً دارای خلقوخو و شخصیتی متفاوت بوده و گاهی ممکن است به گونهای غیرقابل پیش بینی رفتار نمایند. حضور در مناظره، مستلزم برخورداری از دستهای از مهارتها است تا بتوان با به کارگیری آنها، ضمن احترام گذاشتن به دیگران، از حقیقت و واقع یک موضوع دفاع کرد و بر اندیشه و باورهای دیگران به نحوی مطلوب اثر گذاشت.
📔 #کتاب جاده دوطرفه است! (چگونه مناظره کنیم؟) ۷۲ مهارت برای مناظره را در قالب دو فصل و پنج گفتار و ۷۲ صفحه، برای شما شرح میدهد.
◀️ در ادامه مجموعه مطالب "به توان تشکیلات" به سراغ مجموعه دفاتر مهارتی «فعالان فرهنگی» رفتهایم. این مجموعه از تازهترین کتابهای انتشارات کانون اندیشه جوان است🔻
🆔 yon.ir/kF3w1
📲 canoon.org
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
♨️ #خبر_ویژه| اولین جشنواره تجربیات تشکلهای دانشجویی برگزار میشود
📋 سامانه کالک با همکاری معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی، اولین جشنواره تجربیات تشکلهای دانشجویی را برگزار میکند.
🔺همه فعالان تشکلهای دانشجویی میتوانند با ارسال تجربههای خود در یازده موضوع محوری، در این جشنواره شرکت کنند.
کسب اطلاعات بیشتر و ارسال تجربه و ضمایم🔻
📲 09900199879
🆔 @tajrobiat
◀️ مطالعه تجربیات بارگذاری شده در سامانه کالک
📲 kalk.ir/experience/list/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
kalk.ir tajrobiat.rar
653K
📋 شیوهنامه اجرایی اولین جشنواره تجربیات تشکلهای دانشجویی و فرم نمونه برای نگارش تجربه
🔺حتما مطالعه نمایید
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir
کالک | kalk.ir
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل 📄 شمای کلی الگوی جهاد علمی 🔻 علم و کار علمی، امروز
🎁 #هدیه_مسئولیت| #اقتدار؛ هدیه مسئول علمی تشکل
🔻 نیاز به الگوی کار علمی
📋 در زمینه کار علمی مدلها و الگوهایی وجود دارند اما جامعیت و عمومیت ندارند یعنی همه جنبههای وظایف تشکلهای دانشجویی را پوشش ندادهاند یا قابلیت استفاده توسط همه دانشجویان، همه رشتهها، همه دانشگاهها، و همه شهرها را نداشتهاند.
هرچند این مدلها، کارهای بعضاً خوبی هستند اما «همة کار» نیستند،
🔸 مثلاً عدهای کار علمی را تنها «خوب درس خواندن» میدانند؛ بدون توجه به اینکه مسائل و مشکلات کشور روی زمین ماندهاند.
🔹 یک نگاه دیگر این است که «پروژه از صنعت بگیریم و حل کنیم» و نگاهی به مشکلات کلانتر مثلاً سیاستگذاریهای اشتباه که میتواند یک شبه صدها تولیدی را نابود کند ندارند یا احساس مسئولیتی در مورد اشکالات نظام علمی دانشگاه نمیکنند.
🔸 نگاه دیگر «سیاستگذاری» را وظیفه دانشجوی انقلابی میداند و توجهی به پیگیری و مطالبه از مسئولین ندارد.
🔹 یک مدل دیگر کار علمی را منحصر در «پیگیری و دنبال مسئولین دویدن» میداند که نیازی به تخصص و اطلاعات عمیق هم ندارد؛
🔸 یک عده دیگر هم وظیفه علمی را این میدانند که در واحد علمی تشکل، «علم تولید کند».
🔹 یک نگاه دیگر واسطهگری است، یعنی کار علمی «جایابی و وصل کردن بچهها» به صنعت و دولت است.
🔸 نگاه دیگر «نگاه درآمدی» است، که درآمدزایی را معیار انتخاب کار میداند.
🔹 نگاه «جذب به تشکل» نیز نگاه دیگری است که در آن کار علمی هیچ اصالتی ندارد و تنها یک ابزار برای جذب به تشکل است و هرکس با هر نظری خواست کار کند را تأیید میکند.
🔸 یک نگاه دیگر نگاه «محصول محور» است که تنها خروجیهای ملموس و کاردستی مانند را کار علمی میداند، یعنی کار علمی ساختن یک محصول ملموس و فیزیکی است.
🔹 البته یک نگاه بسیار فراگیر هم این است که کلاً «کار علمی بد است» و متعلق به اهل دنیاست! این نگاه کار علمی را بهاشتباه در تقابل با کار فرهنگی قرار میدهد و …
◀️ این آشفتگی و پراکندگی در الگوهای رایج کار علمی در تشکلهای دانشجویی -که البته خود این فعالیتها نیز به اندازه کافی کمیت و کیفیت نداشتهاند- ضرورتی را ایجاب میکند تا با ارائهی الگویی جامع، فعالیتهای علمی را سامان داد و نیز از انجام فعالیتهای علمی غلط یا کم اولویت پرهیز داد و توانها را در جهت اجرای فعالیتهای پر اولویت سازماندهی کرد.
الگوی مطلوب کار علمی در یک تشکل دانشجویی چیست و چه ویزگیهایی دارد؟🔻
📲 elmi.kalk.ir/niaz-be-olgu/
🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکلهای دانشجویی
➕ @kalk_ir