🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
📕تعداد جلد : ۱۱ جلد
🔰جلد اول تا یازدهم
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j1.pdf
11.98M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
1⃣جلد اول
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j2.pdf
8.91M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
2⃣جلد دوم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j3.pdf
10.05M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
3⃣جلد سوم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j4.pdf
17.55M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
4⃣جلد چهارم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j5.pdf
9.71M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
5⃣جلد پنجم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j6.pdf
13.18M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
6⃣جلد ششم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j7.pdf
9.5M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
7⃣جلد هفتم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j8.pdf
10.62M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
8⃣جلد هشتم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j9.pdf
11.14M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
9⃣جلد نهم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j10.pdf
16.13M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
🔟جلد دهم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
9132-fa-tarekh-tamadon-j11.pdf
13M
🔰#پیشنهاد_ویژه🔰
📚عنوان : تاریخ تمدن
✍نویسنده : ویل دورانت
📝مترجم : احمد آرام
📖موضوع : تمدن
1⃣1⃣جلد یازدهم
📄تعداد صفحات : ۱۱۱۳ صفحه
📌#کپی فقط با ذکر منبع مجاز است
#تمدن
#تاریخ_تمدن
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔴 #لیبرالیسم ذاتاً تبعیض آمیز است
نژادپرستی در ایالات متحده به حضور اولین اروپاییها در قاره آمریکا بازمیگردد. ریشههای این نژادپرستی نه تنها بهلحاظ اجتماعی و فرهنگی امتداد یافته است، بلکه بهصورت سیستماتیک در سیاستگذاریهای این کشور نیز مشهود است. در گفتوگو با محمد مرندی، استاد مطالعات آمریکای دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، به بررسی اعتراضات اخیر آمریکا و موضوع نژادپرستی در این کشور پرداختیم. دکتر مرندی معتقد است شرایط کنونی آمریکا نتیجه سیاستهای لیبرالی است که به شرایط تبعیض و نابرابریهای اقتصادی، هویتی و… منجر شده است. بهعلاوه تاکید ترامپ بر ناسیونالیسم افراطی و هویت سفید، ممکن است الگوی ناسیونالیسم را در برابر لیبرالیسم تقویت کند اما نه ناسیونالیسم و نه لیبرالیسم، هیچکدام راهحل شرایط کنونی آمریکا نیستند. مشروح گفتوگوی «فرهیختگان» با این استاد دانشگاه را در 👈اینجا بخوانید.
@KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴واکنش استاد دانشگاه آلاباما به معضل بیخانمانها در آمریکا:مردم آمریکا حتی با داشتن پنج شغل هم نمیتوانند صاحب خانه شوند!
☑️ @Sh_Aviny
khordad99.pdf
7.94M
#خبرنامه
💯📣 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📅 خرداد ماه ۹۹
📋 مشاهده آرشیو خبرنامه ها:
🌐 iict.ac.ir/khabarnameh
🆔 @iictchannel
عصر نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا 3 تیرماه 99.mp3
17.97M
📻 بشنوید| « عصر »
#عصر: نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا
میهمانان :
🔸تیم اندرسون ( استاد دانشگاه سیدنی )
🔸آنتونی کارتر ( خواننده )
🔸دکتر آزامو سیبکو باراکا ( فعال سیاسی آمریکایی )
🗓 ۳ تیرماه ١٣٩٩
🎙 @ofoghradio
سراج8 حقیقت تشیع.mp3
1.82M
#سراج 8
👈🏻 حقیقت تشیع در کلام استاد اکبرنژاد
🆔@tahavol_howze
🔘 سربلندان از امتحانات الهی
🔹 برای تبدیل آهن سخت و بی شکل به شمشیری برنده و صیقلی، گذراندن مراحل سختی لازم است.
🔹 گرمای شدید تا حد ذوب شدن، آنگاه پذیرش ضربه های پتک آهنگر و تحمل سردی سوزناک آب ، مراحلی است که لازمه تبدیل آهن به شمشیر است.
🔹 یاران خدا نیز اینگونه ساخته می شود.
🔹 امیرمومنان(ع) می فرمایند: 《در آن زمان قومی صیقل داده می شود، همانند صیقل دادن کمان توسط آهنگر؛ به وسیله قرآن دیدگانشان نورانی میشود و تفسیر آن در گوش جانشان جای می گیرد.
جام حکمت را صبحگاهان و شامگاهان سر می کشند. گروهی از مردان الهی دور او گرد می آیند، دعوتش را سرپا نگه می دارند، او را یاری می کنند، آنها وزیران او هستند که سنگینی مسائل کشوری را به عهده می گیرند و او را در مسئولیت بزرگی که خداوند به عهده اش گذاشته، یاری می کنند»
📚 برگرفته از کتاب « #یاران_امام_زمان_ع »؛ به نقل از الزام الناصب، صص ۱۹۲.
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/yari
فراکتاب: https://b2n.ir/875768
کتابراه: https://b2n.ir/236901
طاقچه: https://b2n.ir/712806
#یاران_و_یاری_دهندگان
#یاران_امام_زمان_ع
@mouood_org
🔸 مقام معظم رهبری:
ایشان #حکیم هستند. از ایشان استفاده کنید.
ایشان همیشه بحمداللَّه جزو #زبده_گوها و #گزیده_گوها هستند.
🔸 آیت الله میرباقری:
ایشان، حقیقتاً مصداق #اولی_الالباب بود.
ایشان از کسانی بود که #طعم_توحید را چشیده بود.
قلب ایشان #چشمه_جوشان_حکمت بود.
ایشان یک #اسلام_شناس_ویژه بود.
🔸 حجه الاسلام پناهیان:
کتاب های ایشان #خیلی_دلچسب_تر از کتاب های شهید مطهری بود.
گرمای کتابهای ایشان نسبت به کتابهای #مشهورترین_علمای ما #غیر_قابل_مقایسه است.
ایشان #اهل_حکمت بودند. ما عالم دینی داریم اما اهل حکمت کم داریم.
تعبیر رهبر انقلاب در مورد ایشان این بوده: «من اگر میتوانستم شما را #30_قسمت کنم، هر قسمت را به یک #استان میفرستادم»
#هیچ_عالم_دینی در حوزه های علمیه به اندازۀ ایشان برای طبقات مختلف مردم، حرف در سبک زندگی ندارد!
🔴🔴🔴 جهت عضویت در کانال «ایشان» از لینک زیر استفاده کنید: 👇
http://eitaa.com/joinchat/454361092C75c4b499d3
👈«درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی»
✍کد کتاب: ۱۲
📖 «سه رویکرد اصلی در صحنه مطالعات فقه حکومتی را به ترتیب «فقه موضوعات»، «فقه نظامات» و «فقه سرپرستی» نام نهادهایم. رویکرد «فقه موضوعات» عنوانی بر روش فقاهت سنتی است که تا کنون شیوه رایج حوزههای علمیه بوده است. رویکرد «فقه نظامات» که ایده اصلی آن توسط شهید صدر مطرح شد، در یک سطح برتر از تفقه، سعی دارد نظامات اجتماعی را از منابع دین استنباط کند. «فقه سرپرستی» نیز رویکردی است که امام خمینی افقگشایی کردند که طبق آن، فقه، در منزلت هدایت و سرپرستی تمامی شئون اجتماعی قرار میگیرد. طبق این رویکرد، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان، از گهواره تا گور است.
این کتاب در پنج فصل اصلی شامل بررسی رویکرد «فقه موضوعات» در فقه حکومتی، بررسی رویکرد «فقه نظامسازی» در فقه حکومتی، بررسی رویکرد «فقه سرپرستی»در فقه حکومتی، مقایسه رویکردهای «فقه موضوعات»، «فقه نظامات» و «فقه سرپرستی» و مروری بر مبانی فقه حکومتی به همراه فصل ضمیمه با عنوان فقه حکومتی در اندیشه رهبر معظم انقلاب منتشر شده است».
💎 قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان
📒 ۳۲۳ صفحه
کانال کتابهای آیتالله میرباقری↙️
@mirbaqeri_book
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی شبکه BBC با دکتر استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جانز هاپکینز
🔸 پروفسور استیو هانکه: بهترین راه برای حل مشکل تورم ایران، اتصال پول ملی به #طلا است!
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
این تقریباً شبیه همان نظریه ای است که آیت الله حائری شیرازی حدود 40 سال بر آن پافشاری می کردند و در اکثر سخنرانی ها نیز بر آن تاکید کرده و ضمناً مناظرات متعددی نیز در مورد آن با اقتصاددان های کشور داشتند 👆
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
06/06/1396
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
✅ خلاصه ای از نظریه آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه فوق بصورت شده است.
در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه می دهند.
@haerishirazi