9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان
📹 نصرت الهی
💠 آیه۴٠ سوره مبارکه حج
✅ سی تفسیر کوتاه
💻 @khamenei_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ #فاسق کسی است که #قلبش از وادی #بندگی بیرون است.
⚡️ مؤمنِ گناهکار، فاسق نیست؛ #فاسقالعمل است، اما #طیبالروح.
⚡️ از مؤمنِ گناهکار نباید #تبرّی جست؛ از #عملش باید تبرّی جست، نه از #خودش.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ منظور از #هَمز_و_لَمز در سورۀ مبارکۀ هُمَزَه، #بدگویی_از_ولیّ_خدا و دین خداست. آن عذابهای سخت برای این نوع همز و لمز است.
⚡️ امروز هم جبهه باطل، جبهه مؤمنین و حکومت دینی را با برچسبهای مختلف #تَنابُز_بالالقاب میکنند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
15.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹قاسم هنوز زنده است
🌹قاسم در میان ما است
🌹پهلوان آسمانی ما
🌹او خودش یک تنه سپاهی بود
🌹پرچمش را نمی دهیم از دست
🌹قاسم هنوز اینجاست
امام صادق عليه السلام:
گرانى نرخ، اخلاق را بد مى كند، امانتدارى را از بين مى برد و انسان مسلمان را دلتنگ و بى قرار مى سازد
غَلاءُ السِّعرِ يُسِيءُ الخُلُقَ ، و يُذهِبُ الأمانَةَ ، و يُضجِرُ المَرءَ المُسلمَ
ميزان الحكمه جلد3 صفحه493
#دولت_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «شورش علیه سازندگی» منتشر شد
💢 «شورش علیه سازندگی» نگاهی دارد به شورشهای اجتماعی در شهرهای مشهد و اسلامشهر در دهه ۷۰ شمسی. در این مستند سعی شده است در گفت و گو با نزدیکان، یاران، کارشناسان، مخالفان و منتقدان مرحوم آیتالله هاشمیرفسنجانی روایتی بدون روتوش از دوران سازندگی را بیان شود.
📥 دانلود و تماشا در عماریار:
https://b2n.ir/623478
✅ @AmmarFest
جلسه دوازدهم _ سامانه جامع فراگیری الکترونیک دفتر فناوری حوزه علمیه خراسان.mp3
16.11M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
🔰موضوع :توحید و نفی طبقات اجتماعی
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
🔰 زمان بارگزاری فایل ها:
🌙در ماه رمضان
🔺 هر روز صبح
#جلسه_دوازدهم
@corona_bye
📛رقابت بر سر #ابتذال
🔸درباره عوامل درونی سقوط مسلمانان در اندلس میتوان موارد متعددی را نام برد که در سقوط اندلس و بازپسگیری آنجا مؤثر بودهاند. یکی از موارد مهم در میان اين دسته از عوامل، انگیزههای فتح بودند. انگیزههای فتح خالصانه و مبتنی بر مبانی دینی و اسلامی نبود، بلکه غنیمتجویی و شهرتطلبی بر آنها غلبه داشت. مسيحيان نيز از این انگیزههای ناسازگار که از درون، قدرت مسلمانان را با اختلال روبهرو میکرد، باخبر بودند؛ ازاينرو آنها را منجی نمیدانستند.
🔹همچنین بايد به ابتذال فکری و معنوی بعضی از مسلمانان اشاره کرد که طی سالهای متمادی به آن گرفتار شدند. در واقع مسلمانانی که با انگیزه غنیمتجویی به اسپانیا آمده بودند خیلی زود در دام فسادی که برای آنها بهوجود آمده بود، گرفتار شدند. در این دوران یک مسابقه عجیبی بین فاتحان مسلمان در گرایش به سمت مسیحیها پدید آمده بود که همین گرایش زمینههای ابتذال فکری را در میان آنها پدید آورد. ابتذال فکری به گونهای در اندلس رشد کرد که حتی افرادی مثل «ابنخلدون» را تحمل نکردند.
📝ماهنامه زمانه، شماره ۱۵ و ۱۶، مرداد و شهریور ۱۳۹۰
#تاریخ
#اندلس
#گزارش_اختصاصی_وسائل
🔸ساختار شناسی شرکتهای سهامی از منظر فقه / بررسی پذیرش شخصیت حقوقی در فقه
گزارشی از نشست «شخصیت حقوقی شرکتهای سهامی عام از منظر فقه»🔻
حجت الاسلام #حمید_درایتی:
🔹چه معذوریتی است که شخصیت حقوقی اعتبار دارد یا میتواند مالک شود و میتواند چیزی را تملک کند و یا به ملک دیگران منتقل کند؟ و یا بر ذمه و قرض بگیرد و تعهد کند و ملزم به جبران خسارت شود؟ این اشکال به چند مبنا در مباحث اصول برمی گردد.
🔹مبنای برخی از بزرگان در علم اصول این است که احکام تکلیفی و وضعی منتزع از حکم تکلیفی هستند؛ حکم وضعی مثل مالکیت است و مالکیت شرکت، موسسه، بانک، شهرداری و وزارتخانه که شخصیت حقوقی است و این مالکیت حکم وضعی است.
🔹احکام وضعی منتزع از حکم تکلیفی هستند که هر کجا بتوان به شیء و یا فردی حکم تکلیفی داد میتوان برای آن حکم وضعی اثبات کرد.
🔹آیا میتوان به عناوین اعتباری تکلیف کرد؟ آیا عنوان اعتباری مثل مسجد، موسسه، بانک آیا قابلیت برای تکلیف دارند؟ برای پاسخ به این سئوال به مبنای دیگر حقیقت تکلیف میرسیم که اگر مثل آیت الله خوئی حقیقت تکلیف را عبارت از اعتبار فی الذمه بدانیم، اشکالی ندارد.
🔹اما اگر مثل نظریه مرحوم اصفهانی حقیقت تکلیف را بحث نظری بدانیم، در این صورت بحث اعتباری نسبت به شخصیت حقوقی مفهوم و معنا ندارد و نسبت به همه شخصیتهای حقوقی اینگونه است.
🔹شخصیت حقوقی که به شخص است اعتبار دارد مثل بحث امامت، اما شخصیت حقوقی به اموال وابسته است؛ ملک برای مسجد است و اگر بخواهیم بگوییم مسجد حقوقی است، مسجد مالک میشود و این مالکیت را باید اثبات کرد.
🆔 @vasael_ir
مولوی درباره ی منشاء وحیانی بودن علم طب و نجوم در مثنوی می گوید:
این نجوم و طب جمله وحی انبیاست
عقل را سوی بی سو رَه کجاست؟!...
راجع به این بیت جناب مولوی هم، مبنای بیت ایشان این حدیث شریف است: (اِنَّ اللّهَ تبارکَ وَ تعالیٰ اَهْبطََ آدَمَ و عرَّفَهُ عِلمَ کلِّ شیءٍ فکانَ مِماّ عرَّفَهُ النُّجومُ و الطِبُّ) محمد باقر مجلسی ج55،ص275 و ج1،ص35.
در منابع قدیمی تر محدثین نیز طبیعتاً موجود است.
(مقصود از آدم نیز حضرت آدم است، لذا مولوی هم میفرماید #جمله_وحی_انبیاست)
🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
◀️ #عکس_نوشته
🔷️🔸️ تفاوت محسوس🔸️🔷️
🔻 کانال رسمی آیت الله اراکی
🆔️ @mohsenaraki_ir
♨️ بس است بیداد سرمایهداران بیدرد
اتفاق عجیبی در دو هفته اخیر افتاده و آن گرانی نامتعارف و افزایش دو برابری قیمت نیازهای اولیه مردم از جمله حبوبات است. متاسفانه علمای حوزه و استادان دانشگاه نسبت به فشار شدید مردم سکوت کردند و هیچ نقدی ارائه نمیکنند. مجلس شورای اسلامی هم عکس العملی ندارد. این گرانی نامتعارف معقول نیست و تعمدی به نظر میرسد.
وقتی به جای توزیع میان محرومین، جوجهکُشی و نابودی تخم مرغها انجام میشود؛ آیا نباید به این گرانی شک کرد؟
چرا برخی از علما نسبت به نقل خواب یک مداح خدوم حساسیت به حق نشان میدهند اما نسبت به این فاجعه کمرشکن گرانی نامتعارف سکوت کردند.
ای کاش اهل سیاست و معرفت از نزدیک زندگی مردم محروم را میدیدند و تدبیری میکردند. خدا شاهد است قلب انسان با وجدان و آزاده به درد میآید.
بس است ظلم وارداتچیها، بس است ستم مافیای اقتصادی و بس است بیداد سرمایهداران بیدرد.
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا فصل علی محمد و آله
#عبدالحسین_خسروپناه
۱۸اردیبهشت۹۹
🆔 @khosropanah_ir