99-9-5.mp3
13.45M
🎧 استاد میرباقری | مقامات #حضرت_معصومه (سلام الله علیها)، ۱۳۹۹/۹/۵
#وفات_حضرت_معصومه
📺 http://www.telewebion.com/episode/2434268
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 لوح | بدرقه ستارهها
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیتشدهی دامان اهلبیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهمالسّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهلبیت (علیهمالسّلام) در آن دورهی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهلبیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.» ۸۹/۷/۲۹
🔻پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمهی معصومه (سلاماللهعلیها) پوستر «بدرقهی ستارهها» را دربارهی تأثیر گستردهی سفر آن حضرت از مدینه به سمت طوس منتشر میکند.
#حضرت_معصومه
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جرج گالوی سیاستمدار بریتانیایی:
📍به ایران حمله کنید جواب آن را در بندر دبی، میادین نفتی عربستان و اسرائیل خواهید گرفت....!
🆔 @Kavoshmedia
🔰 اطلاعنگاشت | راه حلهای اقتصادی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی (۱۳۹۹/۰۹/۰۴) فرمودند: «مشکل اقتصاد کشور نداشتن راهکار یا ندانستن راهکار نیست... راهکارها معلوم است. آنچه نیاز داریم، یک همّت و شجاعت و اهتمام جدّی و پیگیری است.» ایشان در ادامه به برخی از راهکارهای کارشناسان اشاره کردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
💻 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | اقدام برای معیشت
🔺️ توصیههای فوری رهبرانقلاب به شورای هماهنگی اقتصادی
💻 @khamenei_ir
🔗 انتشار صوت و متن جلسات "تفسیر سوره مبارکه حجرات" در پایگاه اطلاع رسانی استاد میرباقری
🔸جلسه اول تفسیر سوره حجرات/ جریان اعرابی گری در مقابل جریان نبی اکرم صلی الله علیه و آله
🔹https://b2n.ir/894163
🔸جلسه دوم تفسیر سوره حجرات/ معنای «مومنین»، «تقدم» و «تقوا» در آیه اول سوره
🔹https://b2n.ir/028668
🔸جلسه سوم تفسیر سوره حجرات/ نکاتی از آیه اول و دوم سوره/ خدای متعال، مؤدِب بی واسطه نبی اکرم
🔹https://b2n.ir/526961
🔸جلسه چهارم تفسیر سوره حجرات/ معنای رفعت صوت و جهر به قول در برابر نبی اکرم در آیه دوم سوره
🔹https://b2n.ir/783111
🔸جلسه پنجم تفسیر سوره حجرات/ تبیین مقام تقوای قلب و شرط رسیدن به آن در آیه سوم سوره
🔹https://b2n.ir/160312
🔸جلسه ششم تفسیر سوره حجرات/ توصیف امیرالمومنین در سوره و بیان معانی آن
🔹https://b2n.ir/524871
🔸جلسه هفتم تفسیر سوره حجرات/ بیان معنای تقوای قلب و شرط رسیدن به غض صوت و تحمل علم حقیقی
🔹https://b2n.ir/935338
🔸جلسه هشتم تفسیر سوره حجرات/ لزوم هجرت به سوی نبی اکرم/ تبیین معنای خبر فاسق
🔹https://b2n.ir/491252
🔸جلسه نهم تفسیر سوره حجرات/ خصوصیات فاسق در قرآن/ محتوای خبر فاسق و مقصود فاسق از انتشار اخبار
🔹https://b2n.ir/912340
🔸جلسه دهم تفسیر سوره حجرات/ کارکرد های خبر در عالم؛ امت سازی و پرستش
🔹https://b2n.ir/536871
🔸جلسه یازدهم تفسیر سوره حجرات/ کارکرد های خبر در عالم/ تغییر بیم و امیدها با سیاست های تنظیم خبر
🔹https://b2n.ir/694124
🔸جلسه دوازدهم تفسیر سوره حجرات/ نحوه تَبَیُّن از خبر فاسق/ جایگاه عقل در نجات از فتنه شیاطین
🔹https://b2n.ir/314408
🔸جلسه سیزدهم تفسیر سوره حجرات/ حب و بغض؛ سرمایه انسان در برابر خبر فاسق/پیامدهای همراهی و عدم همراهی با نبی اکرم
🔹https://b2n.ir/110622
✔ 15 جلسه دیگر نیز بزودی بارگذاری خواهد شد (مجموعا 28 جلسه)
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صفهای طولانی و چند ساعته برای دریافت یک وعده غذا...!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا باید یک سوم جمعیت کشور گرسنه باشند یا از گرسنگی بترسند؟!
☑️ @Kavoshplus
#حسینیه_معرفت
✅دعا و مديحه سرايي: دكتر نصراللهي
🔺 تلاوت و تدبر در قرآن کریم: دكتر شعاعي
🔹سخنرانی: دکتر همايون
🔸معرفی کتاب: دكتر خاني
🗓 زمان: جمعه
🕔ساعت ۷ الي 9
🆔پیوند شرکت در مراسم:
https://vc.isu.ac.ir/ch/arbaeen-isu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎙 گفتگوی دیدنی دکتر طریقت منفرد (وزیر بهداشت دولت دهم) و استاد نادرطالب زاده
📺 برنامه عصر شبکه افق
https://www.telewebion.com/episode/2433429
⭕️ با موضوع چرایی تبعیت از سازمان صهیونیستی-آمریکایی جهانی بهداشت (WHO)
💠 استاد نادر طالب زاده: WHO زیر مجموعه ی سازمان ملل و اکثر بودجه ی آن از آمریکاست. در واقع یک سازمان آمریکایی است. ایران از بین ١٩٧ کشور، جزو ٢٠ کشوری است که تابع این سازمان است.
💠دکتر طریقت منفرد :در داستان #کرونا، از بین کشورهای جهان، فقط ٣٠ کشور از پروتکل های سازمان جهانی بهداشت تبعیت می کند. ایران رتبه اول است.!
باید به مبانی امامین انقلاب برگردیم و مستقل شویم.
دیگر بخش های این گفتگو منتشر خواهد شد. (ان شاء الله)
#نشرحداکثری
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سینما و فلسفه، دو مقوله آفریننده اندیشه هستند و از این منظر، میتوان به ارتباط گستردهای هم میان هنر هفتم و دانش فلسفه رسید
⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از افق سینما در آپارات
https://aparat.com/v/OaWyD
🔰 #برنامه_تلوزیونی
🆔 @ofogh_tv
🔰 رابطۀ فقاهت و حکمت
💥 باید دامنۀ #فقاهت گسترش پیدا کند تا بتواند #حکمت را هم پوشش دهد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«چه در #حکمت، چه در عرفان و چه در فقه، باید دامنه تفقه دینی گسترش پیدا کند و این گسترش، منوط به #گسترش_روش است و این روش، نباید جدای از روش تحقیق در سایر حوزههای عقلانیت باشد.
باید یک منظومه روش تحقیقی پیدا شود که مقیاس مطالعه آن، «فرد، جامعه و تاریخ» و روشش هم روش تعبد باشد و هماهنگی بین حوزههای مطالعاتی را هم ببیند. کمااینکه الان در ایجاد وحدت رویه در دانشهای مدرن، طبقهبندیها و روش تحقیقها و بلکه شبکه تحقیقاتی ایجاد کردهاند تا منظومه کهکشانی تحقیقات را به وحدت برساند؛ یعنی مثلاً حرفی که در حوزه شیمی کاربردی زده میشود، با فیزیک نظری هماهنگ باشد. معنای #شبکه_تحقیقات، همین است.
ما میخواهیم در شبکه تحقیقات، یک امر جدید دیگری را هم داخل کنیم و آن، تفقه عام دینی است. باید تفقه دینی را درون این منظومه تعریف کرد و در روش تحقق و سپس در شبکه تحقیقات برد و در همه این مراحل باید تفقه دینی را #متغیر_اصلی قرار داد. اگر نتوان تفقه دینی را متغیر اصلی قرار داد و تعبد به وحی را در همه عرصهها جاری کرد، معرفتهای دینی بهنفع عقلانیتهای دیگری منحل خواهند شد.
بنابراین، هم مجموعه عقلانیت، باید عقلانیت متعبد شود و بهصورت یک منظومه در بیاید و هم اینکه باید محور این منظومه کیهانی، معرفتهای دینی باشد. معرفتهای دینی باید از احکام موضوعی، گسترش پیدا کنند و هم وارد عرصه احکام نسبتها و احکام جهت شده و هم وارد احکام کلان و توسعه شوند.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#حکمت_کاربردی
#فقاهت_و_حکمت
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 انديشۀ استوارِ علامه سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزههاي علمیه نیازمند سه رکنِ «حکمت حکومتی، فقه حکومتی و اخلاق حکومتی» هستیم.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«انديشۀ استوارِ استاد سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزههاي علمیه نیازمند سه رکن «حکمت حکومتي، فقه حکومتي و اخلاق حکومتي» هستیم.
گرچه معارف ما در حوزه فردي و نظري که عهدهدار بازسازي اعتقادات و نگاه فردي انسان به جهان است، موفق است، ولی ازآنجاکه تاريخ به اين منزلت از قرب به ظهور نرسيده بود، سؤال بزرگان گذشته ما ضرورت و چگونگی تولید نرمافزارهای حکومتی نبوده است. پيريزي اين سه رکن و ارتقاء نظام فکري شیعی، محتاج به تکامل روشي است که بهوسيله آن تجزيهوتحليل ميکنيم؛ البته روشي که بر پايه #تعبد و #قاعدهمندی و #تفاهم باشد؛ نه بر پايۀ تأويلات حسي و روشهايي مثل ديناميسم قرآن، هرمنوتيک و... که عينيت را اصل قرار دهند و دين را بر آن پايه، تفسير و تحریف کنند. بهعبارتدیگر، توسعه و تکامل #معرفت_دینی و فرهنگ اسلامی محتاج به تکامل روش بر پايه «تعبد، قاعدهمندي و تفاهم اجتماعي» است که مبناي #علم_اصول در حوزهها، همين است.
سپس بايد اين روشِ تکامليافته در اختيار محققان قرار گيرد تا بهوسيله آن، در حوزة اخلاق حکومتی، #حکمت_حکومتي و فقه حکومتي (فقه کلان و فقه توسعه نه صرفاً فقه خُرد) به تحقيق بپردازند.
همچنین باید #علوم_کاربردي جديدي را سامان داد که بهگونه ديگري مناسبات عالم را تفسير کند؛ هم کارآمدي داشته باشد و هم پيشفرضها و نتايج آن هماهنگ با دين باشد.
در محدودۀ اجرا نيز روش #برنامهريزي_اجتماعي نبايد برخاسته از فلسفههاي حسي باشد.
گاهی ما در دفاع از دين، کوتاهی کردهایم و گفتهایم که دين در حوزۀ «هست»ها و دانشها دخالت نميکند و دانش، اسلامي و غيراسلامي ندارد؛ از حضور دين در حوزه دانش عقبنشيني کرديم؛ نگفتيم که دين، عقل و حس را هدايت ميکند. ولی آنها (غربیها) گفتند اگر شما به دانشهاي ما معتقد باشيد، دانش ما ارزشهاي خاص خود را ميآورد! ارزشهاي دینی شما سنتي، غیرقابلتحقّق و کهنه است! جسارت نباشد؛ ابوموسي اشعري از روی نفاق، اميرالمؤمنين(عليهالسلام) را عزل و معاويه را نصب کرد؛ ما از روي غفلت و کمتوجهی، دين را از حوزه دانشها حذف کرديم و طرفداران علوم سکولار غربي و شرقي از کرسي دانش خودشان ارزشهاي سکولاريته را نصب کرده و گفتند اين دانش سکولار، ارزشهاي سکولار را ميطلبد!»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#حکمت_کاربردی
#حکمت #علم #برنامه
☑️ @mirbaqeri_ir
چالشهای کرونایی و هویت دینی در ایران، تقی آزادارمکی.pdf
239.2K
چالشهای کرونایی و هویت دینی در ایران
تقی آزادارمکی
فصلنامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷
@hparsania
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دینداری، حمید پارسانیا.pdf
399.6K
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دینداری
فصلنامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷
#کرونا
@hparsania
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همانهایی که الحاقیههای منع استفاده از سلاح شیمیایی را مینوشتند، عراق را به بمب شیمیایی مجهز میکردند!
⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از مهمات در آپارات
https://aparat.com/v/uCQfX
⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از مهمات در یوتیوب
https://youtu.be/jy_BIi-OcnA
🔰#برنامه_تلوزیونی
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍📍برو جلو شهید شو عمو ببینه!
شوخی جالب استاد #رحیم_پور_ازغدی
طلاب مخلَص
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
📸 تصویری از مرحوم «حجتالإسلام راستگو» در کنار سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی» در دوران دفاع مقدس
#دفاع_مقدس
#حجت_الاسلام_راستگو
#حاج_قاسم
#شهید_سلیمانی
#عکس_یادگاری
💠امروز #ضد_انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار، شانه خالی کنند که این ضربهای است به کشور خودشان.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١١،صفحه ١٧٩
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷