eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ما دموکراتیک نیستیم، ما طرفدار حکومت وحشی‌ها هستیم! پروفسور رادنی شکسپیر تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی که اهل انگلستان است می‌گوید متاسفم که دولت من، از حکومتی وحشی و خونریز حمایت می‌کند، همان آل سعود که در غرب آسیا مشغول خونریزی است. او عقیده دارد به این ترتیب نمی‌توانیم بگوییم ما دموکراتیک هستیم 🎥مستند روایتی است متفاوت از مبارزه مردم یمن علیه متجاوزان سعودی و ائتلاف عربی ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در یوتیوب: (https://youtu.be/GsGjjdQT5BQ) 🆔 @ofogh_tv
🔴 دکتر جمیله سادات علم الهدی عنوان کرد: رنج از این نظر که عامل حرکت است خود خیر است/ مبدأ انسان، رنج و مقصد آن عدالت است./ در نگاه اسلام، انسان خلیفه خدا در زمین است و باید به حداکثر لذت برای همه موجودات زمین به عنوان عالی ترین خیر فکر کند. 🔹به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش به همت معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی نشست «جایگاه هستی شناسی رنج» با حضور دکتر جمیله علم الهدی، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری به صورت وبینار برگزار شد. در این وبینار دکتر جمیله علم الهدی پاسخگوی سوالات حبیب الله رحیم پور ازغدی، کارشناس فلسفه تعلیم و تربیت بود. 🔸*در باب رنج در متون فلسفی و به ویژه در دیدگاه های اگزستانسیالیستی ، تأملات فلسفی زیادی صورت گرفته است، ولی مواجهه اندیشمندان اسلامی با مسأله رنج، بیشتر از سمت مطالعات کلامی بوده تا اینکه فلسفی باشد. به ویژه در این چند ماهه اخیر نه تنها کشور ایران بلکه کل جهان، که بیماری کرونا بر سر بشر سایه انداخته است و آدم ها با اموری از قبیل ترس از مرگ، ترس از بیماری، ترس از درد، ترس از فقدان نزدیکان همراه هستند به طور مداوم با مقوله رنج دست به گریبان هستیم و به نحو طبیعی سوالات فلسفی و سوالات بنیادی در باب رنج شکل می گیرد که تاثیر لاجرم آمیخته با رنج است. 🔻دکتر علم الهدی: جایگاه هستی شناختی رنج به عنوان عامل حرکت در عالم مادی شناخته می‌شود. در طبیعت اگر رنج نباشد حرکت موجودات دو ساحتی یعنی صاحب نفس حیوانی یا حتی نفس نباتی متوقف می‌شود. 🔻تقریباً علم و فناوری جدید بر اساس این ادعا که 'باید رنج را از بین برد' شکل گرفته و پیشرفت کرده است، اما برخی رویکردها در دیدگاه های شرقی معتقدند که امکان از بین بردن رنج وجود ندارد و اینکه ما رنج را بپذیریم و از دفع رنج ناراحت شویم و بزرگ ترین رنج، رنج دفع رنج است و این رنج یک فرصت معنوی در آیین بودا محسوب می شود. ما در بین این دو طیف افراطی هستیم. باید نگرش اسلامی را در بین این دو طیف در نظر گرفت. 🔻رنج، شامل آگاهی است و با نقص و کمبود و حتی با نیاز متفاوت است. رنج شکلی از "آگاهی زیبایی شناختی" است. یک آگاهی صرفاً منطقی نیست و همراه با درک زیبایی است. اگر احساس رنج نباشد، جهان در افسردگی و رکود فرو خواهد رفت و این چیزی است که در ادبیات عرفانی هم بر آن تأکید می شود. پس اولاً رنج، زیباشناختی است و پیدایش آن تقدم دارد بر آگاهی و ادراک شناختی. آنچه که ما شناخت می گوییم موخر و مسبوق به رنج است و بهتر است بگوییم در انسان ادراک زیباشناختی مقدم بر شناخت است. 🔻رنج به لذت تقدم دارد و هم به لحاظ شدت برانگیزانندگی و هم به لحاظ پیدایش آن برای انسان و چرخه های تکرار شونده آن و همین چرخه های تکرار شونده رنج هستند که انسان را به حرکت و تفکر وا می دارد.یعنی شاید یک بار تشنگی نتواند به فناوری ما را برساند، ولی تکرار تشنگی است که ما را به تفکر و ساخت ابزارها و... تا فناوری های بسیار پیچیده پیش می‌برد. 🔻*آیا فناوری ابزار دفع رنج است؟ فناوری برای تسهیل دستیابی به منابع طبیعی مورد نیاز برای دفع رنج پیدا شده و سهولت و بقا و آرامش ایجاد می کند. از نظر تاریخی، زیبایی و سهولت هر دو ارزشهایی بودند که در فناوری، انسان دنبال می کرده ولی کم کم فناوری معطوف به سهولت شد و راه فناوری از هنر که معطوف به زیبایی است جدا شد. این جدایی میان علم و فناوری و هنر و اخلاق و دین قصه پر غصه مدرنیزاسیون است که در جای خود باید طرح بشود. 🔰 برای مطالعه مشروح این وبینار از طریق لینک زیر وارد صفحه شوید. https://www.mehrnews.com/news/4979219/%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%88%D9%86-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%86%D8%AC @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
بدن و روح و نفس در قرآن .mp3
22.82M
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع انسان‌شناسی اسلامی 🔻 جمع اساتید علوم پزشکی زاهدان، ۲ مرداد ۹۹   🆔 @khosropanah_ir
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارشی از ادامه درگیری ها در ايالت اورگان...! ☑️ @Kavoshplus
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خبری از آزادی بیان نیست، این تصاویر شبیه جنگ عراق است! ☑️ @Kavoshplus
✍️ نامه نخبگان دانشگاه و حوزه| عالمان و مصلحان اجتماعی از ظرفیت ملت‌ها در جهت اخراج آمریکا از منطقه استفاده کنند 🔹جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی - حوزوی ایران طی نامه‌ای به فعالان سیاسی – اجتماعی غرب آسیا خواستار تبادل راهکارهای تخصصی برای خروج آمریکا از منطقه شدند. 🔹در این نامه ضمن اشاره به خسارت‌های متعدد حضور نظامی سیاسی آمریکا در منطقه غرب آسیا پیشنهاد شده است که عالمان و مصلحان اجتماعی از ظرفیت به وجود آمده در ملت‌ها پس از جنایت اخیر آمریکا در به شهادت رساندن نماد مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، در جهت اخراج آمریکا از منطقه به تبادل نظر و راهکار بپردازند. 🔹تاکنون در کنار امضای تعدادی از فرهیختگان برجسته حوزوی - دانشگاهی حدود ۴ هزار نفر از جامعه علمی کشور هم به امضاکنندگان این نامه پیوسته‌اند. 🔹در همین راستا پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام قم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی خود را به منظور برنامه ریزی و برگزاری این نشست‌های تخصصی اعلام نموده است. fna.ir/eytipy @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 کتاب «مبانی فقهی جنگ نرم رسانه ای» منتشر شد ✔️ کتاب “مبانی فقهی جنگ نرم رسانه‌ای” تالیف حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی در پنج فصل ویژه فقه پژوهان حوزه و دانشگاه به همت انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم روانه بازار نشر شد. 🔹 تلاش این تحقیق در جهت شناساندن سلسله پژوهش‌های فقه هنر و رسانه ،در ۴۹۳ صفحه منتشر شده است و هدف از آن تبیین مبانی و ضوابط فقهی مواجهه با شبکه‌های رسانه‌ای معاند در شرایط جنگ نرم و بررسی شیوه‌های مجاز شرعی در مواجهه با آن‌ها بوده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad