eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🎞 شبیخون سینمایی با جوکر جوکر این ضدقهرمان سینمای آمریکا و دشمن ابرقهرمانی به نام بتمن، این‌بار در قامت قهرمانی ظاهر می‌شود که اگر برای مخاطب محبوب نباشد، محترم هست. روایت داستان، حول محور دلقکی است که روح و روان‌ش زیرپای جامعه‌ی خشک و خشن له شده و طی سلسله اتفاقاتی همه چیزش را از دست می‌دهد. شغل، درآمد، مشاوره، داروهای اعصاب، هویت و شرافت خانوادگی، مادر و حتی مجری و برنامه محبوب تلویریونی، از دست رفته‌های اوست؛ و در عوض یافتن خویش و هدف‌ش، ستانده‌ی او از تمام چالش‌هاست. حرکات موزون جوکر بعد از توفیق در انتقام، دلالتی است بر رقص رهایی و آرامش بعد از چالش. شهری که یک بیمار را به دلیل مشکلات مالی از مشاوره رایگان کلینیک روانی محروم می‌کند، در نهایت و بعد شهرآشوب مجبور می‌شود این‌بار او را به عنوان مجرم در بازداشتگاه مورد واکاوی شخصیت قرار دهد؛ و این شاید بزرگترین وجه دراماتیک است. فیلم، خلاف تحلیل‌های ساده انگارانه، به هیچ‌وجه علیه سرمایه‌داری و حتی سرمایه‌داران نیست و از آن حیث به گرد پای «عصر جدید» چاپلین نمی‌رسد. آنچه در اینجا بد است، جامعه و افراد آن است. نهایت چالش جوکر با آنچه «سرمایه‌داری» خوانده می‌شود شلیک به سه مردی است که در مترو یک زن و شخصیت جوکر را مورد آزار قرار می‌دهند و بعدا در فیلم بیان می‌شود که پولدار نیز بوده‌اند و حتی اثری از ثروتمند بودن آن‌ها در تیپ و سوار مترو شدن‌شان نیست. اما فارغ از ابعاد فرهنگی و جامعه شناختی، این فیلم کارکرد سیاسی امنیتی مهم و هدفمندی نیز دارد. جوکر همانند «۳۰۰» و «۲۰۱۲» که در بزنگاه‌های برخورد تمدنی بر پرده ظاهر شدند، درست در بحبوحه براندازی و جنگ‌های ترکیبی منطقه رونمایی می‌شود و عجیب آنکه در آشوب آبان‌ماه پیامک‌های انبوهِ دعوت به تماشای فیلم همراه با لینک دانلود، برای مردم ما ارسال می‌گردد! کارکرد جوکر برای هر جامعه متفاوت است. برای جامعه آمریکایی تخلیه حس انتقام‌جویی است و برای جوامع جهان سومی تحریک حس انتقام. برای جوامع توسعه یافته با شاخص‌های رفاهی بالا، جوکر کبریت بی‌خطر است. خصوصا که قهرمان داستان در ادامه مجری بی‌گناه، محبوب و فرهیخته‌ای را می‌کشد که نوع آن افراد و برنامه‌ها در عالم واقع برای مخاطب غربی بسیار محبوب و پرمخاطب هستند. از این رو در ادامه، حس همذات پنداری با جوکر در مخاطب غربی تا حد زیادی رنگ می‌بازد اما برای مخاطب شرقی به دلیل پیوست‌های متفاوت فرامتنی همچنان پابرجاست. فارغ از آنچه بیان شد و به فرض عدم تفاوت در نگرش جوامع غربی و شرقی به فیلم، از آنجایی که درحال حاضر ونزوئلا، چین، عراق، لبنان، بولیوی و ایران درگیر مدل مشابهی از آشوب هستند، نتیجه این شبیخون سینمایی، شتاب دهی به بحران است. همچنان‌که وقتی بیماری تب دارد، دادن گرمای بیرونی به او منجر به تشنج و مرگ می‌شود اما همان حرارت برای فرد عادی در حالت عادی، گرما یا نهایتا گرمازدگی درپی دارد. الگوی جوکر ممکن است همچون داعش و بسیاری مخلوقات دیگر غرب، به صورت کلی یا جزئی، دیر یا زود به خودشان کمانه کند، اما فعلا ساخته شده است تا علیه شرق استفاده شود؛ خصوصا که به طور ویژه‌ای، انگشت شمار نقاب‌های دلقکی که در عراق و لبنان استفاده شد، توسط ماشین تبلیغاتی غرب رسانه‌ای گشته تا تکمیلی باشد بر پروسه الگوبرداری و تکثیر آن. سلیمانی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavi_anjoman
🎬اکران و نقد فیلم «جوکر» ❇️با حضور کارشناسان و منتقدان سینما: سیدعلیرضا واعظ موسوی مبین عطاری 📆یک شنبه 8 دی ماه 98 🕐از ساعت 20 🏫سالن آمفی تئاتر دانشگاه @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰🔰نهمین #کنفرانس #الگوی_اسلامی_ایرانی پیشرفت ✅✅برگزار كنندگان: مرکز #الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مشارکت #دانشگاه تهران 🔴مهلت ارسال چكيده مقالات: 🔰مهلت ارسال متن كامل مقالات: ۳۰ دی ماه 📒تاريخ برگزاري همايش: 21 و 22 خرداد 1398 ✅سايت همايش: conference.olgou.ir 🔴تلفن تماس دبيرخانه: 02188352080 ☑️آدرس دبيرخانه: تهران، خیابان جلال آل احمد، روبروی بیمارستان شریعتی، شماره 3، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دبیرخانه کنفرانس محل برگزاري: تهران - دانشگاه تهران ایمیل: conference@olgou.ir 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani
♦️پرداخت حقوق‌های نجومی(ماهی یک میلیارد!) در یک شرکت دولتی ؟ «حاجی‌دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ مجلس: 🔹اخیراً لیستی از فیش‌های حقوقی یکی از به دست من رسید که حدود ۳۰ نفر در این شرکت «ماهی یک میلیارد تومان» حقوق دریافت می‌کنند. 🔹در این لیست حقوقی منتشر شده بود که طی آن یک کارشناس در یک ستاد در تهران ۴۱ میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند. 🔹من این لیست را نزد معاون سازمان برنامه و بودجه بردم و عنوان کردم که شما دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی اینگونه ریخت‌ و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید. @Akhbarefori ✨کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔸🔹🔸🔹 #دعوتنامه ❓واقعا من #منتظری حقیقی برای مولایم هستم؟ ❓چرا در مسیر #انتظار، همواره زمین میخوریم؟ ❓چرا #اراده ای قوی نداریم تا یار و یاور مولای غریبمان باشیم؟ ❓راه #تقویت اراده چیه؟ 🌹 عاشقان مولا دعوتید به 📍eitaa.ir/vareseen313📍👈 زیر نظر کانون مهدویت دانشگاه رضوی
#نه‌دی✌️ سالروز نه دی گرامی باد🌷 ✨کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هشتمین پاتوق جهان اسلام حبل الله پاکستان؛ سرزمین سانسور شده با حضور آقایان: حسین کمیلی فعال بین الملل میثم مرادی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی دوشنبه 9 دی ماه ساعت 17 مشهد، شهید مدرس4 ، حسینیه هنر
🔰📚 چهارمین همایش ملی 🏫برگزار شده توسط دانشگاه شاهد http://neicc.shahed.ac.ir 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani 🔻🔻دریافت مجموعه مقالات👇👇
مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی).pdf
6.58M
🔰📚 #مجموعه_مقالات چهارمین همایش ملی #تمدن_نوین_اسلامی دانشگاه شاهد 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
dcg_b4a9bccf0d013d238d687a39d8028caa.mp3
2.26M
💎 بازاریابی شبکه ای ضربه ای سهمگین از طرف نظام لیبرالیسم بر پیکره مستضعفین استاد حسینی @kanooneqarbshenasiAndisheIslami
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
#کانون_هنر_رسانه 🎬اکران و نقد فیلم «جوکر» ❇️با حضور کارشناسان و منتقدان سینما: سیدعلیرضا واعظ موسو
🗒یاد داشت در مورد جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب تحليل ها جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب اسلاوی ژیژک| تقدیس‌کنندگان خشونت، فیلم جوکر را اعتباری بالقوه به نام خود می‌دانند اما معلوم است که این اثر نه محرکی برای خشونت، بلکه قضاوتی است بر نواقص سامانه سیاسی مدرن. فیلم بسیار تحسین‌شده «تاد فیلیپس» با درخشش «خواکین فینیکس» تقریبا به اندازه کافی از سوی هر کس و هر جایی نقد مثبت شده؛ از جمعیت بیداری (آفریقایی‌تباران آمریکایی) گرفته تا ارتش ایالات‌متحده، همگی معتقدند ممکن است این انگیزه‌ای برای پیشگیری از رفتار خشن توسط افراد شرور پدید آورد. با این حال منتقدان فیلم تا حدودی بر پیام زیرین آن چشم بستند. این اثر نه درباره یک فرد دچار روان‌پریشی، بلکه در باب ناامیدی از نفس بهترین نظام سیاسی متصور ما است، حتی اگر هنوز خیلی‌ها این موضوع را کتمان کنند. باید در 2 مورد به هالیوود و مخاطبانش تبریک بگوییم: اول اینکه چنین فیلمی اجازه می‌دهد با تصویر بسیار تاریک سرمایه‌داری به‌غایت توسعه‌یافته مواجه شویم؛ تصویری کابوس‌گونه که برخی منتقدان را واداشته این فیلم را در ژانر «اجتماعی ترسناک» دسته‌بندی کنند. معمولا فیلم‌های (ژانر) اجتماعی هستند که مسائل اجتماعی را تشریح می‌کنند و ژانر وحشت چیز دیگری است. گرد آوردن این دو در قالب یک ژانر زمانی میسر است که بسیاری از پدیده‌ها در زندگی اجتماعی عادی ما تبدیل به پدیده‌هایی شوند که به فیلم‌های ترسناک تعلق دارند. حتی جالب‌تر می‌شود وقتی مشاهده می‌کنیم که چگونه واکنش‌ها به این فیلم، طیفی کامل از وابستگی‌های سیاسی در ایالات‌متحده را به صف می‌کند.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🗒یاد داشت #اسلاوی_ژیژک در مورد #جوکر جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن غرب تحليل ها جوکر؛ بن‌بست سیاست مدرن
از یک طرف محافظه‌کاران می‌ترسیدند که این فیلم محرکی برای خشونت باشد که این ادعای چرندی است. هیچ خشونتی توسط جوکر ترویج نیافته است، بلکه برعکس خشونت را تشریح کرده و شما را در رابطه با خطر آن هشدار می‌دهد. از طرفی مثل همیشه، بعضی افراد ظاهرالصلاح سیاسی می‌ترسیدند که فیلم از کلیشه‌های نژادپرستانه بهره برده و خشونت را تقدیر کند که این هم غیرمنصفانه است. یکی از جالب‌ترین مواضع را «مایکل مور»، مستندساز چپگرا اتخاذ کرد؛ کسی که فیلم را به‌عنوان شرحی منصفانه از واقعیت آن فقرایی مورد تمجید قرار داد که در آمریکا محروم مانده و توسط طرح سلامت پوشش داده نشده‌اند. ایده او این است که فیلم به بیان نحوه خیزش چهره‌هایی مثل جوکر می‌پردازد. این یک تصویرسازی انتقادی از واقعیت آمریکایی است که می‌تواند افرادی چون جوکر را به دنیا آورد. با او موافقم اما شاید کمی فراتر هم بروم. * بن‌بست نهیلیسم1 گمان می‌کنم آنچه اهمیت دارد این است که چهره جوکر در انتها، هنگامی که به‌واسطه نقابش هویت پیدا می‌کند، نمادی از نهیلیسم شدید، خشونت خودویرانگر و قهقهه‌ای دیوانه‌وار به درماندگی دیگران است؛ هیچ پروژه سیاسی مثبتی در کار نیست. راهی که باید جوکر را بفهمیم این است که این اثر خیلی خردمندانه از ارائه دادن تصویری مثبت امتناع می‌ورزد. یک نقد چپگرایانه از جوکر می‌تواند مشتمل بر این باشد: «بله! این تصویرسازی خوبی از حقیقت در زاغه‌های فقیر آمریکاست اما نیروی مثبت کجاست؟ سوسیالیست‌های دموکرات کجا و مردم عادی کجا خودشان را سازماندهی می‌کنند؟» از این زاویه، شاید با فیلمی کاملا متفاوت و واقعا خسته‌کننده مواجه باشیم. منطق فیلم این است که درک چنین موضوعی باید به عهده تماشاگران گذاشته شود. فیلم یک واقعیت اجتماعی غمناک را نشان می‌دهد و بن‌بستی از واکنش نهیلیستی را. در آخر، جوکر آزاد نیست. او فقط از منظر رسیدن به نقطه نهیلیسم مطلق آزاد محسوب می‌شود. بر ماست که تصمیم بگیریم چه باید بکنیم. من چهره جوکر را از جنس موقعیت کازیمیر مالویچ، آوانگاردیست (تابوشکن هنری) روسی در نظر می‌آورم، وقتی که آن نقاشی معروف «میدان سیاه» را می‌کشید. این نوعی اعتراض مینیمال(حداقلی) است- فرو کاستن به هیچ - جوکر به‌راحتی هر مقامی را مسخره می‌کند؛ ویرانگر اما فاقد پروژه مثبت. ما باید این راه درماندگی را طی کنیم. شرکت در بازی آنهایی که در قدرت هستند کافی نیست. این پیام جوکر است. این نکته که آنها (آدم‌های قدرت) می‌توانند مانند پدر بروس وین در فیلم اخیر، خیلی هم دست به خیر باشند فقط بخشی از این بازی است. باید از شر این حماقت لیبرال رها شوید که باعث اعوجاج ناامیدی از وضعیت می‌شود. شاید این گام نهایی نباشد ولی نقطه صفر (اقدام) پاک کردن میز به‌منظور گشودن فضا برای چیزی جدید است. من فیلم را اینگونه فهم می‌کنم. این واپسین چشم‌انداز منحط نیست. ما باید از میان این جهنم گذر کنیم. حالا بر ماست که فراتر رویم. * آلارم ساعت اجتماعی خطر بیان صرف داستان پشت‌پرده در ارائه نوعی توضیح منطقی است مبنی بر اینکه ما باید شخصیت جوکر را درک کنیم.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
از یک طرف محافظه‌کاران می‌ترسیدند که این فیلم محرکی برای خشونت باشد که این ادعای چرندی است. هیچ خشون
او از بعضی جهات فرد خلاقی است. لحظه حیاتی فیلم از جهت تغییر ذهنی او زمانی است که می‌گوید: «من عادت داشتم تصور کنم زندگی‌ام فاجعه بوده ولی حالا متوجه می‌شوم که کمدی بوده است». کمدی برای من به این معنی است که در چنان نقطه‌ای او خویشتن خود را با همه ناامیدی‌اش به‌عنوان چهره‌ای کمیک می‌پذیرد و از شر آخرین تحمیل‌های جهان قدیمی خلاص می‌شود. این کاری است که برای ما می‌کند. او چهره‌ای مقلد نیست. اشتباه است فکر کنیم که آنچه تا پایان فیلم می‌بینیم- و جوکر آن را با دیگران جشن می‌گیرد- آغاز جنبش رهایی جدیدی است. نه، این بن‌بست غایی سیستم موجود است؛ جامعه‌ای که از خودتخریبی خویش به زانو درآمده است. * آماده رودررویی با حقیقت هستیم؟ آن چپگرایانی که از جوکر ضربه می‌خورند، چپ‌های فوکویاما هستند؛ آنهایی که فکر می‌کنند نظم لیبرال- دموکرات بهترین نظم ممکن است و ما فقط باید آن را مداراگرتر کنیم. از این جهت، امروز هر کس برای خودش سوسیالیست است. بیل گیتس هم می‌گوید خودش را متعلق به سوسیالیسم می‌داند، مارک زاکربرگ هم. درس جوکر آن است که تغییرات رادیکال‌تری نیاز هست، که این هم کافی نیست و این همان چیزی است که آن چپگرایان دموکراتیک نسبت به آن آگاه نیستند. نارضایتی در حال رشد امروز یک امر جدی است. سیستم نمی‌تواند با اصلاحات تدریجی مثل مداراگری بیشتر یا طرح مراقبت درمان2 از پسش برآید. نشانه‌هایی از نیاز به تغییرات بنیادین‌تر به چشم می‌خورد. مشکل اصلی این است که آیا آماده تجربه کردن حقیقی ناامیدی از موقعیت‌مان هستیم یا خیر؟ همان‌طور که جوکر خودش در لحظه‌ای مشخص از فیلم می‌گوید: «من می‌خندم چون چیزی برای از دست دادن ندارم، من هیچ‌کس نیستم». در اینجا همچنین اسم بازی هوشمندانه‌ای وجود دارد. نام خانوادگی واقعی جوکر، «فلک» است. در آلمانی فلک به معنای لکه است، یک لکه نامفهوم. مثل خطای دید. لازم است که نگاهی جدید بیندازیم تا یک نمای جدید ببینیم. من به هیچ یک از آن منتقدان چپگرا که از ظرفیت- چنین لکه‌ای- وحشت دارند اعتماد ندارم. همان‌گونه که «مایکل مور» به زیبایی تمام به آنها کنایه می‌زند: شما از خشونت در اینجا (در جهان فیلم) وحشت دارید نه خشونت در زندگی روزمره‌مان. شوکه شدن با خشونت تشریح‌شده در این فیلم فقط نوعی فرار از خشونت واقعی است. -------------------------------------- پی‌نوشت‌ها 1- نهیلیسم دیدگاهی فلسفی است که معنای وجوه مختلف حیات را انکار می‌کند. این مکتب مدرن که برگرفته از باورهای باستانی بوده است گاهی تحت عنوان «پوچ‌گرایی» هم خوانده می‌شود و در هر حال به نفی خدای خالق، مذهب و الهیات می‌انجامد. ژان بودریار، نظریه‌پرداز فرانسوی پسامدرنیته و پساساختارگرایی به‌عنوان پیشرو نهیلیسم در دوران پست‌مدرن شناخته می‌شود. می‌شود. 2- اشاره به طرح شکست‌خورده Healthcare اوباما و سپس ترامپ 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰 از دیدگاه 📆سه شنبه 10 دی ساعت 19 📍قم، مجمع عالی حکمت اسلامی @hekmateislami 💢در اولین فرصت از سایر رویدادهای باخبر شوید💢 👇👇👇👇👇👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
🔴دانشگاه علوم اسلامی رضوی #اخبار-پژوهشی #دوره_آموزشی #تربیت_مربی #انقلاب_اسلامی 🔰🌐 #دوره_مجازی #کرامت۳ "تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی" ❇️❇️ محورهای دوره: 🔻دکتر شهریار زرشناس «رویکرد انتقادی به #مبانی_روان_شناسی_مدرن و نحوه نفوذ آن به ایران» 🔻استاد حسن رحیم پور ازغدی « #تربیت_عقلانی در آموزش اسلامی و آموزش مدرن» 🔻استاد حبیب رحیم پور ازغدی «مقایسه جایگاه و #مبانی_تربیت، در #تمدن_اسلامی و غربی» 🔻دکتر مجید اسماعیلی «جایگاه #رسانه در #تربیت_اسلامی و مقایسه آن با اندیشه غربی» و ... 🗓مهلت ثبت نام: ۱۳ دی ماه 🎁کد تخفیف: RA98101 کانال #معاونت_پژوهشی_دانشگاه_رضوی https://eitaa.com/pajoohesh_razavi
تاریخی آمریکا صفحه اول همه روزنامه‌های این کشور را پر کرده. زلزله‌ای خبری دقیقا شب سال نو. اگر فرماندهان حشد سالها برای انتخاب زمان این حمله طراحی و فکر میکردند، هرگز بهتر از شب سال نو نصیب‌شان نمیشد. آمریکا سیلی از این محکم تر در سالهای اخیر نخورده بود. صراحتا آمریکا هرچه این سه ماه، بواسطه قدرت رسانه‌ای و نرم خودش و ضعف‌ها ما در جنگ نرم، در عراق کاشته بود به باد رفت. و امشب دیگر «مرگ بر آمریکا» جمله کیهان و فارس و یا شعار چند نفر در نماز‌جمعه‌ای در ایران نیست. جمله اول فاکس‌نیوز - پربیننده‌ترین تلویزیون کابلی آمریکا - و نیویورک تایمز پرخواننده‌ترین روزنامه جهان است به نقل از تظاهر کنندگان عراقی. ترامپ و پمپئو و دستگاه سیاست خارجی آمریکا، عزادارترین افراد عید سال نو امشب هستند. کانال تلگرام علی علیزاده @jedaal 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
چهارمین پیش نشست کنگره بین المللی علامه میرحامدحسین لکنهوی با سخنرانی آیت الله سیدان، حجج الاسلام دکتر مهدوی راد، مهدوی پور و سبحانی. پنجشنبه ۱۲ دیماه ساعت ۸:۳۰ بنیاد پژوهشهای اسلامی
💀آنان مردگانند! ❗️امام خمینی(ره): آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند. صحیفه امام، جلد 1، صفحه 158 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگر امروز در دولت تدبیر، گرانی داریم، بروید خدا را شکر کنید که قحطی نداریم؛ مدیریت کردیم! ♦️ ۱۱ دی ۹۸ | روحانی در پسابرجام: درست است که گرانی هست و مردم مشکلات دارند، ولی قحطی نداریم و کشور را با وجود سختی، اداره کردیم! باید در برابر دشمنان مقاومت کنیم ♦️۱۰ دی ۹۸|روحانی در پسابرجام: امروز در بدترین دوران تحریم تاریخ انقلاب قرار داریم؛ در این شرایط عده‌ای می‌گویند که باید مدیریت تحریم را قوی کنیم! وقتی آب و غذا نیست، فرد هر چقدر قوی هم باشد، در خطر می‌افتد ♦️۷ خرداد ۹۲|روحانی در ایام تحریم: اگر امروز گرانی داریم، اگر امروز روابط ما با جهان با مشکلات فراوان توأم است، "همه و همه" بخاطر اینست که یک دولت کارآمد و یک مدیریت درست در تدبیر صحیح در کار انجام نگرفته است؛ با گرانی به راحتی می‌توان مقابله کرد؛ همه کار با تدبیر امکان‌پذیر است؛ مشکل کجاست؟ خودشیفتگی! ♦️۱۳ تیر ۹۳|روحانی : ارزش‌مداران خیلی غصه نخورند، ما می‌دانیم چه‌کار می‌کنیم؛ والله وبالله وتالله که سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمی‌شود ✅ 🆔 @naslechaharome 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami