عبرتهای عاشوراعلیز۲۲-AudioConverter.mp3
زمان:
حجم:
6.24M
🔴بشنوید؛ درباره علی علیزاده و تحلیل هایش!!
♦️از اقتدا به سران فتنه ۸۸ تا امامت تحلیل سیاسی برای برخی از جریانات انقلابی‼️
تعلیقه :
این صحبت هایی که در این صوت هست ، قابل تایید است .
مسئله ای که باید توجه کرد بیشتر خطاب قرار دادن طلاب و حزب اللهی ها است
نباید کسانی که حرف خوب می زنند را محور قرار داد و محوریتی را که دنبال می کنند را به عنوان محور سخن و تحلیل پذیرفت .
من این را به « بی ریشه » تعبیر می کنم . امثال علیزاده ها و یا رائفی پورها و حتی یامین پورها در عین اینکه قابل احترام اند ولی نباید امامت و محوریت آنها از ناحیه ماها پذیرفته شود.
از آن جهت که حق عرضه و سخن راندن دارند ، حرفی نیست و مشکل نسبتا از ناحیه آنها نیست.
مشکل اصلی از ناحیه ها و پذیرفتن ماهاست که چرا داریم طوری با آنها تعامل می کنیم که آنها را به عنوان محور سخن و تحلیل به جامعه معرفی می کنیم .
هر کسی حق سخن راندن دارد
ولی ما حق این را نداریم که آن را محور تحلیل و سخن قرار دهیم.
وظیفه ما این است که «با ریشه ها» را محور تحلیل و سخن قرار دهیم.
با ریشه های زمانه ما خیلی هستند:
امثال مرحوم امام ره ، حضرت آقا ، مرحوم آیت الله مصباح ها و حتی امثال رحیم پور ازغدی ها...
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
آیت الله العظمی جوادی آملی:
ابوريحان در بستر احتضار بود، در محله ايشان يك فقيهی بود، گفت اين فقيه را حاضر كنيد من در مسئله ميراث نظری دارم. گفتند الان اين آخرین لحظات عمر شما است، گفت نه، من بفهمم و بميرم بهتر است که نفهميده بميرم. اين بزرگوار و فقيه را آوردند و ايشان شروع كرد به مباحثه و مناظره فكری و اين فقيه بزرگوار از محضر ايشان فاصله گرفت هنوز به خانه اش نرسيد كه شيون بلند شد كه ابوريحان مرد. اين در شرح حال ابوريحان بيرونی است. اينها كه به اينجا رسيدهاند آن وقتهای فارق را درباره علوم گوناگون صرف میکردند.هرگز وقت را به بطالت نگذراندند.
🔹منبع:درس تفسیر سوره هود جلسه ۸
#سلوک_عمی
010_03.8.17 علم دینی،نظریه مخالفان،تفکیک داوری و گردآوری.mp3
زمان:
حجم:
8.59M
#کلام_جدید
#علم_دینی
نظر مخالفان علم دینی
تفکیک میان گردآوری و داوری
جلسه دهم
102_03.8.19 شرح منازل السائرین، توبه.mp3
زمان:
حجم:
8.31M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_توبه
جلسه یکصد و دوم
054_03.8.19 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
زمان:
حجم:
10.9M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الرابع اقسام التغیّر
موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه
جلسه پنجاه و چهارم
191_03.8.19 الفصل الثامن،ویژگی مشترک صفات ثوبی و سلبی.mp3
زمان:
حجم:
11.07M
#نهایه_الحکمه
#مرحله_دوازدهم
#الهیات_بمعنی_الاخص
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها
بحث اسماءو صفات واجب تعالی
ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی
جلسه یکصدو نود و یک
002_03.8.19 مرحله ۶،مقولات عشر .mp3
زمان:
حجم:
14.42M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_ششم_مقولات_عشر
ومنها یظهر:
مقولات بسیط اند...
جلسه دوم
💠 پُرخوانیروایات
🔰 دستیابی به نظام روایات
💢 پُرخوانی روایات، عناوین ذهنی میآورد.
⁉️عناوینذهنی⁉️
🔸اگر شخص با عناوینذهنی به تجربه روایی برسد....👇👇👇
🔸خود میدان فهمِمضاعف نسبت به روایات ایجاد میکند یعنی با عناوینی به میدان میرود و در میدان یکسری یافتها پیدا میکند، بعد به عناوین و روایات برمیگردد که وجوه متعددی از این روایات را میفهمد.
🔸یکی از راههای انسجامدهی به روایات و تفسیر روایات و نظامدهی به روایات، رفتن از میدان به روایات است....👇👇👇
⬅️ مثلاً ربط دادن دوحکمت از نهجالبلاغه از طریق میدان باشد و کسانی از عناوین ذهنی به میدان میروند و در میدان آن عنوان ذهنی را مییابند و از میدان سراغ آن عناوین میروندکه....
🔹 آن عناوین لایههای متعدد و جوانب مختلف و ابعاد گوناگون پیدا میکند لذا...
1⃣ اولاً دائم بین میدان و روایات باید رفت و آمد داشت.
2⃣ ثانیاً پُرخوانی روایات را به صورت مُکرّر باید داشت.
👈مثلا روایتی را خواندهاید و روایت دیگر را میخوانید یکی از مصادیق روایت قبلی را میگوید...
👈اینکه مصادیق آن روایت را میگوید از میدان میفهمید و حلقههای وصل فهمیده میشود و هرکدام از روایات، جهات و ابعادی را از واقعیت مطرح میکند و زمانی که از دریچه روایات سراغ واقعیت میرویم و واقعیت را میبینیم، این ابعاد مختلف به وهم وصل میشود.
✅ انسجام روایی از تجارب روایی و میادین فهمیده میشود.
#حدیث_خوانی
#پُرخوانیروایات
#اُنسبااحادیث
◾️ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.
قال النبی صلّی الله علیه و آله :
اَوَّلُ شخصٍ تدْخُلُ الجنةَ فاطمةُ.
اولین کسی که داخل بهشت میشود، فاطمه است.
🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 44»
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
192_03.8.20 فصل ثامن،نکات مشترک صفات ثبوتی و سلبی.mp3
زمان:
حجم:
10.81M
#نهایه_الحکمه
#مرحله_دوازدهم
#الهیات_بمعنی_الاخص
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها
بحث اسماءو صفات واجب تعالی
ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی
جلسه یکصدو نود و دوم