eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 آیت‌الله میرباقری در سخنرانیِ چهل‌سالگیِ انقلاب اسلامی، در اجتماع عظیم مردم کرج (۲۲ بهمن ۹۷): 💥 آمریکا بازندهٔ جنگ اقتصادی علیه ایران خواهد بود. خبرگزاری فارس: http://urly.ir/PrrA خبرگزاری ایسنا: http://urly.ir/rddB خبرگزاری تسنیم: http://urly.ir/d994 خبرگزاری مهر: http://urly.ir/G55d 💥۴۰ سال است که پرچم جمهوری اسلامی درمقابلِ هجوم همه‌جانبه دشمن، پابرجاست و این پابرجا ماندن، ناشی از استقامت در راه دین خداست و این بزرگ‌ترین شاخصهٔ دین‌داری ملت ایران است. 💥 آخرین جنگ آمریکا با ما همین محاصره اقتصادی است و مطمئنم اگر استقامت کنیم پیروز خواهیم شد و این پیروزی مقدمه‌ای برای افول بیشتر آمریکا خواهد شد... و ما در دلِ همین سختی‌هاست که ساخته می‌شویم و پیش می‌رویم. 💥 مستکبرین، با تدبیرهای جدید مانند گسترش قلمرو مجازی و توهم ایجاد دولت الکترونیکِ بین‌المللی، به‌دنبالِ ایجاد یک جامعهٔ جهانیِ یکپارچه به شکل جدید، و احیا ابرقدرتی خود هستند. 💥 در دهه پنجم انقلاب، ما باید به همراهی رهبر حکیم و فرزانه و دارای شجاعت و بصیرت کافی بایستم و موضع خود را شفاف کنیم و بگوییم که به هیچ وجه با غربِ ایدئولوژیک موافق نیستیم و با پیشرفت موافقیم و با مدرنیزم مخالفیم. 💥 همه موظف هستیم که دست به دست هم دهیم و فریب غرب را نخوریم و این بستر غرب که چهره تکنیکال دارد را شناخته و در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم. ☑️ @mirbaqeri
۲۲ بهمن ۹۷ کرج استاد میرباقری .mp3
22.29M
🇮🇷 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی در اجتماع عظیم مردم کرج، ۲۲ بهمن ۹۷ 💥 آمریکا بازندهٔ جنگ اقتصادی علیه ایران خواهد بود. ☑️ @mirbaqeri
⭕️ به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 🔴 فروش ویژه کتاب استاد میرباقری به انتخاب هیئت علمی دارالکتاب: 📚 کتاب «انقلاب اسلامی و تداول قدرت» تحلیل و آسیب‌شناسی جریان‌های سیاسی و دولت‌ها در جمهوری اسلامی ❗️با ارسال رایگان به سرتاسر کشور همین الان برای سفارش روی لینک زیر بزنید: Darolketab.com با انتشار پست در این حرکت انقلابی سهیم باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مبتنی بر آخرین آمار مرکز بین‌المللی مطالعات خانواده، مردم آمریکا با بیش از ۷۰ درصد هم‌باشی، بالاترین میزان هم‌باشی (گناه زنا و همجنس‌بازی) در دنیا را دارند! 🔴چرا او باید هزینه کنه بابت چیزی که (مفت)بدست آورده؟!!!! #سبک_زندگی https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻روایت استاد ازغدی از تحقیر نماینده گورباچوف توسط امام خمینی(ره)❗️ لرزش دستان نماینده بزرگترین قدرت دنیا در دیدار با حضرت امام. https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔻واجديّتِ علم و تکنولوژی، به تسلط بر آن است، و نه مصرف آن. 🔻آن تکنولوژی‌ای که منطق و فلسفهٔ حاکم بر آن، در اختيار ما نباشد، در اختيار ما نخواهد بود و ما فقط مصرف‌کننده خواهیم بود، نه صاحب و مالک و واجد آن. ✔️ استاد سيد محمّدمهدی ميرباقری: «نبايد تصور شود که در دوره گذار می‌توان به هر صورتی از علم و تکنولوژی موجود استفاده کرد، بايد با مدل و برنامه خاص حرکت و اقدام کنیم. نبايد تلقی عمومی اين باشد که صنعت غرب، مثل موم در دست ماست. صنعت اگر آمد فرهنگ خودش را هم می‌‌آورد و اگر فرهنگش را نياوَرَد بهره‌وری از آن کاهش پيدا می‌کند. از طرف ديگر، اين‌گونه هم نيست که ما مجبور به پذیرش روابط تکنولوژی باشيم، بلکه ما هم می‌توانيم خودمان را به‌نسبتی بر آن تحميل کنيم. اگر مهندسی تکامل تکنولوژی براساس يک فرهنگ صحيح انجام گرفت، می‌توان در نرم‌افزارها و مفاهيم حاکم بر تکنيک دست برد و آرام‌آرام تغييرات مورد نظر را در لايه‌ها‌ی عميق‌تر به‌وجود آورد؛ آن وقت می‌‌توان در مرحله‌ای ادعا کرد که اين تکنولوژی مربوط به ما است وگرنه تکنولوژی‌ای که منطق و فلسفه حاکم بر آن در اختيار ما نباشد، در اختيار ما نخواهد بود و ما فقط مصرف‌کننده خواهیم بود، نه صاحب و مالک و واجد آن. 👈 واجديت علم و تکنولوژی به تسلط بر آن است و نه مصرف آن. در اين هنگام است که می‌توان از علم و تکنولوژی عبور کرد و به توليد مورد نظر رسيد. اشکال مهمی که به حوزه‌های دانشی برخی کشورها وارد است همين است که خودشان صاحب علم و تکنولوژی نيستند. 👈 آنها وقتی صاحب علم و تکنولوژی هستند که بر صفر تا صد تکنولوژی، مسلط باشند، حتی اگر آن را خودشان توليد نکرده باشند.» ۱۳۹۰/۱۲/۶ ☑️ @mirbaqeri
🔰سخنرانی آیت‌الله میرباقری با عنوان «نگاهی به گذشته و آینده انقلاب اسلامی» ⏲ زمان: پنج‌شنبه، ۹ اسفندماه ۹۷، ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ 🏢 مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه ۴ 🎴 حضور برای ‌عموم ‌آزاد است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گزیده‌ای از سخنرانی #آیت‌الله‌میرباقری در مجموعه جلسات آینده‌ایران. 🔻🔻🔻 💠بیانیه گام دوم انقلاب شاخصهای جدیدی برای ارزیابی وضعیت انقلاب تولید کرده است. 💠انقلاب اسلامی فقط با رنسانس قابل مقایسه است. 🔻🔻🔻 📽/علاقه‌مندان می‌توانند این سلسله مباحث را هر روز راس ساعت ۱۴:۲۰ از شبکه ۴ سیما دنبال کنند. @afaghehekmat
. 3⃣«لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ ... يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِما لَمْ يَفْعَلُوا فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ مِنَ الْعَذابِ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ» این گونه نیست که اگر عده‌ای کسی را مورد ستایش و تحسین قرار دادند، حتماً آن شخص آن کار را انجام داده باشد❗️ و یا اینکه حتما او آدم خوبی باشد و سزاوار جهنم نباشد‼️ 📝نکته 🌐 درباره پدیده از پدیده‌های شوم و آثار مخرب رسانه‌های جمعی مدرن، پیدایش عده‌ای است که آنان را می‌خوانند و قبلا نامیده می‌شدند. 💢هر فرد مشهوری سلبریتی نام نمی‌گیرد؛ بلکه «سلبریتی» مشهوریتش را صرفاً به خاطر حضور در رسانه‌های جمعی به دست آورده؛ تا حدی که برخی تعبیر می‌کنند «سلبریتی» شهرتش را نه مدیون تلاش‌های واقعی، بلکه مدیون سیستم است.💢 تا پیش از پیدایش شبکه‌های اجتماعی مجازی، مهمترین تولید کننده این شخصیت‌ها (که آن موقع به «ستاره« معروفتر بودند) و تلویزیون بود؛ و مهمترین ویژگی چنین اشخاصی آن است که به جای اینکه شخصیت حقیقی‌ِ خودشان مورد توجه قرار گیرد، و بازیگری‌شان آنان را مشهور کرده است. ، یعنی کسی که ماسکی به چهره می‌زند و نقش شخصی غیر از خودش را ایفا می‌کند. پیدایش شبکه‌های اجتماعی مجازی موجب گردید، بازیگران منحصر به بازیگران فیلم و تئاتر نشوند، 🤔بلکه فضای مجازی ظرفیتی برای بازیگری افراد پدید آورد: هرکسی در این عرصه‌ها، به جای اینکه خودش باشد، نقشی که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد ایفا می‌کند، جذابیتی که حتی می‌تواند به خاطر خشونت و رذالت باشد؛ نه صرفا خوبی‌ها❗️ 💢اینان واقعا مصداق این آیه‌اند: بشدت مورد توجه‌اند و مرتبا از جانب طرفداران (فالوورها) تایید و ستوده می‌شوند؛ اما اینها هیچیک دلیل بر آن نیست که آن کاری که ادعایش را هم می‌کنند واقعا انجام داده‌اند؛ و این را هم نقصی برای خود نمی‌بینند؛ چون «بازیگر»ند❗️ و به قدری این گونه ارزش‌گذاری باطل در ذهن مردم رواج دارد که در این آیه دوبار با تاکید بیان کرد که 🤔«لا تَحْسَبَنَّ ... لا تَحْسَبَنَّهم»🤔 💢در انحطاط و نفی در این دوره همین بس که شده‌اند💢 (الگو کسی باید باشد که کمالی را به دست آورده؛ اما امروزه کسانی الگو شده‌اند که خودشان هیچ نباشند و تنها کمالشان این است که ادای دیگران را درآورند و نقش بازی کنند❗️) ✅تبصره سخن فوق، نکوهشِ شغل افرادی که بازیگرند، نیست؛ بلکه نکوهشِ انسانهایی است که بازیگران – که از آن جهت که بازیگرند، شخصیت «خود»‌شان هیچ و پوچ است- را الگوی خود قرار داده‌اند.🤔 @@Yekaye.ir
تحلیل «بیانیهٔ گام دوم» .mp3
26.3M
🔴 سخنرانی جامع و پرنکتهٔ آیت‌الله میرباقری در تحلیل «بیانیهٔ گام دوم» 🔷 اهمیتِ استراتژیکِ بیانیهٔ گام دوم 🔷 تحلیل مقیاس انقلاب اسلامی (برمبنای بیانیهٔ گام دوم) 🔷 شاخص‌های ارزیابیِ موفقیت‌ها و آسیب‌های انقلاب اسلامی (برمبنای بیانیهٔ گام دوم) 🔷 انقلاب اسلامی تمامیت‌خواه نیست. 🔷 آسیب‌شناسیِ فعالانه و آسیب‌شناسیِ منفعلانه 🔷 رابطه «رویکرد استحاله» با «نظریه نظام انقلابی» 🗓 زمان: ۹۷/۱۲/۹ 🏢 مکان: مؤسسه آفاق حکمت ▫️ ۱۴۶ دقیقه (بخش ۱ و ۲) ▫️ ۲۵ مگابایت ☑️ @mirbaqeri
🔻 در فصل بهار، دلبسته به خودِ پديده‌ها نشويم و لذت و ابتهاج ما ابتهاج به پديده‌ها نباشد؛ چون اين پديده‌ها آفِل و غروب‌كننده هستند. 🔹 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «در فصل بهار كه طبيعت از نو، خرم و با نشاط می‌شود و همه ما به دامن طبيعت می‌رويم، مواظب باشيم كه دلبسته به خود پديده‌ها نشويم و لذت و ابتهاج ما ابتهاج به پديده‌ها نباشد؛ چون اين پديده‌ها آفِل و غروب‌كننده هستند و اگر به آنها دل بستيم، در متن طلوعشان، در دل ما غصه و حُزن را سبز می‌كنند! ابتهاج ما ابتهاج به آيات الله باشد. كسی كه دلخوش به آيات است، می‌بيند که آيات خدا افول‌پذير نيستند؛ بلکه آيه‌ای می‌رود و آيه ديگری جايگزين آن می‌شود و اصلاً نوع انبساطش، انبساط ديگری است.». «كسی كه در بهار به زيبايی بهار تكيه می‌كند، او حتماً بايد غصه پاييز را بخورد. به‌خصوص آدمی كه چهار فصل را با هم می‌بيند، در همان بهار غصه پاييز را می‌خورد، نه اينكه پاييز كه رسيد، تازه غصه سراغ انسان بيايد! اگر ما به تكيه‌گاهی تكيه كنيم كه نمی‌تواند آدم را نگه دارد، مضطرب می‌شويم. ناامنی‌های ما به‌خاطر شرك است؛ ما وقتی به غيرخدا تكيه می‌كنيم، مستحق ناامنی و اضطراب هستيم؛ چون اين تكيه‌گاه، تكيه‌گاه حقیقی نيست و عامل اضطراب ما است». ☑️ @mirbaqeri
📺 امشب، ساعت ۲۳، شبکه چهار بازپخش گفتگو با دكتر نجفقلى حبيبى، مؤسس دانشگاه‌هاى تربيت مدرس و علوم قضايى ايران، همراه با بحثی داغ پیرامون اخراج دکتر سیدجواد طباطبایی، دکتر ناصر کاتوزیان و دکتر عباس میلانی از دانشگاه تهران 🔻نظام باید آزادی‌های پس از بیان‌ را تضمین کند و متولیان امنیتی سعه صدر بیشتری داشته باشند. https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | اروپا از پشت خنجر میزند 🔻 رهبرانقلاب در حرم مطهر رضوی: غربی‌ها نشان دادند که نمیتوان از آنها انتظار کمک داشت؛ ... انتظار خنجر‌ازپشت‌زدن میتوان داشت، [امّا] انتظار کمک و صداقت و همراهی نمیشود داشت. 🎬 بخشی از کارنامه اروپا؛ 🔻در آسیا، در آفریقا، در آمریکای لاتین👇 🔸️ استعمار کشورها 🔻 در قبال ایران👇 🔹️ شروع ضربه به ایران از قاجار 🔸️ دخالت در قتل امیرکبیر 🔹️ روی کار آوردن رضاخان و ساقط کردن دولت مصدّق 🔸️ کمک به صدّام در جنگ تحمیلی 🔹️ تحریم ایران 🔸️ خیانت به ایران در برجام ☝️ در این صورت: از اینها هیچ توقّعی نمیشود داشت. ۹۸/۱/۱ 🔺️ بر اساس این بخش از بیانات رهبرانقلاب، پایگاه Khamenei.ir نماهنگ "اروپا از پشت خنجر میزند" را منتشر میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| حرف تقی‌زاده‌ها به کرسی نخواهد نشست 🌺 رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی: 👈 کسانی که افکار، #سبک_زندگی، روش‌های غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل تزریق و پمپاژ می‌کنند، در ادبیات و افکار و دانشگاه‌ها و مدارس ما، اینها همین تقی‌زاده‌های جدید هستند. ⚠️ اینهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ می‌ایستند - #سند۲۰۳۰ یعنی برگرداندن #سبک_زندگی اسلامی به زندگی غربی - اینها همان تقی‌زاده‌های امروز هستند. 🌸 البته امروز به توفیق الهی جوان‌های مومن و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرف شان به کرسی بنشیند. ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
درختوارۀ بیانیۀ گام دوم.pdf
192.5K
📝 «گذشته، حال و آیندهٔ» انقلاب اسلامی 🔴 درختوارهٔ «بیانیهٔ گام دوم» ⏺ حدوث و بقای انقلاب اسلامی 1⃣ فتوحات گذشته انقلاب اسلامی 🔹 برکات و پیشرفت‌ها 🔹پیشروی در مبارزه 2⃣ شرایط کنونی انقلاب اسلامی 🔹آسیب‌ها و چالش‌ها 🔹ظرفیت‌های مهم 3⃣ مسیر آینده انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ گزارش باورنکردنی از #کره_جنوبی ❌ آرزوی دختران کره ای:فرار از کشور ❌ "جهنم کره" اصطلاحی رایج برای جوانان #کره که این کشور را جهنمی سوزان تفسیر می کند. پرونده کره باز خواهد شد... @kharej2025
. ♻️ عصر جدید یا عصر دلقک‌ها 🔹 نگاهی متفاوت به برنامه نوروزی «عصر جدید» سیما 🔰 عصر جدید، برنامه ایست که استعدادهای برتر رشته های مختلف را کشف می کند و نمایش می دهد. اما بعد از دیدن چند برنامه، مخاطب این مسابقه، چه چیزهایی را به عنوان استعداد خواهد شناخت؟ با نگاهی به برنامه های پخش شده، مواردی که بیشترین تکرار را داشته اند می شماریم: توانایی های عجیب و غریب ذهنی (مثل محاسبات ریاضی، حافظه و...) توانایی های خاص جسمی و ورزشی (مثل حرکات رزمی، دوچرخه سواری و...) توانایی های خارق العاده خدادادی (مثل چسبیدن اشیاء به بدن) خوانندگی مجری گری بازیگری استندآپ کمدی احتمالا چیز خیلی بیشتری نمی‌توانید به این فهرست اضافه کنید. یک بار دیگر فهرست را مرور کنید، به نظر شما کسی که طی دو سال گذشته مثلاً 10 اختراع علمی داشته است، صاحب استعداد نیست؟ یا کسی که توانسته با دست خالی 15 شغل ایجاد کند، کارش کمتر از شکستن چوب با بدن است؟ توانایی تدریس خوب به نحوی که دانش آموزان شیفته درس و مدرسه شوند، چه نسبتی با استندآپ کمدی دارد؟ می‌بینیم که عصر جدید به طور جدی معنای کلمه «استعداد» را در یک مجرای مشخص قرار می‌دهد. بدیهی است که در برنامه، هرگز سایر انواع استعداد نفی نمی‌شوند و چه بسا گاهی نیز مورد تأکید قرار می‌گیرند، اما همانطور که در بخش بدیهیات رسانه ای گفته شد، چیزی که رسانه به آن می‌پردازد، مهم می‌شود و چیزی که به آن پرداخته نشود، از اهمیت می افتد. گویی عصر جدید، بیشتر به چیزی «استعداد» می‌گوید که برای سیرک مناسب باشد! شاید این لفظ، تند به نظر بیاید، اما احتمالا با مرور آن چه در برنامه می‌بینید و مقایسه آن با سیرک هایی که از تلویزیون دیده اید، تصدیق خواهید کرد. اینجا خوب است برای مشخص شدن این مفهوم، یک مقایسه دیگر را هم پیشنهاد دهم. به نظر شما تفاوت برنامه «عصر جدید» با «مسابقه محله» در چیست؟ دکور فاخر؟ هزینه زیاد؟ مجریان و داوران؟ آیا ذات این دو برنامه با هم تفاوتی دارد؟ هر دو به نوعی «شیرین کاری» های مخاطبان را نمایش می دهند؛ حالا اگر یکی شان اسم «استعداد» بر این «شیرین کاری ها» بگذارد، چیزی به ارزش هایش اضافه نمی شود! مخاطبی که خوره عصر جدید باشد، حتماً یک معیار ارزش دهی جدید در ذهنش (خودآگاه یا ناخودآگاه) شکل خواهد گرفت: «عجیب بودن ارزش است» شما تصور کنید که بلدید خیلی خوب و عادی دوچرخه سواری کنید. حتما هر چهار ضربدر قرمز شما با این استعداد شگرفتان روشن خواهد شد. کسانی امتیاز می‌گیرند که بتوانند با دوچرخه پشتک بزنند. کار عادی اصلا هنر نیست. ممکن است بگویید اساس برنامه بر نمایش کارهای پیچیده و متفاوت است؛ و پاسخ بگیرید به همین دلیل، این برنامه «عادی بودن و عالی بودن» را به تدریج از ارزش می اندازد، و «عجیب بودن» را معیار خوبی می کند. یکی از شرکت کنندگان مسابقه، با حافظه عجیب خود اسم همه شهرهای هر استان را حفظ بود، عدد پی را تا دوهزار رقم اعشار حفظ بود، جدول مندلیف و چیزهای دیگری را هم از بر کرده بود. این مرد بزرگوار تلاش کرده بود چیزهایی حفظ کند که همه بگویند «عجب چیزی حفظ کرده» ولو این که هزار و نهصد و هشتاد و پنجمین رقم عدد پی به درد هیچ درازگوشی نخورد، اما حفظش خوب است، چون عجیب است. اما حفظ قرآن عجیب نیست، بنابراین اهمیتی هم به آن نداده است. شما مخاطب گرامی هم نتیجه می گیرید که اگر حافظه دارید با آن چیزی حفظ کنید که تعجب بیافریند، اگر قدرت بدنی دارید، آن را در راهی خرج کنید که چشم های دیگران را از حدقه در بیاورد. استفاده از این استعدادها در راهی که مفید است، مفید نیست! با این حساب، چرا باید موتورسوارانی را که در خیابان «تک چرخ» می زنند سرزنش کنیم... ✍ علی اصغر جوشقان‌نژاد متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇 parhang.ir.domains.blog.ir/post/381
yon.ir/sobh11 🎤 لینک های دسترسی به فایل های صوتی دوره آموزشی : 1️⃣ کارگاه اول : اندیشه های پنهان ❇️ استاد : حجت الاسلام علا الدین اسکندری ⭕️ yon.ir/skandari1 💠💠💠💠 2️⃣کارگاه دوم : مدیریت راهبردی ❇️ استاد : دکتر مهدی تلوری ⭕️ yon.ir/telvari11 💠💠💠💠 3️⃣ کارگاه سوم : دین فطری ❇️ اساتید : حجج اسلام محسنی و عظیمی ⭕️جلسه توجیهی : ⭕️ yon.ir/mohs1 ⭕️ جلسه کارگاهی : ⭕️ yon.ir/azimi11 💠💠💠💠 4️⃣ کارگاه چهارم : جریان شناسی سیاسی شیعه ❇️ استاد : حجت الاسلام جواد سلیمانی ⭕️ yon.ir/solami 💠💠💠💠 5️⃣ کارگاه پنجم : بینش تمدنی ❇️ استاد : دکتر فرزاد جهان بین ⭕️ yon.ir/jahabin 💠💠💠💠 6️⃣ کارگاه ششم : مدیریت فرهنگی ❇️ استاد : حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد ⭕️ yon.ir/anjavi 💠💠💠💠 7️⃣ کارگاه هفتم : ولایت فقیه و حکومت اسلامی ❇️ استاد : حجت الاسلام دکتر شبان نیاء ⭕️ yon.ir/shabannia 💠💠💠💠 8️⃣ کارگاه هشتم : منظومه فکری انقلاب اسلامی ❇️ استاد : حجت الاسلام علی خاک رنگین ⭕️ yon.ir/khakrang 💠💠💠💠 9️⃣ کارگاه نهم : شبهات ولایت فقیه ❇️ استاد : حجت الاسلام دکتر باقرزاده ⭕️ yon.ir/bagherz 💠💠💠💠 🔟 کارگاه دهم : انسان و ابدیت ( مهدویت ) ❇️ استاد : دکتر محمد شجاعی ⭕️ yon.ir/shijaee 💠💠💠💠 کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir
🔴"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ" "اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از خدا اطاعت كنيد و از پيامبر اطاعت كنيد و اعمال خويش را باطل مسازيد!" (آیه 33 سوره محمد) 💠حضرت امام مهدي عليه السلام؛ "إنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ" "خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتي براي جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند!" 💠مقام معظم هبری؛ "مسئله‌ی بعثت و پدید آمدن این حادثه‌ی الهی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که در طول عمر طولانی بشریت، برای او اتفاق افتاده است. در سرنوشت انسان و تاریخ بشر، هیچ حادثه‌ای به‌قدر این حادثه مؤثر نبوده و هیچ لطفی از طرف پروردگار عالم، به عظمت این لطف و فضل برای انسان‌ها، وجود نداشته است!" #تمدن_نوین_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم کانال دین فطری در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای دسترسی آسان به محتوای آموزشی و همچنین اطلاع رسانی نسبت به دوره های آموزشی راه اندازی شده است. علاقمندان می توانند از طریق آدرس های زیر به این کانال ها دسترسی داشته باشند: پیام رسان سروش: https://sapp.ir/dinefetri.ir پیام رسان آی گپ: https://iGap.net/dinefetri پیام رسان بله: https://ble.im/dinefetri_ir پیام رسان گپ: https://gap.im/dinefetri.ir پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/dinefetri پیام رسان تلگرام: https://t.me/dinefetri_azimi پیام رسان واتس آپ: https://chat.whatsapp.com/If2WByxnsZhB1HO0qgrM44 برای ثبت نام در دوره غیر حضوری آموزش دین فطری ویژه مبلغین، مدرسان و اساتید دانشگاه، دبیران و معلمان دینی و امور تربیتی مدارس، و مربیان کانون های فرهنگی در لینک زیر مراجعه نمایید: www.dinefetri.com
4_5848144898934442461.pdf
450.6K
‍‍ 🔘عالمی دیگر، آدمی دیگر 🔻 🔹برای اینکه جهان کنونی و شیوه‌ی زندگیش دگرگون شود، باید به فکر عالمی دیگر و آدمی دیگر بود؛ یعنی باید جهانی دیگر با انسانی دیگر در افق درک اهل نظر ظاهر شود. با توجه و تعرض به آن افق است که شاید شیوه‌ی زندگی مردمان بتدریج بی تکلف و بدون زحمت تغییر کند. خلاصه کنیم، در جهانی که اکنون دائر است، شرایط پارسایی فراهم نیست و کسانی که همه‌ی آن شرایط در وجودشان جمع باشد، اگر باشند، تعدادشان بسیار اندک است. پس به جای اینکه نگران طرز خور و خواب مردمان باشیم، نگران فکر و فرهنگ در این جهان باشیم و بدانیم که شیوه‌ی کنونی زندگی در همه جا شيوه‌ی زندگی غربی است اگر بتوانیم به باطن تاريخ غربی رسوخ کنیم شرط مهم و عمده آزادی برایمان فراهم می شود، در این صورت می توان فارغ از سودای من و ما، شیوه‌ی تازهای پیش گرفت که در آن صفا بر کدورت، و راستی بر دروغ، و اعتماد بر سوء ظن، و مهر و معرفت بر کین توزی، و رعایت انصاف بر تعدی و اجحاف، و همدلی و همزبانی بر تحکم، و ادای وظیفه بر رفع تكلیف، و .... مقدم باشد، اکنون عصر دگرگونی آغاز شده است. این دگرگونی باید از جایی که داعی دگرگونی در آن به سر می برد و از وجود او آغاز شود. 🔗 متن کامل را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami