eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
451 ویدیو
145 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
جدی انگاری در تربیت عده ای که مشغول به تربیت هستند گاهی غافل از آینده ، مشغول تربیت می شوند و حواسشان از آینده ای که در پیش است پرت می شود از اینرو آن طور که باید به تربیت متربی نمی پردازند . مثلاً مربی غافل می شود که کودک شش و یا هفت و یا هشت ساله دوران نوجوانی هم دارد و همین باعث می شود روش هایی که نوجوان در سنین نوجوانی برای کنترل غرائز نیاز دارد را در سنین کودکی در اختیار او قرار نمی دهد و همین باعث می شود که نوجوان در بزنگاه ها کم آورد . مثلاً به او مبارزه کردن را یاد نمی دهد از اینرو با غلیان شهوت ، نوجوان کم می آورد . جدی انگاری در تربیت مشکل را حل می کند . در مورد جدی انگاری فکر کنید که اگر ما در امر تربیت جدی می بودیم آیا نقص ، خلأ ، تعلل ، عیب ، جهل و بی خبری در کار ما می بود ؟ آیا آینده نگری در تربیت را از دست می دادیم ؟
آزاد سازی پتانسیل و ظرفیت باید فضای مدرسه به گونه ای باشد که کمک کند پتانسیل و ظرفیت های در متربی آزاد شود و نباید توانمندی های در آن زمخت شود و در نهایت بگندد . باید جلوی گندیده شدن ظرفیت و پتانسیل و توانمندی ها را گرفت که یکی از راه ها آماده سازی هدفمند و حهتمند محیط است . مثلاً در محیط مدرسه ، تنور برای نانوایی باشد ؛ بستر رنگ آمیزی آزاد باشد و ......که همه اینها هدفمند و جهتمند باید طراحی شود
جدی انگاری در تربیت کسانی باید تربیت را به عهده بگیرند که جدیت در تربیت داشته باشند ‌. همه هم و غمشان تحقق تربیت باشد . با وجود جدیت در تربیت بسیاری از لوازم و ملزومات تربیت فراهم می شود و بسیاری از مشکلات از میان بر می خیزد . گاهی مشاهده می شود که جدیت لازم و کافی وجود ندارد و همین مشکلات متعددی را فراهم می کند . درباره جدیت فکر کنید ؟ ببینید در شما جدیت هست ؟ چقدر هست ؟ چرا در برخی زیاد و در برخی کم است ؟
جایگاه مهارت در تربیت برای مربی مربی طراز ، همچون ماما می ماند که می زائوند . متربی در عالمی به سر می برد و مربی در عالمی ؛ و در نتیجه دو عالم وجود دارد ؛ حال برای اینکه مربی ، متربی را از عالمی به عالمی دیگر که مطلوب است ، بکشاند ، زبان خاص هماهنگ با مخاطب را می خواهد که آن مهارت مربی است . پس مربی اولا باید در عالمی به سر برد و مربی نمی شود بدون عالم باشد و می بایست عقیده خاص و روحیات آسمانی داشته باشد که متربی را از عقیدت و روحیات زمینی به عقیده و روحیات آسمانی سوق دهند . ثانیاً مهارت تسهیل کننده است و با مهارت می توان بستر انتقال را فراهم ساخت . مهم برای مربی این است که در آن عالم با عقیده و بینش و اخلاق خاص به ببرد . مربی که خود غیرت لازم و یا حیاء لازم را ندارد چگونه می خواهد متربی را به عالم غیرت و عالم حیاء بکشاند .
146_00.9.14 نفس الامر ،نظر علامه.mp3
29.29M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر قول سوم: قول علامه ره جلسه صد و چهل و ششم
147_00.9.16 نفس الامر_ نظر علامه.mp3
33M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر قول سوم: قول علامه ره جلسه صد و چهل وهفتم
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 نورانی شدن باطن 🔸 حضرت استاد علامه مرحوم آیت الله حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه عمل ما عین پاداش ماست @kanoon_tafakor
148_00.9.20 نفس الامر قول علامه.mp3
29.12M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر قول سوم: قول علامه ره جلسه صد و چهل و هشتم
149_00.9.21 نفس الامر قول علامه.mp3
14.31M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر قول سوم: قول علامه ره جلسه صد و چهل و نهم