روچیلدها کم حجم.pdf
18.33M
📚 دانلود کتاب
📖 روچیلدها
1⃣ بخش اول: ترجمهٔ مقالهٔ «روچیلد» از دائرةالمعارف یهود
2⃣ بخش دوم: ترجمهٔ مقالهٔ «روچیلد» از دائرةالمعارف جودائیکا
3⃣ بخش سوم: ترجمهٔ دو مقاله از یک کتاب مجلّل که بهمناسبت یکصدوپنجاهمین سال بنیانگذاری خانوادهٔ روچیلد در پاریس به سال ١٩۶٨ چاپ شده است. مقالهٔ اول نوشتهٔ موریس دروئون است و مقالهٔ دوم متن سخنرانی بارون گی روچیلد.
4⃣ بخش چهارم: نقد و نظری پیرامون برخی مطالب کتاب از استاد شمسالدین رحمانی
🇮🇷👉 @kambozia
4_5814704038754649818.pdf
6.08M
📚 دانلود کتاب
✡ توطئهگران بینالمللی
💥 گزارش نشستهای سرّی گروه بیلدربرگ
✍️ نویسنده: جیم تاکر
👈 مترجم: وحیدرضا نعیمی
🇮🇷👉 @kambozia
اسناد فراماسونری در ایران ج1.pdf
26.9M
📚 #دانلود_کتاب
✡ اسناد فراماسونری در ایران
📖 جلد اول
🇮🇷👉 @kambozia
asnad-eferamasoneri-j2@bamun1.pdf
15.16M
📚 #دانلود_کتاب
✡ اسناد فراماسونری در ایران
📖 جلد دوم
🇮🇷👉 @kambozia
64.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از تنگه زمانی در طراحی عملیات سنوار تا نظم جدید در طراحی جنگ اسرائیل - بخش یکم
....................................
در ویدیوی پیش رو به موارد زیر می پردازیم:
ما در یک دوران پرشتاب تحولات قرار داریم که نیازمند تحلیل مستمر و بهروز از وقایع هستیم. سرعت بالای اتفاقات باعث شده که تحلیلگران گاهی ترجیح دهند صبر کنند تا شرایط پایدار شود. با این حال، نیاز به تحلیلهای فوری و مرتبط وجود دارد تا بتوانیم از وقایع مختلف درک درستی داشته باشیم.
در مورد تحولات اخیر در سوریه و سقوط دمشق به دست گروههای تروریستی، وضعیت بسیار پیچیده و ناپایدار است. بشار اسد دمشق را ترک کرده و به روسیه گریخته است. ارتش سوریه نتوانست در برابر تروریستها مقاومت کند و دمشق به عنوان پایتخت توسط تروریستها انتخاب شد. "دستگاه اطلاعاتی ترکیه و برخی کشورهای عربی در تلاشند تا سفارتخانههای خود را بازگشایی کنند."
رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از این فرصت، به اشغال بخشهای زیادی از سوریه پرداخته و به نزدیکیهای دمشق رسیده است. آنها تمامی سلاحها و زیرساختهای نظامی سوریه را بمباران کردهاند تا هیچ مقاومتی باقی نماند. "رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال مناطق جدیدی در خاک سوریه است."
این وضعیت چالشهای جدی برای حزبالله و نیروهای مقاومت ایجاد کرده است. "حزبالله چگونه میتواند در این شرایط جدید عمل کند؟" با فقدان پشتیبانی زمینی و اشغال بخشهای گستردهای از سوریه توسط رژیم صهیونیستی، حزبالله باید استراتژی جدیدی برای مقابله با این تهدیدها پیدا کند.
https://eitaa.com/kambozia
62.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاید یحیی سنوار این برآورد را نداشت که اسرائیل به دنبال یک یازده سپتامبر بود - بخش دوم
https://eitaa.com/kambozia
71.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا ایران بعد از سقوط بشار در سوریه دچار یک شکست راهبردی شده است؟ - بخش سوم
https://eitaa.com/kambozia
45.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بشار اسد رئیسجمهور جنگ جهانی پنجم نبود. - بخش چهارم و آخر
🔸زبان آرامی بارویکرد یهودی تلمودی و لهجه ی فلسطینی
🔰آرامی فلسطینی یهودی (Jewish Palestinian Aramaic):
زبان تلمود اورشلیمی و متون یهودی.
برای اولین بار در ایران 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/1664614581Cf422ddc81b
تاریخچهٔ عید حانوکا
پس از آبادی معبددوم اورشلیم، قدرت جدیدی در اروپا ظهور کرد. این پدیدهٔ جدید، فاتحان یونانی بودند و تمدنی که بهعنوان هلنیسم نامیده شد. آنان قسمت بزرگی از آسیا را تسخیر نمودند که از آنجمله حکومت یهودا بود.
حکمرانی یونانیان بر سرزمین یهودا، تاثیرات عمیقی بر یهودیان گذاشت. فرهنگ یونانی توجه یهودیان را به خود معطوف داشت. تهاجم یونانیان به کشور یهودا بیش از آنکه تهاجمی نظامی باشد، یک تهاجم فرهنگی بود
یونانیان که خدایان و الهههای متعدد را میپرستیدند، در زمینههای مختلف مانند هنرهای زیبا، فلسفه، ادبیات و غیره پیشرفتهای شایان توجهی کرده بودند و توانستند یهودیان را تحت تاثیر فرهنگ خود قرار دهند. این یهودیان در تاریخ به هلنیست (پیروان فرهنگ و تمدن یونان) معروف شدند.
در مقابل هلنیستها، گروهی از یهودیان سنّتی به مبارزه برخاستند که به حسیدیم (بهمعنی پرهیزکاران گروهی از شاخه حریدیها) مشهور شدند. اینان بر حفظ و اجرای فرامین تورات اصرار داشتند.
زمانیکه کشور یهودا تحت سلطهٔ سلوکیان قرار داشت، آنتیوخوس چهارم سعی کرد یهودیت را ریشهکن کرده و فرهنگ یونانی را جایگزین نماید. او فرمان داد که معبددوم اورشلیم به «معبد زئوس» تبدیل شود.
در سربازان آنتیوخوس مجسمهٔ زئوس را به درون معبد برده و قربانگاهی در آنجا بنا نموده و یهودیان را مجبور به پیروی از این مراسم کردند. همچنین بهدستور آنتیوخوس آموزش تورات و مراسم مذهبی ممنوع شد و هرکس که از این قوانین سر باز میزد، محکوم به اعدام میشد. یهودیان بدون هیچگونه مقاومتی پذیرای این فرامین شدند، زیرا داشتن فرهنگ یونانی را نشانهٔ شخصیت و تمدن میپنداشتند!
اما گروهی از یهودیان با فرار به اطراف اورشلیم و پنهان شدن در کوهها تصمیم گرفتند در حفظ ایمان خویش بکوشند و از قوانین یونانیان سر باز زنند. یکی از کاهنان بزرگ بهنام متتیا حشمونایی نیز بههمراه پسرانش از اورشلیم گریخت. وی با جمع کردن گروهی از یهودیان، علیه یونانیان دست به شورش زد و به پیروزیهایی هم نایل آمد.
پس از مرگ متتیا، یکی از فرزندانش بهنام یهودا، فرماندهی یهودیان را علیه یونانیان بهدست گرفت. وی بهعلت ضرباتی که به یونانیان وارد ساخت، بعدها بهنام یهودا مکابی (یهودای کوبنده) شهرت یافت
یهودا مکابی و گروهش که به مکابیان معروف شده بودند، موفق شدند پس از جنگهای متوالی، سپاه آنتیوخوس را شکست داده و در سال ١۶۵ قبل از میلاد به اورشلیم وارد و به معبد_مقدس دست یابند. آنان معبد را پاک کرده و سپس هنگام آن فرا رسید که منوره (شمعدان هفتشاخه) را که باید شب و روز در آنجا روشن باشد بیفروزند.
مطابق آنچه در تلمود (و نه در تورات) آمده، وقتیکه حشمونائیم (مکابیان) خواستند پس از مدتها دوباره معبد را بازگشایی کنند فقط توانستند به ظرف کوچکی از روغن که هنوز مُهر کاهناعظم را داشت و از ناپاکی دور مانده بود، دست یابند. این مقدار اندک روغن حداکثر بیش از یک روز نمیتوانست دوام داشته باشد، اما در عمل برای مدت هشت روز در حال سوختن بود و در نتیجه این امکان را فراهم آورد تا روغن پاک جدیدی تهیه شود.
بههمین دلیل، این معجزه نزد یهودیان تبدیل به جشن حانوکا شد و برای چنین روزی شمعدان ٩ شاخهٔ منوره ساخته شد، که در شب اول یک شمع آن افروخته میشود و روز بعد، شمع دیگری روشن میگردد و به این ترتیب تا روز هشتم تمامی شمعها روشن میشود.
گرچه حاخامها سابقاً بیشتر بر بُعد معنوی این عید تأکید داشتند، اما امروزه تحت تأثیر صهیونیسم با بزرگنمایی این جشن، بر بُعد ملّی و پیروزی نظامی آن تأکید میکنند.
عیدحانوکا از اعیاد مذکور در تورات نیست و در گذشته از اهمیت چندانی برخوردار نبود و به شکل سادهای برگزار میشد. هر روز شمعی روشن میگردید و پدر خانواده دعایی میخواند و افراد خانه سرود سادهای را با هم میخواندند که در آن از خداوند تشکر کرده، سلوکیها را سگ مینامیدند!
در نتیجه، روزهای عید حنوکا با سایر روزهای هفته فرقی نمیکرد. اما رفتهرفته عید حنوکا بهدلیل همزمان شدن با عید کریسمس مسیحیان، اهمیت فوقالعادهای یافت و این عیدِ بیاهمیت، به مهمترین عید یهود در برابر کریسمس تبدیل شد.
عید حنوکا در تقلید از عید کریسمس تا آنجا پیش رفت که آداب و رسوم گذشتهٔ آن از یاد رفت و درختحنوکا بهعنوان همتای «درخت کریسمس» مطرح شد و مسئولیت توزیع هدایا بین کودکان به عمو_ماکس (همتای بابا نوئل در مسیحیت) سپرده شد!
جشن حانوکا در سرزمینهای اشغالی اسرائیل بهعنوان عیدی دینی-ملّی جشن گرفته میشود و در آن، شمعدانها در میادین عمومی شهرها روشن شده، افرادی مشعل بهدست در معابر عمومی بهطور هماهنگ بهراه میافتند و هزاران جوان در این مراسم به قلعه ماسادا صعود میکنند.