05_Jalase-2.mp3
21.04M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
موضوع : ایمان (2)
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
🔰 زمان بارگزاری فایل ها:
🌙در ماه رمضان
🔺 هر روز صبح
2⃣ #جلسه_دوم
@corona_bye
09_Jalase-6.mp3
16.43M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
موضوع : نوید (1)
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
🔰 زمان بارگزاری فایل ها:
🌙در ماه رمضان
🔺 هر روز صبح
6⃣ #جلسه_ششم
@corona_bye
📔کتاب «فلسفه تحول تاریخ»
به قلم دکتر موسی نجفی و با پیشگفتاری از دکتر رضا داوری اردکانی
با موضوع روش استنباط عقلانیت تاریخی و تحول علوم انسانی بر اساس مقایسه و نقد سنت ابن خلدونی با بسط حکمت نو صدرایی است
به تعبیر دکتر داوری نویسنده این کتاب قصد راهیابی به فهمی جدید از تاریخ و بنای دانش تاریخی جدیدی با جوهر اسلامی را دارد. دکتر نجفی نویسنده این اثر نیز معتقد است این کتاب حاصل نوعی جمع بندی و تلاش علمی است که بعد از مطالعه در متن تاریخ، قوانین حاکم بر تاریخ، اصول تحولات اجتماعی، اندیشه سیاسی و تحقیق پیرامون حوزه تمدن اسلامی خواسته افق جدیدی را ولو به ابهام ترسیم کند. این پژوهش در چهار فصل و یک ضمیمه ارائه شده و با توجه به بین رشته ای بودن موضوع و گستردگی حوزه تحقیق به نوعی خاص مطالب را ارائه می دهد. به بیان دیگر نویسنده تلاش کرده تا بیش از پاسخگویی طرح مسئله داشته باشد، با این نگاه که این صورت مسئله می تواند ما را به رسیدن به طلیعه نوعی «علم جدید اسلامی» برای شناخت تحولات دنیای اسلامی و نسبت هر یک از علوم با همدیگر و با ذات فرهنگ و جامعه اسلامی نزدیک کند.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔆 #اعترافات_یک_تمدن (11)
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 اتکا تمدن نوین غربی بر اندیشه های اسلامی / دوران طلایی تاریخ در کلمات ویل دورانت
🔷 تمدّن عظيم و حيرت انگيز جديد اروپايى كه چشمها را خيره و عقلها را حيران كرده است و امروز بر سراسر جهان سيطره دارد، به اقرار و اعتراف محقّقين بیغرض غربى، بيش از هر چيز ديگر از تمدّن با شكوه اسلامى مايه گرفته است.
🔹#گوستاولوبون مى گويد:
«بعضيها [از اروپاييان] عار دارند كه اقرار كنند كه يك قوم كافر و ملحدى [يعنى مسلمانان] سبب شده اروپاى مسيحى از حال توحّش و جهالت خارج گردد، و لذا آن را مكتوم نگاه مى دارند، ولى اين نظر به درجهاى بىاساس و تأسّف آور است كه به آسانى مى توان آن را ردّ نمود ... نفوذ اخلاقى همين اعراب زاييده اسلام، آن اقوام وحشى اروپا را كه سلطنت روم را زير و زبر نمودند، داخل در طريق آدميّت نمود و نيز #نفوذ_عقلانى آنان دروازه علوم و فنون و فلسفه را كه از آن بكلّى بیخبر بودند به روى آنها باز كرد و تا ششصد سال استاد ما اروپاييان بودند».
🔹ويل دورانت در تاريخ تمدّن مىگويد:
🔸«پيدايش و اضمحلال تمدّن اسلامى از حوادث بزرگ تاريخ است. اسلام طىّ پنج قرن، از سال 81 هجرى تا 597 هجرى، از لحاظ نيرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نيك و تكامل سطح زندگانى و قوانين منصفانه انسانى و تساهل دينى [احترام به عقايد و افكار ديگران] و ادبيّات و تحقيق علمى و علوم و طبّ و فلسفه پيشاهنگ جهان بود».
🔸 «دنياى اسلام در جهان مسيحى نفوذهاى گونه گون داشت. اروپا از ديار اسلام غذاها و شربتها و دارو و درمان و اسلحه و نشانهاى خانوادگى، سليقه و ذوق هنرى، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانين و رسوم دريانوردى را فرا گرفت و غالبا لغات آن را نيز از مسلمانان اقتباس كرد.
🔸علماى عرب [مسلمان] رياضيات و طبيعيات و شيمى و هيأت و طبّ يونان را حفظ كردند و به كمال رسانيدند و ميراث يونان را كه بسيار غنی تر شده بود، به اروپا انتقال دادند ... فيلسوفان عرب [مسلمان] مؤلّفات ارسطو را براى اروپاى مسيحى حفظ و ضمنا تحريف كردند. #ابن_سينا و #ابن_رشد از مشرق بر #فلاسفه_مدرسى_اروپا پرتو افكندند و صلاحيّتشان چون يونانيان مورد اعتماد بود ... اين نفوذ [اسلامى] از راه بازرگانى و جنگهاى صليبى و ترجمه هزاران كتاب از عربى به لاتين و مسافرتهاى دانشورانى از قبيل #گربرت و #مايكل_اسكات و ادلارد باثى به اندلس اسلامى انجام گرفت».
🔆و هم او میگوید:
👌🏼 «تنها به دورانهاى طلايى تاريخ، يك جامعه مبتوانسته است در مدّتى كوتاه اين همه مردان معروف در زمينه سياست و تعليم و ادبيّات و لغت و جغرافيا و تاريخ و رياضيات و هيأت و شيمى و فلسفه و طبّ و مانند آنها كه در چهار قرن اسلام، از هارون الرّشيد تا ابن رشد بودهاند، به وجود آورد. قسمتى از اين فعاليّت درخشان از ميراث يونان مايه گرفت؛ امّا قسمت اعظم آن، بخصوص در سياست و شعر و هنر، ابتكارات گرانبها بود».
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج1، ص 349
#ویل_دورانت #گوستاولوبون #اروپا
#علم_دانش #اعترافات #نفوذ_فرهنگی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
@bineshemotahar_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
آیا ما در چرخه بسته رادیکالیسم افتادهایم؟
🔹️پرویز امینی معتقد است رادیکالیسم و تندروی یکی از گرههای اصلی تاریخی ما از مشروطه تا امروز بوده. میگوید شیخ فضلالله نوری در واکنش به تندروی سکولارهای مشروطه، ضد مشروطه شد و اسلام ستیزی کسروی، باعث ظهور نواب صفوی شد و در نهایت تندروی دوم خردادیها، آیتالله مصباح یزدی را از فضای حوزوی به فضای سیاسی کشاند. به عبارتی رادیکالیسم غربگرا و مدرن در این صد و چند سال باعث شده رادیکالیسم مذهبی هم در مقابلش در مقام دفاع از دین شکل بگیرد و خود را در قامت نیرویی سیاسی بسیج کند. به عبارتی تندروهای ضد مذهبی، تندروهای مذهبی را به میدان آورده و ترکیب این دونیرو مانع از حرکت رو به جلوی ما شده. تز امینی را میتوان محافظهکاری عقلانی نامید.
30.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#کلیپ_تصویری
گفتگوی علی علیزاده با دکتر پرویز امینی
ایراد اساسی سازمان حکمرانی ایران کجاست؟
🔹پرویز امینی معتقد است بخشهای مختلف قدرت در جمهوری اسلامی، از مجلس تا قوه قضاییه و صداوسیما و شورای نگهبان و قوه مجریه، دچار مشکلات ریشهای هستند. امینی میگوید در حالیکه سازمان حکمرانی ما دارای ایرادهای اساسی است، تغییر رییس جمهور از احمدی نژاد به روحانی و از روحانی به یک نفر دیگر مشکلات ما را حل نمیکند. پرویز امینی ریشه اصلی بحران سازمان حکمرانی را نداشتن هرگونه نظریه حکمرانی میداند.
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥#کلیپ_تصویری گفتگوی علی علیزاده با دکتر پرویز امینی ایراد اساسی سازمان حکمرانی ایران کجاست؟ 🔹پر
پرویز امینی، تحلیل گر و استاد جامعه شناسی سیاسی، نویسنده کتابهای «جامعه شناسي 22 خرداد» و «مهار قدرت در مردم سالاري ديني» است. اميني از بنیانگذاران اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد تهران است.
116560_12950515360.pdf
242.4K
مقاله ی علمی پژوهشی
مسئله مشروعیت در نظریه ی مردم سالاری دینی آیت الله خامنه ای
✍دکتر پرویز امینی
✍ دکتر محمدباقر خرّمشاد
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
تبيين نظريه مردم سالاري ديني.pdf
618.7K
مقاله ی علمی پژوهشی
الگویی (پیشنهادی) برای تبیین نظریه ی مردم سالاری دینی آیت الله خامنه ای
✍دکتر پرویز امینی
✍ دکتر محمدباقر خرّمشاد
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
پرویز امینی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به اینکه آیا پس از دوران کرونا چین قدرت اول و هژمون در دنیا خواهد شد؟ 👇
چین نه تنها الآن بلکه هیچوقت قدرت برتر و هژمون در دنیا و نظام بین الملل نخواهد شد، زیرا برتریخواهی
فقط متکی به قدرت سخت نیست که قدرت اقتصادی باشد و در جهان جدید قدرت نرم یعنی انگارهها، ارزشها و الگوهای زندگی که بخواهد مطلوب بشر باشد، بخش مهمی از آن است.
اینها در مدل چینی مفقود است و هیچ کشوری در دنیا نیست که شبیه چین باشد یعنی تمام مناسبات، ساختارها،ارزشها و سازماندهیهای جمعی آن شبیه به چین باشد و این یعنی چین الگوی قابل تبعیتی نیست.
تمدنشناس بزرگی که تحولات تمدنی را بررسی کرده، عنصر اصلی تحولات تمدنی را عنصر معنوی میداند
و چین این موقعیت را ندارد.
در حال حاضر میبینید که هیچ کشوری شبیه چین عمل نمیکند. الگوهایی مانند چین برای کشورهایی مثل ما
نه مطلوب است و نه ممکن. برای جامعهای مثل ما فقط اینکه خروجیهایی مانند نرخ رشد اقتصادی 11 درصد
باقی بماند، کافی نیست و مسیرهای طی شدن آن هم مهم است. همچنین قابل تحمل نیست که حزبی ساختار
قدرت را در دست دارد لذا مناسبات درون جامعه چین قابل الگوبرداری نیست. حتی الگوی کشورهای نزدیک به
چین مانند کره جنوبی و ژاپن نیز چینی نبوده است.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
4_5838949507097693134.pdf
700.9K
✅ متن کامل گفتوگوی پرویز امینی با خبرگزاری تسنیم
🔻 آیا جهان پس از کرونا واقعاً متفاوت خواهد بود؟
🔻 تحلیلهای اخیر درباره پساکرونا تا چه اندازه قابل اعتناست؟
🔻 کرونا نظم جهان را تغییر میدهد؟
🔻 ایران پساکرونا به سمت سکولاریسم میرود؟
🔻 آیا چین به قدرت برتر و هژمون دنیا تبدیل میشود؟
🔻 کرونا جبّار است یا دموكرات؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🎙#سخنان_دکتر_هاشمی_گلپایگانی
♨️پیشنهاد مهم شهید مطهری♨️
🔷در اينجا من پيشنهادى دارم كه براى پيشرفت و #ترقى_فقه ما بسيار مفيد است. اين را قبلًا مرحوم آيت اللَّه حاج شيخ عبد الكريم يزدى اعلى اللَّه مقامه فرمودهاند و من پيشنهاد ايشان را عرض مىكنم.
@bineshemotahar_qom
🔷ايشان گفته بودند چه لزومى دارد كه مردم در همه مسائل از يك نفر تقليد كنند. بهتر اين است كه قسمتهاى تخصصى در فقه قرار دهند، يعنى هر دستهاى بعد از آنكه يك دوره فقه عمومى را ديدند و اطلاع پيدا كردند، تخصص خود را در يك قسمت معين قرار دهند و مردم هم در همان قسمت تخصصى از آنها تقليد كنند.
🔷مثلًا بعضى رشته تخصصى خود را عبادات قرار دهند و بعضى #معاملات و بعضى سياسات و بعضى #احكام (احكام به اصطلاح فقه)، همان طورى كه در طب اين كار شده و رشتههاى تخصصى پيش آمده است.
@bineshemotahar_qom
📚کتاب ولایت فقیه و روحانیت
#دکتر_هاشمی_گلپایگانی
#علوم_انسانی_اسلامی
#کلیپ_تصویری
#فقاهت
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰#اعترافات_یک_تمدن (1)
🔷 ويل دورانت از كسانى است كه اين خلأ (آرمان و معنویت) را حس مىكند و ادبيات و فلسفه و هنر را براى پر كردن آن پيشنهاد میكند، میگوید:
«ضرر و خسرانى كه متوجه مدارس و دانشگاه هاى ماست، بيشتر از نظريه تربيتى #اسپنسر است كه تربيت را سازگار كردن انسان با محيط خود تعريف كرده است.
اين تعريف، مرده و مكانيكى است و از فلسفه «#برترى_مكانيك» برخاسته است و هر ذهن و روح خلّاق از آن متنفر است. نتيجه اين شده كه مدارس ما از علوم نظرى و مكانيكى پر شده است و از موضوعات #ادبيات و #تاريخ و #فلسفه و #هنر كه به قول خودشان بى فايده است خالى مانده است.
@bineshemotahar_qom
تربيتى كه فقط علمى باشد محصولش جز ابزار چيزى نيست، شخص را از زيبايى بيگانه مىسازد و او را از حكمت جدا میکند. براى دنيا بهتر آن بود كه اسپنسر كتابى نمینوشت.»
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج2، ص 35
#اعترافات #تاریخ_تمدن #لذات_فلسفه
#ویل_دورانت #انسان_و_ایمان
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
👆🏻#اینفوگرافی_زندگی_شهید_مطهری👆🏻
🎥 #پیشنهاد_مشاهده_مستند_مرتضی_مطهری👇🏻
💠 مستند «مرتضی مطهری» در کنار روایت آخرین شب زندگی شهید مطهری از زبان تنها شاهد عینی حادثه و بازسازی صحنه ترور در مکان اصلی، در روایتی غیر خطی به گوشههایی از زندگی و مبارزات ایشان میپردازد. روایت این مستند بر دوش افرادی است که از نزدیک با مرتضی مطهری رابطه داشته و خاطرات مشترکشان را روایت میکنند.
❇️برخی از شخصیت های حاضر در این مستند عبارتند از:
🔹علی اکبر #ناطق_نوری نماینده ادوار مختلف مجلس
🔹رضا #داوری_اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و استاد قدیمی فلسفه دانشگاه تهران
🔹هاشم #صباغیان عضو #نهضت آزادی و وزیر کشور مهندس بازرگان
🔹محمد مهدی #عبدخدایی از همرزمان مجاهد شهید نواب صفوی
🔹عبدالمجید معادیخواه وزیر فرهنگ و ارشاد در سال های 1360-1361
🔹مصطفی رحماندوست #شاعر و #نویسنده معروف
💢 در این مستند فیلم ها و کلیپ های کمتر دیده شده ای از حسینیه ارشاد، مسجد الجواد و هدایت، کانون توحید و دیگر اشخاص و اماکن مربوط به شهید مطهر می بینید.
🎥 به دلیل کیفیت بالا و خوب این مستند امکان بارگزاری مستقیم آن وجود نداشته است لذا مخاطبین ارجمند حتما به سایت تلوبین مراجعه کرده و این مستند خوب را مشاهده کند:
https://www.telewebion.com/episode/2263848
#شهید_مطهری #مستند_مرتضی_مطهری
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید #مستند_جدید
🔰 مستند « #مجاهد»
💠 برنامه تلویزیونی "مجاهد" با موضوع بررسی اندیشه و زمانه شهید مرتضی مطهری پنجشنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در دو قسمت از ساعت ۲۲ از #شبکه_افق پخش خواهد شد.
🔶برنامه تلویزیونی "مجاهد" در دو روایت، شخصیت و آرای شهید مطهری را واکاوی خواهد کرد.
1️⃣ روایت اول این برنامه با عنوان «هجرت» به بررسی فراز و نشیب زندگی و هجرت استاد شهید از فریمان به قم در دوره اختناق رضاخانی و هجرت از قم به تهران و تاثرات آن در اوج گیری #نهضت_اسلامی حضرت امام(ره) میپردازد.
2️⃣ روایت دوم از برنامه مجاهد با عنوان «فیلسوف فطرت» اندیشه شهید مطهری و نقش آن در اسلامی ماندن نهضت امام و احیای تفکر اسلامی در دوره معاصر را را بررسی میکند.
💠در هر قسمت از برنامه مجاهد، مستندهای کوتاهی با موضوع شخصیت، مبارزه و آرای شهید مطهری پخش خواهد شد.
#مستند #شهید_مطهری #روز_معلم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
@bineshemotahar_qom
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آنها که میگویند شهید مطهری در نوک پیکان انقلاب نبود، نوک پیکان را نمیشناسند!
برخی عقیده دارند شهید مطهری در کوران مبارزات انقلاب حضور نداشت و در نوک پیکان نهضت نبود، دکتر علی غلامی کارشناس برنامه #مجاهد شبکه افق اما میگوید این افراد نوک پیکان انقلاب را نمیشناسند که چنین حرفی میزنند.
شهید مطهری طرف مشورت امام راحل بود چه اینکه وقتی ایشان از پاریس به تهران رسیدند، ابتدا مطهری به داخل هواپیما رفت و گفتوگویی میان او و امام شکل گرفت و سپس ایشان پیاده شدند، بسیاری از مسئولیتهایی هم که بعد از پیروزی انقلاب به شهید مطهری داده شد نتیجه همین اعتماد امام بود
⏰ روایت دوم برنامه #مجاهد درباره شهید مطهری امشب ساعت ۲۲
🆔 @ofogh_tv
📢 برنامه #مجاهد
🔹نگاهی به اندیشه و زمانه شهید مرتضی مطهری
🗓پنجشنبه و جمعه، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت
⏰ ساعت ۲۲ از شبکه افق
📌روایت اول: هجرت
لینک دانلود 👇
http://www.telewebion.com/episode/2264030
📌روایت دوم: فیلسوف فطرت
📆جمعه 12 اردیبهشت 1399
🔸با حضور دکتر علی غلامی
🔰کانون غرب شناسی اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توصیف شنیدنی رهبر انقلاب از حالات معنوی شهید مطهری؛ شبی که همسر ایشان از گریه های شبانه استاد بیدار شد
✅ «بنیاد شهید مطهری»
@motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 امام بود که میدانست مطهری کیست!
🔹 مروری بر مهمترین تعابیر امام خمینی(ره) درباره استاد مطهری
👈 یادآوری: با چرخش گوشی متن را بهتر میتوانید بخوانید
🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
eitaa.ir/motahari_ir
🔶قدردانی از معلمی
🔶سید مهدی ناظمی قره باغ
🔺هیدگر در جشنی برای بزرگداشت استادش هوسرل، از او به عنوان معلم تفکر یاد می کند. صرف نظر از اینکه به تعریض می گوید تفکر راه است و بسته و محدود به اشخاص نیست و در درجه اول، این راهروی است که باید آموخت، همچنین یادآور میشود که قدردانی از معلم، دارای اهمیت است... .
🔺اهمیت قدردانی از معلم، در صرف یک امر عاطفی-اخلاقی و یا حمایت از او نیست. اهمیت آن در قدردانی از «معلمی» است. تشکر و قدردانی، یعنی به یاد آوردن موهبت و نعمتی که هست و پاسداشت این موهبت.
🔺قدردانی از معلمی، یعنی به یادآوردن اینکه همه آنچه داریم، مرهون سنتی است احتمالاً به قدمت زندگی خود انسان، که در این سنت، انسان مسوولیت خود را برای رشد دیگر انسانها می فهمد و به آن متعهد می ماند.
🔺اینکه امروز قدردانی از معلمی، مبدل به جشنواره ای مصرفی می شود و حتی همان هم از بین میرود و دیگر از قدردانی، جز تعارفی خشک و خالی یا کمتر باقی نمی ماند، ناشی از آن است که اولاً سنت معلمی سست و تهی از معنا شده است، ثانیاً قدردانی کردن برای موجودی که انسانش می خوانند، سود و منفعتی ندارد. لاجرم این دوپایی که بر سر بن، شاخ خود می برد، درنمی یابد که اگر سنت معلمی نباشد، انسان به انتهای خود می رسد و در توقفگاه خود نابود میگردد، چنانکه امروز بیش از همیشه نشانه هایی از این نابودی دیده می شود.
درست به همین خاطر است که قدردانی از معلم، به مثابه قدردانی از معلمی را باید افتان و خیزان جدی گرفت تا امید به بازیابی مسوولیت انسان یا حتی بازگشت معنای دوباره انسان، از میان نرود.
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🔶قدردانی از معلمی 🔶سید مهدی ناظمی قره باغ 🔺هیدگر در جشنی برای بزرگداشت استادش هوسرل، از او به عنوا
علامه حسن زاده آملی:
#معلم مظهر اسم شریف #محیی است که نفوس مستعده را به آب حیات علم احیاء می کند.
#گراميداشت_روز_معلم
💥 يکي از خصوصيات مهم شهيد مطهري #تقواي_طلبگي بود.
«يکي از خصوصيات مهم شهيد مطهري #تقواي_طلبگي بود. تقواي طلبگي چيست؟ تقواي طلبگي اين است که #غذاي_سالم بگيرد و غذاي سالم به جامعه بدهد. «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ أَيْ إِلَى عِلْمِهِ الَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ». اگر شما، العياذ بالله، #علم_آلوده گرفتيد، همه جامعه آلوده ميشود. تقواي شما اين است که حرف را از بنيانهاي اصلي خودش یعنی #قرآن_و_روايت بگيريد و تلاش کنيد حرفهاي پراکنده و حرفهايي که #به_حجيت_نرسيده و حرفهايي که در محافل روشنفکري زده ميشود، در شما نفوذ نکند.
#تقواي_طلبه، غير از #تقواي_کاسب است. کاسب بايد در خريد و فروشش کم و زياد نکند و مطفف نباشد. ما خيلي بايد مراقب باشيم حرفِ غيرناب به جامعه نزنيم. نه خودمان بپذيريم و نه بزنيم. اين خيلي تقواي مهمي است. مرحوم #شهيد_مطهري از امتيازاتش همین بود. اينکه امام ميفرمودند همه آثارش بلااستثناء سودبخش است، برای همين بود. وارد يک ميدان که ميشد، با تقوا وارد ميشد؛ تقواي در تعلم، تقواي در تفکر؛ نه فقط تقواي در نماز شب. آن تقواي اولي، غير اين تقواي دومي است. اين تقواي ويژۀ طلبگي است. همه آن تقوا بايد به شما کمک کند در عالم طلبگيتان متقي باشيد، در عالم طلبگيمان متقي باشيم؛ چيزي را که دليل نداريم، به اسلام نسبت ندهيم. خيلي پروا داشته باشيم در اينکه حرفي، خداينکرده، به وسيله ما به اسلام نسبت داده بشود.»
#استاد_میرباقری
☑ @mirbaqeri_ir
💥 شهید مطهری در وقتِ پختگیاش به صحنه اجتماعي وارد شد.
💥 شيطان نميگذارد پخته بشويد!
«شهید مطهری اهل عجله در #بروز_اجتماعي نبود که زود خودش را در ميدان اجتماعی بیندازد. او آنچه بايد تحصيل کند، تحصيل کرد و بعد وارد ميدان اجتماعي شد.
#شهید_مطهری در صحنههاي لازم اجتماعي هم بهوقت حضور پيدا ميکرد. ميوه را اگر #کال بکني، قابلخوردن نيست. #سر_درخت هم زيادي بماند، ميگندد و بايد دور بیندازي. اينکه آدم بفهمد چه وقت پخته شده و بعد در وقت پختگياش به صحنه اجتماعي بباید، اين از خصوصيات مرحوم #شهيد_مطهري بود. انصافاً آدم نگاه ميکند ميبيند با #پختگي ظهور پيدا کرده و آن صحنههايي که لازم بوده، آمده، و خودش را کنار نکشيده.
شما هم مواظب باشيد اگر براي خودتان، براي عمرتان، براي سي سال، چهل سال آيندهتان #برنامهريزي نداشته باشيد، همه، شما را ميگردانند. يعني #مهره_ديگران میشوید! اين نکتۀ مهمي است.
و مراقب هم باشيد که شيطان شما را با #کارهاي_خوب از #کارهاي_خوبتر باز ندارد. اين از دامهاي بزرگ شيطان است.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🔸 شهید مطهری یک عالِم الهی و ربانی بود.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir