eitaa logo
کانون فرهنگی و خانه قرآنی غدیر
907 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.4هزار ویدیو
86 فایل
📚کانون‌فرهنگی‌ و خانه قرآنی غدیـر📚 #جهاد_تبیین #واجب_فوری_عینی ارتباط با ادمین کانال: @AfsaneAlizade •┄══••🔻••══┄• eitaa.com/kanoon_ghaadir •┄══••🔺••══┄•
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳🔳🔳🔳🔳🔳🔳 💥امروز 405348 روز از غیبت بهارانسانیت گذشت😔 ┄┅══✼🖤✼══┅┄ 🔷 ‌مَثَل شیعه، مَثَل زنبور عسل 🔹امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «إِنَّمَا مَثَلُ‏ شِیعَتِنَا مَثَلُ النَّحْلَةِ فِی الطَّیرِ لَیسَ شَی‏ءٌ مِنَ الطَّیرِ إِلَّا وَ هُوَ یسْتَضْعِفُهَا فَلَوْ أَنَّ الطَّیرَ تَعْلَمُ مَا فِی أَجْوَافِهَا مِنَ الْبَرَكَةِ لَمْ تَفْعَلْ بِهَا ذَلِك‏" «شیعیان ما همانند زنبور عسل در میان پرندگان مى‌باشند، هیچ پرنده‌اى نیست جز اینكه زنبور عسل را كوچك مى‌شمارد، اگر پرندگان مى‌دانستند كه چه بركتى در درون زنبوران عسل وجود دارد هرگز این كار را نمى‌كردند.» 🔵‌ شیعه باید مثل زنبور عسل باشد، بطنش را برای همه آشكار نمی‌كند و درونیاتش را به ملكه تحویل می‌دهد. در بیرون از كندو سراغ گل‌ها می‌رود، شیره می‌مكد و بطنش را از آنچه «فیهِ‏ شِفاء» است پر می‌كند و به ملكه ارائه می‌دهد. بنا نیست معرفة‌الامام، ما را مدعی كند و شناخت‌مان به همه اعلام شود، بلكه باید موجب روش و منش نیكوی ما شود. شیعه باید در عالم، زیبابین باشد، با پاكی‌ها ارتباط برقرار كند، سرمایه وجودی الهی داشته باشد و موجودی‌اش را به ملكه دین و یعسوب الدین بسپارد. علی بن مهزیار بیست سال به مكه مشرف شد به این امید كه امام زمانش را ملاقات كند، بعد از بیست سال، حضرت دنبال او فرستادند. زمانی كه زیر خیمه امام زمان عجّل‌الله‌فرجه رفت، حضرت به او فرمودند: «كنا متوقعك لیلا و نهارا» «ما شبانه روز منتظرت بودیم.» 😔 ┄┅══✼🖤✼══┅┄ اى وارثِ ذوالفقار مــولا برگرد اى نور دو چشمِ آل طــاها برگرد ما شعله به شعله سوختیم از غم‌ یاس اى منتقــمِ حضرت زهــرا برگرد😭 🙏🏻 🔰لطفا ما را در پیامرسان دنبال کنید🔰 eitaa.com/kanoon_ghaadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبگاهی #در_مکتب_امام... 🔸همان‌گونه که امام بزرگوار فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی را تربیت جوانان مؤمن، شجاع و کارآمد میدانستند، امروز چنین انسانهای تربیت‌شده‌ی مکتب امام در کشور فراوان هستند و باید از ظرفیت آنها برای مقابله با طراحی‌های دشمن استفاده شود. ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر در زدند و پیش چشمانم پرش ریخت اشک غریبی از نگاه دخترش ریخت زهرای من با تازیانه هم نوا نیست اما حرامی بین کوچه بر سرش ریخت آتش به روی او رسیده در تهاجم آن شعله ها بر جای جایِ پیکرش ریخت میگفت با گریه حسن، ای وای مادر از بعد سیلی نور چشمان تَرَش ریخت از شدت سیلی به دیوار و زمین خورد خاک غریبی بر جبین و معجرش ریخت بابا بگو آخر چرا زین غم نمیرد؟ طفلی که دیده گوشوار مادرش ریخت گریه نکن بابا که دیدم وقت غسلش خونابه از پهلوی زار و پرپرش ریخت زهرای من را عده ای نامرد کشتند آن بی حیا زهر خودش را آخرش ریخت زینب ،حسن، ای وای از داغ حسینم‌ وقتی به صحرا تکه های اکبرش ریخت او در پی آب است بهر شیر خوارش اما سه شعبه بر گلوی اصغرش ریخت سر بین تشت و میکند ظالم جسارت جام شرابش پیش روی خواهرش ریخت مهدی بیا درمان درد قلب زارم دشمن میان خیمه ها با لشکرش ریخت😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴 💠 «فدک» قریه ای آباد و حاصلخیزی بود در سرزمین حجاز نزدیک «خیبر» که میان آن و مدینه دو یا سه روز راه بود، بعضی این فاصله را یکصد و چهل کیلومتر نوشته اند، و در آن چشمه ای جوشان و نخل های فراوانی بود و بعد از خیبر نقطه اتکای یهودیان در حجاز به شمار می رفت. 💠 در این که چگونه «فدک» این آبادی خرم و سرسبز به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله منتقل شد، معروف چنین است که رسول خدا صلی الله علیه و آله بعد از آن که از فتح خیبر بازگشت خداوند رعب و وحشت را در قلوب اهل فدک که از یهودیان سرسخت بودند، افکند، آنها کسی را خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله فرستادند و با او صلح کردند در برابر این که نیمی از «فدک» را به آن حضرت صلی الله علیه و آله واگذار کنند، پیامبر صلی الله علیه و آله از آنها پذیرفت و این صلح را امضا فرمود. 💠به این ترتیب «فدک» خاصه رسول اللَّه صلی الله علیه و آله شد، زیرا طبق صریح قرآن مجید چیزی که به دست مسلمین بدون جنگ بیفتد منحصراً حق پیامبر صلی الله علیه و آله است، و به صورت غنائم جنگی تقسیم نمی شود و به این ترتیب پیامبر صلی الله علیه و آله «فدک» را در اختیار گرفت و درآمد آن را در مورد واماندگان در راه (ابن السبیل) و مانند آنها مصرف می کرد. 💠 این را نیز بسیاری از مورّخان نوشته اند که پیامبر صلی الله علیه و آله در حیات خود «فدک» را به بانوی اسلام فاطمه زهرا علیها السلام بخشید. 💠گواه روشن این واگذاری این که بسیاری از مفسّران از جمله مفسّر معروف جلال الدین سیوطی از علمای معروف اهل سنّت در تفسیر «درّ المنثور» در ذیل آیه 16 سوره اسراء، از ابوسعید خدری نقل کرده که: چون این آیه نازل شد رسول خدا صلی الله علیه و آله فاطمه را طلبید و فدک را به او بخشید، عبارت حدیث چنین است: 🌀«لَمّا نَزَلَ قَوْلُهُ تَعالی «وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ» اعْطی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فاطِمَةَ فَدکاً؛ هنگامی که سخن خدای متعال نازل شد که: (ای پیامبر!) حق خویشاوندان نزدیک را بپرداز»، رسول خدا صلی الله علیه و آله به فاطمه علیها السلام فدک را بخشید». 🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴 شاهد دیگر بر این مدعا گفتار امیرمؤمنان علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره فدک است که می فرماید: 🌀«بَلی کانَتْ فِی ایدینا فَدَک مِنْ کلِّ ما اظَلَّتْهُ السَّماءُ، فَشَحَّتْ عَلَیها نُفُوسُ قَوْمٍ، وَسَخَتْ عَنْها نُفُوسُ قَوْمٍ آخَرِینَ، وَ نِعْمَ الْحَکمُ اللَّهُ...» آری، تنها از آنچه آسمان بر آن سایه افکنده، فدک در دست ما بود، ولی گروهی بر آن بخل ورزیدند، در حالی که گروه دیگری سخاوتمندانه از آن چشم پوشیدند، و بهترین داور و حاکم خداست». 💫 نهج البلاغه نامه 45 💫 💠 این سخن به خوبی نشان می دهد که در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله فدک در اختیار امیرمؤمنان علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام بود، ولی بعداً گروهی از بخیلان حاکم، چشم به آن دوختند، و علی علیه السلام و همسرش بانوی اسلام به ناچار از آن چشم پوشیدند، و مسلّماً این چشم پوشی با رضایت خاطر صورت نگرفت، چرا که در این صورت خدا را به داوری طلبیدن و «نِعْمَ الْحَکمُ اللَّهُ» گفتن معنا ندارد. 🏴▪️🏴▪️🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴 💠 عوامل سیاسی غصب فدک: گرفتن «فدک» از بانوی اسلام فاطمه زهرا علیها السلام مسأله ساده ای نبود که تنها مربوط به جنبه مالی باشد، بلکه جنبه اقتصادی آن تحت الشعاع مسائل سیاسی حاکم بر جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله بود، در حقیقت موضوع فدک را نمی توان از سایر حوادث آن عصر جدا نمود، بلکه حلقه ای است از یک زنجیر بزرگ، و پدیده ای است از یک جریان کلّی و فراگیر! 💠برای این غصب بزرگ تاریخ عوامل زیرا را می توان برشمرد: 1️⃣ غصب فدک در دست خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله یک امتیاز بزرگ معنوی برای آنها محسوب می شد، و این خود دلیل بر مقام و منزلت آنها در پیشگاه خدا و اختصاص نزدیکی شدید به پیامبر صلی الله علیه و آله به شمار می آمد، به خصوص این که در روایات شیعه و اهل سنّت چنانکه در بالا گفتیم آمده است که به هنگام نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ» پیامبر صلی الله علیه و آله فاطمه علیها السلام را فراخواند و سرزمین فدک را به او بخشید. روشن است وجود فدک در دست خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله با این سابقه تاریخی سبب می شد که مردم سایر آثار پیامبر صلی الله علیه و آله به خصوص مسأله خلافت و جانشینی آن حضرت صلی الله علیه و آله را نیز در این خاندان جستجو کنند و این مطلبی نبود که طرفداران انتقال خلافت به کسان دیگر بتوانند آن را تحمّل کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا