eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
591 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه۱۹فلسفه علوم اجتماعی.mp3
18.92M
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی موسسه فقه و علوم اسلامی   🆔 @khosropanah_ir
10.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ روایت مامور سابق سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا از کودتای انگلیسی-آمریکایی علیه ایران که همچنان ادامه دارد! 🆔 @Kavoshmedia
🔰اسلام را تا حالایی که شما می‌بینید، اینجا ما نشسته‌ایم، سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته است.  📅 امام خمینی(ره) | ۳۰ مهر ۱۳۵۸ ✅ @Sahifeh_noor
جلسه آخر.mp3
1.29M
🎙 صوت جلسه آخر تفسیر ﺣﻀﺮﺕ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺟﻮﺍﺩﯼ ﺁﻣﻠﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ✅ @tafsire_tasnim1
فراخوان ثبت نام هیئت‌های مذهبی برای دریافت صفحه اختصاصی در سایت هیئت‌آنلاین پخش زنده رایگان مراسم‌های مذهبی بهمراه دریافت پنل پیامک رایگان (ویژه هیئات مذهبی) با مراجعه به لینک زیر و تکمیل فرم ثبت نام لینک اختصاصی هیئت خود را دریافت کنید https://HeyatOnline.ir/registration هیئت آنلاین بستر پخش زنده و رایگان هیئت های مذهبی https://heyatonline.ir 🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @mellate_hoseini
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 قال رسول الله ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لاتبرد ابدا 🔻 ویروس کووید ۱۹ در جهان معاصر چالشهای متعدد اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی و غیره پدید آورده است؛ از جمله آنها، چالش با عزاداری حسینی است که تاکید اولیاء دین و لزوم شرعی حفظ شعائر الهی، ظهور بر وجوب کفائی و لااقل استحباب موکد برای اجرای آن دارد. لزوم حفظ و نظام الصحه و نفی ضرر و اضرار و لزوم حفظ مصلحت مسلمین نیز بر رعایت امور بهداشتی و سلامت در برابر این ویروس منحوس حکم می کند. اینک در تزاحم دو حکم الهی مواجهیم که باید بر اساس قاعده اهم و مهم توسط کارشناسان مومن و متعهد و دارای تخصصهای مختلف سلامت و فقاهت، این تزاحم برطرف گردد. 🔻 ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا عنایت داشته باشد در حل تزاحم باید به وضعیت واقعی هر دو حکم شرعی توجه‌کند و به گونه ای بخش نامه صادر نکند که عملا یک حکم شرعی بدون ضرورت به طور کلی منتفی گردد که دو تالی فاسد خواهد داشت؛ اول اینکه عده ای بدان عمل می کنند و به مرور فرهنگ عاشورایی آسیب می بیند و بستر تهاجم و ناتوی فرهنگی تقویت می شود؛ هر چند شهادت امام حسین حرارت مستمری در دلهای مومنان خواهد داشت و دوم اینکه برخی از هیآت های مذهبی به آن بخش نامه اعتنا نمی کنند و نوعی تمرد از قانون مصوب دولت، رویه خواهد شد و چه بسا از نظام اسلامی فاصله بگیرند و به جریان های تفرقه انگیز و معاند نظام نزدیک شوند. 🔻 کارشناسان سلامت و فقاهت، راهکارهایی را دریافته اند که هم سلامت عزاداران را تضمین می کند و هم‌مجالس عزاداری را تعطیل نمیسازد و لذا لزومی به صدور حکم نسبت به نفی مجالس زیر سقف های بلند نبود که توالی پیشگفته را تقدیم خواهد کرد. ⭕️ جالب توجه اینکه سینماها با فروش نیم بهای بلیط زیر سقف مشغول فعالیت اند و هیچ حکمی نسبت به آنها صادر نمی شود و این نشان از غیبت فقیهان موضوع شناس در جمع تصمیم گیران ستاد دارد. امیدوارم تا فرصت است فقیهان متخصص در ستاد مبارزه با کرونا دعوت شوند و در تصمیم های غیر فنی تجدید نظر نمایند. ‼️ پایان سخن توصیه میشود مدیریت ستاد و مردم متدین و متشرع و هیاتهای عزاداری از دستورات ولی امر مسلمین تبعیت و به حدیث اما الحوادث الواقعه و مقبوله بل صحیحه عمر بن حنظله عمل نمایند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه ۳۰مرداد ۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
4_5906631598907852876.mp3
4.76M
اومد •┈┈••❥•🌺⁩•⁦⁦❥••┈┈• ╔═🦋🌿════╗ @dastane313 ╚════🌿🦋═╝
💥 ماه محرم یک فرصت استثنائی است. 💥 در ماه محرم، دو رزق اصلی تقسيم می‌شود: رزق بُكاء و رزق زيارت. 💠 : «يكي از فرصت‌هاي استثنايي كه خداي متعال در طول سال قرار داده و رزق‌هاي خاصي در آن تقسيم مي‌شود، دهه محرم است. اين ایام، أيام معلومه‌اي است كه رزق‌هايي در آن تقسيم مي‌شود و انسان بايد خودش را براي برخورداري از اين رزق‌ها مهیا کند. در ماه محرم دو رزق اصلي تقسيم می‌شود: یکی و دیگری . در این ایام انسان باید به نقطه‌اي برسد كه اهل بكاء و اهل حزن بشود و واقعاً بتواند براي اهل بيت(ع) گریه کند و مصداق «يَحزَنون لِحُزنِنا» شود. اگر اين رزق را به انسان دادند خيلي بركات دارد، ازجمله اینکه انسان را به معيت و همراهي معصوم مي‌رساند. رزق دیگر، رزق زيارت است، چه از راه نزديک، چه از راه دور. لذا باید خودمان را مهيا و تنظيم كنيم و توسل پیدا كنيم كه ان‌شاءالله به ما اجازه ورود به محرم را بدهند. فضاي محرم فضایی است که يك عده‌أي اصلا واردش نمی‌شوند! مثل نماز مي‌ماند. يك عده‌اي أصلا نماز نمي‌خوانند و يك عده‌أي نماز مي‌خوانند ولی وارد نماز نمي‌شوند؛ یعنی از اول تا آخر نمازشان در مدرسه و بازار هستند! محرم هم همین‌طور است، يك عده‌اي أصلا وارد محرم نمي‌شوند و يك عده‌اي وارد فضاي محرم مي‌شوند. يك اجازه مي‌خواهد. ان‌شاء‌الله حضرت زهرا(س) به ما اجازه دهند وارد شويم و اين دو تا رزق را كه يكي رزق بكاء و دیگری رزق زيارت است درك کنیم. بعضي‌ها در این ایام، رزق بكائشان را مي‌گيرند و اهل حزن می‌شوند و حزن عاشورايي در وجودشان مي‌آيد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(ع) «سیدالشهدا(ع) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔹 شرط اول: از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین(ع) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌وشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین(ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 🔹 شرط چهارم: معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(ع) حرکت کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir