eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 تفاوت در سادگی است 💢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: بگذارند ازدواج برای دختر مسلمان، مثل فاطمه‌ی زهرا (س) باشد. 🌱 ازدواجی با پیوند عشقی الهی و جوششی بی‌نظیر میان زن و مرد مؤمن، و همسری به معنای واقعی بین دو عنصر الهی و شریف، اما بیگانه از همه‌ی تشریفات و زر و زیورهای پوچ و بی‌محتوا. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
🌼 ساده‌ترین برای بهترین‌ها به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهما ‌ 💞 رهبر انقلاب: بهترینِ همه دخترانِ عالم و بهترینِ همه پسرانِ عالم با هم ازدواج کردند درحالی‌که مهریه، مِهرُالسُنة بود و جهیزیه هم بسیار ساده و مختصر. ✅ دختر اول شخص دنیای اسلام و بهترین پسران آن روزگار، چنان مهریه و جهیزیه‌ای داشتند. ۸۱/۱۲/۱۳ 🎁 پرونده ویژه ‌ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خلق پر شتاب پول، راهکار دولت‌های نهم تا دوازدهم!!! طهماسب مظهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت هشتم معتقد است دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی، سختی تامین منابع واقعی سرمایه را نپذیرفتند و به راحت‌ترین شیوه یعنی خلق پر شتاب پول روی آوردند، همین مسئله هم سبب شده که حجم نقدینگی از 68 هزار میلیارد تومان در سال 83، به 2500 میلیارد تومان در حال حاضر برسد 📺 برنامه تلویزیونی «» با محوریت اقتصاد و مشکلات موجود در این زمینه، دوشنبه شب‌ها ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود ⏯ تماشای این قسمت از برنامه چوب خط در یوتیوب: https://youtu.be/xa_vPxW2rDk 🆔 @ofogh_tv
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حضور در جماعت🔸 فرض کنید که شما چهارصد نفر باشید و هرکدام یک کاسه آب داشته باشید. اگر من دست آلوده و نجس خود را به هر‌یک از این چهارصد کاسه بزنم، آن کاسه نجس می‌شود؛ اما اگر شما این چهارصد کاسۀ آب را در حوضی بریزید و من دست نجس و آلوده‌ام را به آن آب بزنم، نه‌تنها آب نجس نمی‌شود، که دست من هم طاهر می‌شود. هرکدام از ما نیز اگر آلودگی داشته باشیم، وقتی در جمعی قرار بگیریم که با هم مرتبط‌اند، آن آلودگی برطرف می‌شود. اگر کسی غفلت داشته باشد نیز غفلتش برطرف می‌گردد. اما اگر شیطان دل‌هایتان را از همدیگر جدا کرد، دلتنگی ایجاد کرد و شما را کاسه‌کاسه کرد، یک دست ناپاک که به آن بزنند، آن را نجس می‌کند؛ درصورتی‌که، وقتی همه به هم وصل شوند و «کُر» درست شود، دیگر نجس نمی‌شود. @haerishirazi
‌aghl.mp3
2.56M
🔊 بشنوید | عقل را جدی و جدی و جدی بگیرید @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ما دموکراتیک نیستیم، ما طرفدار حکومت وحشی‌ها هستیم! پروفسور رادنی شکسپیر تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی که اهل انگلستان است می‌گوید متاسفم که دولت من، از حکومتی وحشی و خونریز حمایت می‌کند، همان آل سعود که در غرب آسیا مشغول خونریزی است. او عقیده دارد به این ترتیب نمی‌توانیم بگوییم ما دموکراتیک هستیم 🎥مستند روایتی است متفاوت از مبارزه مردم یمن علیه متجاوزان سعودی و ائتلاف عربی ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در یوتیوب: (https://youtu.be/GsGjjdQT5BQ) 🆔 @ofogh_tv
🔴 دکتر جمیله سادات علم الهدی عنوان کرد: رنج از این نظر که عامل حرکت است خود خیر است/ مبدأ انسان، رنج و مقصد آن عدالت است./ در نگاه اسلام، انسان خلیفه خدا در زمین است و باید به حداکثر لذت برای همه موجودات زمین به عنوان عالی ترین خیر فکر کند. 🔹به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش به همت معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی نشست «جایگاه هستی شناسی رنج» با حضور دکتر جمیله علم الهدی، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری به صورت وبینار برگزار شد. در این وبینار دکتر جمیله علم الهدی پاسخگوی سوالات حبیب الله رحیم پور ازغدی، کارشناس فلسفه تعلیم و تربیت بود. 🔸*در باب رنج در متون فلسفی و به ویژه در دیدگاه های اگزستانسیالیستی ، تأملات فلسفی زیادی صورت گرفته است، ولی مواجهه اندیشمندان اسلامی با مسأله رنج، بیشتر از سمت مطالعات کلامی بوده تا اینکه فلسفی باشد. به ویژه در این چند ماهه اخیر نه تنها کشور ایران بلکه کل جهان، که بیماری کرونا بر سر بشر سایه انداخته است و آدم ها با اموری از قبیل ترس از مرگ، ترس از بیماری، ترس از درد، ترس از فقدان نزدیکان همراه هستند به طور مداوم با مقوله رنج دست به گریبان هستیم و به نحو طبیعی سوالات فلسفی و سوالات بنیادی در باب رنج شکل می گیرد که تاثیر لاجرم آمیخته با رنج است. 🔻دکتر علم الهدی: جایگاه هستی شناختی رنج به عنوان عامل حرکت در عالم مادی شناخته می‌شود. در طبیعت اگر رنج نباشد حرکت موجودات دو ساحتی یعنی صاحب نفس حیوانی یا حتی نفس نباتی متوقف می‌شود. 🔻تقریباً علم و فناوری جدید بر اساس این ادعا که 'باید رنج را از بین برد' شکل گرفته و پیشرفت کرده است، اما برخی رویکردها در دیدگاه های شرقی معتقدند که امکان از بین بردن رنج وجود ندارد و اینکه ما رنج را بپذیریم و از دفع رنج ناراحت شویم و بزرگ ترین رنج، رنج دفع رنج است و این رنج یک فرصت معنوی در آیین بودا محسوب می شود. ما در بین این دو طیف افراطی هستیم. باید نگرش اسلامی را در بین این دو طیف در نظر گرفت. 🔻رنج، شامل آگاهی است و با نقص و کمبود و حتی با نیاز متفاوت است. رنج شکلی از "آگاهی زیبایی شناختی" است. یک آگاهی صرفاً منطقی نیست و همراه با درک زیبایی است. اگر احساس رنج نباشد، جهان در افسردگی و رکود فرو خواهد رفت و این چیزی است که در ادبیات عرفانی هم بر آن تأکید می شود. پس اولاً رنج، زیباشناختی است و پیدایش آن تقدم دارد بر آگاهی و ادراک شناختی. آنچه که ما شناخت می گوییم موخر و مسبوق به رنج است و بهتر است بگوییم در انسان ادراک زیباشناختی مقدم بر شناخت است. 🔻رنج به لذت تقدم دارد و هم به لحاظ شدت برانگیزانندگی و هم به لحاظ پیدایش آن برای انسان و چرخه های تکرار شونده آن و همین چرخه های تکرار شونده رنج هستند که انسان را به حرکت و تفکر وا می دارد.یعنی شاید یک بار تشنگی نتواند به فناوری ما را برساند، ولی تکرار تشنگی است که ما را به تفکر و ساخت ابزارها و... تا فناوری های بسیار پیچیده پیش می‌برد. 🔻*آیا فناوری ابزار دفع رنج است؟ فناوری برای تسهیل دستیابی به منابع طبیعی مورد نیاز برای دفع رنج پیدا شده و سهولت و بقا و آرامش ایجاد می کند. از نظر تاریخی، زیبایی و سهولت هر دو ارزشهایی بودند که در فناوری، انسان دنبال می کرده ولی کم کم فناوری معطوف به سهولت شد و راه فناوری از هنر که معطوف به زیبایی است جدا شد. این جدایی میان علم و فناوری و هنر و اخلاق و دین قصه پر غصه مدرنیزاسیون است که در جای خود باید طرح بشود. 🔰 برای مطالعه مشروح این وبینار از طریق لینک زیر وارد صفحه شوید. https://www.mehrnews.com/news/4979219/%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%88%D9%86-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%86%D8%AC @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
بدن و روح و نفس در قرآن .mp3
22.82M
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع انسان‌شناسی اسلامی 🔻 جمع اساتید علوم پزشکی زاهدان، ۲ مرداد ۹۹   🆔 @khosropanah_ir
✍️ نامه نخبگان دانشگاه و حوزه| عالمان و مصلحان اجتماعی از ظرفیت ملت‌ها در جهت اخراج آمریکا از منطقه استفاده کنند 🔹جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی - حوزوی ایران طی نامه‌ای به فعالان سیاسی – اجتماعی غرب آسیا خواستار تبادل راهکارهای تخصصی برای خروج آمریکا از منطقه شدند. 🔹در این نامه ضمن اشاره به خسارت‌های متعدد حضور نظامی سیاسی آمریکا در منطقه غرب آسیا پیشنهاد شده است که عالمان و مصلحان اجتماعی از ظرفیت به وجود آمده در ملت‌ها پس از جنایت اخیر آمریکا در به شهادت رساندن نماد مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، در جهت اخراج آمریکا از منطقه به تبادل نظر و راهکار بپردازند. 🔹تاکنون در کنار امضای تعدادی از فرهیختگان برجسته حوزوی - دانشگاهی حدود ۴ هزار نفر از جامعه علمی کشور هم به امضاکنندگان این نامه پیوسته‌اند. 🔹در همین راستا پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام قم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی خود را به منظور برنامه ریزی و برگزاری این نشست‌های تخصصی اعلام نموده است. fna.ir/eytipy @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 کتاب «مبانی فقهی جنگ نرم رسانه ای» منتشر شد ✔️ کتاب “مبانی فقهی جنگ نرم رسانه‌ای” تالیف حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی در پنج فصل ویژه فقه پژوهان حوزه و دانشگاه به همت انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم روانه بازار نشر شد. 🔹 تلاش این تحقیق در جهت شناساندن سلسله پژوهش‌های فقه هنر و رسانه ،در ۴۹۳ صفحه منتشر شده است و هدف از آن تبیین مبانی و ضوابط فقهی مواجهه با شبکه‌های رسانه‌ای معاند در شرایط جنگ نرم و بررسی شیوه‌های مجاز شرعی در مواجهه با آن‌ها بوده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
طراوت روح با گفتار حکیمانه.pdf
807.5K
❇️اطلاعات و علومی که انسان یاد می گیرد به منزله غذای روح است. ❇️گفتار حکیمانه سبب نشاط روح، قوت قلب و ابتهاج انسان می شود. همان گونه که گفتارها و اطلاعات بیهوده، روح را خسته و دلمرده میکند. «آن ارزي كه مي‌ورزي» ❇️امروزه «بیهوده گرایی» به واسطه فضای مجازی و رسانه؛ به یک پدیده شایع تبدیل شده و این موضوع آسیب های روانی و رفتاری زیادی را برای انسان مدرن به وجود آورده است. ❇️شایسته است روان شناسان و محققان علوم تربیتی از این منظر نسبت نوع اطلاعات از جهت بیهوده بودن یا نبودن با روان انسان را به عنوان ظرف این داده ها، مورد بررسی قرار دهند. __________________ ✍🏻کانال احمد شه گلی (عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 🆔@shahgoli
علوم انساني غربي، علوم انساني بدون روح.pdf
263.2K
متن فارسي سخنراني همايش بين اللمللي «التأصيل الثقافي للعلوم الانسانية: رؤي و تجارب» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
فقه حکومتی آیت الله سیفی.docx
72.8K
❇️ متن کامل بیانات آیت الله سیفی مازندرانی در بحث که به صورت ویدئو کنفرانس با حوزه صالحیه قزوین برگزار شد. https://eitaa.com/ayatollahseyfi
آداب گفتگو و مناظره _ مصاحبه اختصاصی با استاد خسروپناه - مدرسه علمیه مروی - مدرسه علمیه مروی_1.mp3
29.96M
⭕️ آداب گفت‌وگو و مناظره / مصاحبه اختصاصی با استاد خسروپناه در حوزه علمیه مروی 🔗 لینک فایل تصویری مصاحبه 👇 http://www.howzehmarvi.ir/mrvk990502/ 🆔 @khosropanah_ir
💥برای فعالیتِ محافل و هیئات مذهبی باید از استفاده کرد. 💥 هیئات مذهبی متعهدند که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌جد رعایت کنند. 💥 از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم تا هیئات را در فضای واقعی توسعه دهیم. 🔵 آیت‌الله میرباقری: ⚡️ ما باید هیئات را در فضای حقیقی و واقعی گسترش بدهیم و از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم تا هیئات در فضای حقیقی و واقعی توسعه پیدا کند (فضای مجازی در خدمتِ توسعۀ هیئات در فضای حقیقی). ⚡️ بیماری کرونا یک چالش جدی است و واقعاً برای جامعه جهانی خطرساز است. البته بعید نیست یک دستگاهی در پشت‌صحنه، با سوء‌استفاده از این فضا، سلامت جامعه بشری را گروگان گرفته باشند تا بشر را به پذیرش اقتضائات مجبور کنند. ⚡️ امروز واضح شده است و همگان متقاعد شده‌اند که راه‌حل مقابله با کرونا، قرنطینۀ بی‌هدف و کور و تعطیلی جامعه نیست؛ بلکه راه‌حل اساسی و پایدار، صنعت ایمن‌سازی است. بر این اساس، برای فعالیت مساجد و حرم‌ها و محافل و هیئات مذهبی نیز باید هم‌چون بازار و سایر عرصه‌ها از صنعت ایمن‌سازی استفاده کرد. ⚡️ جریان بدش نمی‌آید که مراسمات مذهبی و هیئات مذهبی و عزاداری عاشورا کلاً تعطیل شود؛ خوشحال هم می‌شوند؛ چون این محافل را مانع پیشرویِ خودشان در جهان و مانع می‌دانند. ⚡️ حتماً به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا متعهد خواهند بود اما خواهش ما این است که تصمیم‌گیری‌ها شفاف باشد و مشخص باشد چه کسانی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند. من کسانی را می‌شناسم که در سال هزار بار به مسجد جمکران می‌روند؛ در روایات هم داریم: مؤمن در مسجد مثل ماهی در آب است (المؤمن فی المسجد کالسمک فی الماء). حال، فردی که احیاناً یک بار هم به مسجد مقدس جمکران نرفته، طبیعتاً نباید درباره بازگشایی و بسته‌شدن مساجد و حرم‌های مقدسه تصمیم‌گیری کند؛ باید کسانی در این زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنند که معنای دعا و عزاداری و هیئت و جایگاه اینها را بفهمند و بشناسند. الحمدلله از این دسته افراد در ، فراوان داریم که صلاحیت این کار را دارند و هیئات هم متعهدند که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌جد رعایت کنند. ⚡️ حاصل دستکاری در طبیعت است و حاصل تفکری است که جهان را مرده می‌پندارد و ناشی از نگاه های است که مشکلات زیادی برای جامعه بشری ایجاد کرده است که نمونه آن را در مسئله می‌توان دید. راه برون‌رفت از بحران زیست‌محیطی، پایین آمدن از ادعای خدایی و بازگشت به آموزه‌های انبیاست تا این ابتلائات از جامعه بشری رفع شود. اگر از این زاویه هم نگاه کنیم، پدیده کرونا هم باید ما را و مردم را به رجوع به اخلاق مذهبی و مراسم مذهبی و اخلاق انبیا ارجاع بدهد، نه اینکه موجب شود مراسم مذهبی را تعطیل کنیم. (۱۳۹‌۹/۵/۲) @KanooneQarbshenasiAndisheIslami