eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 از امام چه بخواهیم؟ 🔷🔹 مسأله‏ ى انتظار ما از حجت مسأله‏ ى توسل را توضيح مى‏ دهد. 🔹 اين درست كه ما آن‏ها را شفيع و همراه طلب خود ساخته‏ ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندان مان را با آن‏ها در ميان مى‏ گذاريم 🔹 و اين درست است كه ما جز از اين‏ها نمى‏ خواهيم 🔹 ولى درست‏ ترين اين است كه از اين‏ها جز خودشان را نخواهيم و از آن‏هابراى رسيدن به بت‏ها و عروسك‏ هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم 🔹 و اين‏ها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم 🔷🔹 تا آن‏جا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى‏ گردم ... 🔶🔸 راستى به كجا بر مى‏ گرديم؟ به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى. 🔸ما همه‏ ى اين راه‏ها را تجربه كرده‏ ايم و از همه‏ ى بن‏ بست‏ها زخم خورده‏ ايم تا به اين‏ها روى آورديم. 🔸 حال چگونه با برآورده نشدن خواسته‏ هاى كوچك مان و مستجاب نشدن‏ دعاهاى ريزو درشتمان از اين‏ها بر مى‏ گرديم و با آن‏ها قهر مى‏ كنيم. 🔸 اگر ما به خاطر اين خواسته‏ ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آن‏ها خرده گرفتيم، معلوم مى‏ شود كه ما اين خواسته‏ ها را از آن‏ها ضرورى‏ تر و مهم‏تر مى‏ دانيم و در هنگام تعارض، آن‏ها را زير پا مى‏ گذاريم، و بر آن‏ها مى شوريم 🔸در حالى‏ كه آن‏ها آمده‏ اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنج‏ها برخورد كنم و چگونه از نعمت‏ها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضع‏گيرى مناسب داشته باشم و از بدى‏ ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم. 🔸 چون داشتن امكانات و نعمت‏ها مهم نيست، كه بهره‏ بردارى مناسب و برخورد مهم است. 🔸 زاويه‏ ى ديد و زاويه‏ ى برخورد به من ظرفيت و ظرافت و كوثر و استمرار را مى‏ بخشد. 🔸 من مى‏ خواهم كه آن‏ها براى من بت بسازند و يا بت هايم را تعمير كنند، در حالى كه آن‏ها آمده‏ اند تا مرا از بت پرستى برهانند و بت هايم را با دست خودم بشكنند. 🔸من از آن‏ها نعمت مى‏ خواهم و آن‏ها براى من غنا و خير و استغناء را در نظر گرفته‏ اند. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۱ ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir «محفل زمانه شناسی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺امسال تعطیل نمی باشد : 👈حجت الاسلام محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی می گوید امسال محرم هیئتی ها فرهیختگی خود را نشان دادند همه دیدند که مردم در مراسم های مراعات کردند و دستورالعمل های وزارت بهداشت را عمل کردند همین مردم هم میتوانند به بهترین شکل مراسمات را برگزار کنند یا در عراق یا در ایران ⏰ برنامه روایت هیئت را هرشب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق تماشا کنید 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣ Reza Aslan On Depictions Of Muhammad And -Charlie Hebdo ❇️ صحبت‌های رضا اصلان در مورد موجه بودن خشم مسلمانان در پی کاریکاتور شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص): «در جهان اسلام عکس‌های بسیاری از پیامبر اسلام وجود دارد اما هیچ‌یک به پیامبر هتک حرمت نکردند». 🔹رضا اصلان، متولد تهران، از نویسندگان و صاحب‌نظران مسلمان و از جمله افراد مدعو شبکه‌های آمریکایی در زمینه‌ی ادیان است. 🔸انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نیست و صرفاً جهت اطلاع پژوهشگران است. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح https://eitaa.com/ThrillOfPeace https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
| آینده دینی جهان از منظر جامعه شناختی | علمی-ترویجی | حسن خیرى | معرفت، شماره 127 | پیش‏بینی آینده جهان همواره مورد توجه و علاقه آدمی بوده است. امروز که جهان شاهد تحوّلات سریع و فراگیر در عرصه‏های گوناگون حیات بشری است و انقلابی عظیم در ارتباطات و تعاملات رخ داده و بحث از جهانی‏شدن یا جهانی‏سازی مطرح است، این اهتمام فزونی یافته است. ◽️در این مقاله، نخست به افراد در دنیای نوین و موقعیت دین از منظر جامعه‏شناسان اشاره شده و شواهد ارائه شده حاکی از این موضوع است که افزایش جهان، که ناشی از و تعاملات است، بستر مناسبی برای فراهم آورده است. ◽️در این محیط، دین واجد ویژگی عقلانی فرصت عرضه خود را در گستره جهان خواهد یافت. بر همین اساس، به افراد در نقاط گوناگون جهان به اسلام و نیز برخی از ‏های_جهان‏شمولی اسلام، که بر سرعت این پدیده می‏افزاید، اشاره شده است. ◽️چگونه می‏توان از یک‏سو، شاهد و اضمحلال هویّت دینی، و از سوی دیگر، شاهد جهانیان به هویّت‏های دینی بود؟ ◽️فرهنگ بشر با پیش‏گویی و پیش‏بینی سرنوشت نهایی آدمی همراه و همزاد بوده است. ادیان الهی و به طور خاص ادیان ابراهیمی، را بر محور تعالی و تکامل ابعاد وجودی انسان و جامعه‏ای سعادتمند بر محور عدالت و دیانت پیش‏بینی کرده و وعده تحقق جامعه‏ای آرمانی را داده‏اند. ◽️ظهور مکاتب برخاسته از اندیشه‏های بشری، رویکردهای گوناگونی را در این خصوص پدیدار نموده که در ‏بینانه و قابل شناسایی است. ◽️این مقاله به دیدگاه برخی اندیشمندان اجتماعی در خصوص در جهان امروز و فردا اشاره نموده و تلاش می‏کند با استفاده از رویکرد پیش‏بینی احتمالی و روش فرافکنی و بهره‏گیری از دیدگاه نخبگان و متفکران، چشم‏اندازی از موقعیت دین در با نگاهی به واقعیات امروز جهان ارائه نماید. ◽️این مقاله را بخوانید و از یک تحلیل کاملا عالمانه و به ویژه مبتنی بر نظریات جدید اندیشمندان بهره مند شوید: ◽️http://ensani.ir آینده دینی جهان از منظر جامعه شناختی @Analysts @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢ایده اعتباریات به عنوان پایگاهی برای علوم اجتماعی جدید💢 ▪️با تقریر دکتر سیدحمید طالب‌زاده 🔹 که با ابتکار مرحوم علامه طباطبایی پا به عرصه فلسفه نهاده است یکی از مسیرهایی است که سالهاست اندیشمندانی تلاش می کنند تا از معبر آن، مقدماتی نظری را برای شکل گیری فراهم آورند. 🔹تاکنون چند تحلیل از اعتباریات و نحوه تأثیر آن در علوم انسانی اسلامی طرح شده که از مهمترین آنها که تاکنون خوانده‌ام ت‍حلیل شهید مطهری، تحلیل استاد جوادی (استاد پارسانیا)، تحلیل مرحوم استاد حسینی‌الهاشمی و تحلیل دکتر سیدحمید طالب‌زاده است. در این میان تلاش‌های دکتر سیدحمید طالب زاده از حیث نگاه تطبیقی که میان انگاره اعتباریات مرحوم علامه طباطبایی و ایدئالیسم استعلایی کانت انجام داده، بسیار قابل توجه است. 🔹ایشان مدعی است کانت با طرح ایدئالیسم استعلایی و صورت‌بندی فلسفی انسان به عنوان موجودی خودبنیاد و خودآیین؛ چه در عرصه شناخت و چه در عرصه اخلاق، متافیزیکی سوژه‌محور و دریافتی درون‌ماندگار از شناخت ارائه میکند که مجموع تلاش کانت در این محور، باعث فراهم شدن «شرایط امکان» علوم طبیعی و علوم اجتماعی جدید گردیده است؛ این شرایط امکان به معنای تأمین پایگاهی نظری برای شناخت تاریخ و موقعیت انسان مدرن یا همان «درک منطق پدیده‌های اجتماعی در استقلال خود» است. در ادامه دکتر طالب‌زاده معتقد است که مرحوم علامه طباطبایی با نقد باور فلسفی سنتیِ «مدنی بالطبع بودن انسان» و ناکافی دانستن آن برای توضیح نظم اجتماعی، با طرح ایده اعتباریات خود به خصوص با تکیه بر دو اصل «اعتبار وجوب» و «اعتبار استخدام»، برخی مفردات «شرایط امکان علوم اجتماعی جدید» را فراهم کرده است. 🔹جمع‌بندی دیدگاه ایشان را می‌توان در عبارت زیر مشاهده کرد:👇 «در این ایده، علامه از یکسو در بخش حکمت نظری، با اقرار به نقش ذهن در عملِ «اعتبار کردن»، عملاً نقش فعال و تقریباً خودانگیخته ذهن انسان در حکمت نظری را تصدیق کرده،و از سوی دیگر، در حکمت عملی با سخن از نقش فعال ذهن در «اعتبار کردنِ» «باید»ها گامی به سوی به‌رسمیت شناختن «خودآیینی» انسان برداشت. در واقع، علامه تا اینجا همان راهی را طی کرد که کانت در ارائه تصویری خودانگیخته و خودآیین از انسان پیموده است. با این حال، راه علامه و کانت در حوزه اخلاق و دین جدا میشود: در حالی که کانت خودانگیختگی و، به تعبیر علامه، «اعتبارسازی» انسان را چنان گسترش میدهد که انسان یکسره به موجودی «خودقانونگذار» در قلمرو اخلاق تبدیل میشود، علامه برای خودانگیختگی و «اعتبارسازی» انسان حدی قائل میشود و قلمرو اخلاق و دین را به عنوان سرزمین نفس‌الامرها، از محدوده اعتباریات خارج میداند و به عبارتی، برای بنا و ساختمان اعتباریات انسان، سقفی به نام قلمرو اخلاق و دین قائل میشود. به بیان دیگر، در حالی که کانت محدوده «فراغ شرع» را تا حد نهایی خود گسترش میدهد، به طوری که تماماً «دین در محدوده صرفاً خرد» قرار بگیرد، علامه بر این گسترش حد قرار میدهد و محدوده عقل و دین را در کنار هم تعیین میکند. حد قرار دادن علامه برای عقل انسان و اعتبارسازی او برگرفته از دریافتی است که وی از انسان و «نقص» و «خطاپذیری» عقل و فطرت او دارد. بدین ترتیب، در حالی که کانت مسأله نسبت اراده خداوند و انسان را با محوریت دادن به انسان و تثبیت «متافیزیک سوژه» دنبال کرد، علامه راه‌حل مشهور در سنت اسلامی یعنی «امر بین الامرین» را در پیش گرفت و به تعبیری، انسان را «سوژه باواسطه» معرفی کرد. در واقع، علامه با اهمیت قائل شدن به جنبه فعال ذهن در قلمرو شناخت، و به‌ویژه با تلقی کردن «اجتماع» به عنوان یک ادراک اعتباری، زمینه را برای به مفهوم درآمدن آن فراهم کرد.» 🔹اصل دیدگاه دکتر سیدحمید طالب‌زاده را می توان در دو مقاله زیر مشاهده کرد:👇 ➖ مقاله اول: نگاهی دیگر به ادراکات اعتباری؛ امکانی برای علوم انسانی ➖ مقاله دوم: شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه اجتماعی علامه طباطبایی در پرتو مقایسه تطبیقی با فلسفه اجتماعی کانت ❇️تاریخ نگارش:1399/6/21 https://eitaa.com/alimohammadi1389/154
🔳 تحلیل اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر بزرگ خدا (صلی الله علیه و آله) ◽️موضوعات: تحلیل وضعیت گرایش گسترده به اسلام در جهان بر اساس آمار بین المللی، گرایش سیاستمداران و صاحب منصبان بزرگ، هنرمندان، استادان، اصحاب رسانه، و ... در اروپا و امریکا به اسلام، علل گرایش به اسلام بر اساس تحلیل های غربی و راهکار مقتضی در برابر رویکرد اهانت آمیز و حمایت های سیاستمداران لیبرالیست غرب علیه حقیقت ◽️دکتر ابوذر یاسری مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی ◽️شنبه 22 شهریور، ساعت 20:30 شبکه جهانی جام جم برنامه تلویزیونی کنکاش قابل دریافت از طریق اپلیکیشن ◽️@Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 پشت پرده توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم چه بود؟ ▫️اسرائیل پشت صحنه ماجراست؟ ◽️@Analysts
💠 قالَ المهدی علیه السلام : ✳️ یَعْمَلُ کُلُّ امْرِیء مِنْکُمْ ما یَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، 🔶 وَ لْیَتَجَنَّب ما یُدْنیهِ مِنْ کَراهیَّتِنا وَ سَخَطِنا، 🔷 فَاِنَّ امْرَءاً یَبْغَتُهُ فُجْاهٌ حینَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَهٌ، وَ لا یُنْجیهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ عَلی حُوبَه. فرمودند: هر یک از شما باید عملی را انجام دهد که سبب نزدیکی به ما و جذب محبّت ما گردد; و باید دوری کند از کرداری که ما نسبت به آن، ناخوشایند و خشمناک می باشیم، پس چه بسا شخصی در لحظه ای توبه کند که دیگر به حال او سودی ندارد و نیز او را از عِقاب و عذاب الهی نجات نمی بخشد.  📚بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۷۶، س ۵، ضمن ح ۷، به نقل از احتجاج.  •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 الیور توئیست در قاب شبکه چهار سیما 🎥«الیور توئیست» در 5 قسمت از 22 شهریور ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. 📺مینی سریال تلویزیونی «الیور توئیست» Oliver Twist به‌کارگردانی Coky Giedroyc محصول 2007 آمریکا و انگلستان است. 👌«الیور توئیست» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما، هرشب ساعت24 پخش و ساعت‌ 18 بازپخش می شود.
کرسی ترویجی عزت نفس به مثابه قاعده فقهی با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدجعفر علوی و نقد حجج اسلام دکتر روشن ضمیر و دکتر مرویان جسینی زمان دوشنبه 24 شهریور ماه ساعت ده صبح مکان ساختمان شماره دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی تالار جلسات شیخ بهایی
📙 همایش علمی “چالش های ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش” 🎙 با سخنرانی: آیت الله حجت الاسلام دکتر حجت الاسلام دکتر دکتر دکتر 📚 همراه با رونمایی از دو کتاب مهم در زمینه ۲۰۳۰ 📅 دوشنبه 24 شهریور ماه99 ساعت 10 🏬 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⚜️ پخش زنده از طریق: 🌐 instagram.com/iict.ac_ir 🌐 aparat.com/iictchannel/live 🆔 @iictchannel
📕 «طلسم سنگ» سروده‌ی مرحوم دکتر «سید حسن حسینی» 🔷 کتاب «طلسم سنگ» مجموعه نثرهای عاشورایی مرحوم «سید حسن حسینی» شاعر و پژوهشگر معاصر است که توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر گردید. 🔶 سید حسن حسینی از شاعران شناخته‌شده‌ی انقلاب اسلامی، در اوائل دهه‌ی هفتاد مجموعه شعر عاشورایی «گنجشک و جبرئیل» را منتشر کرد که جریان تازه‌ای در حوزه‌ی شعر عاشورایی به راه انداخت. مجموعه نثرهای عاشورایی «طلسم سنگ» اوّل‌بار در سال 1382 منتشر شد و در بردارنده‌ی یازده نثر عاشورایی پیوسته است که در جای جای آن برای زیباترشدن کار و هم‌چنین تأثیرگذاری بیش‌تر از اشعار شاعران کلاسیک استفاده شده است. عناوین این کتاب عبارتند از: چهل سال در چهار ثانیه، راز ماندگاری کربلا، تصویرنامه‌ی شقایق، در ذکر شام عاشورا، نمایی از شهادت حر، با چنگ‌های خمیده‌قامت، دست‌هایی از این دست، تنهایی امام پس از شهادت همه‌ی یاران، فصلی با سالار صبوران، با چارمین چکاد و هفت منزل تا بهار کربلا. ☑️ @Sh_Aviny
🔴 کارگردان «ابراهیم خلیل‌الله» اهانت به پیامبر(ص) را محکوم کرد؛ جامه سوگ بر تن می‌‌کنم بخشی از نوشته محمد رضا ورزی: بنام خدای محمّد(ص)، خداوندبخشنده مهربان‌ وسوگندکه محمّد (ص) عبد او و رسول اوست. این دلنوشته را در حالی تقدیم می کنم که تشنیع و توهین به ساحت مقدسِ پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)، توسط عمال شیطان در سرزمین بناپارت، قلبم را به آتش کشیده است. این نخستین بار نیست که به نام آزادیِ بیان به ساحتِ قدسیِ انبیاء الهی اهانت می کنید و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود. شما به نام آزادی بیان و با برخورداری از زیستن در مهد دموکراسی، حتی خداوند متعال را هم منکر می شوید. در سالهای دورتر، آن عامل پلید شیطان، سلمان رشدی، با استظهار به آزادی بیانِ انگلیسی، به ساحت مقدس کتاب الله و نبی اکرم(ص) اهانت کرد ... http://fna.ir/ezjfum ☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 برنامه «لاجورد» 📺 از گذشته خواهیم گفت برای بازخوانی خطاها برای ادامه راه برای لاجورد از سری برنامه های گام دوم انقلاب اسلامی از شبکه افق سیما پخش خواد شد ⏰ برنامه لاجورد از امشب ۲۲ شهریور ساعت ۲۱:۰۰ شبکه افق سیما 🔄 تکرار روز بعد ساعت ۰۴:۳۰ و ۱۰:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
چرا اهانت به پیامبر مهربانی و رحمت؟.pdf
1.11M
⁉️ چرایی اهانت به پیامبر مهربانی؟ ◽️ارزیابی دقیق قدرت راهبردی اسلام در سطح جهان ◽️موج گرایش سیاستمداران، هنرمندان، اندیشمندان، حتی مخالفان سرسخت اسلام به پیامبر مهربانی و عقل ◽️@Analysts
🔳 تحلیل اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر بزرگ خدا (صلی الله علیه و آله) ◽️موضوعات: تحلیل وضعیت گرایش گسترده به اسلام در جهان بر اساس آمار بین المللی، گرایش سیاستمداران و صاحب منصبان بزرگ، هنرمندان، استادان، اصحاب رسانه، و ... در اروپا و امریکا به اسلام، علل گرایش به اسلام بر اساس تحلیل های غربی و راهکار مقتضی در برابر رویکرد اهانت آمیز و حمایت های سیاستمداران لیبرالیست غرب علیه حقیقت ◽️دکتر ابوذر یاسری مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی ◽️شنبه 22 شهریور، ساعت 20:30 شبکه جهانی جام جم برنامه تلویزیونی کنکاش قابل دریافت از طریق اپلیکیشن ◽️@Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 5) ✳️ جهاد در اسلام چه انواع و قوانینی دارد؟ آیا اسلام خشونت و اعمال زور را تأیید می کند؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش پنجم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | | | | | | | | | | | 🎦 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» @ThrillOfPeace
🔻 کرونا بهانه ای برای تضعیف حکمرانی کرونا واقعیتی غیرقابل انکاری است اما پیامدهای ساختگی آن را نباید واقعی دانست. برای نمونه فرایند آموزشی و پژوهشی در کشور، وضعیتی بسیار خطرناک پیدا کرده است. غیبت برخی از اعضای علمی در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و بسندگی در آموزش مجازی در طول چند هفته درسی و تعطیلی آزمایشگاه ها، تبعات بسیار اسفباری در حوزه علم و فن آوری دارد. بنده به عنوان یک معلم و پژوهشگر به اعضا و دبیر و رییس شورای انقلاب فرهنگی و وزرای وزارت علوم و بهداشت و درمان هشدار می دهم که مراقبت کنند و از این آسیب جلوگیری کنند. انقلاب اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری پایان انحطاط تاریخی ایران است و عرض نگارنده، این نکته است که کرونا بهانه ای برای بازگشت به انحطاط تاریخی و تضعیف حکمرانی نشود. 🆔 @khosropanah_ir
❇️ وبینار 🔘 با موضوع: «کرونا از منظر فقه» 🎙 ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر 🗓 یک‌شنبه، ۲۳ شهریور ⏰ ساعت ۸ صبح 💡 در ساعت مقرر، از طریق لینک زیر، به‌عنوان «مهمان» می‌توانید وارد کلاس شوید: 🌐 https://bit.ly/3dFiIb6 👈 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh