eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 شيطان دو ركعت نماز را در چهارهزار سال خوانده است، اما ما نمی‌توانیم یک نماز یک‌ساعته بخوانیم! مثلاً نماز هزار «قل‌هوالله» در را هرچه تلاش کنیم نمی‌توانیم با خشوع بخوانيم! «نقشه‌های شیطان پيچيده است و آگاهي‌هاي فراواني دارد. و خيلي هم رياضت كشيده. بیست سال رياضت مي‌كشند و واقعاً همه چيز انسان را مي‌دانند، بعضي از اينها وقتي کساني نزد آنها رفتند، گفته‌اند كه: از كجا آمديد، چندساله هستید، پدر و مادرتان كيستند، اقوام‌تان چه كساني هستند! حتي گاهي مي‌گويند كه چه حوادث بزرگي در سال‌هاي آينده اتفاق مي‌افتد! اينها گوشه‌اي از آثاري است كه مربوط به اينهاست، و رياضات آنان كه چيزي نيست؛ در روايت هست كه دو ركعت نمازِ شيطان، چهارهزار سال طول كشيد. در حالي که ما نمي‌توانيم يك نماز يك ساعته بخوانيم! مثلا نماز هزار «قل هو الله» در شب عيد فطر را هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم با خشوع بخوانيم! بنابراين رياضات و توانايي‌هاي او بسيار زياد است و امثال بنده توانا نيستيم، اگر خدا به ما حال بدهد و بخوانيم و هفتاد استغفار بگوئيم، از دهم به بعد از حال خارج مي شويم؛ اما شيطان در چهار هزار سال، دو ركعت نماز خواند. او در ما را مي‌داند، ما هم نمي‌توانيم در مقابل او بايستيم؛ اگر حمله كند ما خودمان نمي‌توانيم در مقابل او ايستادگي کنيم. این وجود مقدس نبی اکرم(ص) و امامان معصوم است که محیط به دستگاه شیطان است. شيطان به طرف آمده و از آنها هم تركِ اوليٰ گرفته است. ما غافليم و نمي‌فهميم گناه يعني چه؟ آنها كه مي‌فهميدند، اگر ترك اولي مي‌كردند دویست سال گريه مي‌كردند؛ حضرت آدم(ع) يك ترك اولي انجام داده، در بعضي روايات دارد كه دویست سال گريه مي‌كند. اين عمل ايشان، گناه نبود؛ پيامبر خدا كه گناه نمي‌كند؛ ترك اولي كرده. شيطان با اينكه مي‌دانسته در مخلصين راه ندارد (إِلاَّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصينَ) [به سراغشان می‌آید.] مخلصين چه كساني هستند؟ كساني هستند كه همه وجودشان پر از خداست؛ مخلصين آنهايي هستند كه هيچ جاي خالي در وجودشان نيست كه ديگري بخواهد نفوذ كند؛ هر جا خالي بود خداوند متعال پر كرده. ما صمد نيستيم، بلكه تُهي هستيم؛ منتها گاهي آنچه ما را پر مي‌كند، بت‌ها هستند؛ دنيا ما را به جلوه‌هاي مختلف پر مي‌كند، دوستمان، برادرمان، مال و رياست همه در يك جاي قلب ما هستند و همه هم با ما بازي مي‌كنند...». ☑️ @mirbaqeri_ir
وبینار تجدد و چالش های هویت اسلامی ایرانی با حضور دکتر سید مهدی ناظمی قره باغ چهارشنبه هفت خرداد ساعت ۱۶:۳۰
لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم 🔸غروب ناتو 🔸طلوع ساتو ✅ Game's over , Donald! ✍️ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کلام جدید۲۲.mp3
17.83M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع شبهات جدید خاتمیت 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۷رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
معنای اصطلاح در ادبیات سیاسی وزارت خارجه ی جمهوری اسلامی ایران از دهه 90 به بعد.
💠دوره 💠با حضور: 🔸دکتر 🔸مدیر اپلیکیشن 🔸مدیر پیام رسان 🔸مدیر مسئول 🔸مدیرخبرگزاری خراسان رضوی 🔸️مدیر موسسه رسانه ای 🌀با اعطای معتبر از فنی وحرفه ای 💠لینک ثبت نام دوره 👇 jebreil1.ir/tmsr 💠ارتباط با ماجهت کسب اطلاعات بیشتر 👇 📞 05132291552 09152047092 09059623405 🌀 آیدی سروش|تلگرام|ایتا|گپ|بله|روبیکا👇 🆔 @jebreil2 🆔 @jebreil3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ عوامل پیشرفت و ترقی جامعه غرب پس از قرن ها عقب ماندگی 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 1) | | | | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مستشرقین و مطالعات اسلامی 🔹کوشش و جدیت برای دستیابی به منابع اسلامی 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 2) | | | | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب 🔹معضلات و چالش های پیش رو 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 3) | || | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب 🔹معضلات و چالش های پیش رو 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 3) |#مه
دکتر از اسلام‌شناسان و از پیشتازان در غرب آشناست ❇️ دکتر مهدی محقق در 22 سالگی درجه اجتهاد گرفت و با حضور در دانشگاه موفق به کسب مدرک دکترا در 2 رشته معارف اسلامی و ادبیات فارسی شد.
💥 شیطان اطلاعات گسترده‌ای از خصوصیاتِ ما و از و دارد. «يكي از اساتيد نقل كردند كه آقايي اهل دل و اهل معنا، شيطان خودش را مي‌ديد. روزي شيطان به او گفته بود كه بيا با هم بحث كنيم و ببينم که تو درست مي‌گویي يا من؟ پاسخ داده بود كه اينجا هم تكبّر مي كني؟ اگر مي‌خواهي چيزي ياد بگيري بيا همين‌جا با هم بحث كنيم. مدتي طولاني با هم بحث كرده بودند و به حسب ظاهر، غالب بر شيطان خودش شده بود! بعد گفته بود كه ديدي مغلوب شدي؟ شيطان خنده‌اي كرده بود و گفته بود كه تو مي‌خواهي من را هدايت كني؟ من كه هدايت نمي‌شوم! من مي‌خواستم دو - سه ساعتي وقت تو را بگيرم كه گرفتم! شيطان دارد كه ما از آن زاويه‌ها غافليم. ما دشمني داريم به نام كه دستي در دارد. اطلاعات فراوان و گسترده‌اي از خصوصيات نسل‌هاي ما و اجدادمان دارد. به وجود ما و به شهوات و غفلت‌هاي ما مسلط است. در روايات دارد كه در رگ و پوست انسان جاري مي‌شود... شيطان اين‌طور است. در همه زواياي وجود انسان مي‌تواند كند، تحليل و وسوسه كند و اثر بگذارد. قرآن کریم قدرت‌هايی برايش تعريف مي‌كند: «لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ»؛ او قدرت تزيين دارد و زيباسازي مي‌كند. زيبا را زشت و زشتي‌ها را زيبا جلوه مي‌دهد و در ما هم مي‌تواند نفوذ كند. اگر كسي تحت تصرف شيطان قرار گرفت همان‌گونه که دعا مي‌کنيم که نگذار او بر من مسلط شود («وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ عَلَى عَقْلِي سَبِيلا») او در عقل انسان كه ترازوي انسان است و زيبايي و زشتي را درك مي‌كند دست مي‌برد. اگر عقل انسان تحت تصرف شيطان قرار گرفت زيبا‌شناسي انسان را عوض مي‌كند و در نتيجه، انسان بد را خوب و خوب را بد مي‌داند. شيطان در اين زمينه بسيار تواناست. يعني هم از امور پنهانی آگاه است و هم ما را مي‌شناسد و بسياري از زواياي ما را آگاه است که چطور بايد ما را تحريك كند و راه‌هاي شيطنت را هم خوب بلد است».
27_Jalase-24.mp3
12.91M
💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : ولایت ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corona_bye
(25).mp3
12.16M
💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : بهشت ولایت ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corone_bye
(26).mp3
14.92M
💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : در پیرامون ولایت (1) ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corone_bye
30_Jalase-27.mp3
9.78M
🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : در پیرامون ولایت (2) ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corona_bye
(28).mp3
16.92M
🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : هجرت ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corona_bye
Jalase-20.mp3
5.25M
🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 💠 در محضر قرآن 💠بازخوانی«» در کلام 🔰موضوع : فرجام نبوت (1) ❇️ مشخصات دوره: پیوندهای امت اسلامی 🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله 🌸خلاصه جلسات ماه‌رمضانی حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال۵۳ در مشهد 🗂 ۲۸ جلسه 💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت ⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه 🔰 زمان بارگزاری فایل ها: 🌙در ماه رمضان 🔺 هر روز صبح @corona_bye
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 🔰 طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام 📗 متن PDF کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در ماه رمضان ۱۳‌۵۳). التماس دعا ... @corona_bye
🔰 اطلاع‌نگاشت | ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین» 🔸فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود مساله‌ی فلسطین و مبارزه برای آزادسازی آن از شرِ رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین دستورکارهای انقلاب و نظام اسلامی است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سخنرانی اخیر تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون فلسطین، در این گزیده بیانات مهم‌ترین کلیدواژه‌های نظام فکری ایشان در این زمینه و جملات برگزیده‌ی هر موضوع را منتشر می‌کند. از اینجا بخوانید: ↙️↙️ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45701
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تکه‌ای از خاک فلسطین که با انقلاب اسلامی به این کشور بازگردانده شد! اسرائیل و هشدار خطر این غده سرطانی، همیشه یک پای سخنان امام خمینی(ره) بود، خطری که خیلی‌ها بعدا متوجه ابعاد گسترده آن شدند. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کلید سفارت اسرائیل به نام سفارت فلسطین، به یاسر عرفات داده شد، تکه‌ای از خاک این کشور که به واسطه پیروزی نهضت اسلامی به فلسطینی‌ها بازگردانده شده بود. گزارشی از تاریخ چهار دهه حمایت مردم ایران از فلسطین در برنامه شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
⚡️پژوهش های علوم انسانی به اینجا و اکنون تعلق دارند و بیشتر می توانند وضعیت علم در کشور را نشان دهند ✔️رضا داوری اردکانی🔻 🔹علوم اجتماعی دیرتر از علوم پزشکی و مهندسی و فیزیک و زیست‌شناسی و شیمی به کشور ما آمد. چرا؟ زیرا هر علمی جایی و مقامی و زمانی دارد. علم جدید برای جامعه جدید است و این جامعه با علم و فرهنگ خاص قوام یافته است و می‌یابد. ما که جامعه به معنی جدید نداشتیم و با نظم تجدد زندگی نمی‌کردیم، پس علم را برای چه می‌خواستیم و چرا و چگونه آموختیم؟ 🔹فیزیک و حتی قواعد مهندسی را در همه‌جا به همه کسانی که هوش بالاتر از متوسط داشته باشند، می‌توان آموخت؛ ولی آموختن فلسفه و علوم انسانی حتی به صاحبان هوش قوی بسیار دشوار است. علوم انسانی و اجتماعی در قیاس با ریاضی و فیزیک کمتر انتزاعی‌اند و چون با جهان متجدد تناسب و سنخیت دارند، در جایی که تجدد قوام نیافته باشد، وجودشان وجهی ندارد و اگر باشند، بیشتر انتزاعی و آموزشی‌اند. در مهندسی و بیومکانیک و فیزیک می‌توان برای بشریت پژوهش کرد و مقاله نوشت و افزایش مقالات را نشانه پیشرفت علم دانست، اما پژوهش‌های علوم انسانی عمدتاً به اینجا و اکنون تعلق دارد و کار کردش بیشتر می‌تواند نشانه وضع علم در کشور باشد. 🔹به نظر من هر حکمی که بخواهیم در باب علم کشور بکنیم، ناگزیر باید به وضع علوم اجتماعی توجه کنیم، به‌خصوص که تحقیق در باب علم و مقام آن نیز کار فلسفه و علوم اجتماعی است. در این علوم، مقاله‌نویسی از جهات گوناگون دشوار است؛ زیرا اولاً همه پرسش‌هایش را از بیرون نمی‌توان گرفت، ثانیاً برای نوشتن مطالب این علوم هم نویسنده باید با زبانی که به آن می‌نویسد، انس داشته باشد، چیزی که در فیزیک و مهندسی ضرورت ندارد؛ و بالاخره ثالثاً پژوهش در این علوم بدون ملاحظه سیاست نمی‌تواند انجام شود با توجه به این نکات، وضع علم کشور و سیاست علم را با نظر در علوم اجتماعی می‌توان شناخت؛ ولی سیاست علم کشور تا کنون چندان توجه و علاقه‌ای به علوم انسانی و اجتماعی نداشته و در باب علم به طور کلی حکم می‌کرده و تفاوتی میان علوم قائل نبوده و البته نمی‌پذیرفته است که علوم اجتماعی مظهر وضع علم زمان باشند. 🔹در کشور ما از حدود صد و پنجاه سال پیش بعضی کتاب‌ها در فلسفه جدید «کتاب تقریر دکارت» و «اقتصاد سیاسی» اثر سیسموندی ترجمه رضا ریشار و… ترجمه شد، ولی کسی آن‌ها را نخواند؛ زیرا مطالبش قابل فهم نبود و هیچ‌گونه مناسبت و سنخیت با معلومات و عادات فکری و نظام زندگی ما نداشت. اما کم‌کم که عادات و آداب اروپایی به کشور ما آمد و سازمان‌های اداری و قضایی و مدرسه و بانک و دانشگاه و… از روی مدل اروپایی تأسیس شد، روابط به صورتی درآمد که به علوم اجتماعی هم اندکی نیاز پیدا شد. مع‌هذا تألیف و انتشار اولین کتاب جامعه‌شناسی (علم‌الاجتماع) تا اواخر دهه ۲۰ قرن حاضر (قرن چهاردهم هجری) به تأخیر افتاد. این اولین کتاب را که «علم‌الاجتماع» نام داشت، دکتر یحیی مهدوی نوشت. دکتر صدیقی هم جزوه کوچکی در «کلیات جامعه‌شناسی» فراهم آورده بود که هرگز آن را چاپ نکرد. هر دو دفتر متضمن گزارش مختصری از جامعه‌شناسی حوزه دورکیم بود. 🔹جامعه‌شناسی هم مثل روان‌شناسی در رشته فلسفه دانشکده ادبیات تدریس می‌شد. حتی اقتصاد هم که چندین درس داشت، رشته مستقل نبود و در سال سوم دانشکده، حقوق از سیاست و حقوق جدا می‌شد؛ یعنی دانشجویان دانشکده حقوق در دو سال اول دانشکده، درسهای مشترک داشتند و در سال سوم دانشجویان اقتصاد و حقوق و سیاست از هم جدا می‌شدند. در اقتصاد و سیاست هم کتاب بسیار کم بود. از آغاز دهه ۴۰ جنبشی در ترجمه و تألیف و آموزش و پژوهش علوم انسانی به وجود آمد که مخصوصاً کوششی برای آزادشدن از ادبیات حزب توده بود. https://cgie.org.ir/fa/news/221319 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami