هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎤 #گفت_و_گو
♦️الزامات عدالت خواهی به سیره امیرالمؤمنین(ع)
🔸حجت الاسلام حامد کاشانی
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46221
انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
🆘 @ANALYSTS
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ با همکاری دانشگاهها، نهادها و سازمانهای علمی، تحقیقاتی برگزار مینماید
🌐 همایش بینالمللی #افول_آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده
📆 تقویم همایش:
1️⃣ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٩
2️⃣ آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: ٣١ شهریور ماه ١٣٩٩
3️⃣ آخرین مهلت ثبتنام در همایش: ١٠ مهر ماه ١٣٩٩
4️⃣ تاریخ برگزاری همایش: ۶ آبان ۱۳۹۹
@Farsna - Link
نظام زندگی ما اکنون ضرباهنگ خویش را نه از «دین» که از «تکنولوژی» می گیرد.
منبع؛
آئینه جادو، جلد۱، صفحه۶٨
☑️ @Sh_Aviny
📺 مصیر بنتالهدی صدر: زندگی و اندیشۀ شهیده بنتالهدی صدر
بیستوپنجمین قسمت از فصل جدید برنامۀ تلویزیونی «مصیر» با موضوع «زندگی و اندیشۀ شهیده بنتالهدی صدر» با حضور سرکار خانم زهرا حائری، شاگر شهیده بنتالهدی صدر و فریبا انیسی، نویسندۀ کتاب دختری از تبار هدایت بر روی آنتن رفت.
🔻 سرکار خانم حائری در این برنامۀ تلویزیونی گفت:
🔸 از ششسالگی شاگرد ایشان در مدرسۀ الزهرای کاظمین بودهام. شهیده بنتالهدی سه روزِ اولِ هفته در مدرسه کاظمین و سه روز هم در مدارس نجف بودند.
🔹 انسان های بزرگ بر قلب افراد کار میکنند. ایشان هیچ چشمداشتی جز انسانسازی نداشت. هروقت در عمق شخصیت ایشان فکر میکنم، میفهمم ما ایشان را درک نکردیم. تمامی افراد از آبدارچی تا اولیا تا همکاران در نظر ایشان یکسان بود. آن زمان که جلسۀ اولیا مرسوم نبود، ایشان این جلسه برگزار میکرد و ارتباط مؤثری با اولیای دانشآموزان داشت.
🔸 شهیده بنتالهدی صدر ویژگیهایی داشت که باعث شد خداوند ایشان را برای خودش انتخاب کند و او به شهادت برسد. مهمترین مسئله، حب ایشان به اسلام است. شهیده وقتی از اسلام حرف میزد، انگار راجع به معشوقهاش سخن میگفت. هیچوقت امر نمیکرد که نماز بخوانید یا روزه بگیرید، بلکه حب آنها را در دلمان میکاشت. معتقد بود اسلام امانتی در دست ماست. اسلام را بهمعنای واقعی در رفتار و عمل به ما نشان میداد.
🔹 ایشان در بسیاری از موارد حتماً یک بیت شعر به ما میگفتند. ایشان راجع به حب حج با ما صحبت میکردند و دراینباره کتابی برای مطالعه به ما دادند. ایشان همچنین خودش را موظف میکرد که در کاروانهای حج با خانمها ارتباط بگیرد و مسائل فقهی را به آنها آموزش بدهد.
🔻 سرکار خانم انیسی نیز بیان کرد:
🔹 اولین بار اسم ایشان را در زمان دانشآموزیام شنیدم، اما شخصیت ایشان برایم ناشناخته بود. در زمان دانشجویی تصمیم گرفتیم بیشتر راجع به بانوان متفکر تحقیق کنیم. در این مسیر فهمیدیم چند نفر از بانوان حوزه علمیه، اطلاعاتی راجع به ایشان داشتند، اما متأسفانه نتوانستیم اطلاعاتی از ایشان کسب کنیم، تا اینکه برنامهای در امور زنان ریاستجمهوری پیش آمد که قرار شد از زنانی که در هر دورهای شاخص بودند تجلیل و کتابی راجع آنها نوشته شود. یکی از این بانوان که در جهان اسلام تأثیرگذار بودند، شهیده بنتالهدی صدر بود و ما شروع به جمعآوری اطلاعات راجع به ایشان کردیم.
🔸 الگوی همۀ بانوان مسلمانان حضرت زهرا سلاماللهعلیها است و این علویه تلاش کرده بود تا شبیه ایشان باشد. ایشان از دوازدهسالگی شروع به نوشتن مقاله کرد. شهیده بنتالهدی برای تحصیل به مدرسه نرفته بود و توسط برادرانشان آموزش دید. ایشان از همان سالها شروع به نوشتن داستانهای قرآن به زبان ساده کرد. و در مجلۀ الاضواء مقاله مینوشت. ایشان مسائل روزمره زندگی را در قالب داستان مینوشت و به نوشتن داستان راجع به مسائل زنان پرداخت. همچنین جلساتی در خانه خودش برگزار میکرد تا به زنان آموزش دهد. سپس به تأسیس مدرسه پرداخت و علاوهبر آموزش الفبا، تمام احکام و مسائل زندگی را آموزش میداد.
🔹 اوضاع اقتصادی خانواده شهیده بنتالهدی خوب نبود و آنها پول جمع میکردند تا کتاب بخرند. اول دو برادر آن کتاب را میخواندند و سپس آن را به بنتالهدی میدادند. پس از مطالعه، کتاب را به کتابفروشی میبردند و میفروختند و دوباره یک کتاب دیگر میخریدند. آنها مرتب این کار را میکردند و مطالعۀ زیاد کتاب و مجله بر ادبیات ایشان تأثیر گذاشته بود.
✅ فیلم کامل این قسمت از مصیر را در اینجا ببینید
🆔 @shahidsadr
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درمحلی که اینها نباشند خود آنجا آرامش بهتر پیدا میکند
🔹امام خمینی(ره): این قدرتهای بزرگ هیچ وقت در فکر این نیستند که یک آسایشی برای ملتها باشد. شما الآن ملاحظه میکنید که در لبنان چه میگذرد بر اهالی لبنان از دست همینهایی که برای صلح آمدهاند. امریکا و #فرانسه و انگلستان و ایتالیا برای اینکه صلح را در آنجا پایدار کنند آمدهاند و جنگ راه انداختهاند.
📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻
http://emam.com/posts/view/19696
✅ @EMAM_COM
جامعه پردازی انقلابی در بیانیه گام دوم.mp3
زمان:
حجم:
17.21M
#بشنوید
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع: جامعه پردازی انقلابی در بیانیه گام دوم
🆔 @khosropanah_ir
جلسه۱۵فلسفه علوم اجتماعی .mp3
زمان:
حجم:
18.34M
#بشنوید
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی
موسسه فقه و علوم اسلامی
#جلسه_پانزدهم
🆔 @khosropanah_ir
4.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹حاج قاسم سلیمانی: هر كس به مدار مغناطيسی علیبنابیطالب (ع) نزدیکتر شد، اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیلبنزیاد میشود، او ابوذر غفاری میشود، او سلمان پاک میشود. [او قاسم سلیمانی میشود]
☑️ @Sh_Aviny
4.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت تاسف برانگیز شهروند آمریکایی از آمار بالای تجاوز به کودکان در این کشور
☑️ @Sh_Aviny
📝از جنون الهی یا سرگشتگی انسان مدرن
مسئله جنون و دیوانگی و لوازم آن مانند حیرت در تاریخ فرهنگ و اندیشه بشری ریشه ای کهن دارد و ز فیلسوفان بزرگ یونان تا حکمای اسلامی و اندیشمندان پست مدرن به آن پرداخته اند. اما در این میان آنچه حائز اهمیت است، تفاوت بنیادین میان دیوانگی در ادبیات متفکرین پیش و پس از عصر مدرن و پست مدرن است. مخصوصا در ادبیات عرفان اسلامی این مفاهیم بارمعنایی خاصی دارند و بر بنیاد خاصی تعریف می شوند که اجازه مقایسه با مفاهیم مشابه پست مدرن را نمی دهد و متاسفانه هنوز شاهد هستیم در فضاهای مختلف و حتی نخبگانی این مقایسه کاملا غلط در حال رخ دادن است. آخرین نمونه آن در برنامه عصر جدید مشاهده کردیم- در این برنامه سید بشیر حسینی به عنوان نماینده طیف تحصیل کرده و نخبه، تمایل به دیوانگی و رهایی از تمام قیود در میان نسل جدید را با مفهوم دیوانه و مجنون در ادبیات حکمی و عرفانی توضیح می دهد- بدون توجه به این مسئله که نسل جدید در اثر متاثر شدن از وسایل ارتباطات جمعی و فرهنگ زندگی در شهر با تعریف مدرن، به سمت نحوی از دیوانگی و حیرت گرایش دارد که مبتنی بر تاریخ و سنت «ما» مسیری نادرست و مذموم است. به همین دلیل بر آن شدم در یادداشتی مختصر توصیفی از حقیقت شیدایی، حیرت و جنون در ادبیات عرفانی را بازخوانی کنم.
در جهان پست مدرن، این حیرت و دیوانگی برابر با اباحه گری انسان خودبنیادی است که از تصلب مدرنیته رانده شده و آداب جهان مدرن را مانع ارضای حداکثری حوائج خود می داند. این انسان خود بنیاد مبتنی بر تعالیم جهان مدرن دچار حیرتی شکاکانه گشته است لازمه آن اباحیت و جایز دانستن همه افعال و رفتارها برای بشر صرفاً مادی و خاکی است. این نوع حیرت که در اثر جهل نسبت به علم و مظاهر الهی پدید می آید در نزد اهل معرف حیرتی مذموم و ناپسند است.(1)
در مقابل در سنت های ماقبل مدرن، مسئله به گونه دیگری است. افلاطون در رساله فایدروس که مشتمل بر مطالبی پیرامون مفهوم عشق است، به طور مفصل در باب جنون سخن گفته است و درباره ارتباط جنون با تمنای روح انسان برای بازگشت به عالم قدس و مشاهده زیبایی مطلق در آن عالم و نیز ارتباط جنون با الهام شاعرانه صحبت کرده است.(2) بنابراین در اندیشه افلاطون این حالت جنون حاصل غرق شدن در تکثرات نیست بلکه محصولِ ارتباط با امر مطلق است.
ابن عربی نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین عرفای اسلامی، با تقسیم بندی اهل معرف از لحاظ واردات قلبی، جایگاه دیوانگان حق تعالی را در یک طبقه بندی دقیق نشان می دهد. و وضع این افراد را ناشی از فُجآت یا تجلیات ناگهانی واردات قلبی بر آنها می داند و حال این افراد را با صعق موسی(علی نبینا و علیه السلام) بعد از جلی حضرت حق بر کوه طور شبیه می داند.(3) اما آنچه مهم است این است که از نظر ابن عربی، این وضعیت سبب می شود که عقل آنها از عالم ناسوت به مرتبه عالم لاهوت منتقل شود.(4) نام گذاری ای هم که در عرفان اسلامی برای این افراد می شود از همین باب قابل توجه است. عناوینی مانند عقلاء المجانین، مجانین الحق، مغلوبان و مجذوبان دلالت بر همین امر دارد.(5)
حیرت نیز که لازمه این جنون است، پس از گذر از نشئه ی کثرت و مواجهه با حقیقت مطلق حاصل می شود و اثر و پیام مستقیم آن کرنش و عبودیت در برابر خداوند سبحان است. لذا عارف الهی در این مقام به دلیل پای گذاشتن در نشئه وحدت از فراگیری نوری که آسمان ها و زمین را فراگرفته است، شگفت زده و متحیر می شود. او مستغرق در یقین است و به خورشیدی که بر آن می تابد و به آنچه در پرتوی آن می بیند شک نمی تواند داشته باشد.(6)
1. حمید پارسانیا، عرفان و سیاست،بوستان کتاب،1387، صص 82
2. دوره آثار افلاطون، 1380،انتشارات خوارزمی، ج3، ص1238
3. فتوحات، انتشارات دارالعربیه، باب 44
4. همان
5. عین القضاة، نامه ها،1373،انتشارات اساطیر، ج1، ص 74
6. حمید پارسانیا، عرفان و سیاست،بوستان کتاب،1387، صص 82-83
7. همچنین از این مقاله نیز بهره گرفته شد: هاتف سیاه کوهیان، جنون الهی در تصوف و ادبیات عرفانی، فصلنامه تخصصی عرفان، سال ششم، شماره 21
✍️محمد وحید سهیلی
@vahidsoheili
20.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صحبتهای بسیار مهم استاد رحیمپور ازغدی در مورد خباثتها در بازارهای مالی بینالملل!
+ هرکسی فکر میکنه نظام قیمتها بر اساس بازار آزاد و نظام عرضه و تقاضا تعیین میشه بهتره خوب این کلیپ رو ببینه؛ این حاصل علم اقتصاد بی خدا است!
🔸 از آدام اسمیت تا جورج سورس
✍️بیداری ملت
@bidariymelat