eitaa logo
🌹بنیاد مهدویت شهر بهارستان🌹
655 دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
465 فایل
◗بــسم‌ࢪب‌اڵمھـدۍ🌿◖ کانال رسمی بنیاد مهدویت بهارستان. @kanonemahdavi 🌐 سایت: zahraiyan.ir ویرا https://virasty.com/Komeil31312 www.aparat.com/zahraiyan @Zabiholah ادمین های کانال @zahrayan313
مشاهده در ایتا
دانلود
تذکرات مهم پایان دوره.pdf
541.5K
مربیان که آزمون دادند جهت صدور مدرک به سئوالات مطرح شده پاسخ و به ای دی ارسال کنند ..سریعتر الان اقدام تا جهت صدور مدرک مشکلی ایجاد نشود..تا ۴۸ ساعت فرصت دارید ...بعدا امکان تمدید نیست ...چهار سوال بیشتر نیست ( ارزیابی پایان دوره )...یا مهدی عج .....به شماره ۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰ ارسال کنید ایتا و واتس اپ )
1_201022521.mp3
9.87M
☝️خییییلیییییییی خوبه...😭😭😭😭😭 ✅ پیشنهاد می کنم تا انتها گوش بدید...😔😔😔 🌹🍀نشنوی ضرر کردی التماس دعای فرج 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 🎋🌹👁کانال بصیرت مهدوی 👁🎋 @kanonemahdavi
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 انتشار نخستین‌بار 📹 ببینید | سپهبد سلیمانی، خطاب به مادران شهدا: وقتی شما مادرها نبودید و بچه‌هایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم... 🕊 ♥️ کانال و 👇👇 @shahid_hadi124
🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 🔹🔹🔹توجه....توجه...🔹🔹🔹 🔰فایلهای صوتی دوره تربیت مربی کودک مهدوی اساتید ( کاظمی ، عبدالهی و غزالی ) موجود می باشد...جهت دریافت بدلیل حجم بالا لطفا در سروش به شماره ۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰ پیام تا ارسال گردد....@kanonemahdavi 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷
تذکرات مهم پایان دوره.pdf
541.5K
مربیان که آزمون دادند جهت صدور مدرک به سئوالات مطرح شده پاسخ و به ای دی ارسال کنند ..سریعتر الان اقدام تا جهت صدور مدرک مشکلی ایجاد نشود..تا ۴۸ ساعت فرصت دارید ...بعدا امکان تمدید نیست ...چهار سوال بیشتر نیست ( ارزیابی پایان دوره )...یا مهدی عج .....به شماره ۰۹۳۷۰۱۵۵۶۸۰ ارسال کنید ایتا و واتس اپ )
🔻سلسله مباحث ویژه ماه رمضان به قلم حجه الاسلام رجایی پور امام جمعه بهارستان ✅انسان نفَسِ طبیعت(جلسه اول) 🔸هر چند که قرآن کتاب هدایت است نه کتاب طبیعت اگر هم بحثی از خلقت نظام هستی و داشته هایی که در دل زمین و آسمان نهفته و مطرح است نیست مگر این که انسان با شعوری که خداوند در وجود او قرار داده است به قدرت و علم و حکمت خداوندیش پی ببرد و بدین سبب راه را از این طریق گم نکرده و در قله بندگی فرود آید «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» (56 زاریات) 🔸از آنجا که می دانیم به استناد قرآن انسان احسن تقویم است و این یک اتفاق نیست و از طرفی نفس طبیعت در عالم وابسته به نفس اوست بر آن شدیم تا به دو موضوع راهبردی قرآن که احتیاج و لازمه دانستن است و جزو مبانی معرفتی است اشاره کنم هرچند طرح موضوع شناخت علمی و یا عملی و تدبر و تعقل سطحی باشد زیرا معتقدیم فهم عمیق آن در اختیار معصومین علیهم السلام است «وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ» (7 آل عمران) 🔸قطعاً با تحلیل موضوع پاسخ خیلی از سوالات و شبهات مطرح شده در این زمینه داده خواهد شد اولا باید بدانیم که قبل از شناخت مفاهیم قرآنی باید از خصوصیت این کتاب آسمانی اطلاعاتی داشته باشیم زیرا قرآن مثل بعضی کتاب‌های مذهبی نیست که یک سلسله مسائل رمزآسا در مورد خدا و خلقت و تکوین مطرح کرده باشد و یا حداکثر یک سلسله اندرزهای ساده اخلاقی، بلکه قرآن اصول معتقدات و افکار و اندیشه هایی را که برای یک انسان به عنوان یک موجود با ایمان و صاحب عقیده لازم و ضروری می‌داند تا اصول تربیت و اخلاق و بندگی را در نظام های اجتماعی و خانوادگی پیاده و عملی سازد بنابراین به فرموده شهید استاد آیت الله مرتضی مطهری رحمت الله علیه به طور کلی بررسی و مطالعه های هر کتابی سه نوع شناخت لازم دارد. ۱- شناخت سندی یا انتسابی: در این مرحله می خواهیم بدانیم انتساب کتاب به نویسنده آن تا چه اندازه قطعی است مثلا اگر فلان کتاب به فلان نویسنده منتسب است باید ببینیم آیا آنچه به نام نویسنده مشهور شده کامل از اوست و یا قسمت هایش متعلق به او نیست و الحاقی است و یا تحریفی است بنابراین در این شناخت اعتبارسنجی می‌شود که از این جهت قرآن برخلاف کتاب‌هایی است که دست نوشت انسان است، اسنادش قطعی و محکم است و کسی نتوانسته است تا کنون در آن تصرف کند مصداق «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنا بَعْضَ الْأَقاوِيلِ * لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْيَمِين »(44-46/الحاقه) و ده ها آیه از این قبیل که مانع تصرف در آن را مطرح کرده است. ۲- شناخت دوم شناخت تحلیلی است در این مرحله بررسی تحلیل کتاب مورد نظر است یعنی تشخیص این کتاب مشتمل بر چه کتابی است و چه حرفی را تغییر و بیان می‌کند راجع به انسان به جهان هستی و....چه نڟری دارد. ۳- شناخت سوم شناخت ریشه ای و پایه ای است در این مرحله بعد از آنکه صحت اسناد و انتساب یک کتاب به مولف و گوینده آن محرز گردید محتوای کتاب پیش رو به خوبی تحلیل و بررسی شده باید به تحقیق در آن پرداخته شود در بررسی قرآن کریم و شناخت آن بعد از آنکه مطالعه تحلیلی درباره قرآن به عمل آمد آن وقت پای مقایسه و شناخت تاریخی و مفاهیم عمیق آن با تمام محتویاتش با کتاب‌های دیگر محصول دست انسان سنجیده می شود پس از این که مراحل شناخت ما کامل گردید دو موضوع قرآن را مورد تحلیل و بحث قرار میدهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شما هم با شنیدن این شعر مثل حاج‌قاسم و رهبرعزیز انقلاب گریه خواهید کرد... ❤️شعری که اشک رهبری و شهید سردارسلیمانی را درآورد ♦️مرز ما عشق است هر جا اوست آن جا خاک ماست ♦️سامرا، غزه،حلب،تهران چه فرقی میکند ♦️هرکه را صبح شهادت نیست شام مرگ هست ♦️بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی میکند 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌙 دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان 🎲 @Adrekni_kh
رهبر معظم انقلاب: 🔹بنده نسبت به مسئله‌ی و در دانشگاه‌ها دغدغه دارم. 🔹رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران و خود دانشجویان و بخصوص دخترخانم‌ها به حجاب و فاصله‌گذاری اهمّیّت بدهند و توجّه کنند. ۹۹/۲/۲۸ 🕊 🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷 ♥️ کانال و 👇👇 @shahid_hadi124
20.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیکر بی سر شهید جدید مدافع حرم ‌..اصغر پاشار پور ...که در شهر ری تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد... @kanonemahdavi
مقاله (4) سلسله مباحث ویژه ماه رمضان به قلم حجه الاسلام رجایی پور امام جمعه بهارستان انسان نفَسِ طبیعت جلسه دوم اول: هدف انسان از ورود در قرآن و زندگی قرآنی چیست؟ دوم: آیا فطرت انسان با قرآن سنخیت دارد یا ندارد؟ اگر انسان به مراحل عالی این مفاهیم دست یافت به طور قطع به شناسنامه واقعی خود دست پیدا کرده است همچنان که خوانندگان محترم واقفند انسان دارای دو گونه شناسنامه است۱- شناسنامه ظاهری که این را از پدر و مادر طبیعی خود می گیرد و در اختیار او نیست بلکه پدری و مادری که او را به دنیا می آورند ویژگی های ظاهری، ژنتیکی و اقلیمی او را مشخص می کند۲- شناسنامه دوم شناسنامه حقیقی و واقعی افراد است که آدمی با عقاید، اخلاق، معنویت، رفتار خودش را تنظیم می‌کند و برمیگزیند ملاک اصلی، انتخاب صحیح این نوع شناسنامه است چنانکه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و حضرت علی علیه السلام اعلان آمادگی کردند که هر کسی بخواهد شناسنامه واقعی بگیرد او را به فرزندی معنوی خویش می پذیرد «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» (عیون اخبار ج۲ص۸۵) که این گونه رفتارهای پسندیده قطعاً با هدف غایی با فطرت پاک عجین و در ارتباط است موضوع اول :هدف هدف عبارت است از آن حقیقت مطلوب که اشتیاق وصول به آن محرک انسان به انجام دادن کارها و انتخاب وسیله هایی است که آن حقیقت را قابل وصول می کند لذا هر هدفی از نظر شناسایی تحلیلی به چهار عنصر اصلی تجزیه و تقسیم میگردد الف: جنبه درون ذاتی است که مربوط به یکی از خواسته های طبیعت انسانی به معنای عموم آن می‌باشد درک و اشتیاق وصول به آن خواسته، چنین درون ذاتی هدف است بنابراین دو رکن اساسی جنبه درون ذاتی هدف شناسایی و اشتیاق به آن دو عامل است که بایستی در شناسایی هدف اصلی هر اندازه که بتوانیم بکوشیم ب: عنصر دوم جنبه برون ذاتی هدف حقیقی است که با قرار گرفتن در جاذبیت اشتیاق و اراده آدمی رنگ هدف به خود می گیرد به قول مولانا: لطف شیر و انگبین عکس دل است هر خوشی را آن خوشی از دل حاصل است پس بود دل جوهر و عالم عرض سایه دل کی بود دل را غرض بنابراین هر چیزی که هدف قرار می‌گیرد جنبه هدفی، آن ناشی از وضع خود انسان است و نه غیر از آن ج: عنصر سوم: هدف در همه موارد حقیقی است خارج از موقعیت فعلی انسان هدفگیر است لذا انسانها در اینگونه موارد دو گروهند: ۱- افرادی که جویبار حیات و عوامل جبری محیط و تاریخ آن ها را به خود می برند اگرچنانچه با هدف گیری عالی در مجاری تکامل قرار نگیرند کارشان به سقوط می انجامد ۲- انسان هایی هستند که هر موقعیتی که به دست بیاورند کوشش جدی به دگرگون کردن آن در هدف گیریهای عالی تر صورت می دهند و به مراحل عالی تکامل میرسند د: عنصر چهارم دوجنبه جبری و اختیاری وصول به هدف جنبه جبری که از دست انسان خارج از شاید نتواند در آن تصرف کند مانند: فرارسیدن فصل معینی برای بارور شدن درختان و همچنین در جهت مجرای قوانین مهار نشده طبیعت و یا بروز استعدادها و تصمیم ها برای به وجود آمدن پیشرفت‌های واقعی اما جنبه اختیاری انسان در انتخاب آن مختار است و توان دسترسی به آن را دارد مانند: کوشش ها و تلاش های متنوع برای باور ساختن هدف انسان در معارف اسلامی خصوصاً در قرآن کریم عالیترین مدد ها را به خود اختصاص داده است و می‌تواند به آن توانمندی به هدف نهایی که قرآن آن را بیان کرده است برسد و مورد تشویق خداوند قرار گیرد، همانگونه که اگر همین انسان از هدف غایی و مطلوب فاصله بگیرد با بزرگترین مذمت و نکوهش روبرو می شود و تا اسفل السافلین سقوط می‌کند. موضوع دوم قرآنی فطرت است: کلمه فطرت از جمله مفاهیمی است که قرآن برای اولین بار در مورد آن به کار برده است،فطرت در لغت به معنی شکافتن است. در اصطلاح جامع ترین تعریف در بین علما و مفسرین با در نظر گرفتن نظرات مختلف پیرامونی که دارند عبارت است: از نوعی هدایت تکوینی انسان در دو حوزه شناخت و احساس یعنی، این که خداوند در نوع خلقت و سرشت آدمی را به گونه ای آفریده که نسبت به برخی ادراک و بینش و آگاهی خاص که غیر اکتسابی است دارد و سپس به آنها میل و گرایش ویژه‌ای در خود احساس میکند «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا» (آیه ۷۰ سوره اسرا) معانی هرگز اندر حرف ناید که بحر بیکران در ظرف ناید
اثرگناه.mp3
4.96M
🔉 اثر گناه 🔹گناه، دودمان زندگی را بر باد می‌دهد 👌👌👌