eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
برای همکاری عملی و مالی در گروه جهادی فرهنگی شهید حججی، (خدمت رسانی به یتیمان و نیازمندان حاشیه و اردوهای جهادی) با مدیریت شیخ علی بیابانگرد امام جماعت مسجد شهید نقیبی عضو کانال زیر شوید: https://eitaa.com/jehadi_farhangi @Alibz68 ۰۹۰۳۷۰۲۰۱۷۱
💢 چرا جامعه ایران اصلاح نمی‌شود؟ 🔸 یکی از علل عمده عدم موفقیت ما در اصلاح جامعه خود، همین است که هر فردی آنگاه که به خودش نگاه می‌کند و به اعمال خودش نظر می‌افکند عینک خوش‌بینی به چشم می‌زند و آنگاه که به دیگران و اعمال دیگران نظر می‌کند عینک بدبینی و بدگمانی. 🔹نتیجه این است که هیچ کس شخص خود را تقصیرکار نمی‌داند و چنین می‌پندارد که تقصیر متعلق به دیگران است. 🔸همه چشم به عدالت اجتماع دارند و هیچ‌کس فکر نمی‌کند که عدالت اجتماع وقتی حاصل می‌شود که افراد، عادل باشند. 📗 استاد مطهری، بیست‌گفتار، ص198 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
«علم» در بیانیهٔ گام دوم .mp3
15.24M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی با عنوان «علم و پژوهش از منظر بیانیه گام دوم انقلاب» (در جمع اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی) 💥 جمع‌بندی استاد میرباقری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارهٔ «جهت‌داری علوم انسانی و غیرانسانی» 👈 رهبر انقلاب به جهت‌داری علوم انسانی (رابطه علم با مبانیِ دینی یا سکولار) قائل هستند، اما به این معنا، به جهت‌داریِ علوم پایه و طبیعی قائل نیستند. 👈 البته جهت‌داری علم، سطوح مختلفی دارد؛ سطحی از جهت‌داری این علوم (به‌معنای تاثیرپذیری علم از نیازمندی‌های بومی) را نیز می‌توان به ایشان نسبت داد. 🔗 اگر علوم غربی را بومی نکنیم و به قله‌های علمی نرسیم، تحت تسخیر و سلطهٔ دشمنان قرار خواهیم گرفت. 🔗 بیانیه گام دوم می‌تواند اجماع و توافقِ نسبی بین اندیشه‌های مختلف به‌وجود آورد. 🔗 هر اندیشه‌ای درباره جهت‌داری علوم داشته باشیم، باید در عمل، مفاد بیانیه را دنبال کنیم. ⏳ ۲۵ دقیقه 🗓 ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ☑️ @mirbaqeri
#بسته‌آموزش‌مجازی ......... #مبانی‌نظریه‌ولایت‌فقیه ......... ⭐️⭐️⭐️ 🔰 #ثبت‌نام‌دردوره: yon.ir/4gujC 🔰همراه با #اعطای‌مدرک‌معتبر از دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آفاق حکمت ⭐️⭐️⭐️ #مدرسه‌درسگفتارآفاق مرجع‌آموزش‌آزادعلوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
💢 زیارت حضرت صاحب الزمان (عج) در روز جمعه ♦️ جمعه روز متعلق به حضرت صاحب الزّمان (عج) و به نام آن حضرت است و‌‌ همان روزى است که طبق برخی روایات در آن روز ظهور خواهد فرمود... بگویید : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ عَجَّلَ اللهُ لَکَ مَا وَعَدَکَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاکَ عَارِفٌ بِأُولاکَ وَ أُخْرَاکَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ تَعَالَى بِکَ وَ بِآلِ بَیْتِکَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَکَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْکَ، ♦️ وَ أَسْأَلُ اللهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَکَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَکَ عَلَى أَعْدَائِکَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْکَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِکَ ♦️ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ ♦️ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ.
💥 انبيا قبل از اين‌كه به كفِ خيابان بیایند و با اين جوانی كه گناه مي‌كند مقابله كنند، می‌رفتند با فراعنه مقابله مي‌كردند. 💥 در هر دوره‌ای، «فرعون و هامان و قارون و بلعم باعور» اصلِ شرّ هستند. 💥 راه مبارزه با منكَر، مقابله با آن دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. 🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «انبياء قبل از اين‌كه در كفِ خيابان بیایند و با اين آدمي كه گناه مي‌كند مقابله كنند، با فراعنه مقابله مي‌كردند. حضرت ابراهيم مي‌روند بتكده را خراب مي‌كنند و با نمرود مي‌جنگند. موساي كليم با فرعون مي‌جنگد. اين‌طوري مي‌شود جامعه را اصلاح كنيد و الا اگر فرعون سر جاي خودش باشد و كارش را بكند و ما بیاييم در كف جامعه با اين‌هايي كه گناه مي‌كنند و مشرك هستند، مبارزه كنيم، کار پیش نمی‌رود. هميشه اين‌طوري است كه راه مبارزه با منكَر، مقابله با دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. اولياءِ طاغوت و سلطه و آن نظام باطل، محورِ اقامه است و اصلِ باطل خودِ آن‌ها هستند. اگر به من بگويند شرّ‌ِ اصلي را در عالم نشان بده، مي‌گويم شرّ‌ِ اصلي سران استكبار هستند. اين فرعون‌هاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي _ که خيلي وقت‌ها با هم هستند _ شرّ‌ِ اصلی هستند. فرعون و قارون و هامان اصلِ شرّ هستند و شما بايد با اين‌ها و دستگاهشان بجنگيد. هم بايد با فرعون بجنگيد و هم بايد با قارون و دستگاه اقتصادي‌اش بجنگيد و هم باید با هامان و هم با مثلِ بلعمِ باعور بجنگید. اين‌ها هستند که منکر را اقامه مي‌كنند. نمي‌شود که شما اين‌ها را رها كنيد و بعد خيال كنيد که مي‌شود جلوي فساد اخلاقي را در جامعه بگيريم و جلوي بي‌حجابي را بگيريم، ولي با آن‌هايي كه اقامه مي‌كنند، مقابله نكنيم. او آن طرفِ جهان نشسته و براي اين‌كه عالم را تحتِ سيطره خودش دربياورد، برنامه‌ريزي مي‌كند و مي‌خواهد فرهنگ مادی را گسترش بدهد، مثلاً فرهنگ بي‌حجابي و فرهنگِ برداشتنِ فاصلهٔ بين اقشار و غيره. هنر و رسانه و دانش و دانشگاه را در خدمتِ اين كار مي‌گيرد و بعد شروع به گسترش بي‌حجابي می‌کند و مي‌آيد مثلاً شبكه ماهواره‌اي به نام من‌وتو راه می‌اندازد و فيلم‌هاي و برنامه‌هایی را براي تغيير فرهنگ جامعه نشان مي‌دهد و در اين فيلم‌ها قُبح دوست‌يابيِ چندجانبه براي زن‌هايي كه خداي‌نكرده همسر هم دارند را مي‌ريزد. شما با اين‌ها بجنگيد.» ☑️ @mirbaqeri
خاطرات مطبوعاتی ♻️ دیدار با سید احمد فردید، فیلسوف غربزدگی/ مهدی نصیری ✍️ دکتر فردید (متوفی ۱۳۷۳ ش) بدون شک یکی از جدی ترین متفکران معاصر ایران است، هر چند همچنان گرفتار یک تحریم و بایکوت نیم قرنه از سوی روشنفکران مدافع جامعه باز و انقلابیون فلسفه زده به خصوص از نوع صدرایی است. 🔸طیف رنگارنگی از متفکران و صاحب نظران معاصر چون جلال آل احمد، سید حسین نصر، داریوش شایگان،رضا داوری اردکانی، داریوش آشوری، احسان نراقی، حمید عنایت، امیر حسین جهانبگلو، محمد مددپور، محمد رجبی، عباس معارف، علی معلم دامغانی، مرتضی آوینی با شدت و ضعفی متفاوت از فردید متاثر بوده اند. هر چند برخی از آنان مانند شایگان و آشوری بعدا به منتقدان و مخالفان جدی او تبدیل شدند. 🔸دکتر فردید ارائه دهنده نگرشی عمیق و ماهیت کاو از مدرنیته و تجدد بود و در شرایطی که شیخ و شابّ در برابر برق علم و تکنولوژی مدرن دل و دین از دست می دادند، او از عمق اومانیستی و خودبنیادانه مدرنیته و ایلغار غرب جدید علیه جهان و بشریت، در فضای دانشگاهی و روشنفکری سخن می گفت. 🔸روشنفکران غربگرا و متاثر از پوپر که مدافع وضع موجود عالمند و حاکمیت لیبرال دموکراسی را آخرین منزلگاه سیر تکاملی بشر می دانند، با فردید به شدت در ستیز بودند و با نفوذی که در دهه نخست انقلاب در ارگان های فرهنگی نظام مانند ارشاد و صدا و سیما و دانشگاهها و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، به شدت عرصه را بر فردید و تراوشات فکری او و مدافعانش تنگ کردند و مجالی برای بروز و ظهور آن نگذاشتند. 🔸سید مرتضی آوینی با آن که متاثر از آرای فردید و شاگردان او همچون دکتر داوری بود، هرگز به دیدار فردید که همیشه در دسترس و مشتاق دیدار دوستانش بود، نرفت. شهریار زرشناس برای من نقل کرد که روزی در مجله سوره به آوینی پیشنهاد داده که به دیدار فردید برویم اما او نپذیرفت و گفت: من به دیدار فردید نرفته متهم به فردیدیسم هستم، وای به وقتی که بفهمند من به دیدار او رفته ام. 🔸با این احوال، این فضای بایکوت مانع دیدارمن ـ به عنوان مدیر مسئول روزنامه کیهان که می توانست باعث اتهام فردیدیسم به کیهان نیز شود ـ با فردید نشد و از همین رو در سال 71 یا 72 به اتفاق آقایان حجت الاسلام محمد علی معلی و یوسفعلی میرشکاک به دیدن او در منزلش رفتیم و ساعتی را با او گپ زدیم. اگر چه در آغاز دیدار، تعرض تندش به برخی از افراد توی ذوقمان زد اما وقتی وارد بحثهای فکری و نظری اش شد میخکوب حرفهایش شدیم و سراپا گوش. 🔸علاوه بر روشنفکران، اهل فلسفه و پیروان حکمت متعالیه هم به دلیل نقد فردید بر فلسفه یونانی و یونان زدگی و عدم توافق آنها با نقد او به علم و تکنولوژی مدرن که برای آن چون چاقوی آشپزخانه ماهیت خنثی و لابشرط قائلند، (علی رغم مواضع انقلابی و حمایتش از امام خمینی) هیچ گاه روی خوش به فردید نشان ندادند. 🔸اما این مخالفت صدراییان با فردید گاه وجه بامزه ای نیز پیدا می کند و آن این که فردید را متهم به التقاط هایدگری می کنند. البته فردید از فیلسوف آلمانی هایدگر متاثر بود و خود می گفت که من تفسیر و خوانشی اسلامی از هایدگر ارائه می کنم اما مساله این است که صدراییان که فلسفه یونانی را به نام حکمت اسلامی قالب زده و بر حوزه های علمیه تشیع غالب کرده اند، چگونه التقاط آشکار خود را نادیده و به التقاط فردید خرده و ایراد می گیرند. 🔸التقاط و عدم دسترسی به اسلام ناب در غیاب فصل الخطاب معصوم در فراتر از مسلمات و اجماعیات دین و مذهب، مصیبت و مشکل همگانی است و کسی نمی تواند در مسائل و موضوعات اختلافی دینی به سادگی ادعای وصول به حقیقت و حکم واقعی خداوند را داشته باشد و اساسا مفتوح بودن باب اجتهاد در عصر غیبت معنایی جز این ندارد که حقیقت یقینی در فراتر از مسلمات و قطعیات نزد فقیه و یا مجتهدی خاص نیست و هر مجتهدی باید خود مستقلا برای فهم بهتر مسائل و مقاصد کتاب و سنت و عقل تلاش و استفراغ وسع کند. 🔸اگر قرار باشد میزان خلوص و عدم التقاط در موضوع غرب شناسی را در مورد متفکرانی چون طباطبایی و مطهری و فردید محک بزنیم به نظر حقیر دیدگاه فردید به مبانی قران و سنت و عقل بسی نزدیکتر از آن دو بزرگ دیگر است و اشکال وارده به فردید در این موضوع یکی از جهت تاثر از مبانی هایدگر و دیگری تاثر از مبانی ابن عربی (در علم الاسماء تاریخی) است و البته اگر اخذ از ابن عربی ایراد دارد ـ که دارد ـ باید پیش و بیش از فردید دانشگاهی، صدراییان حوزوی را سرزنش کرد که توحید و دیگر اصول عقاید خود را به توحید تشبیهی مخالف عقل و وحی ابن عربی گره زده اند. 🔸جالب است که فردید ادعای خلوص و نابی اندیشه نداشت و با وقوف بر عمق تاثیر غرب و مدرنیته بر عالم و آدم، می گفت همه ما غربزده ایم، منتها من غربزده خودآگاهم و غرب و غربزدگی ام را می فهمم اما بسیاری متوجه غربزدگی شان نیستند. https://eitaa.com/nasiri1342
دکتر سید احمد فردید
📰اگر چه امروز وجاهت فلسفی فردید و حقانیت نقل قول های داوری اردکانی ثابت شده است، اما هنوز سوء نیت ها و سوء برداشت هایی نسبت به شخصیت هایی نظیر آوینی، مددپور، میرشکاک، زرشناس و حتی چهره هایی نظیر مهدی نصیری وجود دارد و همواره از سوی عده ای تلاش می شود که تلاش های فکری منتقدان تجدد به مخالفت با آزادی تعبیر شود. اما هفته گذشته مهدی نصیری یادداشتی درباره دیدارش با احمد فردید در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که بازخوانی آن می تواند نسبت میان فردید با آن دسته از چهره هایی که از سوی روشنفکران دینی به مخالفت با آزادی متهم شده اند روشن تر کند. نصیری در ابتدا با اشاره به این نکته که فردید هر چند همچنان گرفتار یک تحریم و بایکوت نیم قرنه از سوی روشنفکران مدافع جامعه باز و انقلابیون فلسفه زده صدرایی است اما باز هم بدون شک یکی از جدی ترین متفکران معاصر ایران است می نویسد: «طیف رنگارنگی از صاحب نظران معاصر چون جلال آل احمد، سید حسین نصر، داریوش شایگان، رضا داوری اردکانی، داریوش آشوری، احسان نراقی، حمید عنایت، امیر حسین جهانبگلو، محمد مددپور، محمد رجبی، عباس معارف، علی معلم دامغانی، مرتضی آوینی با شدت و ضعفی متفاوت از فردید متأثر بوده اند. هر چند برخی از آنان مانند شایگان و آشوری بعداً به منتقدان و مخالفان جدی او تبدیل شدند.»
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📰اگر چه امروز وجاهت فلسفی فردید و حقانیت نقل قول های داوری اردکانی ثابت شده است، اما هنوز سوء نیت ها
📰نصیری در ادامه فردید را فردی معرفی می کند که ارائه دهنده نگرش عمیق و از مدرنیته و تجدد در شرایطی که شیخ و شابّ در برابر برق علم و تکنولوژی مدرن دل و دین از دست می‌دادند بود و با اشاره به منتقدان فردید می نویسد: «روشنفکران متأثر از پوپر که مدافع وضع موجود عالمند و حاکمیت لیبرال دموکراسی را آخرین منزلگاه سیر تکاملی بشر می‌دانند، با فردید به شدت در ستیز بودند و با نفوذی که در دهه نخست انقلاب در ارگان‌های فرهنگی نظام مانند ارشاد و صدا و سیما و دانشگاه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، به شدت عرصه را بر فردید و تراوشات فکری او تنگ کردند و مجالی برای بروز و ظهور آن نگذاشتند.»🗞 🖍گروه اندیشه 🔖 1400 کلمه ⏰زمان مطالعه: 9 دقيقه 📌 متن کامل را در صفحه 10 روزنامه سازندگی مورخ سوم تیر 1398 مطالعه کنيد. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
به اهتمام اندیشکده مطالعات آمریکای پژوهشکده شهید صدر دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود: 🚨 🚦 دوره کشوری (۵ الی ۱۱ مرداد ماه، شبانه روزی، آبعلی) 🔸جهت ، شماره تماس، نام، مقطع و رشته تحصیلی، نام دانشگاه یا حوزه محل تحصیل و شهر محل سکونت خود را به آی‌دی @poshtiban_id یا شماره ارسال نمائید. به بپیوندید: @Analysts
آنچه در زیر می‌آید خلاصه‌ای از یادداشت تامل برانگیز دکتر اکبر نصراللهی، رییس دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه آزاد در نقد پوشش خبری پهپاد در صداوسیماست که در سایت تسنیم منتشر شده. بورکینافاسو یا پهپاد؟ یادداشتی از اکبر نصراللهی بخش‌های خبری رسانه ملی به‌لحاظ "سرعت انتشار" [موضوع پهپاد را ] خوب پوشش دادند‌... اما به‌لحاظ کیفی عملکرد رسانه ملی در پوشش این موضوع، قابل نقد و بررسی است. شبکه خبر در بخش‌های 7، 7:30، 8:30، و 9 صبح پنج‌شنبه، این خبر را در اولویت نخست اما فقط 40 ثانیه پخش کرد. در بخش خبری 8 صبح، هدف گرفتن پهپاد بعد از خبرهای "تأکید نماینده ایران در سازمان ملل بر حمایت از فلسطین، سفر رییس جمهور چین به کره شمالی، حمله تروریستی به شمال بورکینافاسو و نجات بیست و هفت مهاجر بدون‌مجوز در آب‌های مدیترانه" پخش شد. گوینده بخش خبری سیزده همین شبکه هم بعد از حدود نه ساعت از هدف قرارگرفتن این پهپاد جاسوسی، آن را در اولویت ششم خواند (البته در اولویت دوم، اصل خبر را خیلی کوتاه و اشتباه خواند). همچنین در روزی که پهپاد جاسوسی آمریکا هدف قرار گرفت و شبکه‌های خبری و حرفه‌ای دنیا، کنداکتور برنامه‌های عادی را قطع کردندو برنامه‌های خود را زنده به پوشش این موضوع مهم اختصاص دادند، اما شبکه خبر در برنامه زنده "روی خط خبر" (ساعت 10:45) موضوع "لزوم توجه به نشانگرهای رنگی روی بسته‌های محصولات غذایی" را روی آنتن برد. شبکه خبر، برنامه زنده "تیتر امشب" را به‌روال پنج‌شنبه‌ها پخش نکرد و برنامه "شهر فرنگ" را پخش کرد. "تیتر امشب" شبکه خبر در فردای سرنگونی پهپاد، یعنی جمعه سی و یک خرداد نیز به‌جای این‌که به تحلیل ابعاد حقوقی و بین‌المللی و سیاسی پهپاد اختصاص یابد، موضوع "عملکرد و مشکلات در مناطق سیل‌زده" را بررسی کرد. و اما پخش اخبار سیما در بخش خبری 22:30 شبکه دو، اولاً خبر هدف قرار گرفتن پهپاد را در اولویت ششم بعد از خبرهای "کنگره شهدای کردستان و سفر روتین وزیران دولت به اصفهان، همدان و استان مرکزی" حدود 1 دقیقه پوشش داد و در مهمترین و باسابقه‌ترین بخش گفتگومحور و تحلیلی صداوسیما یعنی "گفتگوی ویژه خبری"، آخرین اقدامات در مناطق سیل‌زده را  بررسی کرد و جمعه‌ها هم گفتگوی ویژه‌ای‌ها تعطیل هستند. پنج نکته مهم: یک. بی‌تردید هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی مهمترین خبر پنج‌شنبه و جمعه ایران و جهان بود و ضرورت داشت هم در چینش بالا و هم با اختصاص زمان مناسب پوشش داده می‌شد. دو. مردم علاوه بر خبر، به تحلیل نیاز دارند و اگر تحلیل‌ها را از زبان کارشناسان و رسانه‌های ملی نشنوند به کدام رسانه رجوع کنند؟ چرا برنامه‌های گفتگومحور در روز حادثه به موضوع دیگری غیر از پهپاد پرداختند؟ سه. بارها گفته و نوشته‌ام کنداکتور اخبار رسانه ملی باید انعطاف‌پذیر باشد تا سردبیران و مدیران آن بتوانند مهمترین موضوع خبری روز را بررسی کنند. مردم منتظر نمی‌مانند هر وقت رسانه‌ای دوست داشت به موضوع مهم روز بپردازد. چهار. تعطیلی "گفتگوی ویژه خبری" در شرایط بحرانی و یا وقوع رویدادی بسیار مهم قابل‌توجیه نیست. همه بخش‌های خبری و برنامه‌های تحلیلی و سرگرمی رسانه ملی تحت مدیریت سازمان صداوسیما هستند و با هماهنگی ساده می‌توان در صورت ضرورت ظرفیت برنامه‌های گفتگومحور را فعال کرد. این مشکل در سیل فروردین 98 هم دیده شد و متأسفانه بخش خبری 20:30 و گفتگوی ویژه خبری کنار مردم نبودند. پنج. بی‌تردید مدیریت افکار عمومی اگر مهم‌تر از مدیریت میادین دیگر مثل زدن پهپاد نباشد کم‌اهمیت‌تر نیست. لطفاً طرحی نو در افکنید، در سیاستگذاری‌تان تجدیدنظر و به افکار عمومی، آرایش جدید رسانه‌ای، نیاز مخاطبان و دسترسی‌های متعدد و متکثر  مخاطبان توجه کنید. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/04/04/2040636/یادداشت-بورکینافاسو-یا-پهپاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پرسش و پاسخ شفاهی : ✅پرسش : مفاهیم جدید و عناصر قوام بخش تمدن غربی در تمدن آینده اسلامی چگونه می شوند ؟ اینکه قدرت هاضمه تمدن اسلامی بالاست به چه معنایی می باشد ؟ 🔴جواب : نجفی: لطفا به پاسخ در بالا صفحه مراجعه نمایید۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قدرت نظامی مایه اقتدار ماست! تقابل ایران و آمریکا و مقایسه آینده پژوهی و راهبردنگاری رهبری با مسئولان وقت آن دوره...! @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نوبت جهاد ماست 🔻با دیدن ‌شما باور میکنم امام‌صادق(ع) ۴هزار شاگرد داشت،ولی دنبال ۴۰ مرد میگشت! @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠علم بهتر است یا مدرک؟؟ ◾تردید نکنید که پاسخ صحیح، مدرک هست. کسی به علم شما کار ندارد. البته تا وقتی که همه کارها دولتی باشند. دولت برای اینکه شما را سرکار بگذارد(کارافرینی)، مراحلی را طراحی کرده و شما باید آنها را طی کنید. مدرک بهانه ای برای طی این مراحل است. بعد از کسب مدرک یا جذب هیات علمی می شوید و همان فرایند را یاد دیگری می دهید و یا رابطه ای وجود دارد تا شما بتوانید از آن طریق و به کمک اعلام وفاداری به ساختار، استخدام بشوید. غیر از این، استثنا هست‌. ◽ هیات علمی هم داستان آن شخصی است که رشته اژدهاکشی قبول شد. به او گفتند برای کشتن اژدها باید لیسنانس بگیری. بعد از اتمام دوره منتظر بود تا اژدها را در اختیارش بگذارند تا آن را بکشد. گفتند باید اول ارشد بگیری...بعد از ارشد هم‌دکتری...در پایان به او گفتند اژدهایی وجود ندارد. تو باید این هایی که خوانده ای را به دیگران درس بدهی... ◾ما در مدرسه و دانشگاه برای همین منظور آماده شده ایم. برای همین هم کار عملی صفر بود، کسب تجربه صفر بود،مواجهه با مساله صفر بود. برای همین کمتر کسی متناسب با رشته اش سرکار رفت. یا اگر هم رفت، از تجربیات بیرون مدرسه و دانشگاهش بهره برد. حالا وقتی کارهای دولتی تمام می شود و تو باید روی پای خودت بایستی و کاری شروع کنی، می بینی بی سوادی. چون تو علم کسب نکرده ای، مدرک کسب کرده ای.بعد می بینی مسائل جامعه تبدیل به بحران می شود.چون کسی حلش را بلد نیست و باید مربی خارجی بیاوریم که او هم با مسایل بومی ما غریبه است. ◽خلاصه، مدرک بهتر است از علم. چون تنها آدم هایی موفق می شوند که بتوانند خودشان را با سیستم وفق بدهند. سیستم هم تعریف های خودش را دارد.مدرک، نشان این است که شما داخل تعریف ها قرار گرفته اید. تا وقتی نخواهیم روی پای خودمان بایستیم و به خودمان اجازه تحول خواهی بدهیم و تا وقتی علم تنها بهانه ای باشد برای کسب موقعیت های اجتماعی، حتماً مدرک بهتر از علم است... ♦️ کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔷 جشنواره و همایش ملی سیره امام رضا علیه السلام، آموزه‌ها و کارکردها (ویژه دهه ♥️❤️💛💚💙💜)💎 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami sapp.ir/qomislamic
✅□ شرحی بر بند ۲ بیانیه گام دوم ■ پیروزی انقلاب اسلامی ، آغازگر عصر جدید عالم 》 آن روز که جـهان میان شرق و غـرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد ، انقـلاب اسلامی ایران با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد ؛ چهـارچوب ها را شکست ؛ کهنگی کلیـشه ها را به رخ دنیا کشید ؛ دین و دنیا را در کنار هم مطـرح کرد و آغاز عصـر جـدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمـداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند ، امّا این واکنش ناکام ماند. چـپ و راست مدرنیتـه ، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت ، تا تلاش گسترده و گونه گون برای خفه کردن آن ، هرچه کردند به اجل محتوم خود نزدیک تر شدند. اکنون با گذشت چهـل جشن سالانه ی انقلاب و چهـل دهه ی فجـر ، یکی از آن دو کانون دشمنی نابـود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند ، دست و پنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. 》 جرعه ای تشریح : پس از جنگ جـهانی دوّم ، کشورها به دو گروه بلـوک شرق به سردمداری شـوروی سابق ، و بلـوک غـرب به سردمداری ایالات متحـده آمریکا. کشورهای بلوک شرق عبارت بودند از کشورهای عضو پیمان ورشو با محوریت جریان کمونیسم. کشورهای بلوک غرب نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو با محوریت جریان لیبرالیسم. در آن زمـان ، کسی انتظـار ظهور نهضـتی دینی را نداشت و حتی فکرش را هـم نمی کرد ؛ زیرا جـوامع بشـری زمـان ، از مسئلة ورود دیـن و دستورات شریعت در جـامعه سازی و جـامعه پروری ، ادارة حـکومت و دولـت گردانی مسیحـیّت ناامید شده بودند. در این قضـیه ، دو احتمال وجود دارد : یک) ناتوانی مجریان دینی در تفهیم احـکام و دستورات شریعت به جامعه. دو) نقصـان شریعت. خودِ احتمال دوّم نیز به دو دستـه تقسیم می شود : الف) نقصان شریعت حاصل از تحریفات حکماء. ب) نقصان کلّی دین به خاطر عدم تکامل و پیوستن به دین پیامبر آخرالزمان. به هر حال با وجود این گمان نادرست ، انقلابی برآمده از دین و با محوریّت دین همزمان با وجود دو قدرت بزرگ جهانی ، ظهور میکند. یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که بعد از متولّد شدن این انقلاب در دنیا می افتد این است که به همه ، به ویژه سردمداران و طرفداران جریانات حاکم بر جهان می فهماند که دین خودِ حکومت است. ألإسلَامُ وَ هُوَ الحُکُومَة. سردمداران گمراهی که عبارتند از مخالفان نهضـت دینی با معیار اسلام ناب ، برای تضعیف و نابودی انقـلاب اسلامی اقداماتی انجام دادند که از جملة آنها می توان به اقدامات سخت جنگ هشت ساله ، حملة هوایی طبس و موارد جدیدتری از اقدامات نرم تحریم اقتصادی و حملة فرهنگی اشاره کرد. این اقدامات ، آن ها را به اجـل حتمی خود نزدیک تر کرده است ؛ زیرا سنّت الهی بر این است که باطل نابودشدنی است و عاقبت و نتیجة کار با جبهة حق است. جَاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ البَاطِلُ ، إنَّ البَاطِلَ کَانَ زَهُوقاً . وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصور کنید اگر یک کشتی جنگی ایرانی در خلیج مکزیک حضور داشت و... 🔺افشای دروغ‌های آمريکا در ماجرای حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط یک برنامه طنز @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
تمدن‌سازی با استفاده از تجربه صفویه 💠 دکتر موسی نجفی، رئیس گروه تاریخ معاصر موسسه امام خمینی(ره) است. 🔰 نجفی در مورد تجربه تمدنی صفویه می گوید: آنچه بعد از یک قرن از پایه گذاری رسمی شیعی صفوی در اوایل قرن یازدهم ، میراث شاه عباس اول شد و با درایت و همت او به اوج رسید؛ ثبات و امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی و توسعه و خلاقیت فرهنگی و هنری و علمی بود و همه اینها در یک مرکزیت و هماهنگی و شکوفایی بودند.✅ 🔰 این اوج و خلاقیت در فلسفه ملاصدرا و ابتکارات شیخ بهایی و خوشنویسی و هنر علیرضای عباسی و لیاقت و فرماندهی سردار بزرگ امامقلی خان و ساخت و توسعه شهرهای بزرگ و باشکوه قابل رویت است.🏛 🔵 این دوره شکوفایی بعد از دو دوره مهم تاریخی اتفاق افتاد: اول دوره تاسیس و التهاب و انقلابی گری شاه اسماعیل اول، و دوم نیم قرن دوره ثبات و امنیت و تثبیت نظام دینی دوره شاه طهماسب.💯 🔰 انقلاب اسلامی در دوره ثبات و رفتن به طرف تمدن عظیم اسلامی شیعی می تواند از این تجربه مهم همچون عیار و راهکار و افق جهت برنامه ریزی استفاده کند و البته آسیب شناسی خودش را هم داشته باشد✅ 🔰 علیرغم بسیاری از کمبودها و آسیبها و سوء مدیریتها که وقایع و تلخیهای سالهای اخیر را در پی داشته است، اینها نه در ذات انقلاب که مسائلی عرضی و روبنایی بوده و علیرغم تحمیل شرایط بد، نوعی شکوفایی تمدنی(به خاطر ازدیاد علم و ثروت و قدرت) بعد از دوران آرامش گونه و ثبات سالیان اخیر دیده می شود.👌👌 🔰 این انفتاح و گشودگی از چشم استراتژیست های برجسته غرب مثل هنری کیسینجر پنهان نمانده، از آن به نام امپراطوری پارس نام می برد✅
مجموعه ۷ جلدی تاریخ فلسفه غرب انتشارات آکسفورد به‌زودی به همت انتشارات سمت منتشر خواهد شد: جلد ۱. اندیشه‌ی کلاسیک، ترنس اِروین، ترجمه‌ی حسن فتحی جلد ۲. اندیشه‌ی دوران میانه، دیوید لاسکم، ترجمه‌ی میثم سفیدخوش جلد ۳. فلسفه‌ی رنسانس، برایان کوپنهاور و چارلز اشمیت، ترجمه‌ی سیدمسعود حسینی جلد ۴. عقلگرایان، جان کاتینگهام، ترجمه‌ی مصطفی شهرآیینی جلد ۵. تجربه‌گرایان، راجر وولهاوس، ترجمه‌ی مهدی سلطانی جلد ۶. فلسفه‌ی زبان انگلیسی ۱۹۴۵-۱۷۵۰، جان اسکروپسکی، ترجمه‌ی یاسر خوشنویس جلد ۷. فلسفه‌ی قاره‌ای از ۱۷۵۰ به بعد، رابرت سالمن، ترجمه‌ی محمدمهدی اردبیلی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🌿🌿🌿 ✅حجت الاسلام در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی : «دروسی که طلاب می خوانند به نمی خورد». 🔹عموم تبلیغات و آموزش های دینی غالبا موجب از دین می شود، به چند نفری که دور یک عالم دینی را گرفته اند نباید شد، ادبیات ما با ادبیات معصومین و سیره آنان سازگاری . 🔸دروسی که طلاب می خوانند، به درد تبلیغ نمی خورد، یک تصور در حوزه رایج است که فکر می کنند که طلبه همین دروس را بخواند و هنر تبلیغ و فن خطابه را نیز بداند می کند؛ در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست ... 👈متن کامل در : yon.ir/bZVBT 🔻سخن سدید (دانش های موثر در فهم و تبلیغ دین) @sokhanesadid
✅کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی، را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و به دوستان و علاقه مندان معرفی نمایید. اعضای کانال مخاطب خاص هستند... 🆔🆔🆔🆔🆔🆔🆔🆔 پیام رسان سروش https://sapp.ir/qarb_islam پیام رسان ایتا https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami پیام رسان گپ https://gap.im/Qarb_Islam تلگرام https://telegram.me/QarbshenasiAndisheIslami