eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
582 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئولین دولتی و قضایی باید ثبات در بازار ایجاد کنند 🔰 سخن‌نگاشت | تغییر روزانه قیمت اجناس برای کشور مضر است 🔻رهبر انقلاب: مسائل فوری عمدتاً مسئله‌ی مهار قیمتها است. بایستی دستگاه‌های ذی‌ربط ــ قوّه‌ی مجریه، و قوّه‌ی قضائیّه هم اگر کمکی از او لازم است ــ وارد بشوند. بازار یک ثباتی پیدا بکند. این حالت که هر روز اجناس یک قیمتی پیدا کند، برای کشور مضر است. ۹۹/۵/۱۰ 🏷 سخنرانی تلویزیونی به مناسبت 💻 @khamenei_ir
🔰لوح | خیانتِ واردات 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «تکیه‌ به امکانات داخلی، دشمن دارد؛ یک عدّه دشمنهای خارجی‌اند، یک عدّه هم بدخواهان داخلی‌اند؛ آن کسی که برای منافع خودش از واردات حاضر است جنسی را که در داخل تولید میشود، برود از خارج بیاورد و رقابت درست کند و کارخانه داخلی را به خاک سیاه بنشاند، دارد خیانت میکند.» ۹۹/۰۵/۱۰ 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «خیانت واردات» را منتشر میکند. 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | عدالت؛ راه ناتمام 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ما مردم ایران به هدایت و رهبری امام خمینی کبیر، با چنین شوقی قدم در راه گذاشتیم و موفّق شدیم. ادعا نمیکنیم که توانسته‌ایم آنچه را که می‌شناسیم و دوست میداریم یکسره تحقّق بخشیم، ولی ادّعا میکنیم که در این راه بسی پیش رفته و موانع بسیاری را از سرِ راه برداشته‌ایم.» ۹۹/۰۵/۰۷ 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن ایام حج نماهنگ «عدالت؛ راه ناتمام» را منتشر میکند. 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کارکرد را ببینید 👈 عملا دنیا شد 🔻 تمام کشورها یک الگو اقتصادی را پیاده می کنند آن هم الگوی مبتنی بر طمع و ربا. یا آدام اسمیتی یا کینزی 🔻 همه جا بانک، بورس، پول اعتباری،اسکناس ، بیمه، بهره و ..‌. را پذیرفته اند و همین ها را تئوریزه، مدیریت یا اجرایی می کنند. @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
⁉️ مأموریت فرانسه و آمریکا در لبنان چیست؟ : 🔺وقتی فرانسه و آمریکا و سایر کشورهای اروپای غربی مثل ایتالیا و انگلستان نیروهای خودشان را در لبنان آوردند، برای این است که مواظب باشند اسرائیل وقتی که دارد کشور لبنان را ذبح می کند، این زبان بسته، دست و پا نزند. 🔻کشور لبنان را مثل گوسفندی گیر آوردند که قصابش اسرائیل است، اما دست و پای این را باید ببندند تا دست و پا نزند. 🔺این سازمان ملل متحد و این کشورهای بزرگ شغلشان این است که دست و پای این زبان بسته ها را می بندند، سرش را می گیرند، بعد که خوب آرام شد، به اسرائیل می گویند، خب حالا عیبی ندارد، حالا چاقو را بکش و سر را ببر! 🔻اینها به اسم اینکه بیاییم تا حمام خون در لبنان واقع نشود، هدفشان چیز دیگری است 🔺هدفشان این است که مبادا در موقع ذبح گوسفند، گوسفند از زیر دست قصاب در برود، مبادا پای این گوسفند، دست این گوسفند به دست قصاب بخورد و چاقو از دستش بیافتد. این ها هدفشان این است. 🔻به اسم آشتی، به اسم صلح، به اسم مذاکره، می آیند دست و پاها را می بندند. ⭕️ 🆘 @ANALYSTS
🎤 ♦️الزامات عدالت خواهی به سیره امیرالمؤمنین(ع) 🔸حجت الاسلام حامد کاشانی https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46221 انجمن‌مدرسان‌بیانیه‌گام‌دوم 🆘 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ با همکاری دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های علمی، تحقیقاتی برگزار می‌نماید 🌐 همایش بین‌المللی ؛ روند گذشته و تحولات آینده 📆 تقویم همایش: 1️⃣ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٩ 2️⃣ آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: ٣١ شهریور ماه ١٣٩٩ 3️⃣ آخرین مهلت ثبت‌نام در همایش: ١٠ مهر ماه ١٣٩٩ 4️⃣ تاریخ برگزاری همایش: ۶ آبان ۱۳۹۹ @Farsna - Link
نظام زندگی ما اکنون ضرباهنگ خویش را نه از «دین» که از «تکنولوژی» می گیرد. منبع؛ آئینه جادو، جلد۱، صفحه۶٨ ☑️ @Sh_Aviny
📺 مصیر بنت‌الهدی صدر: زندگی و اندیشۀ شهیده بنت‌الهدی صدر بیست‌وپنجمین قسمت از فصل جدید برنامۀ تلویزیونی «مصیر» با موضوع «زندگی و اندیشۀ شهیده بنت‌الهدی صدر» با حضور سرکار خانم زهرا حائری، شاگر شهیده بنت‌الهدی صدر و فریبا انیسی، نویسندۀ کتاب دختری از تبار هدایت بر روی آنتن رفت. 🔻 سرکار خانم حائری در این برنامۀ تلویزیونی گفت: 🔸 از شش‌سالگی شاگرد ایشان در مدرسۀ الزهرای کاظمین بوده‌ام. شهیده بنت‌الهدی سه روزِ اولِ هفته در مدرسه کاظمین و سه روز هم در مدارس نجف بودند. 🔹 انسان های بزرگ بر قلب افراد کار می‌کنند. ایشان هیچ چشم‌داشتی جز انسان‌سازی نداشت. هروقت در عمق شخصیت ایشان فکر می‌کنم، می‌فهمم ما ایشان را درک نکردیم. تمامی افراد از آبدارچی تا اولیا تا همکاران در نظر ایشان یکسان بود. آن زمان که جلسۀ اولیا مرسوم نبود، ایشان این جلسه برگزار می‌کرد و ارتباط مؤثری با اولیای دانش‌آموزان داشت. 🔸 شهیده بنت‌الهدی صدر ویژگی‌هایی داشت که باعث شد خداوند ایشان را برای خودش انتخاب کند و او به شهادت برسد. مهم‌ترین مسئله، حب ایشان به اسلام است. شهیده وقتی از اسلام حرف می‌زد، انگار راجع به معشوقه‌اش سخن می‌گفت. هیچ‌وقت امر نمی‌کرد که نماز بخوانید یا روزه بگیرید، بلکه حب آنها را در دلمان می‌کاشت. معتقد بود اسلام امانتی در دست ماست. اسلام را به‌معنای واقعی در رفتار و عمل به ما نشان می‌داد. 🔹 ایشان در بسیاری از موارد حتماً یک بیت شعر به ما می‌گفتند. ایشان راجع به حب حج با ما صحبت می‌کردند و دراین‌باره کتابی برای مطالعه به ما دادند. ایشان همچنین خودش را موظف می‌کرد که در کاروان‌های حج با خانم‌ها ارتباط بگیرد و مسائل فقهی را به آنها آموزش بدهد. 🔻 سرکار خانم انیسی نیز بیان کرد: 🔹 اولین بار اسم ایشان را در زمان دانش‌آموزی‌ام شنیدم، اما شخصیت ایشان برایم ناشناخته بود. در زمان دانشجویی تصمیم گرفتیم بیشتر راجع به بانوان متفکر تحقیق کنیم. در این مسیر فهمیدیم چند نفر از بانوان حوزه علمیه، اطلاعاتی راجع به ایشان داشتند، اما متأسفانه نتوانستیم اطلاعاتی از ایشان کسب کنیم، تا اینکه برنامه‌ای در امور زنان ریاست‌جمهوری پیش آمد که قرار شد از زنانی که در هر دوره‌ای شاخص بودند تجلیل و کتابی راجع آنها نوشته شود. یکی از این بانوان که در جهان اسلام تأثیرگذار بودند، شهیده بنت‌الهدی صدر بود و ما شروع به جمع‌آوری اطلاعات راجع به ایشان کردیم. 🔸 الگوی همۀ بانوان مسلمانان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است و این علویه تلاش کرده بود تا شبیه ایشان باشد. ایشان از دوازده‌سالگی شروع به نوشتن مقاله کرد. شهیده بنت‌الهدی برای تحصیل به مدرسه نرفته بود و توسط برادرانشان آموزش دید. ایشان از همان سال‌ها شروع به نوشتن داستان‌های قرآن به زبان ساده کرد. و در مجلۀ الاضواء مقاله می‌نوشت. ایشان مسائل روزمره زندگی را در قالب داستان می‌نوشت و به نوشتن داستان راجع به مسائل زنان پرداخت. همچنین جلساتی در خانه خودش برگزار می‌کرد تا به زنان آموزش دهد. سپس به تأسیس مدرسه پرداخت و علاوه‌بر آموزش الفبا، تمام احکام و مسائل زندگی را آموزش می‌داد. 🔹 اوضاع اقتصادی خانواده شهیده بنت‌الهدی خوب نبود و آنها پول جمع می‌کردند تا کتاب بخرند. اول دو برادر آن کتاب را می‌خواندند و سپس آن را به بنت‌الهدی می‌دادند. پس از مطالعه، کتاب را به کتاب‌فروشی می‌بردند و می‌فروختند و دوباره یک کتاب دیگر می‌خریدند. آنها مرتب این کار را می‌کردند و مطالعۀ زیاد کتاب و مجله بر ادبیات ایشان تأثیر گذاشته بود. ✅ فیلم کامل این قسمت از مصیر را در اینجا ببینید 🆔 @shahidsadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰درمحلی که اینها نباشند خود آنجا آرامش بهتر پیدا میکند 🔹امام خمینی(ره): این قدرت‌های بزرگ هیچ وقت در فکر این نیستند که یک آسایشی برای ملت‌ها باشد. شما الآن ملاحظه می‌کنید که در لبنان چه می‌گذرد بر اهالی لبنان از دست همین‌هایی که برای صلح آمده‌اند. امریکا و و انگلستان و ایتالیا برای اینکه صلح را در آنجا پایدار کنند آمده‌اند و جنگ راه انداخته‌اند. 📥دریافت سایر کیفیت ها👇🏻 http://emam.com/posts/view/19696@EMAM_COM
جامعه پردازی انقلابی در بیانیه گام دوم.mp3
17.21M
🔰 سخنرانی استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع: جامعه پردازی انقلابی در بیانیه گام دوم 🆔 @khosropanah_ir
جلسه۱۵فلسفه علوم اجتماعی .mp3
18.34M
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی موسسه فقه و علوم اسلامی   🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حاج قاسم سلیمانی: هر كس به مدار مغناطيسی علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) نزدیکتر شد، اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیل‌بن‌زیاد می‌شود، او ابوذر غفاری می‌شود، او سلمان پاک می‌شود. [او قاسم سلیمانی می‌شود] ☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت تاسف‌ برانگیز شهروند آمریکایی از آمار بالای تجاوز به کودکان در این کشور ☑️ @Sh_Aviny
📝از جنون الهی یا سرگشتگی انسان مدرن مسئله جنون و دیوانگی و لوازم آن مانند حیرت در تاریخ فرهنگ و اندیشه بشری ریشه ای کهن دارد و ز فیلسوفان بزرگ یونان تا حکمای اسلامی و اندیشمندان پست مدرن به آن پرداخته اند. اما در این میان آنچه حائز اهمیت است، تفاوت بنیادین میان دیوانگی در ادبیات متفکرین پیش و پس از عصر مدرن و پست مدرن است. مخصوصا در ادبیات عرفان اسلامی این مفاهیم بارمعنایی خاصی دارند و بر بنیاد خاصی تعریف می شوند که اجازه مقایسه با مفاهیم مشابه پست مدرن را نمی دهد و متاسفانه هنوز شاهد هستیم در فضاهای مختلف و حتی نخبگانی این مقایسه کاملا غلط در حال رخ دادن است. آخرین نمونه آن در برنامه عصر جدید مشاهده کردیم- در این برنامه سید بشیر حسینی به عنوان نماینده طیف تحصیل کرده و نخبه، تمایل به دیوانگی و رهایی از تمام قیود در میان نسل جدید را با مفهوم دیوانه و مجنون در ادبیات حکمی و عرفانی توضیح می دهد- بدون توجه به این مسئله که نسل جدید در اثر متاثر شدن از وسایل ارتباطات جمعی و فرهنگ زندگی در شهر با تعریف مدرن، به سمت نحوی از دیوانگی و حیرت گرایش دارد که مبتنی بر تاریخ و سنت «ما» مسیری نادرست و مذموم است. به همین دلیل بر آن شدم در یادداشتی مختصر توصیفی از حقیقت شیدایی، حیرت و جنون در ادبیات عرفانی را بازخوانی کنم. در جهان پست مدرن، این حیرت و دیوانگی برابر با اباحه گری انسان خودبنیادی است که از تصلب مدرنیته رانده شده و آداب جهان مدرن را مانع ارضای حداکثری حوائج خود می داند. این انسان خود بنیاد مبتنی بر تعالیم جهان مدرن دچار حیرتی شکاکانه گشته است لازمه آن اباحیت و جایز دانستن همه افعال و رفتارها برای بشر صرفاً مادی و خاکی است. این نوع حیرت که در اثر جهل نسبت به علم و مظاهر الهی پدید می آید در نزد اهل معرف حیرتی مذموم و ناپسند است.(1) در مقابل در سنت های ماقبل مدرن، مسئله به گونه دیگری است. افلاطون در رساله فایدروس که مشتمل بر مطالبی پیرامون مفهوم عشق است، به طور مفصل در باب جنون سخن گفته است و درباره ارتباط جنون با تمنای روح انسان برای بازگشت به عالم قدس و مشاهده زیبایی مطلق در آن عالم و نیز ارتباط جنون با الهام شاعرانه صحبت کرده است.(2) بنابراین در اندیشه افلاطون این حالت جنون حاصل غرق شدن در تکثرات نیست بلکه محصولِ ارتباط با امر مطلق است. ابن عربی نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین عرفای اسلامی، با تقسیم بندی اهل معرف از لحاظ واردات قلبی، جایگاه دیوانگان حق تعالی را در یک طبقه بندی دقیق نشان می دهد. و وضع این افراد را ناشی از فُجآت یا تجلیات ناگهانی واردات قلبی بر آنها می داند و حال این افراد را با صعق موسی(علی نبینا و علیه السلام) بعد از جلی حضرت حق بر کوه طور شبیه می داند.(3) اما آنچه مهم است این است که از نظر ابن عربی، این وضعیت سبب می شود که عقل آنها از عالم ناسوت به مرتبه عالم لاهوت منتقل شود.(4) نام گذاری ای هم که در عرفان اسلامی برای این افراد می شود از همین باب قابل توجه است. عناوینی مانند عقلاء المجانین، مجانین الحق، مغلوبان و مجذوبان دلالت بر همین امر دارد.(5) حیرت نیز که لازمه این جنون است، پس از گذر از نشئه ی کثرت و مواجهه با حقیقت مطلق حاصل می شود و اثر و پیام مستقیم آن کرنش و عبودیت در برابر خداوند سبحان است. لذا عارف الهی در این مقام به دلیل پای گذاشتن در نشئه وحدت از فراگیری نوری که آسمان ها و زمین را فراگرفته است، شگفت زده و متحیر می شود. او مستغرق در یقین است و به خورشیدی که بر آن می تابد و به آنچه در پرتوی آن می بیند شک نمی تواند داشته باشد.(6) 1. حمید پارسانیا، عرفان و سیاست،بوستان کتاب،1387، صص 82 2. دوره آثار افلاطون، 1380،انتشارات خوارزمی، ج3، ص1238 3. فتوحات، انتشارات دارالعربیه، باب 44 4. همان 5. عین القضاة، نامه ها،1373،انتشارات اساطیر، ج1، ص 74 6. حمید پارسانیا، عرفان و سیاست،بوستان کتاب،1387، صص 82-83 7. همچنین از این مقاله نیز بهره گرفته شد: هاتف سیاه کوهیان، جنون الهی در تصوف و ادبیات عرفانی، فصلنامه تخصصی عرفان، سال ششم، شماره 21 ✍️محمد وحید سهیلی @vahidsoheili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صحبت‌های بسیار مهم استاد رحیم‌پور ازغدی در مورد خباثت‌ها در بازار‌های مالی بین‌الملل! + هرکسی فکر می‌کنه نظام قیمت‌‌ها بر اساس بازار آزاد و نظام عرضه و تقاضا تعیین میشه بهتره خوب این کلیپ رو ببینه؛ این حاصل علم اقتصاد بی خدا است! 🔸 از آدام اسمیت تا جورج سورس ✍️بیداری ملت @bidariymelat
❇️ دین و دینداری در زمانه کنونی در گفتگو با نشریه خیمه 🔻گزیده هایی از گفتگوی مهدی نصیری با تازه ترین شماره نشریه خیمه 🔸فارغ از مشکلاتی که عصر جدید بر سر راه دینداری ایجاد کرده، باید توجه داشته باشیم که چالش اساسی دینداری برای ما شیعیان با حادثه سقیفه رقم خورد که با آغاز عصر غیبت وارد مرحله ای تازه و چالشی عمیق شد. در این مرحله دست ما از حجت و هادی و فصل الخطاب معصوم کوتاه شد. 🔸مدرنیته و تجدد به مثابه یک مکتب است با جهان بینی و ایدئولوژی خاص خودش. مدرنیته در همه سطوح معرفت شناسی و وجود شناسی و انسان شناسی و آغاز و فرجام شناسی و سیاست و اجتماع و اقتصاد و سبک زندگی و همه اموری که در یک آیین مطرح است، حرف و مبنا و ایده دارد و توانسته است خود را ظرف یکی دو قرن اخیر کم و بیش بر جهان مسلط کند و رقیبی جدی برای همه ادیان الهی و حتی آیین های مشرکانه سنتی مانند هندوئیسم و بودیسم و ... شود. 🔸مهمترین چالش دینداری در عصر جدید، فاصله گرفتن دینداران از باورها و سبک زندگی دینی تحت تاثیر باورها و انگاره ها و سبک زندگی مدرن است و این یعنی فاصله گیری از عالَم دینی و ورود به عالَم غربی. البته بحث این نیست که همه آنچه در دوران ماقبل مدرن بوده مطلوب و بی ایراد و اشکال بوده و دنیای جدید هم حاوی هیچ نکته مثبتی نیست. 🔸همیشه باید در فعالیت های نظری و عملی این امر را مدنظر داشته باشیم که در عصر غیبت به سر می بریم و دستمان از فصل الخطاب معصوم کوتاه است و این بدین معناست که پیوسته با گره های نظری و عملی مواجه هستیم، چیزی که من اسمش را حیرت زدگی در عصر غیبت گذاشته و در کتاب عصر حیرت آن را توضیح داده و مدلل کرده ام. این چیزی است که در اسلام شناسی معاصر و منظومه فکری انقلاب اسلامی شدیدا مورد غفلت است و خود منشآ مشکلات نظری و عملی فراوان بوده است. 🔸یکی از عوامل تورم شبهه ها و سئوالات در اذهان جامعه و جوانان ادعاهای غیرعملی ما در تحقق اتوپیا و مدینه فاضله انقلابی و دینی بوده است که به شدت در این مسیر دچار اشکال بوده و هستیم. کوتاه آمدن از این ادعاهای غیر عملی و غیر واقعی و اکتفا به اصلاح گری و جامعه سازی در حد توان و ارجاع تحقق مطلوب عدالت و آرمانهای دینی به ظهور و حاکمیت امام معصوم، بخش عظیمی از سئوالات و ابهامات را مرتفع و بلاموضوع خواهد کرد. 🔸باید از شیوه اکراه و اجبار در دینی کردن جامعه دست برداریم و دین را به مثابه گوهر گرانبهایی عرضه کنیم که هرکه طالب آن است آن را بقاپد و هر کس نیست، ما را با او ستیز و جبر و اکراهی و حتی بی احترامی نیست و البته به صور معقول برای جذب و هدایت او تلاش خواهیم کرد. 🔸حوزه های علمیه ما ورود عالمانه و عمیقِ در خوری به مقوله دنیای جدید و مدرنیته ندارند و در نظام آموزشی حوزه ها حتی یک جزوه صد صفحه ای در باره تمدن جدید که ظرف یکی دو قرن اخیر همه دنیا را تحت تاثیر خودش در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قرار داده، برای طلاب و روحانیون تدریس نمی شود و این یعنی فاجعه برای روحانیت که می خواهد در دنیای جدید دینداری را بنا بر وظیفه ذاتی اش تقویت کند و با نسل جدید ارتباط برقرار کند. 🔸بخش سنتی حوزه های علمیه ما تا حد بسیار زیادی از واقعیت جامعه و زمانه بی اطلاع هستند و یا اگر اطلاعاتی دارند فاقد تحلیلی جامع در باره آن می باشند. بخش جدید و انقلابی حوزه های علمیه نیز اغلب سطحی و دچار فقر تفکر انتقادی و قلّت مطالعه و فاقد زمان آگاهی عمیق و متوقف در اندیشه ها و محصولات فکری و فرهنگی چند نام بزرگ و مطرح هستند و اغلب نمی توانند گامهایی در خور شرایط و نیازهای کنونی جامعه و جهان بردارند. 🔸اولین گام این است که حوزه های علمیه وادار شوند تعدادی آثار و کتاب انتقادی را در باره زمانه کنونی و عصر حاضر و عوارض و ذاتیات و اقتضائات دنیای مدرن بخوانند تا چشمان مبارکشان به روی آنچه در عالم و پیرامونشان می گذرد باز شود و گام دوم این است که از حجاب اصول و فقه متورم و فلسفه بی خاصیت و سد راه فهم و دریافت معارف عقلانی و وحیانی قران و سنت به در آیند و به کلام عقلی سلف صالح مراجعه کنند، در این صورت به نظرم اتفاقات مهمی می تواند رخ دهد. 🔸یکی از ضرورت های امروزه محیط های علمی و حوزوی ما راه اندازی منظم و سازمان یافته کرسی های آزاد اندیشی همراه با شرح صدر بی اندازه و فارغ از تنگ نظریهای برخی انقلابیون و یا انقلابی نماست تا در پرتو آن فضای انفعالی و به شدت راکد کنونی تبدیل به فضایی بانشاط و پر زدوخورد فکری و اندیشه ای بشود تا از خلال آن محصولات اندیشه ای و فرهنگی قوی و مفید برای جامعه تولید شود. @nasiri1342
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ مملكت اسلامى را به طاغوت نكشيد. من اين را دارم كه- خداى نخواسته- اگر اين امور زياد بشود، يكوقت همان مسائلى پيش بيايد كه مردم با طاغوت عمل كردند. ✴️طاغوت براى خاطر اينكه پسر كى بود و نوه كى بود كه نبود؛ براى بود. اگر اعمال ما هم يك اعمال طاغوتى باشد، براى خود باشد، نه براى ملت، دعوا بكنيم سر خودمان، نه براى مصالح ملت، اين همان طاغوت است. منتها به يك صورت ديگرى درآمده اما طاغوت است. ✴️ طاغوت هم مراتب دارد. يك طاغوت مثل رضا خان و محمد رضا خانمان و يك طاغوت هم مثل كارتر و امثال آنهاست. يك طاغوت هم مثل ماهاست. همه از جند ابليس مى‏‌شويم. ✅ شما فكر اين ملت، فكر اين زاغه‏‌نشين‏ها، فكر اين مردمى كه همه چيزشان را دادند و شما را به مسند نشاندند، فكر آنها را بكنيد. شب وقتى مى‏‌كنيد، فكر بكنيد كه من امروز كه كار كردم براى خودم كردم يا براى مردم. امروز كه صحبت مى‏‌كنم براى صحبت مى‏‌كنم يا براى كشور. 📚 صحيفه امام، ج‏13، ص: 200 @sahifeh_entezar
🔰 آیت الله مدیر حوزه های علمیه طی پیامی: ◼️ ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین استاد را تسلیت گفت 🔻 این اتفاق را مصیبت بزرگی برای جامعه حوزوی و دانشگاهی می باشد ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/armusavian 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی 🔸سخنان حجت الاسلام احمدی سینایی ، نوه ی شیخ مجتبی قزوینی پیرامون این عالم وارسته @razaviac
🔐 شماره ۸ 🔴 توقع بیجا نداشته باشید 🖋⁩استاد سید علیرضا واعظ موسوی 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/BD2Wh -------------------------------------------------- منتظر نظرات گرم شما دوستان هستیم. https://www.aparat.com/v/TvfSyبقیه کلیپ ها هم در 👈👈👈 @phoenixnest