#اندیشه منیر
از حمله به افراد پرهیز کنید اما به محتوای مصاحبات حمله نمایید. نگویید از فلان شخص روحانی یا غیر روحانی در حوزه سوال کردیم و ایشان چنین و چنان جواب دادند. باید مطالب را فلک کرد و از ذکر نام گوینده پرهیز نمود؛ آنقدر به مطالب ناقص و انحرافی چوب بزنید که حتی قائلین آنها دست از مدعای خود بردارند؛ در نحوه انتقال مطالب نیز باید از قلم کارشناسانه و قلم طنز و بالاخره قلمی که عهدهدار داوری و قضاوت بین اینها باشد بهره ببرید.
💠 امام جواد(ع) بانی بحث آزاد در جامعه اسلامی
🔹[امام جواد]، اولين كسى بود كه به طور علنى بحث #آزاد را بنيانگذارى كرد. در محضر مأمون عباسى، با علما و داعيهداران، درباره دقيقترين مسائل حرف زد و استدلال كرد و #برترى خود را و حقانيت سخن خود را ثابت كرد.
🔹بحث آزاد، ميراث اسلامى ماست، بحث آزاد در زمان ائمهى هدى رائج بوده است و در زمان امام جواد به وسيلهى آن امام بزرگوار با آن شكل نظيف انجام گرفته است.
🔹ما امروز اگر به بحثهاى آزاد پاسخ مىدهيم به هيچ وجه به خاطر جوسازيهايى كه از سوى بعضى از عناصر مخالف انجام مىگيرد نيست، اين #سنت_اسلامى ماست.
✍رهبر انقلاب، ۶۰/۲/۲۵
http://eitaa.com/@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔷 نشست علمي «الزامات بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي در پرتو فقه تمدن ساز» با حضور آيت الله #اعرافي
زمان: فردا يكشنبه مورخ 98/5/27 از ساعت 10:30 الي 12
مكان:سالن اجتماعات شماره يك
دانشگاه علوم اسلامي رضوي
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🔵 نشست علمی حقوقی چالش های فقه و حقوق مدرن در جهان معاصر 🔹به همراه ارائه ی مقاله ی علمی (فقه همان ح
متاسفانه به خاطر ضیق وقت جلسه و پیش آمد جلسه ای دیگر پس از نشست مذکور، فرصت ارائه مقاله و تبیین چالش ها بوجود نیامد، لذا در نشستی دیگر متناسب با حال و اقتضای جلسه و مخاطبین مقاله به تفصیل ارائه خواهد شد.
دکتر ارسطا، از فقه موجود تا فقه مطلوب .aac
34.79M
📣🎧صوت جلسه سخنرانی دکتر ارسطا
از #فقه موجود تا فقه مطلوب در راستای نظام سازی حقوقی
27 مرداد 1398 دانشگاه رضوی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احمدمبلغی در دوره علمی #فقهنظام
➕/🔻#فقهموجود،توانایینزدیکشدنبه انسانمعاصرراندارد.مسئلهشناسی؛رسالتاصلیحوزههایعلمیه
🔸فقه موجود، توانایی نزدیک شدن به انسان معاصر را ندارد. هرچند این توانایی به صورت بالقوه در فقه وجود دارد؛ اما برای به فعلیت رسیدن نیازمند دخالت حوزه است. در این راستا حوزه میبایست از تمرکز خود بر ابواب کنونی فقه کاسته و به ابواب نامطرح بپردازد. مسائل موجود در جامعه را شناسایی کرده؛ آنها را به فقه عرضه کند؛ و درنهایت پاسخ این مسائل را از فقه بگیرد. اما در عمل بخش بسیار کوچکی از مسائل پاسخ خود را از فقه دریافت میکنند؛ درحالیکه هر روز نیازهای انسان معاصر بیشتر و بیشتر میشود.
🔸علاقهمندان به دریافت کامل این ویدئو میتوانند با ثبتنام در دوره علمی «فقه نظام»، علاوه بر دریافت این ویدئو از سایر درسگفتارهای این دوره نیز بهرهمند گردند.
دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/feqh-nezam/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
هدایت شده از مدرسه درسگفتار آفاق
🌸الحَمدُ للهِ الذی جعَلنا مِنَ المُتِمَسِکین بوِلایَةِ امیرِالمؤمن عَلِی علیهالسلام🌸
🔻به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت، عید سعید غدیر، مدرسه آفاق #تخفیفویژه ۵۰ درصدی خرید #درسگفتارها و سایر #دورههایمجازی را برای علاقهمندان و دانشپژوهان حوزه علوم انسانی در نظر گرفته است.
به این منظور از شما دعوت میشود تا با مراجعه به سایت مدرسه آفاق حکمت، از این تخفیف بهره مند شوید.
⛔️این تخفیف تا روز شنبه ۱ شهریور معتبر می باشد.
🎁🎁🎁 #کدتخفیف: qadir98
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
🆔 @afaghehekmat
🌐 afaghehekmat.ir
🔴دلایل ضعف دانش #حقوق در ایران از زبان یک استاد فرهیخته حقوق عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان
مصاحبه: ایسنا
https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/96022012937/
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ژاپن چگونه صنعتی شد؟!
توضیحات جالب ومهم دکتر شهریار زرشناس:
#صنعتی شدن ژاپن ؛
#قدرت نظامی
#جنگ جهانی دوم
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
4_5778241742096565511.mp3
1.85M
🔖منبر کوتاه🔖
#استاد_عالی
قدرت ائمه معصومین علیهم السلام ♦️
#امام_هادی #امام_کاظم
http://eitaa.com/joinchat/1425145856C34217a20aa
🌺 ذاکرین ☝️☝️
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 #آرمگدون: هزاره خوشبختی، بهانه جنگ طلبی
1️⃣ نو تولّدیافتگان چه کسانی هستند؟
2️⃣ عروجکنندگان کیانند؟
3️⃣ منشاء اعتقاد به هزارهگرایی چیست؟
#مطالعات_فرهنگی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
📗📙📚معرفی #کتاب جدید ویژه #غربشناسی
#ریشه_های_الهیاتی_مدرنیته
اثر: مایکل آلن گیلسپی
ترجمه زانیار ابراهیمی
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
📗📙📚معرفی #کتاب جدید ویژه #غربشناسی #ریشه_های_الهیاتی_مدرنیته اثر: مایکل آلن گیلسپی ترجمه زانیار اب
https://www.mehrnews.com/news/4666918/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84-%D8%A2%D9%84%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%B3%D9%BE%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
♦اسلام با سلاح حجاب در حال فتح اروپاست
🔹️دولت انگلیس با تمام ابزارهایش از جمله منوتو، بیبیسی، مزدوران پولکی و ... تلاش میکند #حجاب را از سر بانوی مسلمان ایرانی بردارد؛ غافل از اینکه اسلام با سرعت بسیار بالایی مخصوصاً به خاطر تز «حجاب» در حال فتح انگلیس است!
اسلام سریعترین دین در حال رشد در انگلیس است.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
علامه جوادی آملی.mp3
3.47M
🎙 علامه جوادی آملی:
نعمتهای باطنی همچون #استعداد و قدرت یادگیری را هدر ندهید. چیزهایی که نه بار علمی دارد و نه ثمره عملی، هرگز یک دانشجو یا طلبه نخواند.
#غنیمت_شمردن_فرصت
✅ @tafsire_tasnim1
🔺گلایه حضرت آیت الله جوادی آملی از تمرکز طلاب بر فقه و اصول
🔲آیت الله جوادی آملی در جمع حوزویان مشهد:
🔹 مشکل حوزه های علمیه ما همین است که هم آیه محکمه و هم فریضه عادله و هم سنت قائمه را #فقه_و_اصول دانستند در حالی که «آیه محکمه» مربوط به خداشناسی امامت شناسی، معاد شناسی، انسان شناسی و امثالهم است و «فریضه عادله» و هم «سنت قائمه» مربوط به فقه، اخلاق و حقوق می شود، یعنی دین به ما گفته است که چه بخوانید.
🔹#نهال_فروشی جزو بدترین کارهاست، یعنی اگر طلبه ای مستعد است باید مسیر خواجه نصیر را طی کند و افرادی را برای پاسخ به نیازهای جامعه و نظام تربیت کند، نه اینکه خودش در مسیری غیر از علم آموزی قرار بگیرد.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami