eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
dcg_b4a9bccf0d013d238d687a39d8028caa.mp3
2.26M
💎 بازاریابی شبکه ای ضربه ای سهمگین از طرف نظام لیبرالیسم بر پیکره مستضعفین استاد حسینی @kanooneqarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
#کانون_هنر_رسانه 🎬اکران و نقد فیلم «جوکر» ❇️با حضور کارشناسان و منتقدان سینما: سیدعلیرضا واعظ موسو
🗒یاد داشت در مورد جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب تحليل ها جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب اسلاوی ژیژک| تقدیس‌کنندگان خشونت، فیلم جوکر را اعتباری بالقوه به نام خود می‌دانند اما معلوم است که این اثر نه محرکی برای خشونت، بلکه قضاوتی است بر نواقص سامانه سیاسی مدرن. فیلم بسیار تحسین‌شده «تاد فیلیپس» با درخشش «خواکین فینیکس» تقریبا به اندازه کافی از سوی هر کس و هر جایی نقد مثبت شده؛ از جمعیت بیداری (آفریقایی‌تباران آمریکایی) گرفته تا ارتش ایالات‌متحده، همگی معتقدند ممکن است این انگیزه‌ای برای پیشگیری از رفتار خشن توسط افراد شرور پدید آورد. با این حال منتقدان فیلم تا حدودی بر پیام زیرین آن چشم بستند. این اثر نه درباره یک فرد دچار روان‌پریشی، بلکه در باب ناامیدی از نفس بهترین نظام سیاسی متصور ما است، حتی اگر هنوز خیلی‌ها این موضوع را کتمان کنند. باید در 2 مورد به هالیوود و مخاطبانش تبریک بگوییم: اول اینکه چنین فیلمی اجازه می‌دهد با تصویر بسیار تاریک سرمایه‌داری به‌غایت توسعه‌یافته مواجه شویم؛ تصویری کابوس‌گونه که برخی منتقدان را واداشته این فیلم را در ژانر «اجتماعی ترسناک» دسته‌بندی کنند. معمولا فیلم‌های (ژانر) اجتماعی هستند که مسائل اجتماعی را تشریح می‌کنند و ژانر وحشت چیز دیگری است. گرد آوردن این دو در قالب یک ژانر زمانی میسر است که بسیاری از پدیده‌ها در زندگی اجتماعی عادی ما تبدیل به پدیده‌هایی شوند که به فیلم‌های ترسناک تعلق دارند. حتی جالب‌تر می‌شود وقتی مشاهده می‌کنیم که چگونه واکنش‌ها به این فیلم، طیفی کامل از وابستگی‌های سیاسی در ایالات‌متحده را به صف می‌کند.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🗒یاد داشت #اسلاوی_ژیژک در مورد #جوکر جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب تحليل ها جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن
از یک طرف محافظه‌کاران می‌ترسیدند که این فیلم محرکی برای خشونت باشد که این ادعای چرندی است. هیچ خشونتی توسط جوکر ترویج نیافته است، بلکه برعکس خشونت را تشریح کرده و شما را در رابطه با خطر آن هشدار می‌دهد. از طرفی مثل همیشه، بعضی افراد ظاهرالصلاح سیاسی می‌ترسیدند که فیلم از کلیشه‌های نژادپرستانه بهره برده و خشونت را تقدیر کند که این هم غیرمنصفانه است. یکی از جالب‌ترین مواضع را «مایکل مور»، مستندساز چپگرا اتخاذ کرد؛ کسی که فیلم را به‌عنوان شرحی منصفانه از واقعیت آن فقرایی مورد تمجید قرار داد که در آمریکا محروم مانده و توسط طرح سلامت پوشش داده نشده‌اند. ایده او این است که فیلم به بیان نحوه خیزش چهره‌هایی مثل جوکر می‌پردازد. این یک تصویرسازی انتقادی از واقعیت آمریکایی است که می‌تواند افرادی چون جوکر را به دنیا آورد. با او موافقم اما شاید کمی فراتر هم بروم. * بن‌بست نهیلیسم1 گمان می‌کنم آنچه اهمیت دارد این است که چهره جوکر در انتها، هنگامی که به‌واسطه نقابش هویت پیدا می‌کند، نمادی از نهیلیسم شدید، خشونت خودویرانگر و قهقهه‌ای دیوانه‌وار به درماندگی دیگران است؛ هیچ پروژه سیاسی مثبتی در کار نیست. راهی که باید جوکر را بفهمیم این است که این اثر خیلی خردمندانه از ارائه دادن تصویری مثبت امتناع می‌ورزد. یک نقد چپگرایانه از جوکر می‌تواند مشتمل بر این باشد: «بله! این تصویرسازی خوبی از حقیقت در زاغه‌های فقیر آمریکاست اما نیروی مثبت کجاست؟ سوسیالیست‌های دموکرات کجا و مردم عادی کجا خودشان را سازماندهی می‌کنند؟» از این زاویه، شاید با فیلمی کاملا متفاوت و واقعا خسته‌کننده مواجه باشیم. منطق فیلم این است که درک چنین موضوعی باید به عهده تماشاگران گذاشته شود. فیلم یک واقعیت اجتماعی غمناک را نشان می‌دهد و بن‌بستی از واکنش نهیلیستی را. در آخر، جوکر آزاد نیست. او فقط از منظر رسیدن به نقطه نهیلیسم مطلق آزاد محسوب می‌شود. بر ماست که تصمیم بگیریم چه باید بکنیم. من چهره جوکر را از جنس موقعیت کازیمیر مالویچ، آوانگاردیست (تابوشکن هنری) روسی در نظر می‌آورم، وقتی که آن نقاشی معروف «میدان سیاه» را می‌کشید. این نوعی اعتراض مینیمال(حداقلی) است- فرو کاستن به هیچ - جوکر به‌راحتی هر مقامی را مسخره می‌کند؛ ویرانگر اما فاقد پروژه مثبت. ما باید این راه درماندگی را طی کنیم. شرکت در بازی آنهایی که در قدرت هستند کافی نیست. این پیام جوکر است. این نکته که آنها (آدم‌های قدرت) می‌توانند مانند پدر بروس وین در فیلم اخیر، خیلی هم دست به خیر باشند فقط بخشی از این بازی است. باید از شر این حماقت لیبرال رها شوید که باعث اعوجاج ناامیدی از وضعیت می‌شود. شاید این گام نهایی نباشد ولی نقطه صفر (اقدام) پاک کردن میز به‌منظور گشودن فضا برای چیزی جدید است. من فیلم را اینگونه فهم می‌کنم. این واپسین چشم‌انداز منحط نیست. ما باید از میان این جهنم گذر کنیم. حالا بر ماست که فراتر رویم. * آلارم ساعت اجتماعی خطر بیان صرف داستان پشت‌پرده در ارائه نوعی توضیح منطقی است مبنی بر اینکه ما باید شخصیت جوکر را درک کنیم.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
از یک طرف محافظه‌کاران می‌ترسیدند که این فیلم محرکی برای خشونت باشد که این ادعای چرندی است. هیچ خشون
او از بعضی جهات فرد خلاقی است. لحظه حیاتی فیلم از جهت تغییر ذهنی او زمانی است که می‌گوید: «من عادت داشتم تصور کنم زندگی‌ام فاجعه بوده ولی حالا متوجه می‌شوم که کمدی بوده است». کمدی برای من به این معنی است که در چنان نقطه‌ای او خویشتن خود را با همه ناامیدی‌اش به‌عنوان چهره‌ای کمیک می‌پذیرد و از شر آخرین تحمیل‌های جهان قدیمی خلاص می‌شود. این کاری است که برای ما می‌کند. او چهره‌ای مقلد نیست. اشتباه است فکر کنیم که آنچه تا پایان فیلم می‌بینیم- و جوکر آن را با دیگران جشن می‌گیرد- آغاز جنبش رهایی جدیدی است. نه، این بن‌بست غایی سیستم موجود است؛ جامعه‌ای که از خودتخریبی خویش به زانو درآمده است. * آماده رودررویی با حقیقت هستیم؟ آن چپگرایانی که از جوکر ضربه می‌خورند، چپ‌های فوکویاما هستند؛ آنهایی که فکر می‌کنند نظم لیبرال- دموکرات بهترین نظم ممکن است و ما فقط باید آن را مداراگرتر کنیم. از این جهت، امروز هر کس برای خودش سوسیالیست است. بیل گیتس هم می‌گوید خودش را متعلق به سوسیالیسم می‌داند، مارک زاکربرگ هم. درس جوکر آن است که تغییرات رادیکال‌تری نیاز هست، که این هم کافی نیست و این همان چیزی است که آن چپگرایان دموکراتیک نسبت به آن آگاه نیستند. نارضایتی در حال رشد امروز یک امر جدی است. سیستم نمی‌تواند با اصلاحات تدریجی مثل مداراگری بیشتر یا طرح مراقبت درمان2 از پسش برآید. نشانه‌هایی از نیاز به تغییرات بنیادین‌تر به چشم می‌خورد. مشکل اصلی این است که آیا آماده تجربه کردن حقیقی ناامیدی از موقعیت‌مان هستیم یا خیر؟ همان‌طور که جوکر خودش در لحظه‌ای مشخص از فیلم می‌گوید: «من می‌خندم چون چیزی برای از دست دادن ندارم، من هیچ‌کس نیستم». در اینجا همچنین اسم بازی هوشمندانه‌ای وجود دارد. نام خانوادگی واقعی جوکر، «فلک» است. در آلمانی فلک به معنای لکه است، یک لکه نامفهوم. مثل خطای دید. لازم است که نگاهی جدید بیندازیم تا یک نمای جدید ببینیم. من به هیچ یک از آن منتقدان چپگرا که از ظرفیت- چنین لکه‌ای- وحشت دارند اعتماد ندارم. همان‌گونه که «مایکل مور» به زیبایی تمام به آنها کنایه می‌زند: شما از خشونت در اینجا (در جهان فیلم) وحشت دارید نه خشونت در زندگی روزمره‌مان. شوکه شدن با خشونت تشریح‌شده در این فیلم فقط نوعی فرار از خشونت واقعی است. -------------------------------------- پی‌نوشت‌ها 1- نهیلیسم دیدگاهی فلسفی است که معنای وجوه مختلف حیات را انکار می‌کند. این مکتب مدرن که برگرفته از باورهای باستانی بوده است گاهی تحت عنوان «پوچ‌گرایی» هم خوانده می‌شود و در هر حال به نفی خدای خالق، مذهب و الهیات می‌انجامد. ژان بودریار، نظریه‌پرداز فرانسوی پسامدرنیته و پساساختارگرایی به‌عنوان پیشرو نهیلیسم در دوران پست‌مدرن شناخته می‌شود. می‌شود. 2- اشاره به طرح شکست‌خورده Healthcare اوباما و سپس ترامپ 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰 از دیدگاه 📆سه شنبه 10 دی ساعت 19 📍قم، مجمع عالی حکمت اسلامی @hekmateislami 💢در اولین فرصت از سایر رویدادهای باخبر شوید💢 👇👇👇👇👇👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
🔴دانشگاه علوم اسلامی رضوی #اخبار-پژوهشی #دوره_آموزشی #تربیت_مربی #انقلاب_اسلامی 🔰🌐 #دوره_مجازی #کرامت۳ "تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی" ❇️❇️ محورهای دوره: 🔻دکتر شهریار زرشناس «رویکرد انتقادی به #مبانی_روان_شناسی_مدرن و نحوه نفوذ آن به ایران» 🔻استاد حسن رحیم پور ازغدی « #تربیت_عقلانی در آموزش اسلامی و آموزش مدرن» 🔻استاد حبیب رحیم پور ازغدی «مقایسه جایگاه و #مبانی_تربیت، در #تمدن_اسلامی و غربی» 🔻دکتر مجید اسماعیلی «جایگاه #رسانه در #تربیت_اسلامی و مقایسه آن با اندیشه غربی» و ... 🗓مهلت ثبت نام: ۱۳ دی ماه 🎁کد تخفیف: RA98101 کانال #معاونت_پژوهشی_دانشگاه_رضوی https://eitaa.com/pajoohesh_razavi
تاریخی آمریکا صفحه اول همه روزنامه‌های این کشور را پر کرده. زلزله‌ای خبری دقیقا شب سال نو. اگر فرماندهان حشد سالها برای انتخاب زمان این حمله طراحی و فکر میکردند، هرگز بهتر از شب سال نو نصیب‌شان نمیشد. آمریکا سیلی از این محکم تر در سالهای اخیر نخورده بود. صراحتا آمریکا هرچه این سه ماه، بواسطه قدرت رسانه‌ای و نرم خودش و ضعف‌ها ما در جنگ نرم، در عراق کاشته بود به باد رفت. و امشب دیگر «مرگ بر آمریکا» جمله کیهان و فارس و یا شعار چند نفر در نماز‌جمعه‌ای در ایران نیست. جمله اول فاکس‌نیوز - پربیننده‌ترین تلویزیون کابلی آمریکا - و نیویورک تایمز پرخواننده‌ترین روزنامه جهان است به نقل از تظاهر کنندگان عراقی. ترامپ و پمپئو و دستگاه سیاست خارجی آمریکا، عزادارترین افراد عید سال نو امشب هستند. کانال تلگرام علی علیزاده @jedaal 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
چهارمین پیش نشست کنگره بین المللی علامه میرحامدحسین لکنهوی با سخنرانی آیت الله سیدان، حجج الاسلام دکتر مهدوی راد، مهدوی پور و سبحانی. پنجشنبه ۱۲ دیماه ساعت ۸:۳۰ بنیاد پژوهشهای اسلامی
💀آنان مردگانند! ❗️امام خمینی(ره): آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند. صحیفه امام، جلد 1، صفحه 158 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگر امروز در دولت تدبیر، گرانی داریم، بروید خدا را شکر کنید که قحطی نداریم؛ مدیریت کردیم! ♦️ ۱۱ دی ۹۸ | روحانی در پسابرجام: درست است که گرانی هست و مردم مشکلات دارند، ولی قحطی نداریم و کشور را با وجود سختی، اداره کردیم! باید در برابر دشمنان مقاومت کنیم ♦️۱۰ دی ۹۸|روحانی در پسابرجام: امروز در بدترین دوران تحریم تاریخ انقلاب قرار داریم؛ در این شرایط عده‌ای می‌گویند که باید مدیریت تحریم را قوی کنیم! وقتی آب و غذا نیست، فرد هر چقدر قوی هم باشد، در خطر می‌افتد ♦️۷ خرداد ۹۲|روحانی در ایام تحریم: اگر امروز گرانی داریم، اگر امروز روابط ما با جهان با مشکلات فراوان توأم است، "همه و همه" بخاطر اینست که یک دولت کارآمد و یک مدیریت درست در تدبیر صحیح در کار انجام نگرفته است؛ با گرانی به راحتی می‌توان مقابله کرد؛ همه کار با تدبیر امکان‌پذیر است؛ مشکل کجاست؟ خودشیفتگی! ♦️۱۳ تیر ۹۳|روحانی : ارزش‌مداران خیلی غصه نخورند، ما می‌دانیم چه‌کار می‌کنیم؛ والله وبالله وتالله که سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمی‌شود ✅ 🆔 @naslechaharome 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
گفتگو نشریه خط با آیت الله ممدوحی.pdf
1.8M
🗂 #پرونده_ویژه_فلسفه_اسلامی 3⃣ 📻 مصاحبه نشریه #خط (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) با #آیت_اللّه_ممدوحی (حفظه الله) 💠 پیرامون: ((نقش فلسفه در فهم معارف دینی)) #آیت_اللّه_ممدوحی #حوزه #فلسفه_اسلامی 📌 نشر با ذکر منبع جایز است 🔰🔰 🆔http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🆔 @khaneTolab ⬇️در اولین فرصت از سایر رویدادهای #علوم_انسانی_اسلامی باخبر شوید💢 👇👇👇👇👇👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال را به دوستان خود معرفی کنید🌱 🔰عضویت: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 هشدار 🔴خطر رواج غربی در دانشگاه های کشور از نظر : «این علوم انسانی که امروز در دانشگاه ها رایج است ماهیتا معارض با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است»❗️ 🎥 کاری از کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🔰 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او/ انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ اعلام سه روز عزای عمومی ◾️در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند. متن پیام را به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران ▪️سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. ▪️این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ▪️ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۳دیماه ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بالاخره اشک‌هایش اثر کرد و خداوند دعایش را مستجاب... خدایا عاقبت ما را ختم به #شهادت بگردان🌷 #شهادتت_مبارک #حاج_قاسم
بسم رب الشهدا و الصدیقین ◾️“مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا” کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی سردار پرافتخار اسلام که تمثال حقیقی مجاهد في سبيل الله و اخلاص و رشادت های او تداعی کننده شجاعت و رشادت های بزرگانی چون مالک اشتر(ره) بود و همراهانش را به محضر (عج)، و همه مجاهدان راه حق تبریک و تسلیت عرض می نماید.
پست اینستاگرامی مایکل مور، کارگردان و مستندساز آمریکایی: 🔹ایران به دنبال جنگ است؛ ببینید چقدر کشورش را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما قرار داده است. @AkhbareFori
💠برنامه ملی انتقام یا: خون پهلوان دعوتی دارد! 🔹شهید سردار چکیده ارزشهای ملی و دینی تاریخ ما بود: او پهلوان بود و آیین پهلوانی و فتوت را از متن شاهنامه و عمق اساطیر به روزگار معاصر کشید. دلیر و نستوه است اما بعلاوه مرد خرد و چاره و سیاست است و نیز اهل راز و نیایش و خلوت. پهلوانِ فردوسی، همان "رند بلاکش" حافظ است و این هر دو در سردار سلیمانی متجلی شدند. او ابرمرد دوران ما بود، اما چهره و رفتارش به عاشقان و شاعران بیشتر می‌مانست تا به جنگاوران. 🔹او و همگنانش در کارزار مردانه‌ی خویش، هویت ملی و هویت دینی و ارزشهای انسانی و جهانی را به وحدت رساندند. ملی‌گرایان بگویند چه کسی هم‌تراز او پاسدار میهن بود؟ بزرگان دین و تشیع بگویند چه کس چون او از حریم اهل بیت دفاع کرد؟ و روشنفکران بگویند چه کسی مانند او از آزادی و صلح دربرابر خشونت و ترور و تعصب صیانت نمود؟ سلیمانی توفیق جمع میان "خرد" و "حماسه" و "ایمان" است و گواه روشن بر این ضرورت که حراست از مرزهای ملی در گرو فراروی از مرزها است. 🔹اکنون اما مساله اساسی دفاع از این دست‌آورد بزرگ است. خون سلیمانی چون خون سیاوش و خون امام حسین، جوشان و خروشان سخنی و دعوتی دارد: . انتقام تنها یک واکنش احساسی نیست. عاقلانه‌ترین تصمیم است. از حیث داخلی بازیابی روحیه ملی و گذار از سوگ به حماسه است، چنانچه رستم، سوگ سیاوش را به رزم با توران بدل می‌کند. و از حیث خارجی بازیابی موازنه‌ی میدان و شرط حضور دوباره‌ی ایران در کارزار سیاست جهانی است. انتقام اما باید خردمندانه و مدبرانه باشد اما باید دانست که به لحاظ نمادین و واقعی در این شرایط هیچ کاری عقلانی‌تر از انتقام نیست. 🔹این انتقام باید صریح و فوری باشد و علاوه بر جهت‌دهی به نیروها در بلندمدت، در کوتاه‌مدت هدفی متمرکز داشته باشد: سقوط . آنچه امام با کارتر کرد باید در مورد ترامپ تکرار شود. هزینه‌های شهادت سلیمانی باید برای امریکا تا حدی بالا رود که انتخابات آتی را به صحنه‌ی شکست ترامپ تبدیل کند و پرچمی را که او پس از ترور سردارِ ما برافراشت، به زیر کشد. همه‌ی ما ایرانیان باید در این "برنامه ملی انتقام" مشارکت کنیم. انتقامی که تضمین مشارکت آینده ما در مناسبات سیاست جهانی و حل‌وفصل مسایل ملی و منطقه‌ای است. چنين کار يکسر مداريد خُرد چنين کينه را خرد نتوان شمرد ✍️سیدحسین شهرستانی کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
✔️پیام رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی 🔴بسم رب الشهدا و الصدیقین ◾️“مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا” ▪️شهادت سردار رشید سپاه اسلام رزمنده دلیر سر لشکر قاسم سلیمانی و سایر همراهان ایشان را به محضر مولایمان امام عصر ارواحنا فداه و نایب بر حق آن حضرت رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای و همه رهروان آن شهیدان والامقام تسلیت می گوییم ما عاشقیم و کشته شدن افتخار ماست شمشیر عشق تیز زسنگ مزار ماست بی زخم تیر عشق ز عالم نمی رویم بیرون شدن ز معرکه بی زخم عار ماست ▪️سید حسن وحدتی شبیری