eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 باید مثل امام علی (ع) برای محرومین دل بسوزاند. دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزانداین هم با تمام قدرت،دل بسوزاند برای محرومین،مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند،چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۸ ، صفحه ۱۳۰ 👈بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع رؤسای جمهوری و مجلس ، گروهی از مستضعفین جنوب تهران 🗓مورخ: ۱۳۶۲/۰۷/۰۴ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
🔰 سخن‌نگاشت | غنی‌سازی نیاز کشور و نیروگاه‌های هسته‌ای منبع انرژی در آینده است 👈 اگر نیاز باشد غنی‌سازی را به شصت درصد هم می‌رسانیم 🔺️حدّ غنی‌سازی ما بیست درصد نیست، اگر لازم باشد برای مثلاً پیشران هسته‌ای یا مسائل دیگر ممکن است به شصت درصد هم غنی‌سازی را برسانیم... اصل نیاز کشور به غنی‌سازی یک امر مسلمی است تا چند سال دیگر بلاشک نیروگاه‌های هسته‌ای یکی از مهم‌ترین منابع انرژی در کشورها خواهند بود. ۹۹/۱۲/۴ 💻 @Khamenei_ir
🔰 سخن‌نگاشت | بیانیه سه کشور اروپایی و آمریکا مستکبرانه و طلبکارانه است 👈 مواضع مستکبرانه کشورهای اروپایی و آمریکا آنها را منفورتر می‌کند 🔺️ رهبر انقلاب: سه کشور اروپایی و آمریکا در بیانیه‌ای که صادر کردند، ادبیاتی که به کار بردند ادبیات مستکبرانه و طلبگارانه و غیرمنصفانه است. به رو نمی‌آورند که خود آنها از روز اول به این تعهدات اصلاً عمل نکردند... در عین حال دولت محترم ما رها نکردند، بتدریج یک مقداری از تعهدات را عمل نکردند که اینها قابل برگشت است، اگر آنها به وظایفشان عمل بکنند... حالا بحث ما با آمریکا که بحث دیگری است، این سه کشور اروپایی هم بدانند این جور حرف زدن به شدت مورد نفرت ملت ایران و انقلاب است و اینها را از آنچه که هستند منفورتر میکند. ۹۹/۱۲/۴
41.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان. ۹۹/۱۲/۰۴ 📥 دریافت نسخه با کیفیت از آپارات: https://www.aparat.com/v/YNIhP 💻 @Khamenei_ir
عصرانه ۴۰.mp3
35.93M
🎙صوت جلسه 📋عصرانه علمی 40 🔹 با حضور : حجت الاسلام سید فرید حاجی سید جوادی( زید عزه) حجت الاسلام علی محمدی (زید عزه) 🔹موضوع: ظرفیت شناسی دانش فقه در تولید علوم انسانی اسلامی 🔸مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام 《محفل زمانه شناسی》
🔰 نظر رهبرانقلاب درباره حرمت سلاح هسته‌ای در سالهای گذشته 📆 ۱۳۸۴ | دست‌یابی به سلاح هسته‌ای بر خلاف منافع سیاسی و اقتصادی کشور و مخالف دستورهای دین اسلام است. 📆 ۱۳۸۸ | ما اعتقاد به بمب اتم نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. 📆 ۱۳۸۹ | به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. 📆 ۱۳۹۱ | جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح هسته‌ای و نظائر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی میداند. 📆 ۱۳۹۲ | ما سلاح هسته‌ای را، نه به خاطر آمریکا و غیر آمریکا، به‌خاطر عقیده‌مان قبول نداریم. 📆 ۱۳۹۴ | ما اگر گفتیم که از سلاح هسته‌ای استفاده نمیکنیم، به‌خاطر همین پایبندی به تعبّد، مقرّرات و قوانین اسلامی است. 📆 ۱۳۹۹ | فکر اسلامی ما میگوید سلاحی که در او غیرمسلحین، غیرنظامی‌ها، مردم عادی تلف میشوند این سلاح ممنوع است، این سلاح ممنوع است، حالا هسته‌ای باشد یا شیمیایی باشد. ادامه را بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47392
🔰 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری منتشر شد. 📝 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396
🔰 سخن‌نگاشت | کشتار غیرنظامیان و مردم بی‌گناه روش آمریکایی‌ها و غربی‌ها است 👈 اسلام مانع تصمیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است نه آن دلقک صهیونیست 🔺️دلقک صهیونیست بین‌المللی دائم می‌گوید ما نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، او و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند. آنچه مانع جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای است، فکر و مبانی اسلامی است. کشتار غیرنظامیان و مردم بی‌گناه روش آمریکایی‌ها و غربی‌ها است. ۹۹/۱۲/۴ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مناظره شنیدنی حضرت امام‌ جواد(ع) با علمای اهل تسنن ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
علامه مصباح و علوم انسانی اسلامی .mp3
11.17M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: علامه مصباح و علوم انسانی اسلامی در دانشگاه معارف برای استادان معارف سراسر کشور در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
✅موسسه حکمت نوین اسلامی برگزار میکند: 🔴 اولین دوره مجازی تخصصی ⬅️"جریان شناسی فکری ایران معاصر" مدرس: استاد عبدالحسین خسروپناه ⬅️ثبت نام از 5 اسفند تا 15 اسفند ⬅️شروع دوره از 17 اسفند ❎مزایای مجموعه دوره های جریان شناسی: 1⃣کارگاهی بودن دوره ها 2⃣پرسش و پاسخ با استاد 3⃣اعطای گواهی بعد از اتمام دوره ها از طرف موسسه 🛑جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره: "به کانال موسسه حکمت نوین" مراجعه بفرمایید. ⭕️لینک کانال ایتا :👇👇 https://eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096 ⬅️لینک ثبت نام دوره:👇👇 ➡️ https://ppng.ir/d/QlPa ❌توجه:پس از ثبت نام نیز لطفا نام و نام خانوادگی و میزان تحصیلات خود را برای "ادمین کانال موسسه حکمت نوین" ارسال کنید تا قبل از شروع دوره لینک مربوط به دوره ارسال گردد. آیدی ادمین در ایتا: https://eitaa.com/Admin_hekmat_novin 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بخشی از اظهارات برادر همسر امام خمینی(ره) در برنامه «دست خط »که از آنتن پخش نشد 🔻امام غیر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی را لایق رهبری بعد از خودش نمی‌دانست 🔻حاج احمدآقا به خودم گفت اگر آقای خامنه‌ای به من بگوید سر هر سه پسرم را برایشان ببرم این کار را می‌کنم. 🆔 @khosropanah_ir
🔸️آیینه سکندر بازخوانی ایده غرب شناسی و غرب پژوهی در ایران . . . 🔹️بررسی سیر تطورات ایده غرب‌شناسی در انسان ایرانی ناظر به تحولات سیاسی و اجتماعی 🔹️بازشناسی ایده غرب‌شناسی و غرب‌پژوهی در نسبت با شرایط کنونی صورت‌بندی انواع تلاش‌ها برای فهم غرب‌شناسی (انتقادی، تاریخی، توصیفی، تجربی، اجتماعی و ...) ناظر به آثار مکتوب (پژوهش‌ها، تالیفات و ترجمه‌های صورت گرفته از غرب) و اثار غیر مکتوب (شکل‌گیری ساختارها و محتواهای شفاهی) 🔹️فهم نسب غرب‌شناسی و نوع مواجهه با غرب در کنش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصحاب علم، دین، سیاست و فرهنگ 🔹️نسبت غرب‌شناسی با انقلاب اسلامی و جهان اسلام 🔺️برنامه جلسات و لینک شرکت در جلسات از همین کانال و صفحه اینستاگرام مدرسه عالی علوم انسانی اطلاع رسانی خواهد شد. @roozegareno_ac @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
خوشبختانه در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، نکات و راهکارهای متعددی برای رفع مشکلات اقتصادی از جمله فشار بر اقشار مستضعف، گسترش فسادهای مالی و عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی مطرح شده است. اجازه می‌خواهم در باب نکات مغفول در این مباحث، سه نکته عرض کنم. نکتۀ اول- ویژگی‌های آن کلیدی که بتواند قفل مشکلات و تنگناهای اقتصادی را باز کند بهمان اندازه مهم است که ویژگی‌های شخصیتی، قابلیت‌های اجرایی و نظام ارزشی دولتمردانی که آن کلید را در دست دارند. کاستی‌های بسیار جدی در عملکرد دولت فعلی در بیش از هفت سال گذشته و خطاهای بسیار جدی‌تر این دولت در سبک اندیشه‌، نظام ارزشی، ساختار سیاستگذاری‌های اقتصادی، درک روابط بین‌الملل، رویکرد به غربِ سلطه‌گر و ضعف بنیادین در شناخت دشمنان انقلاب اسلامی، یعنی «آمریکای کدخدا» و «رعیت اروپایی» او، بر کسی پوشیده نیست. از این رو، این حقیقت بر توده‌های مردم روشن شده است که بهترین موضع‌گیری در قبال دولت تدبیر و امید در خلال چند ماه باقیمانده از حضور در سعدآباد، این است که برای این دولتمردان و برای خودمان دعا کنیم که مشمول هدایت الهی باشند و باشیم و عاقبت بخیر شوند و بشویم. نکتۀ دوم- در شرایط کنونی، کلید مشکلات اقتصادی کشور عمدتاً در دست سه گروه است: گروه اول، نمایندگان انقلابی مجلس هستند که علاوه بر رسیدگی به مشکلات جاریِ اقتصادی کشور، باید همتی مضاعف کنند و قوانین انقلابی و چارچوب‌شکنی را شجاعانه تصویب کنند که ریشه‌های بحران اقتصادی را هدف قرار دهد نه آنکه مشکلات اقتصادی را در چارچوب‌هایی حل و فصل کنند که از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید به جا مانده است. گروه دوم، قضات انقلابی دستگاه قضا هستند که برای پیشگیری از جرائم اقتصادی و رسیدگی انقلابی به فسادهای بی‌سابقۀ اقتصادی و مالیِ اخیر در بخش‌های دولتی و خصوصی، باید با رشادت کامل وارد میدان شوند و در شرایط جنگِ تمام عیار اقتصادیِ آمریکا علیه ما، احکامی را متناسب با این شرایط جنگی صادر کنند. اقدامات قوۀ قضائیه تاکنون شایستۀ تقدیر فراوان است اما متناسب با حجم فسادهای اداری و مالی نیست و انتظار توده‌های مردم بسیار فراتر از اقدامات ارزندۀ فعلی است. گروه سوم، دولتمردان انقلابی در دولت 1400هستند که با روحیۀ انقلابی، تفکر انقلابی و عملکرد جهادی بتوانند گام دوم انقلاب را در چارچوب الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی به پیش ببرند و مبارزۀ ریشه‌ای و گسترده با حلقه‌های فساد اداری و مالی را با همکاری قوای قضائیه و مقننه هدف اصلی خویش قرار دهند. دولت بعدی بداند که بناکردن عدالت بر پایه‌های فسادی که نظام‌واره‌ و به تدریج ایجاد شده است دوامی نخواهد داشت و منطقاً فرو می‌ریزد. در شرایط کنونی، اقامۀ قسط و حمایت از محرومان و مستضعفان فقط از طریق مبارزه با فساد در معنای واقعی کلمه امکان پذیر است. رویکرد مبارزه با فساد علاوه بر مجازات افراد فاسد، مستلزم شناخت دقیق از ماهیت و عملکرد نهادهای فساد ساز است که از جمله می‌توان به بانک‌ها، بورس‌ها، شرکت‌های بزرگ تأمین سرمایه، سرمایه‌گذاری‌های خارجی، رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و همچنین نهادهای دست‌اندر کار در تجارت داخلی و خارجی و جز اینها اشاره کرد. از این رو، شناخت دقیق توده‌های مردم از نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات پیش‌رو، نقش درجه اول در تحقق اهداف گام دوم انقلاب ایفا می‌کند. 💠 @Profderakhshan
دولت بعدی بداند که بناکردن عدالت بر پایه‌های فسادی که نظام‌واره‌ و به تدریج ایجاد شده است دوامی نخواهد داشت و منطقاً فرو می‌ریزد... @Profderakhshan
یادداشت جدید پرفسور درخشان در باب راهکار حل مشکلات اقتصادی: کلید مشکلات اقتصادی کشور در دست سه گروه است. @PROFDERAKHSHAN
🔸نمی‌توانیم با نهادهای لیبرالیستی به الگوی عدالت و پیشرفت برسیم ✍️ پروفسور درخشان 🔹در گام دوم انقلاب نیازمند یک جهش علمی هستیم. جهش علمی چند شرط می‌خواهد. نکته اول این است که برای الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت باید الگوی لیبرالیستی را به دقت بشناسیم. معادلات قدرت، محور هر الگویی‌ است و در هر الگویی زیربنای آن معادلات قدرت است. در الگوی لیبرالیسم ما آزادی و رقابت برای تکاثر داریم و در الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت به جای آزادی و رقابت ما بندگی و تعاون داریم و به جای تکاثر ثروت، اعتلای کرامت انسانی و حیات طیّبه را داریم. 🔹در این ساختار صاحبان قدرت اقتصادی به تدریج قدرت سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در نهایت به کنترل خودشان درمی‌آورند. فرهنگ‌ها و ارزش‌ها متناسب با اقتضای تکاثر قدرت اقتصادی طراحی می‌کنند. 🔹نکته دوم این است که جهش علمی در الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت مستلزم جهش در رویکرد علمی کارشناسان و صاحب‌نظران است. یکی از لوازم این کار تغییر در محتوای درسی دانشگاه‌هاست. جهش در رویکرد علمی الگو در صورتی اتفاق می‌افتد که بتوانیم جسورانه سوالات علمی را همچون سوالات زیر مطرح کنیم: ✅آیا این الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت بر مبنای قانون اساسی نوشته شده است؟! ✅چرا قانون اساسی که مبتنی بر تفکر انقلابی و در تقابل جدی با نظام لیبرالیسم نوشته شده است بعد از پایان جنگ تحمیلی آرام به دست فراموشی سپرده شد و به جای آن نسخه نمایندگان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مبنا قرار داده شد؟ 💠 @profderakhshan
🔰 از دیدگاه اعضای هیأت علمی پژوهشگاه 🔸حجت الاسلام والمسلمین : منشور روحانیت ترسیم یک تصویر روشن از روحانیت و وظایف این قشر ارزشمند است 🔸 آیت الله : شخصیت بزرگی همچون حضرت امام(ره) یک بیانیه مهم صادر کردند، همان زمان بحث هایی شد، همایش هایی برگزار شد، چند نهاد نیز تعیین شد که عهده دار کار شوند؛ من نمی گویم اینها لازم نیست، در حد معقول خوب است که همایش و تجمعی باشد اما این ابتدایی ترین برخورد با بیانیه و منشور است. 🔸 حجت الاسلام والمسلمین : منشور روحانیت از محور دین و سیاست شروع و امام خمینی(ره) کسانی را که مخالف جدایی دین از سیاست بودند را متذکر می شود و بارها به این مسأله توجه می دهد، برخی می خواهند القا کنند مجتهد کسی است که به سیاست آلوده نشود در حالی که مجتهد واقعی کسی است که با همه روش های دنیای استکبار آشنا باشد و بتواند در مقابل آنها تدبیر کند. 🔺 عنصر بعدی مورد تکیه امام راحل در این منشور فقه و فقاهت است، چراکه در صد ساله اخیر شدیدا گرفتار موانع دین و روحانیت شده بودیم و سنت دینی به حاشیه رفته، قدرت و کارآمدی خود را از دست داده بود و علما نمی دانستند که چه باید بکنند و در مقابل علما به فکر رفتند و برای ناکارآمدی اسلام دلایلی را مطرح کردند. 🔸 حجت الاسلام والمسلمین : عملکرد حوزه علمیه نسبت به پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ به عنوان مثال رشته هایی مانند فقه جزا، کیفری، فقه سیاست، فقه اخلاق و ابعاد علمی بسیار دیگری را به صورت تخصصی در آورده اند. 🔺 در حوزه علمیه امروزی کرسی های فراوانی برگزار و کتاب های تخصصی فراوانی نوشته شده است؛ بنابراین نسبت به حوزه پیش از انقلاب که لیوان سید مصطفی را به دلیل این که پدرش فلسفه تدریس می کند را آب می کشند، کاملا متحول شده، تغییر یافته و رویکرد متفاوتی دارد و قانون اساسی نیز مرهون همین حوزه علمیه است. با وجود همه فعالیت های صورت گرفته، حوزه علمیه با نقطه مطلوب مد نظر امام خمینی(ره) که می فرماید «ما باید خودمان را برای اداره همه جهان مهیا سازیم» فاصله زیادی دارد. 🆔 @iictchannel
🔹 سوم اسفندماه؛ سالروز صدور پیام منشور روحانیت 📝🔻بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که روحانیت نام گرفت استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏ های علمیه را تعیین کردند. 🆔 @iictchannel
🔺به همت اسلامی و جمعی از موسسات علمی برگزار می‌شود: 🔶 سومین نشست از سلسله نشست‌های علمی ؛ ✅ نشست علمی با موضوع "نیاز بشر به دین از منظر علامه مصباح" 🎙با ارائه: 📅 چهارشنبه 6 اسفندماه 99 / ساعت 16:30 📡 تحت نرم افزار ادوبی کانکت و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 http://meeting.iict.ir/qotb 🆔 @iictchannel
shakerin.mp3
3.32M
💯🔊 کرسی علمی ترویجی "مکانیک کوانتومی و فاعلیت خدا" 🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین 📅 شنبه 2 اسفند ماه 99 @iictchannel @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| با دشمنان رابطه‌ی محرمانه برقرار نکنید! 🔺️بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) در کنگره امام مجاهدان در بوشهر ۱۳۷۹/۱۲/۲۱ 🏴 @mesbahyazdi_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📕 به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند فایل pdf در فروشگاه بنیاد توسعه فردا در دسترس قرار گرفته است. 📙 *آشنایی با کتاب:* هنگامی ﮐﻪ درﺑﺎره‌ى ﺗﻤﺪن ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﯾﯿﻢ، ﻧﺎﮔﺰﯾﺮ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺗﻰ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﭘﺮاﮐﻨﺪه و ﻣﺘﻨﻮع ﻣﻮاﺟﻪ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ آن ﻫﺎ در ﻗﺎﻟﺒﻰ واﺣﺪ ﺑﺴﯿﺎر دﺷﻮار اﺳﺖ: ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺗﺎرﯾﺦ، اﺟﺘﻤﺎع، ﻫﻨﺮ و ادﺑﯿﺎت، ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ، ﺳﯿﺎﺳـﺖ و ﺳـﺮاﻧﺠﺎم ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ دﯾﮕﺮى ﻫﻤﭽﻮن اﻗﺘﺼﺎد، ﺻﻨﻌﺖ، ﻓﻨﺎورى و رﺳﺎﻧﻪ، ﮐﻪ اﻣﺮوز ﺑﻪ اﻧﺒﻮه ﺣﻮزه‌ﻫﺎى ﭘﯿﺸﯿﻦ اﺿﺎﻓﻪ ﺷـﺪه‌اﻧﺪ. ﻧﻘـﺶ و ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻫﻤﻪ‌ى اﯾﻦ ﻋﻨﺎﺻﺮ در ﺷـﮑﻞﮔﯿﺮى و ﺗﺤـﻮﻻت ﯾﮏ ﺗﻤﺪن ﯾﮑﺴﺎن ﻧﯿﺴﺖ، اﻣﺎ در ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﻤﺪن، ﻫﯿﭻﮐﺪام را ﻧﻤﻰﺗﻮان ﺣﺬف ﮐﺮد؛ ﺑﻠﮑﻪ ﮐﺜﺮت و ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻰ اﯾﻦ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار، ﺿﺮورت ﺗﻔﮑﯿﮏ و اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪى و ﭼﯿﻨﺶ درﺳﺖ آنﻫﺎ را ﻧﺸﺎن ﻣﻰدﻫﺪ. در اﯾﻦ ﮐﺘﺎب، که بر اساس گفتارهایی از آقای مهندس صابر میرزایی می‌باشد، ﭼﻬﺎر ﺳﻄﺢ ﺑﺮاى ﺗﻤﺪن ﻣﻌﺮﻓﻰ ﮐﺮده و ﻧﺸﺎن ﻣﻰ‌دﻫﯿﻢ ﺑﺮاى ﺳﯿﺎﺳﺖ‌ﮔﺬارى‌ﻫﺎ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰى‌ﻫﺎ و ﻗﺎﻧﻮن‌ﮔﺬارى‌ﻫﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﺤﻠﯿﻞ‌ﻫﺎ و راﻫﮑﺎرﻫﺎﯾﻰ در اﯾﻦ ﭼﻬﺎر ﺳﻄﺢ ﯾﺎ ﻻﯾﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ: 1️⃣ رﻓﺘﺎر (ﺷـﺎﻣﻞ ﭘﺪﯾﺪهﻫﺎ و واﻗﻌﯿﺎت ﺑﯿﺮوﻧﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﻗﺘﺼﺎد، ﻣﺤﯿﻂزﯾﺴﺖ، ﺳﯿﺎﺳﺖ و ...)؛ 2️⃣ اﺟﺘﻤﺎع (ﺷﺎﻣﻞ ﻗﻮاﻧﯿﻦ، ﻧﻈﺎمﻫﺎ و ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎى اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ)؛ 3️⃣ ﻓﺮﻫﻨﮓ (ﺷﺎﻣﻞ ارزشﻫﺎ و ﺑﺎورﻫﺎ)؛ 4️⃣ اﻧﺪﯾﺸـﻪ و ﻋﻘﻼﻧﯿﺖ (ﺷـﺎﻣﻞ ﺑﻨﯿﺎنﻫﺎى ﻓﻠﺴﻔﻰ، اﻧﺪﯾﺸـﻪﻫﺎى ﻣﺒﻨﺎﯾﻰ ﺳﺎزﻧﺪه‌ى ﺗﻤﺪن). 🔰 *فهرست کتاب:* *1- فصل اول:* الگوی تحليل تمدنی *2- فصل دوم:* سياست‌گذاری در بستر جهان‌بينی و فرهنگ *3- فصل سوم:* ابزارهای نرم و سخت در سياست‌گذاری *4- فصل چهارم:* سياست‌گذاری اقتصادی مسئله‌ای پيش روی تمدن‌ها 📝 *نویسندگان:* حسین زاهدی مطلق - محمدمجید فولادگر (بر مبنای گفت‌وگو با مهندس صابر میرزایی) 💳 قیمت: *5.000 تومان* 🔗 جهت تهیه فایل pdf کتاب به * [«تمدن و تحليل تمدنی»](http://shop.farda.ir/index.php/9/Tahlil-Tamaddon)* مراجعه فرمایید. 🌐 سایت فروش فایل الکترونیک کتاب‌های بنیاد توسعه فردا: SHOP.FARDA.IR 🌐 farda.ir 🆔 ble.ir/farda_in 🆔 t.me/farda_in 🆔 instagram.com/farda.ir_ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami