eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست تخصصی: انسان‌شناسی روائی؛ روی‌کرد مبتنی بر «طینت» آیا اساسًا می‌توان از یک مفهوم کلی به نام «انسان» سخن گفت؟ ارائه دهنده: دکتر عطاءالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام ناقد: دکتر علی جعفری هُرستانی پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ⏰ یکشنبه ١٠ بهمن، ساعت ١٠ الی ١٢ 🏡 پژوهشکده شهید صدر 📍برگزار کننده: اندیشکده مطالعات بنیادین تمدنی، کارگروه مبانی فکری و فلسفه تمدن لینک مجازی نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 🔹🔸🔹🔸 📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/ 🆔 @irhfcconf
⚡️برخی تصور می‌کنند حکمت صدرایی پاسخگوی همه سوالات است ✔️احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی🔻 🔹فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز و تحولات سخت‌افزارانه یک ضلع گسترش پژوهش و خارج کردن آن از انزواست که تاسیس کتابخانه‌های تخصصی و در اختیار قراردادن منابع معتبر و کمیاب برای اهل تحقیق از جمله آنهاست. اتفاقات جدیدی که در حوزه‌های علمیه افتاده است، تبدیل تراث عظیم علمی به نسخه‌های دیجیتال و قابل بارگزاری در سایت‌هاست که به سهولت در دسترس اهل تحقیق قرار گرفته است. 🔹فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه اتقان لازم را ندارد و این بخاطر تصورات غلط از پژوهش است. ما به اسم پژوهش شاهد سطحی‌نگری در تالیف هستیم. بسیاری از تالیفات امروزه چه در محیط‌های دانشگاهی و چه محیط‌های حوزوی، درواقع تجمیع محتوای چند کتاب است و بالواقع پژوهش نیست. 🔹مشکل دیگری که در زمینه پژوهش با آن مواجه هستیم، اغراق در داشته‌های خودمان است. به عنوان مثال، در زمینه پژوهش فلسفی، برخی تصور می کنند اگر حکمت صدرایی را کامل بخوانند می‌توانند به همه شبهات و سوالات پاسخ دهند درحالیکه اینگونه نیست و الان دامنه دانش بسیار گسترده شده است و اگر کسی مسلط به حوزه های فلسفی نباشد، نمی‌تواند آنگونه که باید و شاید، پژوهش واقعی خود را انجام دهد. اگر محققی در گذشته تحقیق می‌کرد و آن را مکتوب می کرد، امر پژوهش به اتمام رسیده بود اما الان نیازمند راهبرد تکمیل چرخه پژوهش هستیم. 🔹در حوزه‌های علمیه بر روی مسائل فقهی و حقوقی بیشتر کار می شود اما چقدر خروجی از آنها برای حل مشکلات جامعه گرفته می شود؟ چرخه پژوهش وقتی تکمیل می‌شود که از خروجی‌های کاربردی و راهبردی در آن مسائل که ضرورت است، استفاده شود. برخی تصور می‌کنند اگر چیزی قاب مکتوب به خود گرفت، تمام شد و نشر پیدا کرد درحالیکه نشر به معنای هرگونه بازنمایی پژوهش است که قابلیت یادگیری دارد/شفقنا/. @namehayehawzavi
بسمه تعالی ✍️دلنوشته‌ها (۱) 🔸به یاد دارم زمانی که «مجله نقد و نظر» تازه داشت منتشر می‌شد یکی به مزاح می‌گفت این آقایان نمی‌خوانند و نقد می‌کنند و بعد نظر می‌دهند. این مزاح برخورد جامعه علمی! ایران، اعم از حوزه و دانشگاه، با مقولات علمی را منعکس می‌سازد؛ نخوانده و ندیده شروع به نقد می‌کنند. شاید اقتضای جناح‌بندی‌های سیاسی در ایران و عدم استقلال نهاد علم از سیاست‌زدگی همین باشد. این ماجرا در واقع ماجرای خیلی از نقدهایی است که بر «الهیات سایبر» می‌شود و یا پیش‌تر از این بر مباحث بیولوژی نص و معناشناسی شناختی و.. می‌شد. 🔸باز به یاد دارم ک سال‌های نخستی که مباحث معناشناسی را به طور جدی مطرح می‌کردم با انبوهی از دانشجویان و طلاب رو به رو می‌شدم که به این مباحث هجوم می‌آوردند و حتا رساله می‌خواستند بنویسند. اما مراکز مختلف و اساتید بزرگوار، که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم و همواره دعایشان کرده‌ام به شدت از هر راهی می‌توانستند مخالفت می‌کردند، و چه بسا زبان به تکفیر می‌گشودند. یا با ضعف اندوخته‌ای که داشتند، مقاله در نقد مبانی زبان‌شناسی شناختی می‌نوشتند. اما به تدریج کار به جایی رسید که روی به معناشناسی آوردند و خود را جزو سران این دانش دانستند و با نوشتن آثاری که مملو از خطاهاست دنبال وجاهتی در این زمینه شدند. با این که به خود زحمت مطالعه مطالب نوشته شده را نمی‌دادند و تلاش می‌کردند با منطق «التقاط فکری» این مباحث پربرکت را از سر سفرة اهل علم کنار بزنند. همین‌ها که می‌شناسیم اعیان ثابته در همه مراکز علمی شده‌اند و هر جایزه‌ای برسد باید سهمی داشته باشند، با همه ضعف علمی که دارند. و شاید در طول عمر یک منبع خارجی را به زبان اصلی نخوانده و نمی‌توانند بخوانند. آثاری که بسیار مضحک و باید در دورة انقلاب اسلامی عصر مجازی فاخر به شمار آیند! فارغ از این که اسلام چه می‌خواهد و انقلاب چه می‌خواهد، منطق آنان این شد که چه می‌خواهیم. ♦️امروز هم سخن بر سر الهیات سایبر همین است. هنوز منتشر نشده هزاران نقد شده است؛ چرا که به طور ضمنی خود عنوان نشان می‌دهد فلسفه اسلامی دچار رکود شده است. اساتید فلسفه هزاران بحث در باره کتاب‌های مشهور فلسفی حوزوی دارند و هر روز بر جزئیاتی در این میان می‌افزایند. درس خارج اسفار و نهایه و فصوص و غیره دارند که جای بسی خوشحالی است، اما این فلسفه کی باید به فضای مجازی؛ به تکنولوژی، و به صدها محصول عصر جدید بپردازد. مقام معظم رهبری بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب که در آن با کتاب «فلسفه فوتبال» رو به رو شده بودند، فرمودند غربی‌ها با امتداد فلسفه‌های خودشان مسایل سیاسی، اجتماعی و حکومتی خود را حل کرده‌اند (۲۳اردیبهشت ۹۷). ♦️آری فلسفه ما هنوز مشکلات آسمان را حل می‌کند، ولی از حل مشکلات انسان امروزی باز مانده است. امروز باید حوزه درس خارج فلسفه فضای سایبر، درس خارج پدیدارشناسی، هوش مصنوعی و صدها چیز دیگر باشد. این سخن بدین معنا نیست که تراث خود را کنار بگذاریم. بلکه بدین معناست که نباید همچون کرم ابریشم بر دور خود بتنیم و از عالم خارج بی‌خبر باشم. آیا علامه طباطبایی امروز زنده بود باز دنبال حل مسأله شهود و اتصال حسی بود و ادراکات بود؟ آیا برای شهید مطهری، اگر امروز زنده بود، هوش مصنوعی مسأله فلسفی مهم نبود، یا درس خارج منظومه می‌گفت و با همان اصالت وجود و بحث از ماهیت و هیولی و صورت خوش می‌کرد؟ https://eitaa.com/hekmatebalge
هدایت شده از انسان‌شناسی
من به نادرستی رشتۀ حقوق را برگزیده بودم؛ خطائی که البته تا پایان آن را پی‌گرفتم! ✍️ هر کتابی خود، داستانی دارد و تاریخی! سال‌ها پیش هنگامی که دست در کار نگارش پایان‌نامۀ دورۀ کارشناسی ارشد بودم، «گرفتار» شدم؛ دریافته بودم که نظام‌ها و ساختارهای حقوقی سخت مثأثر از بنیادها هستند، بنیادهائی که در طول تاریخ، اندک اندک خود را برکشیده‌اند و روبنا را ساخته‌اند. 👤 یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین این بنیادها، فهم و روی‌کرد انسان به خودش، به این هستی شگفت‌انگیز، به است. آیا «انسان» وجود دارد؟ (نوع مشترکی به نام «انسان» هست؟) ما کیستیم؟ سرشت ما چیست؟ نیک یا بد؟ در آغاز چه بوده‌ایم؟ در پایان چه خواهیم بود؟ مجبوریم که چنان باشیم یا مختاریم؟ نیک‌بختی و سعادت ما در چیست؟ 💫 ما دل در گرو امامانی داریم که آنان را معصوم و هادی می‌دانیم؛ سخنانشان برای ما حجت است، تکیه‌گاه است. پس شایسته بود و هست که برای یافتن پاسخِ پرسش‌هائی به این سترگی، سَری به دریای دانش‌شان بزنیم. 📜 بازگشت و سرزدن به و جستجو در سخنان آنان، روش و شیوه‌ای می‌جست، این شد که نوشته‌ای سامان یافت تا امکان و روش رجوع به آن سخنان نورانی از سوی نویسنده روشن شود (کتابی است در دست نشر). [👈 کتاب «امکان و روش اعتماد به روایات»] 📖 از سوئی، ما در دانشگاه آموزش دیده بودیم و با آثار بزرگانی چون استاد شهید مطهری (ره) آشنا بودیم، از سَر علاقه کتب اندیشمدان حوزۀ را نیز می‌خوانیدم، تقریباً تمامی این آثار از مفهومی بنیادین در اندیشة دینی سخن می‌گفتند که «امّ المسائل» شناخت دین و انسان بود: «فطرت»، فطرت به مثابۀ هستۀ اصلی انسان، چنان توانی داشت تا روی‌کرد را سر و سامان دهد و در برابر تئوری‌های غربی و شرقی انسان‌شناختی سکولار بایستد. 👀 اما مدعیات روی‌کرد فطرت مدعیاتی بود که با روزمرۀ ما، با داده‌های ، و حتی با که بر کل تاریخ از منظر دینی حاکم بود، سازگار نمی‌نمود؛ 😕 🌪 نبود سازگاری، پژوهشگر را به این سوی می‌کشاند تا با خوانش دوباره منابع اصیل و دستِ اول، میزان قوت نظریه را بسنجد. این انگیزه‌ای بود برای آغاز تحقیقی در منابع روائی شیعه در موضوع «انسان». 🌤 اما به آرامی برای نویسنده روشن شد که پایه‌ای‌ترین معنائی که در روایات برای توضیح بنیاد هستی و سرشت انسان و به تبع، توانائی عقل و نیروهای هستی‌اش در رسیدن به سعادت و نیک‌بختی به کار برده می‌شود، واژۀ «طینت» است و دیگر واژگان و معانی به پیروی از این پایه و ای بسا برای توضیح و روشن ساختنش به کار برده می‌شود. ☀️ در ادبیات روائی شیعی، «طینت‌ها» هستند که عهده‌دار بیان چگونگی خلق انسان، کیستی و سرشت انسان هستند و «فطرت» جنبۀ کاملاً فرعی دارد؛ 💡روی‌کرد ، علی‌رغم اشکالات ابتدائی که در ذهن ایجاد می‌کند (که مشهورترین‌شان بحث جبر است) مضامین کم و بیش روشن و قابل دفاعی دارد و برخلاف روی‌کرد فطرت، می‌تواند بسیاری از پدیده‌های انسانی در تاریخ و تجربۀ زیستۀ بشری را تبیین نماید و با خوانش کلی روایات از تاریخ انبیاء، آغاز جهان و پایان آن، هم‌ساز است. 🔮 شاید به دلایل تاریخی و اجتماعی، معتقدان به «روی‌کرد فطرت»، فهمی نادرست از روایات فطرت داشته‌اند و مفاهیمی را از روایات برداشت نموده‌اند که منظور و مقصود روایات نبوده است و نه تنها با احادیث طینت، ارواح و قلوب مخالف است بلکه با مضامین روایات فطرت نیز سازگار نیست. 🙄 🚶🏻‍♂️یکی از توضیح روی‌کرد ، مشکل بودن ساخت انگاره‌ها و استعارات متناسب با مفاهیمش است... نظریۀ فطرت غالباً از انسان به مثابۀ «دانه» استفاده کرده است؛ انسان چون دانۀ یک گیاه، در خود «استعداد» رسیدن به یک وجود کامل را دارا است و تنها کافی است تا از این دانه مراقبت شود تا به کمال خود برسد، و الا انحرافات، عارضی هستند ... اما استعاره ساختن برای طینت‌ها مشکل است؛ شاید یکی از انگاره‌های ممکن، انگارۀ انسان به مثابۀ «مسافر» باشد. 📚 بخش‌هایی منتخب از کتاب «انسان‌شناسی روائی: طینت یا فطرت» (در دست انتشار) ✍️ به قلم دکتر عطاءالله بیگدلی @Elm_Tamadon
«فصلنامه تمدن پژوهی» 📍با توجه به راه اندازی فصلنامه تمدن‌پژوهی به عنوان اولین نشریه تخصصی در حوزه مطالعات تمدنی، از تمامی اساتید، محققین و نویسندگان جهت ارسال مقاله بر اساس اهداف و راهبردهای این نشریه دعوت به‌عمل می‌آید. 📌اهم محور موضوعات: -فلسفه تمدن -وضعیت کنونی تمدن غرب و تمدن اسلامی -انقلاب اسلامی و آثار آن بر تمدن بشری و... ❗️برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه به نشانی https://cir.ihu.ac.ir/ مراجعه فرمایید. _____________ پژوهشکده شهید صدر 🆔 @sadr_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📝 | حضرت زهرا (س) الگوی خدمت بی منت و حرکت انقلابی 🔻 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر مداحان: من میخواهم این را عرض بکنم که به توفیق الهی، به فضل الهی بعد از انقلاب، نام مبارک فاطمه‌ی زهرا نسبت به قبل از انقلاب -که ما یادمان هست- نمیشود گفت ده برابر، شاید ده‌ها برابر، صد برابر تکرار میشود و برده میشود؛ یعنی جامعه، جامعه‌ی فاطمی است؛ اثر آن را هم در جامعه داریم مشاهده میکنیم؛ همین خدمت بی‌منّت را، همین حرکت بسیجی را، همین کار بدون مزد و منّت را شما در دوران دفاع مقدّس یک جور مشاهده میکنید، در دوران حرکت علمی یک جور مشاهده میکنید: کسی نام شهید فخری‌زاده‌ها، شهدای هسته‌ای، دانشمند بزرگ مرحوم کاظمی‌آشتیانی را نشنفته بود؛ خیلی‌ها هنوز هم نمی‌شناسند کاظمی کیست؛ این بزرگانی که در وادی علم وارد شدند کسانی‌ هستند که بدون مزد و منّت، میدانهای بزرگ علمی را در این کشور برای این مردم و برای اسلام و جمهوری اسلامی فتح کردند. 🔹 بعد شما ملاحظه کنید در پیشامدهای طبیعی مثل سیل، مثل زلزله مردم چطور مشتاقانه می‌شتابند؛ کجا چنین چیزهایی وجود دارد؟ این همان روش فاطمی است؛ این همان حرکت در جهت انگشت اشاره‌ی سیّدة نساء العالمین است. لا نُریدُ مِنکُم جَزآءً وَ لا شُکورا؛ این اشاره‌ی فاطمه‌ی زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) است. 🔺 و در این دو سال اخیر در مسئله‌ی کرونا چه کارها شد، چه خدماتی انجام گرفت و بدون اینکه نام کسی مطرح باشد، کارهای بزرگی انجام گرفت. این حرکتهای جهادی، این اردوهای جهادی که در دوره‌ی سال در جریان است و جوانها بدون اینکه نامی از خودشان باقی بگذارند میروند، بی ‌مزد و منّت حرکت میکنند، باید این روش ادامه پیدا کند؛ باید فاطمه‌ی زهرا (سلام‌ الله‌ علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همه‌ی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما. ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ 💻 @Khamenei_ir
🔰 لوح | شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است 🔻 رهبر انقلاب: یک نفری گفته بود که شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است؛ درست فهمیده بود. وضع آمریکا را ببینید! از افغانستان فرار میکند و در عراق ناچار است تظاهر به خروج کند. یمن و لبنان را نگاه کنید. در سوریه هم زمین‌گیر شدند... ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://khl.ink/f/49475
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 بازنشر 📹 نماهنگ | معجزه انقلاب 🔻 شهید حسن باقری بلاشک یک طراح جنگی است... شهیدی که مسیر حرکت از یک سرباز صفر به یک استراتژیست نظامی، را در ظرف دو سال طی کرده است! 🔺 بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز شهادت شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری)، نماهنگ «معجزه انقلاب» را منتشر می‌کند. 📥 سایر کیفیتها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=38824
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه روس: 📍اتحاد روسیه با چین و ایران باعث می‌شود هیچ "ناتو"یی به داد غرب نرسد... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تام کاتن، سناتور جمهوری خواه: 📍بایدن کاری با ما کرده که انگار پشت ما نوشته شده "به ما لگد بزنید"/ایران و نیروی‌های نیابتی این کشور در حال حمله به سربازان ما و دوستانمان در سراسر خاورمیانه هستند... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ واکنش شبکه تایوانی به رزمایش ایران، چین و روسیه در اقیانوس هند: 📍این همان محور شرارتی است که آمریکا میگفت/گستردگی این رزمایش به اندازه نصف تايوان بود/ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از صادرات نفت دنیا را قطع کند و روسیه گاز را... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نفتالی بنت: 📍مشکل ما با ایران بسیار فراتر از برنامه هسته‌ای این کشور است.... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس آمریکایی: 📍ایران در آمریکای جنوبی نفوذ راهبردی داشته و فعالیت‌های گسترده اقتصادی دارد/ایرانی‌ها نمی‌توانند ناوهواپیمابر به کارائیب بیاورند پس برای تهدید آمریکا حضوری غیرمتعارف در آمریکای جنوبی برپا‌ کردند.... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مردم در این برف و سرمای ترکیه مجبورند برای خرید نان ارزان‌تر در صف بایستند.... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه و کشورهای عربی 📍وزیر تجارت خارجی امارات: به روابط تجاری ویژه خود با روسیه افتخار می‌کنیم... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رسوایی جدید بوریس جانسون: 📍در حالی که بسیاری در افغانستان به دنبال راهی برای خروج از این کشور بودند با دخالت جانسون اولویت به تخلیه حیوانات تعلق گرفته بود! ☑️ @Kavoshplus
📺 🖋 موضوع: افشای اسناد محرمانه تعدادی از سران و صاحبان نفوذ جهان در اسناد موسوم به پاندورا ✅ شنبه ۹ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ ❎ تکرار روز بعد ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۳:۰۰ 🆔 @ofogh_Tv
انقلاب چه معنایی دارد؟ آیا یک اتفاق تاریخی است؟ نتیجه این دیدگاه در ارتباط با مردم چیست؟ آیا یک جریان مداوم است؟ نتیجه این دیدگاه در ارتباط با مردم چیست؟ وقتی میگوییم «مردم» چه معنایی از آن متبادر می‌شود؟ آیا می‌شود معانی گوناگونی از مردم در ذهن داشته باشیم یا یک تعبیر واحد از آن وجود دارد؟ معنای مردم در تاریخ انقلاب آیا یک مفهوم ثابت بوده است یا تحول تاریخی کرده است؟ منشاء این تحول تاریخی در معنا و - به تبع آن- در مصداق مردم چه بوده؟ نتایج این تحول معنایی چه بوده؟ رابطه مردم و انقلاب از چه نوعی است؟ مردم برای انقلاب یا انقلاب برای مردم؟ انقلاب یا مردم؟ کدامیک در ترازو مهمترند؟ کدام باید به نفع دیگری نادیده رفته شود؟!! چه طرز تلقی نسبت به مردم و انقلاب و نسبت میان آنها، میتواند آینده مردم و انقلاب را تضمین کند؟ اولین قسمت از ویژه برنامه دهه فجر زاویه در گفتگو با محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به نسبت مردم و انقلاب می‌پردازد. چهارشنبه، ۹ بهمن ساعت ۲۲ از شبکه چهار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت شاگرد ادوارد براون‌ انگلیسی 🏴روشنفکرغربزده، روحانی منحرف 🏴وزیر دارایی و حامی سلطنت پهلوی 🏴عاقدقراردادننگین نفت‌جنوب‌دارسی 🏴مخالف اصلی ملی شدن صنعت نفت 🏴روحانی خودباخته، مفسد و منحرف 🏴عامل انگلیس سیدحسن تقی‌زاده/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصلاح مثل فرانسه، مثل انگلیس، در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچی‌ها بینشان هست، رسانه‌ای‌ها بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل تقی‌زاده گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البته به این صراحت نمیگویند اما مضمون حرفشان این است. آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین تقی‌زاده‌های جدیدند. آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ که سند برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی است، میایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. ۹۸/۱/۱ @Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 فیلم سینمایی بدل ها... 🔺بدل‌ها (به انگلیسی: Surrogates) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی جاناتان موستوو و با بازی بروس ویلیس محصول ۲۰۰۹ آمریکا است که در ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر شد... 📽روی لینک دانلود کلیک کنید https://eitaa.com/joinchat/3971481717C8872ee3775 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🛑 فیلم سینمایی بدل ها... 🔺بدل‌ها (به انگلیسی: Surrogates) فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی جاناتان موس
🛑 فیلم سینمایی بدل ها ... 🔺 سالهاست نظام سرمایه داری و نوامپریالیسم برای توجیه خود و بهره کشی هرچه بیشتر از توده های مردم، ایدئولوژی لیبرالیسم را ترویج می کند ولی این ایدئولوژی به تنهایی نمی تواند در مقابل فطرت انسانی بایستد، لذا صهیونیسم جهانی درصدد دست و پا کردن جهان بینی متناسب با ایدئولوژی خود است؛ از این رو جهان بینی داروینیسم و تکامل را مطرح می کند... 🔺 در جهان بینی داروینیسمی قاعده تنازع بقا و تکامل بر اساس هر پدیده برتر و قالب تر روند حیات تمام موجودات در نظر گرفته می شود ‌خواه این پدیده طبیعی باشد مانند آنچه تا کنون از حیات می گذرد و چه مصنوعی باشد آنچه که برای آینده متصور است؛ آینده حیات در دنیا مسلما متاثر از تکنولوژی و زندگی صنعتی است ولی این امر باعث تغییر ماهیت انسان و سایر موجودات و مخلوقات نخواهد شد، ولی نگاه امپریالیستی از درگاه دارونیسم به جهان سعی در القای عکس این مسئله را دارد؛ به این نحوه که، انسان آینده را چیزی به غیر از آنچه بوده و هست می پندارد و از این رهگذر به ساخت نیازهای هنوز به وجود نیامد و کاذب آن انسان متاثر از تکنولوژی به عنوان پدیده قالب که ماهیت انسان را تغییر خواهد داد، برای رسیدن به مقاصد اربابان پول و ثروت می پردازد... 🔺 فیلم سینمایی بدل ها ساخت هالیوود فریاد نهاد فطری انسان است که نخواسته مسلم ترین و بدیهی ترین قانون نظام آفرینش را فریاد می زند و آن اینکه _ شاید تکنولوژی و صنعت زندگی بشر را دستخوش تغییرات زیادی کند ولی نهاد و ماهیت او را نه _ این تنها اثر از این دست آثار نیست که در دنیا به معارضه با بنیان های فکری نظام سرمایه داری می پردازد... 🔺در نهایت قهرمان داستان منجر به نابودی ربات های بدل انسان می شود و زندگی مردم به شکل عادی خود برمی گردد... 🔺 تشعشع نور انسانی و زندگی اجتماعی انسانی از کمپانی هالیوود که رصدخانه نظام سرمایه داری است به خاطر قالب بودن قدرت نظام آفرینش نهاده شده در وجود هر انسانی است که برتر از هر قدرت شیطانی است که إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا و این امر تلنگر سختی نیز برای اندیشمندان معتقد به ارزش‌های انسانی است که تکاپوی بیشتر برای ترویج حقایق انسانی بکنند... 🌺هر کسی کو دور ماند از اصل خویش🌸 🌺باز جوید روزگار وصل خویش🌸 https://eitaa.com/joinchat/3971481717C8872ee3775 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🖋 خنجر یمنی در قلب نقشه استکبار 👈🏼 چرا امروز مقاومت یمن، مدافع تمامی ملتهای مستقل غرب آسیا و مستضعفان جهان است؟ 🔹قرار چیزی دیگری بـود! این را از همان میانـه جنگ ۳۳ روزه هم کاملاً می‌شد فهمید. وزیر امور خارجه وقت ۵۲ ساله آمریکا در روزهایی کـه شـعله جنـگ علیه لبنان بالا گرفته و هر روز خبر بمباران‌های سـنگین و جان‌دادن غیرنظامیان لبنانی روی خط رسـانه‌ها میرفت با ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیسـتی کنفرانس مشترک خبری ترتیب داده و در حال تراشیدن تئوری‌های نظری برای جنگی بود که اسرائیلی‌ها راه انداخته بودند. 🔹جملات آن روز خانم کاندولیزا رایس خیلی‌ها را در شوک فروبرد: «آنچه ما در اینجا و جنگ اسرائیل علیه لبنان می‌بینیم، به یک معنا، افزایش درد است؛ درد زایمانی که خاورمیانه جدید را دارد وضع‌حمل می‌کند. هر کاری که آمریکا می‌کنـد در عین حال باید از این اطمینـان برخورد باشد کـه ما به‌سمت خاورمیانه جدید پیش می‌رویم و به خاورمیانه سابق بر نمی‌گردیم.» جملات واضح‌تر و روشن‌تر از آناند که بخواهند مورد تفسیر و تحلیل قرار گیرند... 📜 این شماره را در khl.ink/khat325 مطالعه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 بازخوانی به مناسبت ۸ بهمن ماه 📹 نماهنگ | روایت رهبرانقلاب از کشتار مردم در روز ۸بهمن۵۷ توسط رژیم پهلوی به دستور ژنرال هایزر آمریکایی! 📥 نسخه کیفیت اصلی👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47193