eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
460 ویدیو
146 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحکمه الفصل الخامس:قاعده الواحد _ادله اثبات سنخیت جلسه بیست و ششم
98.9.18(ج۲۷)سنخیت .mp3
9.96M
الحکمه الفصل الخامس:قاعده الواحد _ادله اثبات سنخیت جلسه بیست و هفتم
98.9.19(ج۲۸)سنخیت.mp3
7.01M
الحکمه الفصل الخامس:قاعده الواحد _ادله اثبات سنخیت جلسه بیست و هشتم
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی 👇👇👇
چکیده جلسه چهارم تفسیر المیزان سوره حمد.... موضوع جلسه: "بسم الله الرحمن الرحیم" در سوره مبارکه ی حمد به چه معناست؟ • بین میزان اطاعت و میزان حمد ارتباط هست ،هر چه که قابل حمد باشد قابل اطاعت هم است . • حمد برای خدایی است که همه ی زیبایی ها را در خود جمع کرده ، از جمله رحمانیت، رحیمیت، مالکیت و ... . • آیا اگر تمام زیبایی ها مال کسی باشد، رب باشد، رحمت از او باشد ،او را حمد نمی کنید؟ "ولله الاسماء الحسنی " • در برابر خدایی با ویژگی هایی که در آغاز سوره ی حمد آمده است فقط اطاعت کافی نیست و باید بندگی کرد "ایاک نعبد " • اصل کلمه ی الله از اله است ،اله دومعنا دارد یکی الله به معنای معبود و دیگری الله به معنای آنچه عقول از آن متحیر می شوند. @kanoon_tafakor
98.9.24(ج۲۹)سنخیت.mp3
8.71M
الحکمه الفصل الخامس:قاعده الواحد عالم وحدت و کثرت دارد و توجیه وحدت و کثرت عالم، وحدت و کثرت در وجود است(تشکیک) و توجیه وحدت و کثرت در وجود، "سنخیت و علیت" است. جلسه بیست و نهم
98.9.24(ج۳۰)ولم یقع فی الاوهام.mp3
8.65M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم و لم یقع علیه فی الاوهام فتقدره شبحا ماثلا جلسه سی
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی 👇👇👇
چکیده جلسه پنجم تفسیر المیزان سوره حمد.... موضوع جلسه: تفسیر *بسم الله الرحمن الرحیم* و نگاه زیبا انگارانه .... • الله تمام اسماءوصفات الهی را در خود دارد ولی وقتی کنار آن الرحمن الرحیم گفته می شود ،اگر به روی معنا دقت شود و به حوزه ی زیبایی و حوزه ی رحمت توجه شود، انسان بسیار خوش بین می شود و وجه زیبایی کار به رخ کشیده می شود، هر چند ظاهرش زیبا نباشد. • رحمت در انسان با سه چیز همراه است: ۱. تاثر و انفعال و دلسوزی، ۲.تکمیل نقص در فردی که به رحم آمده، ۳.اعطا در مورد کسی که به او رحم می شود. دو مورد اول با فقر و امکان همراه است لذا این دو به خداوند نسبت داده نمی شود، به عبارتی در مورد خداوند باید معنای کمالی رحمت ، نسبت داده شود. • خداوند رحیم است یعنی اعطاهای خاص دارد ،خداوند رحمان است یعنی اعطاهایی برای همه دارد. • رحمان بر عرش استیلا دارد ، پس همه ی معادلاتش را با رحمت حل می کند ،اگر غضب هم می کند از سر رحمت است . • بهترین تربیت ،تربیت رحمانی است یعنی تربیتی که همواره رحمت در آن غلبه داشته باشد. • انسان با بسم الله الرحمن الرحیم در مسیر تخلق به اخلاق حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین راه پیدا می کند ،یعنی جلوه ی رحمت،غلبه ی رحمت در جان انسان پیدا می شود . @kanoon_tafakor