eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️جمع‌بندی خلاف آمد فوکو از انقلاب اسلامی ✍️داود مهدوی‌زادگان 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3643 @fekrat_net @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
♦️جمع‌بندی خلاف آمد فوکو از انقلاب اسلامی ✍️داود مهدوی‌زادگان 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fek
✍️داود مهدوی‌زادگان 🔹انقلاب اسلامی به دلیل عدم شباهتش به هیچ انقلابی به چالش معرفتی-دانشی در دنیای مدرن تبدیل شد. 🔹جهات این چالش، چند امر اساسی بود. یک امر آن غیرطبقاتی بودن آن است؛ به این معنا که جنبش ۵۷ با تکیه بر تضاد طبقاتی شکل نگرفته بود و گویی همه این تضاد‌ها و اختلاف‌های اجتماعی کنار گذاشته شده بود. 🔹 این امر، رهبری جنبش را برای جریانات سیاسی مدرن سخت کرده بود، بلکه موجب شده بود از دست آنها خارج شود. جریان‌های سیاسی مدرن ایرانی هیچ تجربه و دانش رهبری اجتماعی فراطبقاتی یا ملی در کارنامه نداشتند. 🔹تنها نمونه‌ای که می‌توان برای آن ذکر کرد، جنبش ملی شدن صنعت نفت بود که آن‌هم کار مشترکی بود میان روحانیت و روشنفکری؛ یعنی روشنفکران و جریان‌های سیاسی مدرن نمونه‌ای از یک تجربه مستقل رهبری در کارنامه خود نداشتند. امر دوم، مساله رهبری نهضت است که یک شخصیت برجسته و مرجع دینی بود. 🔹تا پیش از این، روحانیت به‌عنوان عوامل ارتجاع و تحجر و دورترین قشر در رهبری جامعه معرفی شده بود، ولی در انقلاب شاهد رهبری قیام توسط عالم دینی شدند. 🔹مسلما اومانیست‌های غربی نمی‌توانستند یا مایل نبودند میان رهبری انقلاب ۵۷ با نهضت پروتستانی لوتر و کالون نسبتی برقرار کنند، چون به گمان آنان دوره و زمانه نهضت‌های اصلاح دینی یکی‌دو سده است که تمام شده است. 🔹اکنون ممکن نیست شاهد چنین نهضتی در پایان قرن بیستم باشیم. اما امر سوم، مساله مذهب است. مذهب به‌مثابه ایدئولوژی سیاسی انقلاب، امری کاملا غیرقابل تصور تلقی می‌شد. مذهب که افیون توده‌ها شمرده می‌شود، حالا رهبری فکری/‌سیاسی یک ملت را بر عهده گرفته است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3643
📜 صلوات، راه جبران خطاها و ورود به باطن ماه رجب ▶️ https://b2n.ir/r11149
ماه رجب، ماه استغفار .mp3
6.8M
🎧 استاد میرباقری | ماه رجب، ماه استغفار ⚡️ «حقیقتِ استغفار» و «آثار استغفار» در ماه مبارک رجب ☑️ @mirbaqeri_ir
۲۵ بهمن ۶۷ توسط امام راحل نشان داد که فتوی، مانند مقاومت و موشک، بدون مرز است و قدرت بازدارنده دارد و فلسفه ولایت فقیه است. ✍ @qavami
کشور باقر العلوم عليه السلام باید رتبه اول رنکینگ جهانی در قدرت علمی باشد. ✍ علیه السلام @qavami
mesbah-marefat01.mp3
16.13M
💯🔊 🔰 نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی ؛ 📌 با عنوان «نسبت دین و اخلاق از منظر علامه مصباح» 🎙با ارائه: دکتر 📅 پنجشنبه 23 بهمن‌ماه 99 🆔 @iictchannel
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔶🔶دین بازارچه نیست... ♦️استاد #رحیم_پور_ازغدی @Ostad_Rahimpour_Azghadi @KanooneQarbshenasiAndishe
🛑 دین داری در زمانه‌ی حاضر یعنی مراقبت از گرفتار شدن در دام لیبرالیسم یا هم مسلک با انجمن حجتیه ها شدن. 《محفل زمانه شناسی》
💠 عبادتِ شوق‌انگیز و بانشاط فرارسیدن ، ماه عبادت و بندگی، مبارک باد گاهی انسان خیال می‌‌کند پس از آنکه مقداری از دین را به‌‌دست آورد دیگر به مرتبه‌‌ای رسیده است که می‌‌تواند بی‌‌حرکت بماند و نیازی نیست برای بهبود و اصلاح عبادت خود، افزودن بر دریافت‌‌هایش از قرآن و سنت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، مناجات با پروردگار در دل تاریکی شب، و توبه و استغفار تلاش و مجاهده کند؛ آنگاه رسالت دینی برای او به فرایندی تبدیل می‌‌شود که آن نشاط شوق‌‌انگیز در آن نیست؛ نشاطی که فقط از سرچشمه سجود در جان جوشیدن می‌‌گیرد. من احساس می‌‌کنم که تفاوت ظریف میان اسلام به‌‌عنوان یک رسالت دینی با دیگر نظام‌‌ها دقیقاً در همین نقطه است؛ چه اینکه مهم‌‌ترین ویژگی اسلام، خودسازی بی‌‌پایان آن است؛ خودسازی‌‌ای که فرد و گروه را کنترل می‌‌کند و همواره آن دو را به کتاب خدا عرضه می‌‌دارد؛ خودسازی‌‌ای که عمر فرد را از عمر اسلام جدا می‌‌کند. وقتی من عمر خودم را از عمر دینم جدا می‌‌کنم، آرام می‌‌شوم و شتابان پی نتیجه نمی‌‌دوم؛ چراکه خودش به اندازه خواهد آمد و خدا هم از من برای پیروزی حساب نخواهد ‌‌کشید، بلکه «صدق» مرا محاسبه می‌‌کند که او خود، در کتابش فرموده است : «لِيَجْزِيَ اللهُ الصّادِقينَ بِصِدْقِهِم‏» (تا خداوند صادقان را به‌‌خاطر صدقشان پاداش دهد) و «وَ مَا النّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللهِ» ‏ (و پيروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكيم است‏). 📚 بارقه‌ها، ص٢۵٠ علیه‌السّلام 🆔@shahidsadr 《محفل زمانه شناسی》
🔰 هم‌اکنون سایت KHAMENEI.IR 🔻رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی با اشاره به شکست‌های پی‌درپی آمریکا از ملت ایران: از سال ۵۷ تا سال ۸۸ و تا امروز آمریکا دچار خطای محاسباتی است 💻 ۹۹/۱۱/۱۹ | @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تصاویر جدید از حمله به کنگره/لحظه فرار مایک پنس و ميت رامنی...! ☑️ @Kavoshplus
🔰پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی با همکاری مرکز علوم نوین اسلامی معنا برگزار می‌کند: 💠گام دوم و گفتمان آینده انقلاب اسلامی 💠با ارائه حجت الاسلام نهاوندی‌فر آدرس: قم ، بلوار جمهوری، سازمان تبلیغات اسلامی 🗓 تاریخ: دوشنبه 27 بهمن 1399 🕒ساعت: 15:00 🔸لینک نشست برای حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/gam2 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 《محفل زمانه شناسی》
📚حضرت امام محمد باقر علیه السلام، مؤسس علم اصول نخستین کسی که دروازۀ علم اصول را گشود و به تبیین و ترفیع قواعد آن پرداخت، امام ابوجعفر محمدبن علی الباقر (علیه السلام) است و پس از ایشان، فرزند برومندش ابوعبدالله الصادق (علیه السلام). این دو بزرگوار با آموزش قواعد آن به بسیاری از شاگردان خود و آنان نیز با جمع آوری و نگاشتن آن مسائل و قواعد گام بزرگی در فقه و اصول شیعه برداشتند که از آن جمع می توان کتاب «أصول آل الرسول»، «الفصول المهمة في أصول الائمة»، «الأصول الاصلیة» را نام برد که بنابر استناد راویان ثقه، همۀ آنها به اهل البیت (علیهم السلام) مستند است. منبع: علامه سید حسن صدر، الشیعة و فنون الاسلام، تهران، مطبعة العرفان، بی چا، 1331 ه . ش، ص 95. 🍃@OsulFiqhMoaser
➕/🔻هرکس بخواهد علم اسلامی تولید کند، باید در گام اول، مبانی هستی شناسی، معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، ارزش‌شناسی و غایت‌شناسی خود را معین کند. علمای ما به برخی از این مبانی پرداخته‌اند، اما در مسیر تولید علوم انسانی اسلامی باید هر پنج مبنا را تبیین کنیم. مشارب مختلف فلسفی و کلامی، هر کدام بر اساس مبانی خود در موارد گوناگون، نظر خاص خودشان را دارند. 🔻گام دوم، مکاتب اجتماعی یا ایدئولوژی اجتماعی که اصولی اجتماعی چون آزادی اجتماعی، عدالت اجتماعی و تعاون اجتماعی را تولید می‌کنند مبتنی بر مکاتب فلسفی هستند. 🔻گام سوم، توصیف انسان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مطلوب است. در برخی از این حوزه‌ها کارهایی انجام شده است اما باید برای توصیف انسان مطلوب در تمام این حوزه‌ها نظریه تولید کنیم. 🔻گام چهارم، توصیف انسان محقَق است و گام پنجم، تغییر انسان محقق به مطلوب است. 🔰دریافت درسگفتار: www.afaghehekmat.ir/course/olgo_hekmi_khosropanah/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار به مناسبت اربعین عمار انقلاب 👈 نماهنگ زیبای "مصباح انقلاب" سجاده ات بیت الملائک بود آیینه ی جان تو بی زنگار ایمان تو "آیین پرواز" است ای روح جاویدان بی تکرار سیر و سلوکت در طریق عشق سرمشق راه "رستگاران" شد با ارمغان سعی تو "مشکات" این جاده تا مقصد درخشان شد حرف تو آفتاب ، بر شبهه ها جواب ای یار انقلاب مصباح امتی ، یار ولایتی عمار انقلاب "ره توشه"ات تقواست علامه اندیشه های ناب مدیونت ای رهنمای عاشق و بیدار ما تا ابد هستیم ممنونت از فضل تو هرچند میگوییم اندازه ی یک "جرعه از دریاست" پیوسته در دلها پدیداری تابانی و جان تو نامیراست یاران تو هر گوشه از این خاک یک مشعل از مصباح جاویدند همراه و هم پیمان با مولا چشم انتظار صبح و خورشیدند حرف تو آفتاب ، بر شبهه ها جواب ای یار انقلاب مصباح امتی ، یار ولایتی عمار انقلاب 👈 لطفا نشر دهید ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
📱همزمان با چهلمین روز ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره) «نرم افزار اندروید آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره)» منتشر شد. 👇لینک دانلود👇 🌐 https://mesbahyazdi.ir/files/app/ketabkhan.apk 🏴 @mesbahyazdi_ir
🔺 برنامه زنده «جهان آرا»؛ بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 👈 با حضور دکتر مجید بذرافکن و دکتر محمدمهدی اسماعیلی ⏰ شنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه افق سیما تکرار روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇶تحلیل کارشناس ارشد مسائل از سفر آیت‌‌الله‌رئیسی به عراق: 📺 پرونده شهادت ، در رأس مسائل حقوقی طرح شده در سفر آقای رئیسی به عراق قرار دارد. 📺 تاکنون سران عشایر، جریان‌های سیاسی و مردم ، استقبالی چنین گرم، باشکوه و صمیمی از یک مسئول خارجی نداشته‌اند. 📺 سفر آقای به عراق، تمام تلاش‌ مگس‌های رسانه‌ای در ایجاد تفرقه را نابود و منظومه آمریکا در منطقه را به هم ریخت. ➕ به کانال بپیوندید👇 🆔 @Tahlil_Tv
🔰پرونده «گام دوم انقلاب» ✅سیاستمدار تراز انقلاب در گام دوم  رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی سلسله یادداشت‌ها و گفتگوهایی در قالب پرونده‌ی «گام دوم انقلاب» به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه‌ می‌پردازد. در ادامه‌ی سلسله مطالب این پرونده، آقای دکتر موسی نجفی استاد و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی به تحلیل و تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب از بُعد نسبت سیاست با اصول اخلاقی و اندیشه‌ی سیاسی پرداخته است. 🔴برای مطالعه مشروح مصاحبه رجوع شود به : 🔵لینک مصاحبه شما در سایت: مربوط به گام دوم 👇 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41760 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
ادامه قبلی 👆👆👆 🔴گروهی فکر می‌کنند سیاست یعنی «عملگرایی محض» و تجربه و کار سیاسی؛ و در این رابطه خود را از دانستن و اندیشه‌ی سیاسی بی‌نیاز می‌دانند. این در حالی است که عمل سیاسی یا به دنبال حفظ وضع موجود است و یا تغییر آن، نفس این تأیید و یا رد هم مبتتی بر بدبودن و یا خوب دانستن اوضاع زمانه است. اما اینکه چه چیزی و با کدام «شاخص» خوب و یا بد تعریف می‌شود، خود مسئله‌ی مهمی است! 🔵در فرهنگ و تمدن غرب این کار و این وظیفه در قرون قبلی از کلیسا و بالتبع از مسیحیت گرفته شد و به فلسفه و بعداً به علم واگذار گردید و لذا «علم سیاست جدید» از نظر کسانی مثل ماکیاولی و دیگران با گذار از فلسفه‌ی سیاسی کلاسیک و اخلاق و ارزش‌ها پایه‌گذاری و نشانه‌گذاری گردید. با فاصله افتادن بین «دانش و ارزش» در سیاست نوعی نظر به منفعت مادی و سلطه‌گری و تجاوز به حقوق دیگران و در سطح بالاتر، ملل ضعیف‌تر مشروعیت یافت؛ لذا با مترادف شدن سیاست با قدرت، اگر بگوییم پدیده‌ی استعمار و سلطه هم مشروعیت پیدا نمود سخن به گزافه نگفته‌ایم. 🔴 اما ماجرای تفکر و سیاست در اسلام چنین چالش و تاریخی را طی نکرده است؛ هرچند تاریخ خلافت آرام آرام از ارزش‌ها فاصله گرفت اما در امامت و ولایت شاخص عدالت با هیج مصلحت و تدبیری معاوضه نگردید. از این رو امروز در مواجهه با جبهه‌ی سیاسی غرب از رسانه گرفته تا دیپلماسی و حقوق بشر باید مواظبت کرده و در نظر داشته باشیم که اخلاق در سیاست (یا لاقل آنچه ما اخلاق می‌دانیم) دال مرکزی و محور حرکت و شاخص ارزیابی غربی‌ها نبوده و نیست و احتمالاً نخواهد بود. 🔵 اما در نبود یک اخلاق متعالی در سیاست غرب، به یک مطلب خوب توجه شده است و آن این است که از سنت‌های پسندیده در مغرب زمین همچون خاطره‌نویسی سیاسیون برای پرکردن فاصله‌ی تجربه‌ی سیاسی و علم و دانش و اندیشه استفاده شده است. این انتقال منظم و با قاعده‌ی تجربه سیاستمداران در مواقعی از آنان چهره‌هایی علمی و نظریه‌پرداز و یا استراتژیست در سطح جهان می‌سازد. 🔴چقدر مناسب است که ما برای کمال یافتن در سیاست علاوه بر پافشاری بر اصول اخلاقی‌، برای علمی‌نمودن سیاست از اندیشه‌ی سیاسی و تمسک به سیره‌ی خاطره‌نویسی توامان استفاده نماییم. به نظر می‌رسد برای فهم و اجرای روح بیانیه‌ی گام دوم رهبر عزیز بایستی سیاستمداران و «سیاسیون تراز انقلاب» بیش از پیش با این ملاک‌ها ارزیابی گردند؛ و در این مرحله شاخص‌ها از جناح بندی چپ و راست به اخلاق و اندیشه در سیاست منتقل گردد. 🔵 نکته‌ی مهم دیگر این است که ما اگر ولی فقیه را در بُعد سیاسی و از نظر عمل سیاسی، شاخص و میزان سیاستمدار تراز انقلاب بدانیم، در بیانیه‌ی گام دوم در سه بُعد تاریخ‌شناسی و جریان‌شناسی و آینده‌نگری نویسنده‌ی اندیشمند آن توانسته بین گذشته و حال و آینده ارتباط و پیوستگی ایجاد نماید؛ پرسش اینجاست چند در صد از مدیران ارشد سیاسی فعلی و یا آینده از چنین توانمندی فکری و نظری برخوردارند؟! http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
💠ملت ایران شما درماندگان عاجز را که در سوراخ ها خزیده‌اید و نفَس های آخر را می‌کشید به جهنم می‌فرستد. 📚صحیفه نور ،جلد ١۵،صفحه ۵٢ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷