eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
591 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 زوال اخلاقی بشر، نتیجه شیوع بیماری‌های همه‌گیر 👈 تصاویری از شرایط احتمالی پس از شیوع یک بیماری همه‌گیر و واکنش آن جامعه را در مستند «سینما ملت» تماشا کنید. 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
4_5834742028285512245.mp3
9.28M
🎙 صوت کامل برنامه جهان آرا با موضوع پیدا و پنهان رد طرح شفافیت آرای نمایندگان 👈 این قسمت از برنامه تلویزیونی جهان آرا درباره بررسی دلایل رد طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس در گفتگو با سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس به روی آنتن رفت. 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | رهبرانقلاب، امروز: اگر میخواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند. 👈 این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است. ۹۹/۱۱/۱۹ 📲 قابل استفاده در بخش استوری اینستاگرام 💻 @Khamenei_ir
99-11-16 mirbagheri maghamat H zahra (S) - ahamiyat doa.mp3
46.14M
🎧 استاد میرباقری | مقامات حضرت زهرا (سلام الله علیها) ◽️ حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) ◽️ ۱۶ بهمن ۱۳‌۹۹ ☑️ @mirbaqeri_ir
⚪️ اعلام خطر استاد مطهری چهار ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی درباره نفوذ فرصت‌طلبان 🔹جاى دورى نمی‌رويم. انقلاب مشروطيت ايران را چه كسانى به ثمر رساندند؟ پس از به ثمر رسانيدن، چه چهره‌هايى پستها و مقامات را اشغال كردند و نتيجه نهايى چه شد؟ 🔸 سردار ملى‏‌ها و سالار ملی‌ها و ساير قهرمانان آزادی‌خواه، همه به گوشه‏‌اى پرتاب شدند و به فراموشى سپرده شدند و عاقبت با گرسنگى و در گمنامى مردند. 🔹اما فلان‏‌الدوله‌ها كه تا ديروز زير پرچم استبداد با انقلابيون مى‏‌جنگيدند و طناب به گردن مشروطه‏‌چيان می‌انداختند، به مقام صدارت عظمى رسيدند و نتيجه نهايى، استبدادى شد به صورت مشروطيت. 🔸فرصت‏‌طلبى تأثير شوم خود را در تاريخ صدر اسلام نشان داد. در دوره عثمان، فرصت‌طلبان جاى شخصيت‌هاى مؤمن به اسلام و اهداف اسلامى را گرفتند، طريدها وزير شدند و كعب‌الاحبارها مشاور. و اما ابوذرها و عمارها به تبعيدگاه فرستاده شدند و يا در زير لگد مچاله شدند... 🔹 نهضت را اصلاح‌طلب آغاز مى‏‌كند نه فرصت‌‏طلب، و همچنين آن را اصلاح‏‌طلب مؤمن به اهداف نهضت می‌تواند ادامه دهد نه فرصت‏‌طلب كه در پى منافع خويش است. 🔸به ‏هرحال مبارزه با رخنه و نفوذ فرصت ‏طلبان على‏‌‌رغم تظاهرات فريبنده‌شان يكى از شرايط اصلى ادامه يك نهضت در مسير اصلى است. 📗 نهضت‌هاى اسلامى درصد ساله اخير، ص۹۷-٩٦ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
💢 🔰موضوع کلی: انقلاب اسلامی و راهبرد هدایت گری جهانی 🔹 موضوع جزئی: راهبردهای کلان هدایت گری جهانی در گام دوم انقلاب اسلامی 👤 با حضور: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن مهدوی مهر (رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ) (قائم مقام پیشین جامعه المصطفی العالمیه ) 📅 زمان: یک شنبه 19 بهمن ماه 1399، ساعت 18 تا 20 🌐 لینک وبینار : https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/ir102 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💐 باما همراه باشید: 📣کانال رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ╔═🦋🌸════╗ 🆔 @razaviac ╚════🌼🦋═╝
💠 مسئولیتِ روشنِ انسان مسلمان ایمان به غیب، انسان مسلمان را به‌گونه‌ای می‌پرورد که وی احساس کند در رقابتی ناپیدا قرار گرفته است. این احساس، گاه در شعور خودآگاه مسلمانِ پرهیزگار، خود را به‌صورت یک مسئولیت روشن در برابر خداوند متعال نشان می‌دهد و گاه در ذهن یک مسلمان دیگر به‌شکل وجدانی مشخص و جهت‌دار نمایان می‌گردد. به‌هرحال، ایمان به غیب، انسانِ جهانِ اسلامی را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی بدان‌گونه که انسان اروپایی احساس می‌کند دور می‌نماید. احساس محدودیتی درونی و مبتنی بر یک پایۀ اخلاقی به‌نفع جامعه‌ای که فرد مسلمان عنصری از اوست، سبب می‌شود که انسان مسلمان، به‌جای اندیشۀ مبارزه که بر تفکر انسان اروپایی جدید چیره است، احساس کند که پیوندی ژرف، او را با جامعه‌ای که به آن وابسته است گره می‌زند و میان او و جامعه‌اش هماهنگی کامل وجود دارد. 📚 اقتصاد ما، ج١، ص٢٩ 🆔 @shahidsadr
ریشۀ آسیب‌ها.mp3
11.39M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی با عنوان «ریشۀ آسیب‌های پیشِ روی انقلاب اسلامی» (آذرماه ۱۳‌۹۹) 💥 ما در مواجهۀ با مدرنیته، در چارچوبۀ در ایستاده‌ایم! به‌اقتضاءِ هویت دینی و تاریخیِ خودمان، نه حاضریم مدرنیته را بپذیریم و مدرن بشویم، و نه حاضریم به‌طرف ظرفیت‌های تمدنیِ خودمان بیاییم و آن را متناسب با اقتضائات اسلامی بسازیم. 💥 جامعۀ ما دچار یک است. از یک سو، در عمق جامعۀ دینی ما فرهنگ اسلام و فرهنگ مکتب اهل‌بیت(ع) و فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت، عمیقاً نفوذ دارد؛ ولی از طرف دیگر، جامعۀ ما به‌نسبتی احساس وابستگی و تعلق نسبت به جامعۀ مدرن و جامعۀ بازار دارد. تعارض و تنازعِ بین این هویت‌ها، جامعه را دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در حوزۀ «سیاست فرهنگ و اقتصاد» کرده است. ریشۀ اصلیِ آسیب‌های اجتماعی، همین و تشتتِ هویتی و همراستا نشدنِ هویت‌هاست. 💥 اگر بر اساس ، به‌دنبال استحالۀ هویت مدرن در هویت اسلامی نباشیم و سازوکارها و نهادهای مدرن را در جهاز هاضمۀ فرهنگ اسلام منحل نکنیم، طبیعتاً منفعل خواهیم و نخواهیم توانست که به‌سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم. استراتژی «مدرنیزاسیون (غرب‌پذیری)» و «مدرنیته اسلامی (غرب‌گزینی)» ما را از چالش‌های هویتی و ناهنجاری‌های اجتماعی نجات نمی‌دهد. 💥 اصلِ انگیزۀ عدالت‌خواهی ناشی از هویت اسلامی است و نباید این پرچم را رها کنیم و نباید بگذاریم که این پرچم به دست دیگران بیفتد، اما جریان عدالت‌خواهی هم گرفتار تعارض‌های هویتی شده است و حتماً باید تلاش کند که از این هویت دوگانه رهایی پیدا کند. ☑️ @mirbaqeri_ir