eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید | بیانات رهبر انقلاب درباره توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید | اشاره رهبر انقلاب به روحیه جوان برخی افراد میانسال نظیر سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید | وظیفه ما در منطقه این است که دوستانمان را تقویت کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید | اشاره رهبر انقلاب به تحریم‌ها اقتصاد ایران را باید به گونه‌ای قوی کنیم تا سیاست‌بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد
💠 ثمرۀ پرورش اسلامی در دوران ظهور اگر رسوال خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله زنده می‌ماند یا اگر تجربۀ اسلامی پس از ایشان به‌دست جانشینان فرخنده از اهل‌بیت ایشان، یعنی امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان علیهم‌السلام، ادامه می‌یافت، این امکان فراهم می‌بود که پرورش اسلامی ثمری بسیار شگفت به بار بنشاند. ما اکنون این ثمره‌ها را در مقام معجزه و کرامت در احوال مردم پس از ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه می‌خوانیم. اینها معجزه و کرامت نیستند؛ بلکه برآیند یک پرورش هستند. آیا ممکن است جامعۀ بشری به سطحی از همکاری و هم‌یاری و هماهنگی و یگانگی و والایی برسد که دیگر از پول بی‌نیاز شود که دیگر از تعبیر بی‌نهایت مادی از زندگی انسان به‌دور باشد؟ روایات می‌گویند این در دوره حضرت حجت علیه‌السلام محقق می‌شود. این تحقق، برآیند پرورشی است که به‌دست رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و به‌دست جانشینان معصوم از اهل‌بیت ایشان برنامه‌ریزی شده است. 📚 امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام، ص١۵٠ 🆔 @SHAHIDSADR
🎯نگاهی به آرای حسن حنفی؛ باید از حکمت متعالیه عبور کرد دکتر مسلم طاهری ✂️برش‌هایی از متن: 🔺توحید یک امر ثابت است و همه ما موحد هستیم ولی چگونگی فهم توحید مطابق نیاز­های عصری، مختلف و متغییر است و نمی­توانم برای توحید یک نفس الامر قائل بشویم که نتوانیم از آن عبور کنیم. 🔺دین بخشی از میراث است اما این قضیه باعث دینی شدن همه میراث نمی­شود و میراث ما لزوما دینی نیست. میراث مجموعه تفسیرهایی است که گذشتگان ما نسبت به واقعیت و جهان اجتماعی خود داشتند لذا گاهی از دین جبر اشعری و گاهی اختیار معتزلی می­فهمیدند و اقبال به یک رویکرد یا ادبار از یک رویکرد ارتباطی با دین و وحی ندارد تا قداست داشته باشد. 🔺باید به سراغ الهیات و فلسفه و فقه زمینی برویم. در مقاله‌­ای با عنوان «مِن الحِکمه المتعالیه إلی الحِکمه المُتَدانیه» می­گوید: ما باید از حکمت متعالیه­‌ای که امثال صدرا به آن رسیدند عبور کنیم و به حکمت مُتدانیه برگردیم، حکمتی که در زمین جاری باشد! 🖇برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید. ‌ ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان: @shouba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕جوک جالب در قوانین بین الملل! 🔻کشورهای دارای سلاح هسته ای تا وقتی که خلع سلاح هسته ای شوند می توانند بمب اتم داشته باشند! استاد @Ostad_Rahimpour_Azghadi @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید | تعداد صد فوتی کرونایی در روز، همچنان زیاد است. مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🚫 ببینید | رهبرانقلاب: ورود واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است
13991019_40520_128k.mp3
12.67M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم. ۹۹/۱۰/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
🏴 🔘در جمعه ای که سالروز قیام حماسی مردم دیار فاطمیون در نوزدهم دی ماه است، احادیثی از هویت مردم قم را یادآور شویم... ▪️امام صادق(ع) فرمود: انَّما سُمّی قُمْ لِانَّ اهْلَهُ یجْتَمِعُونَ مَعَ قائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِ، وَیقُومُونَ مَعَهُ وَیسْتَقیمُونَ عَلَیهِ وَینْصُرُونَهُ از آن جهت قم را قم نامیده اند که مردم آن بر گرد قائم آل محمّد صلوات الله علیه اجتماع نموده، و همراه او قیام می کنند، و در راه او پایداری می ورزند، و به یاریش بر می خیزند». 📚 بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۳ ▪️همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود: «رَجُلٌ مِنْ اهْلِ قُمْ یدْعُو النَّاسَ الَی الْحَقّ، یجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کزُبُرِ الْحَدیدِ، لاتَزِلُّهُمُ الرّیاحُ الْعَواصِفِ، لایمُلُّونَ مِنَ الْحَرْبِ وَلایجْبُنُونَ، وَعَلَی اللَّهِ یتَوَکلُونَ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ مردی از قم مردم را به حق فرا می خواند، گرد او مردمانی جمع می شوند که همچون پاره های آهن محکم و استوارند، طوفان حوادث آنها را به لرزه نمی اندازد، از جنگ خسته نمی شوند، ترسی از خود نشان نمی دهند، بر خدا توکل دارند و عاقبت از آنِ پرهیزکاران است». 📚 بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶ 🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه اسرائیلی: 📍نگران حمله‌ای از جانب ایران یا متحدان ایران از خاک عراق و یمن هستیم...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روبیو نماینده جمهوری خواه: 📍وحشتناکه، شبیه کشورهای جهان سومی شدیم...! ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لیندسی گراهام جمهوری خواه: 📍کافیه من دیگه نیستم، همه چیز به پایان رسیده/باید ریاست بایدن رو پذیرفت... ☑️ @Kavoshplus
⬛️ لینک صوت و متن دو سخنرانی استاد میرباقری در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس (۱۳۹۸) 🔹 شهادت حاج قاسم؛ هدیه بزرگ جبهه حق در مسیر ظهور/ امداد غیبی جبهه حق و ارتقاء مقیاس مبارزه https://b2n.ir/682696 🔹 تحلیل شهادت سردار سلیمانی در برنامه عصر/ بیعت مردم با انقلاب و محور مقاومت راه رسیدن به فتوحات عظیم https://b2n.ir/359826
شرح کافی 024.mp3
13.12M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه بیست‌وچهار، ۱۶ دی ۱۳‌۹۹ ⚡️ تبیین دو جنبه بشری و غیبی در «احتجاج» ذیل فراز «غَيْرَ مُشَارِكِينَ لِلنَّاسِ عَلَى مُشَارَكَتِهِمْ لَهُمْ فِي الْخَلْقِ وَ التَّرْكِيبِ» / سطوح و تدریجی بودن احتجاج و وجود دو جنبه بشری و غیبی در سطوح و منزلت های مختلف احتجاج / بازگشت رشد احتجاج به آشکار شدن مقامات غیبی ائمه علیهم السلام https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374 ☑️ @mirbaqeri_ir
شرح کافی 025.mp3
11.65M
🎧 استاد میرباقری | ، جلسه بیست‌وپنج، ۱۷ دی ۱۳‌۹۹ ⚡️ تبیین جنبه بشری حجج الهی https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3374 ☑️ @mirbaqeri_ir
💢 به مناسبت ۱۹ دی ماه، سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید 🔰 دلگویه در سوگ برادر شهید سروده آیت الله الا پیوسته با جانان کجایی؟ کجایی ای صمیم جان، کجایی؟ الا آرش صفت، یکسر نهاده سر و جان بر سر پیمان کجایی؟ تو را یعقوب وَش چشم انتظارم الا ای بون پیراهان کجایی؟ جدایی از من اما در وجودم چو جان پنهان شده، پنهان کجایی؟ فکنده چنگ در حلقوم جان غم فراقم می کشد هر آن، کجایی؟ کشم بر دوش تا کی لاشه خویش؟ شد این لاشی مرا زندان، کجایی؟ بگو با این تن بی جان چه سازم؟ مرا ای هم تن و هم جان کجایی؟ چرا برتافتی روی دل از من؟ نمی پرسی که چونی، هان کجایی؟ تو را دیریست می خوانم، شتابی فراقم می کشد الآن، کجایی؟ 📌 علی اکبر رشاد، ۱۹ اسفند ۱۳۸۴ انتخاب شده از مجموعه شعری به کوشش 🆔 @Rashad_ir
💠سرّ عشق ما ز دلبستگی‌ حیله گران، بی‌ خبریم از پریشانی‌ صاحبنظران بی‌‌ خبریم عاقلان، از سر سودایی‌ ما بی‌ خبرند ما ز بیهودگی‌‌ هوشوران، بی‌ خبریم خبری‌ نیست ز عشّاق رُخش، در دو جهان چه توان کرد که از بیخبران بی‌ خبریم؟ سرّ عشق، از نظر پرده دران پوشیده است ما ز رُسوایی‌ این پرده دران بی‌ خبریم راز بیهوشی‌ و مستی‌ّ و خراباتی‌ عشق نتوان گفت، که از راهبران بی‌ خبریم ساغری‌‌ از کف خود بازده،‌ ای‌ مایه‌ی‌ عیش! ما که از شادی‌ و عیش دگران بی‌ خبریم 📖 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷