eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ معرفی | مستند غیررسمی 📅 دوشنبه ۲۴خردادماه ساعت ۱۹:۴۵ 💻 سایت KHAMENEI.IR و شبکه۳ سیما 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ...! 🔰 ناکارآمدی دولت ✔️ چرا رئیس قوه قضائیه برای سرکشی از کارخانه‌ها و کارگران وقت می‌گذارد؟ 🔷 شنبه تا چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۱۹ ✔️ عضویت👇 🆔 @tavaghof_tv3
«عیـار» محک مدیریت و اقتصاد ایران ‌‌ 🔺 پرونده ویژه یارانه‌های نقدی در دولت آینده ‌ 🔸 با حضور: دکتر علی سعدوندی (استاد بانکداری و اقتصاد کلان) 🔸 سربسته انتخابات سیده زهرا حسینی 🔺 خبرنامه سیدحامد سیدقربانی (خبرنگار) ‌ 🔺محک بازار 🔸گناهان کسب‌و‌کار محمدجواد معتمدی (کارشناس حقوقی) ‌ ‌ 🗓 یک‌شنبه 23خــرداد‌ماه ⏱ ساعت 22 📺 شبکه افق سیما ‏🆔 @ofogh_tv ‏🆔 @ayaartv ‏🅾 instagram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مسابقه طنزگویی برگزار می‌شد آقای همتی جایزه نفر اول را از آنِ خودش می‌کرد! 💠 @profderakhshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان چگونه توانستند در حالی‌که مدیر ارشد اجرایی کشور بودند استاد تمام اقتصاد شوند؟ 💠 @plus_news
‍ ❇️ کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجدد در ایران (بخش اول) 🔻 🔹سرآغاز تربیت جدید بخشی از اصلاحات در ابتدای قرن نوزدهم (۱۲۲۹ ه ق) را تشکیل می‌دهد که پس از شکست در برابر روسیه و به منظور تقویت بنیه نظامی صورت گرفت. افزایش توان نظامی مستلزم حداقلی از نظام اداری و مالیاتی متمرکز بود که به نوبه خود ضرورت برخورداری از نوع جدیدی از تربیت را دیکته می‌کرد. از این رو به پیروی از اصلاحات عثمانی و مصر که الگویی کامل و قابل اعتماد تلقی می‌شد، نوسازی ایران با توسعه فن‌آوری نظامی، ساماندهی نظام مالیاتی و تغییر روش‌های تربیت سرباز آغاز شد و با تأسیس مؤسسات مدنی، دایر کردن چاپخانه، انتشار روزنامه، ترجمه کتاب‌های خارجی، موافقت با تأسیس مدارس مسیونی، اعزام دانشجو و بالاخره از این رو تأسیس دارالفنون و مدرسه‌های عالی و ابتدایی دیگر ادامه یافت. 🔸در مسیر تحولات مربوط به مدرن‌سازی، رسالت تعلیم و تربیت نیز تغییر می‌کرد، چنانکه در ابتدا منظور از تربیت جدید، پرورش نیروهای نظامی و اداری کارآمد جهت تکمیل کادر دولت بود و تأسیس دارالفنون و دیگر مدارس عالی جهت تأمین کادری صورت گرفت که توان تشخیص و دفع تهدیدهای سیاسی، نظامی و اقتصادی را داشته باشد. ولی توسعه تربیت جدید در مدارس ابتدایی و متوسطه که به طور عمده توسط بخش خصوصی تأسیس و اداره می‌شدند نشان دهنده مأموریت دیگری برای تعلیم و تربیت است. به نظر می رسد گسترش آگاهی عمومی نسبت به حقوق و آزادی‌های اجتماعی و همچنین انتقال هنجارهای اجتماعی به شهروندان ایرانی، منظور اصلی هواخواهان تجدد از توسعه مدارس ابتدایی و متوسطه جدید باشد. بر این اساس می‌توان تاریخ تعلیم و تربیت جدید را از حیث تاثیرگذاری بر فرایند تجدد، به دو دوره تقسیم کرد. دوره اول که شامل تأسیس و مدارس عالی، اعزام دانشجو به اروپا و گسترش مدارس مسیونی و خارجی است، به توسعه نگرش‌های تجددخواه در دربار و میان نخبگان سیاسی، طبقات مرفه، اندیشمندان و صاحبان نفود اجتماعی معطوف است. ولی کانون دوره دوم که شامل توسعه مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر کشور است، به انتقال نگرش های تجددخواهانه در میان اقشار مردم توجه دارد. 🔹نه تنها صورت‌بندی اندیشه‌های اجتماعی پیشتاز تجدد در دوره‌های اول و دوم رخ داد، که بنیاد انواع مواجهه با غرب نیز به تدریج در همین دو دوره شکل گرفت. از این رو برای شناسایی کارکردهای تربیت جدید، مطالعه دوره‌های اول و دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تمایز دو دوره اول و دوم به خاطر نوع نگاهشان به تربیت جدید است، و همچنین به خاطر دستاوردها و نسبتی است که تربیت جدید با تربیت سنتی - اگر این تعبیر را درست بدانیم - بر قرار می‌کند. در دوره اول ایرانیان به طور غالب - نه به طور کلی - تربیت جدید را ابزار نوسازی و رفع عقب‌ماندگی کشور می‌دیدند و تربیت جدید صرفا داعیه اشغال بخش تکمیلی تربیت رایج را داشت. ولی در دوره دوم نگرش مردم نسبت به تربیت جدید تغییر کرد و برداشت‌های متنوعی را در برگرفت. برخی تربیت جدید را عامل استعمار فرهنگی و سلطه بیگانه تلقی کردند و برخی آن را مقدمه ضروری هرگونه اصلاحات اساسی اجتماعی دانستند. نسبت تربیت جدید نیز با تربیت سنتی که در دوره اول تکمیل و تتمیم شده بود در دوره دوم به داعیه جایگزینی تربیت سنتی (بومی) ارتقا یافت. دوره اول و دوم تربیت جدید (۱۲۸۶ - ۱۲۲۹) محتوى تحولات نگرش عمیقی است که پیش نیاز تکوین مواضع و رویکردهای اجتماعی اساسی در برابر مدرن سازی یا تجدد است. درحالی که پس از این دو دوره توجه دولت به کارکرد سیاسی تربیت جدید و تأثیر آن در توسعه هنجارهای شهروندی موجبات برقراری یک سیستم فراگیر آموزش دولتی مدرن را فراهم ساخت.
📺 برنامۀ تلویزیونی با حضور آیت‌الله 🕰 دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۲۲، شبکۀ 🔍 نقش در اعتلای جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی @mirbaqeri_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
47.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل قسمت سوم مستند غیر رسمی 👈 روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای فعالان حوزه‌ی علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | گلایه از موانع پیش روی بیماران MS در دیدار با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | لازم نیست بایستید! 🔻 واکنش رهبر انقلاب به معرفی حضار در ابتدای دیدار با اعضای جهاد دانشگاهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایت رهبر انقلاب از صحبت وزیری که به ایشان گفت احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها جز با مهندس خارجی امکان‌پذیر نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب خطاب به یکی از مسئولان دفتر رهبری: 👈 آقای محمدی به مسئولان تفهیم کنید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | در چه سطوح مدیریتی کارشکنی وجود دارد؟ 👈🏼سوال رهبر انقلاب اسلامی از جمع نخبگان و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه 📹 ببینید | مطالعه کتاب "داروهای سرطان" توسط رهبر انقلاب که باعث تحسین اساتید شد
‌‌💐 ‌‌۴ روز تا 💐 | ‌‌ بعضی وانمود می‌کنند که آرمانگرایی با واقع‌بینی نمیسازد؛ این را ما به شدت رد میکنیم. بسیاری از آرمانهای جامعه ما و مطالبه آنها جزو واقعیتهای جامعه است. مردم مایلند عزت ملی داشته باشند. مردم مایلند زندگی ایمان‌مدار و دین‌مدار داشته باشند. مردم مایلند در امور ادراه کشور و مدیریت کشور سهیم باشند. مردم مایلند پیشرفت داشته باشند، استقلال سیاسی و اقتصادی داشته باشند؛ اینها خواسته‌های عمومی مردم است. این خواسته‌ها، واقعیتهای جامعه است. این واقعیتها دقیقا در جهت آرمان‌خواهی است. اینها که ذهنیات نیست. اینها واقعیاتی است که در جامعه وجود دارد. 📲 تا روز انتخابات، هر روز برشی از کتاب رجل سیاسی در حساب زیر منتشر خواهد شد👇 Instagram.com/Khamenei_Book
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | گلایه از مجوزهایی که صادر نمیشود! 👈 مطرح شده در دیدار با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | محصول ایرانی با کیفیت‌تر از محصول ژاپنی! 👈🏼 مطرح شده در دیدار با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس آمریکایی: 📍ایران وارد قلمرو نفوذ آمریکا شده/می‌خواهند مچ ما را بخوابانند...! 🆔 @Kavoshmedia
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📺 برنامۀ تلویزیونی #جهان‌آرا با حضور آیت‌الله #میرباقری 🕰 دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۲۲، شبکۀ #افق 🔍 نق
🔺 آنچه در برنامه امشب «جهان آرا» - دوشنبه 24 خرداد 1400 - گذشت به نقل از اکانت توئیتر برنامه 👈 آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری: 🔰 در مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت برخورد نکردیم وگرنه توفیقات بیشتری پیدا می‌کردیم. اگر انقلاب اسلامی نبود، خیلی از این آدم‌هایی که مدعی هستند، خارجی‌های سلامشان را جواب نمی‌دادند. 🔰 نظام جمهوری اسلامی از نقشه‌های مختلف دشمنان همچون کودتای نرم و مخملی عبور کرده و آن را معکوس کرده و به سمت خود آمریکا و دشمنان سوق داده است. فشار حداکثری هم به گفته کارشناسان غربی تاثیرش را از دست داده و از این مرحله هم عبور کرده‌ایم. 🔰 در جنگ نرم، دشمنان به دنبال تحت اختیار گرفتن اراده‌ها هستند آن هم از طریق مبادی انگیزه و اراده و راهکار این شیوه هم ارائه اطلاعات نادرست در چارچوب یک نظام خبری است، امیدآفرینی نادرست و ایجاد یأس در جبهه حق، مثل کاری که الان می‌کنند تا مردم پای صندوق نروند. 🔰 فضای مجازی ذیل حکمرانی غرب توسعه یافته، به نحوی که نقشه غرب اجرایی شود، یعنی بکارگیری نیروهای داخل و مردم علیه جمهوری اسلامی صرفا نباید کاربران فضای مجازی را افزایش داد و هم کارساز نیست بلکه باید موازنه قدرت را در این نبرد تغییر داد. 🔰 وقتی می‌روند بندهای مختلف سند 2030 را می‌پذیرند تنها با یک حق تحفظ، یعنی ما و اسلام حرفی در مقابل شما نداریم! 🔰 دو جریان تحول‌خواه در ایران است، یکی جریانی که دنبال ایجاد تمدن اسلامی است و دیگری جریان‌های سکولار مسلمان که گاهی اوقات در انتخابات ایران موفق به پیروزی می‌شوند. 🔰 معیار اصلی در انتخاب، این است که افراد و گروه‌ها اصول اساسی جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند. اگر شباهت‌ها زیاد باشد، باید به کارنامه افراد نگاه کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در بیان آیت‌الله میرباقری (۲۴ خرداد ۱۴۰۰، برنامۀ جهان‌آرا) ☑️ @mirbaqeri_ir
برنامه جهان‌آرا .mp3
10M
🎧 صوت برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با حضور آیت‌الله میرباقری، ۲۴ خرداد ۱۴‌۰۰ 🔍 نقش در اعتلای جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی ☑️ @mirbaqeri_ir
🔸️جلیلیسم؛ خلوص‌گرایی و برنامه‌زدگی این متن نه درباره مرد دوست‌داشتنی و بااخلاق سیاست که دربارۀ «جلیلیسم» است که با ایماژ و تصویری از جلیلی سروکار دارد. ضمنا این متن شامل همه کسانی که به هر دلیل رایشان به سعید جلیلی است نمی‌شود. این متن مشخصا درباب پدیده سیاسی و بلکه رسانه‌ای «جلیلی‌گرایی» است. 🔹️جلیلی‌گری یک کالای لوکس است. از آن کالاها که در مغازه‌های معمولی پیدا نمیشود. چون مردم عادی توان خرید آن را ندارند. مشتری او «انقلابی‌تر» ها هستند و رونق او منوط است به غیررقابتی شدن بازار. نمادی است از تمام فرایندهای «فرقه‌ای شدن» جریان انقلابی و جدایی حزب‌اللهی ها از مردم. جلیلیسم، نماد نیروی «خلوص‌گرایی» است که با جبهه پایداری پا به عرصه گذاشت و آفتی شد در خرمن انقلاب. نیروی جلیلی‌گرایی در نوعی ارضاء کامجویی فانتزی جوانان گام دومی نهفته است. این کامجویی تن به هیچ آزمونی نمی‌دهد و با هیچکس گفتگو نمی‌کند، پس طرفداری از او کمترین هزینه را دارد. چون اصلا قرار نیست جلیلی رأی بیاورد. بلکه همواره قرار است به‌مثابه گزینۀ «اصلح»! چون هندوانه‌ای سربسته، باقی بماند و خوابها و رؤیاهای «انقلابی‌تر»ها را برهم نزند. انقلابی‌ترهایی که هیچگاه تن به پذیرش اقتضائات میدان واقعی سیاست نمی‌دهند ضرورت وحدت را از بیخ منکراند (ایده خلوص همواره ضدوحدت است) و هیچ دلیلی ایمان راسخ آنها را متزلزل نمی‌کند. برای همین جلیلی‌گری بیشتر یک کنش رسانه‌ای است تا کنش "سیاسی". اینکه حتی هم نتوانست جلیلی‌چی ها را همراه کند نشان داد که جریان انقلاب تا نیل به بلوغ سیاسی راه زیادی درپیش دارد. البته برخی ضعفهای ابراهیم رئیسی و نیز نوع عملکرد شورای نگهبان هم بی‌اثر نبود. جلیلی‌گرایی همواره در میدانی بروز میکند که رقابت چندان خطیر نباشد و ضمنا در همین رقابت به‌ظاهر کم‌خطر هم بار اصلی رقابت با رقیب واقعی را کس دیگری بر دوش می‌کشد (قالیباف یا رئیسی). در چنین فراغتی است که انقلابی‌تر ها ترجیح می‌دهند به‌جای ورود در کارزار اصلی، در کارزاری فرعی درجۀ خلوص انقلابی خود را آشکار کنند. گرچه در این انتخابات نوعی نیروی «نخبه‌گرایی» انقلابی هم به این خلوص‌گرایی افزون شده است. 🔹و اما «برنامه» کمتر مفهومی در این انتخابات اینقدر مبتذل شد. جالب آنکه تا پیش ازاین، جریان خلوص‌گرایی درپس نقابهای ارزشی و عدالتخواهانه حرکت میکرد اما طبعاً زمانی که ابراهیم رئیسی در میدان است، با این معیارها نمی‌توان با او تقابل کرد. پس گفتار «برنامه» به میان می‌آید: سعید جلیلی هشت سال است که نشسته و دارد برای مملکت برنامه می‌نویسد! (عجب که بیکاری مراد خود را اینگونه بر سر آنکه در این مدت معاون و رئیس قوه قضا و رئیس آستان قدس بوده، می‌کوبند) مگر رئیس جمهور کارش نوشتن برنامه است و مگر برنامه امری شخصی است چون پایان‌نامه دکتری که هرکس برای خودش بنشیند و آنرا بنویسد و مگر در یک کشور چند برنامه امکان وجود دارد و...؟ جلیلی خود در گفتگوی ویژه در پایان بحث خود گفت این برنامه‌ها و راه‌حلها را همه می‌دانند. مساله کشور چیست؟ مساله این است که ارادۀ تحقق آن وجود ندارد. سالهاست این برنامه‌ها از ایتان و مرکز همکاریهای ریاست جمهوری و اندیشکده‌های شریف و..مدتهاست درحال گردش است. دوستان انگار به فرمول جدیدی از واکسن کرونا دست یافته‌اند! وانگهی اگر ایشان در طراحی برنامه تبحری دارد در یک اندیشکده به تلاش ۸سالۀ خود ادامه دهد. چنانچه در همه جای دنیا برنامه‌نویسان و طراحان چنین می‌کنند. مگر برژنسکی و هانتینگتون، در امریکا خود رئیس جمهور یا حتی وزیر می‌شوند؟ 🔹️اساساً سیاستمرد کیست؟ اجمالا آنکه بتواند یک گفتار سیاسی را نمایندگی کند، حداکثر ظرفیتهای جریانی و ملی را درجهت طرح کلی سیاسی خود به میدان آورد و با ارادۀ منعطف و عقل عملی خود راه را برای پیش‌برد برنامه ها و تعیین اهداف اصلی و فرعی بگشاید. بنابراین مهمترین عنصر مردسیاسی امری ست که در روایات ما ازآن به «سعۀ صدر» یاد شده که ابزار ریاست است. سعۀ صدر همان خلاقیت و انعطاف سیاسی سیاستمدار با نظر به اقتضائات میدان است. کشور را نمی‌توان مثل یک «ماشین» با کاتالوگی به نام برنامه اداره کرد. تعبیر ماشین دولت که بارها از دکتر جلیلی بیان شد نشان از این رویکرد تکنوکراتیک داشت. روحیۀ سیاسی او هم حاکی از فقدان سعۀ صدر و امکان تعامل او با دیگران است. این مهمترین نقطه ضعف جلیلی است که حتی داد حاج‌قاسم را هم درآورده بود. این روحیۀ مدرسی و اسکولاستیک او با مشی علمی او نیز سازگار است و البته در عین‌حال در وجه مثبت، با پاکدامنی و خلوص او نیز نسبت دارد. او هیچگاه مدیر اجرایی موفقی نبوده است. البته میتواند استراتژیست یا منتقد یا نمایندۀ سیاسی خوبی در مجلس باشد. او بالفطره یک «سناتور» است نه یک مدیر. یعنی کسی که با ملاحظاتی کمتر از یک مدیر