eitaa logo
🌹بنیاد مهدویت شهر بهارستان🌹
638 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
462 فایل
◗بــسم‌ࢪب‌اڵمھـدۍ🌿◖ کانال رسمی بنیاد مهدویت بهارستان. @kanonemahdavi 🌐 سایت: zahraiyan.ir ویراستی ( توییت https://virasty.com/Komeil31312 ◽آپارات : www.aparat.com/zahraiyan 👤 ارتباط با مدیر بنیاد : @Zabiholah
مشاهده در ایتا
دانلود
‏✅✅✅ طرح برچسب زنی مهدوی ...ویژه خودرو ها به صورت رایگان در بهارستان ....هزینه طرح از کمک های خیرین مهدوی تامین می شود @kanonemahdavi
امر به معروف ...استاد تقوی.amr
2.54M
سخنرانی فوق العاده استاد تقوی .... عالی است.......امر به معروف @kanonemahdavi
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
راز مظلومیت ولی خدا
[Forwarded from 💞 تنها مسیر آرامش ....] 🔴 فوری 💥⭕️ کمپین بزرگ فشار به دستگاه دیپلماسی کشور برای حمایت از مسلمانان مظلوم هندی:👇🏼 https://my.farsnews.ir/c/19155 ✅ در صورت رسیدن امضاها به 5000 نفر، دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه ملزم به پاسخگویی خواهد شد... 🇮🇷 @kanonemahdavi
106-fa-mekyalol-makarem-j1.pdf
6.54M
کتاب بسیار عالی .. مکیال المکارم... تالیف عارف و عاشق امام زمان عج ..استاد محمد تقی موسوی فقیه احمد ابادی @kanonemahdavi
زائر عزیز سلام، دعوت هستيد به مسابقه بزرگ ملي 12 تا 12 همراه با 888+88 جايزه ويژه 12ta12.ir @kannemahdavi
نرم افزار شبهات کلامی پرسش :در نظر علماء شیعه، «رجعت» به چه معنا است؟ پاسخ اجمالی :رجعت به معناى بازگشت است. در اصطلاح، به بازگشت زندگى به مجموعه اى از مردگان (گروهی از نیکان و گروهی از دشمنان) پس از نهضت جهانى حضرت مهدى(ع) و پیش از قیامت گفته مى شود. این عقیده به آل محمد(ص) و شیعه امامیه اختصاص دارد و قرآن و روایات هم گواه آن است. پاسخ :رجعت به معناى بازگشت است. در اصطلاح، به بازگشت زندگى به مجموعه اى از مردگان پس از نهضت جهانى حضرت مهدى(علیه السلام) گفته مى شود. این بازگشت، پیش از فرارسیدن روز قیامت است و بنابراین، سخن از بازگشت و رجعت، از نشانه هاى قیامت است. ظهور امام مهدى(علیه السلام)، چیزى است، بازگشت حیات به شمارى از مرده ها چیز دیگر، همچنان که رستاخیز هم مسأله سومى است که باید همه اینها را از هم تفکیک کرد. شیخ مفید گفته است: خداوند، گروهى از امت محمد(صلى الله علیه وآله) را پس از مرگشان، قبل از روز قیامت بر مى انگیزد. این عقیده به آل محمد(صلى الله علیه وآله) اختصاص دارد و قرآن هم گواه آن است.(۱) سید مرتضى هم در باره رجعت نزد شیعه مى گوید: عقیده شیعه امامیه این است که خداوند، هنگام ظهور امام زمان، گروهى از پیروان او را که پیشتر در گذشته اند بر مى گرداند، تا به ثواب یارى او و دیدار دولتش برسند. بعضى از دشمنانش هم بر مى گردند، تا از آنان انتقام گرفته شود. آنگاه پیروان آن حضرت از دیدن ظهور و غلبه حق و برترى حق پرستان لذت مى برند.(۲) علامه مجلسى گوید: رجعت مخصوص کسانى است که مؤمن خالص یا منافقِ محض از امت اسلام باشند، نه از امت هاى پیشین.(۳) پس عقیده به رجعت، از امور مسلم و قطعى است وروایات فراوانى که از ائمه معصومین آمده، جایى براى تردیددرآن باقى نمى گذارد. علامه مجلسى مى گوید: چگونه یک مؤمن در حق بودن ائمه اطهار شک مى کند، در حالى که حدود دویست حدیث صریح از آنان در این زمینه نقل شده و سى و چند نفر از بزرگان در بیش از پنجاه تألیف خود آنها را روایت کرده اند، همچون کلینى و صدوق و...(۴) شیخ حرّ عاملى هم در باره روایات مربوط به رجعت مى گوید: آنها بیش از حدّ شمارش است و تواتر معنوى دارد.(۵) (۶) پی نوشت : (۱). بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۳۶ به نقل از «المسائل السرویّه». (۲). بحار الانوار، ج ۵۳، به نقل از رساله او در جواب سؤالات اهل رى. (۳). همان. وى سخنان علماى شیعه را در باره رجعت در همان جلد از بحار الأنوار (ص ۲۲ ـ ۱۴۴) آورده است. (۴). بحار الانوار، ج ۵۳. (۵). الایقاظ من الهجعه، باب ۲، دلیل ۳. (۶). گردآوری از کتاب: سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی، مترجم: جواد محدثی، نشر مشعر، چاپ: دارالحدیث، بهار ۱۳۸۶، ص ۲۹۸. منظور از «رجعت» در اصطلاح علمای شیعه www.makarem.ir @kanonemahdavi