eitaa logo
کانون تفکر
993 دنبال‌کننده
1هزار عکس
419 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: ابوريحان در بستر احتضار بود، در محله ايشان يك فقيهی بود، گفت اين فقيه را حاضر كنيد من در مسئله ميراث نظری دارم. گفتند الان اين آخرین لحظات عمر شما است، گفت نه، من بفهمم و بميرم بهتر است که نفهميده بميرم. اين بزرگوار و فقيه را آوردند و ايشان شروع كرد به مباحثه و مناظره فكری و اين فقيه بزرگوار از محضر ايشان فاصله گرفت هنوز به خانه‌ اش نرسيد كه شيون بلند شد كه ابوريحان مرد. اين در شرح حال ابوريحان بيرونی است. اينها كه به اينجا رسيده‌اند آن وقت‌های فارق را درباره علوم گوناگون صرف می‌کردند.هرگز وقت را به بطالت نگذراندند. 🔹منبع:درس تفسیر سوره هود جلسه ۸
077_03.8.17 نفس شفا.mp3
9.22M
جلسه هفتاد و هفتم
010_03.8.17 علم دینی،نظریه مخالفان،تفکیک داوری و گردآوری.mp3
8.59M
نظر مخالفان علم دینی تفکیک میان گردآوری و داوری جلسه دهم
054_03.8.19 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
10.9M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و چهارم
191_03.8.19 الفصل الثامن،ویژگی مشترک صفات ثوبی و سلبی.mp3
11.07M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی جلسه یکصدو نود و یک
💠 پُرخوانی‌روایات 🔰 دستیابی به نظام روایات 💢 پُرخوانی روایات، عناوین ذهنی می‌آورد. ⁉️عناوین‌ذهنی⁉️ 🔸اگر شخص با عناوین‌ذهنی به تجربه روایی برسد....👇👇👇 🔸خود میدان فهمِ‌مضاعف نسبت به روایات ایجاد می‌کند یعنی با عناوینی به میدان می‌رود و در میدان یکسری یافت‌ها پیدا می‌کند، بعد به عناوین و روایات برمی‌گردد که وجوه متعددی از این روایات را می‌فهمد. 🔸یکی از راه‌های انسجام‌دهی به روایات و تفسیر روایات و نظام‌دهی به روایات، رفتن از میدان به روایات است....👇👇👇 ⬅️ مثلاً ربط دادن دوحکمت از نهج‌البلاغه از طریق میدان باشد و کسانی از عناوین ذهنی به میدان می‌روند و در میدان آن عنوان ذهنی را می‌یابند و از میدان سراغ آن عناوین می‌روندکه.... 🔹 آن عناوین لایه‌های متعدد و جوانب مختلف و ابعاد گوناگون پیدا می‌کند لذا... 1⃣ اولاً دائم بین میدان و روایات باید رفت و آمد داشت. 2⃣ ثانیاً پُرخوانی روایات را به صورت مُکرّر باید داشت. 👈مثلا روایتی را خوانده‌اید و روایت دیگر را می‌خوانید یکی از مصادیق روایت قبلی را می‌گوید... 👈اینکه مصادیق آن روایت را می‌گوید از میدان می‌فهمید و حلقه‌های وصل فهمیده می‌شود و هرکدام از روایات، جهات و ابعادی را از واقعیت مطرح می‌کند و زمانی که از دریچه روایات سراغ واقعیت می‌رویم و واقعیت را می‌بینیم، این ابعاد مختلف به وهم وصل می‌شود. ✅ انسجام روایی از تجارب روایی و میادین فهمیده می‌شود.
◾️ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. قال النبی صلّی الله علیه و آله : اَوَّلُ شخصٍ تدْخُلُ الجنةَ فاطمةُ. اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. 🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 44»  https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
192_03.8.20 فصل ثامن،نکات مشترک صفات ثبوتی و سلبی.mp3
10.81M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی جلسه یکصدو نود و دوم
055_03.8.20 موجودیت حرکت قطعیه و توسطیه.mp3
11.71M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و پنجم
قال النبی صلّی الله علیه و آله -: اما اِبْنَتی فاطمةُ فهی سیدةُ نِساءِ العالمینَ من الاوّلینَ‌ و الآخرینَ. اما دخترم فاطمه پس او سرور زنان جهان هستی از گذشتگان و آیندگان است. 🔹«تفسیر نور الثقلین، ج 1، ص 338» https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
193_03.8.21 الفصل الثامن،صفات فعلی و ذاتی.mp3
7.88M
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها بحث اسماءو صفات واجب تعالی 🔷 صفات ذاتی و فعلی جلسه یکصدو نود و سوم
056_03.8.21 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
11.39M
الفصل الرابع اقسام التغیّر موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه جلسه پنجاه و ششم
001_03.8.21 سلوک علمی.mp3
5.34M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها 🔷در جمع طلاب مدرسه عالی آزاد عروج حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری جلسه بیست و هشتم
لینک دانلود صوت کامل سلسله جلسات سلوک علمی https://B2n.ir/SOLUK.ELMI.OSTADMANSORI
مقدمات فلسفه https://B2n.ir/d49368 مرحله1 مقدمه فصل1و2و3 https://B2n.ir/k67072 مرحله1 فصل4 https://B2n.ir/b65749 مرحله1 فصل5 https://B2n.ir/s95675 مرحله1 فصل6و7 https://B2n.ir/n54492 مرحله1 فصل8تا12 https://B2n.ir/k18869 مرحله2 https://B2n.ir/q04828 مرحله3 https://B2n.ir/g12991 مرحله4 https://B2n.ir/n26081 مرحله5 https://B2n.ir/bedaye5 مرحله6 https://B2n.ir/bedaye6 مرحله7 https://B2n.ir/bedaye7 مرحله8 https://B2n.ir/bedaye8 مرحله9 https://B2n.ir/bedaye9 در حال تکمیل الحکمه https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
30.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای شنیدنی استاد شیخ حسین انصاریان در مورد روش جذب و تبلیغ دین ایشان https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
قال النبی صلّی الله علیه و آله : اِنَّ فاطمةَ مِنّی وَ هی نُورُ عَینی و ثَمرةُ فؤادی یَسُوؤنی ما ساءَها و یَسُرُّنی ما سَرَّها. همانا فاطمه پاره تن من است و او روشنایی چشمانم و میوه قلب من است، آنچه او را بیازارد مرا آزار می‌دهد و آنچه او را خوشحال کند مرا خوشحال می‌کند. 🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 24» https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
جهت شادی روح مطهر حکیم الهی،عارف روشن ضمیر،مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت علامه سید محمدحسین طباطبایی (رحمه الله علیه) فاتحه ای قرائت فرمایید.  ◾️۲۴ آبان ۱۳۶۰ سالروز رحلت حضرت علامه ره. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله:👇 🔹شاگردپروریِ مرحوم آقای طباطبائی چیز عجیبی است. این یکی از هنرهای هر عالِمی است؛ در بین علما داریم کسانی که شاگردپرورند و شاگردهای زیادی دارند؛ مرحوم آقای طباطبائی از این قبیل آدمها است. 🔹 در بین این فلاسفه‌ی دوره‌ی اخیرِ فلسفه در ایران ــ که مرکز فلسفه‌ی کشور هم در واقع تهران بوده ــ از دوره‌ی مرحوم ملّا عبدالله زنوزی و پسر ایشان، آقا علی حکیم، بعد مرحوم میرزای جلوه، میرزا اسدالله قمشه‌ای، اینهایی که برجستگان حکمت و عرفانند که عمدتاً در تهران متمرکز بودند و بخشی هم در جاهای دیگر، مثل مرحوم حاجی سبزواری در سبزوار، یکی دو نفر در قم، یکی دو نفر در اصفهان، یکی دو نفر در مشهد ــ که اینها برجستگان فلسفه‌اند ــ هیچ کدام از اینها به قدر مرحوم آقای طباطبائی شاگرد برجسته‌ی معروف فیلسوف ندارند. بله، مثلاً‌ حاجی سبزواری شاگردان زیادی دارد که می‌آمدند پیش ایشان درس میخواندند؛ مرحوم آخوند خراسانی هم شاگرد ایشان است، لکن آخوند خراسانی فیلسوف نیست، فقیهی است که یک مقدار فلسفه خوانده. 🔹تربیتِ شاگردِ فیلسوف مثل شهید مطهّری، مثل شهید بهشتی، مثل مرحوم آقای مصباح و دیگران، و مثل بعضی از بزرگانی که امروز هستند، تربیت امثال اینها را به تعدادی که از درس مرحوم آقای طباطبائی استفاده کردند، بنده هیچ سراغ ندارم در هیچ کس دیگری؛ مسئله‌ی شاگردپروری. تا فلاسفه‌ی بعدیِ زمانِ ما که در تهران کسانی بودند [مثل] مرحوم آمیرزا احمد آشتیانی، قبل از ایشان مرحوم آمیرزا مهدی آشتیانی، یا مرحوم آقای آملی (رضوان الله علیهم)؛ خب اینها فیلسوف بودند، منتها تربیت شاگرد از اینها به قدر آقای طباطبایی معهود نیست؛ 🔹ایشان زنده کرد فلسفه را و انصافاً فیلسوف‌سازی کرد. 🔹حالا این نکته هم جالب است که شاگردان ایشان ــ یعنی بسیاری از شاگردان ایشان ــ غالباً جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند. در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند. 🔹 و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائی‌اند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است؛ از این قبیل شهدای برجسته شاگردهای آقای طباطبائی (رضوا‌ن الله علیه) هستند، بعضی هم بحمدالله در قید حیاتند که منشأ افادات زیادی هستند. 🔸بیانات معظم له در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه طباطبائی،۱۴۰۲/۰۸/۱۷ https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا