eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سخن‌نگاشت | یک روز زودتر... 🔺️ در فتنه‌ی سال ۸۸، تبریزی‌ها یک روز زودتر از تهران و یک روز زودتر از همه‌ی کشور وارد میدان شدند و آن فتنه را خنثیٰ کردند. ۹۹/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
🔰 سخن‌نگاشت | شاخصهای قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز در کلام امام: شجاعت، غیرت و تدین مردم تبریز حوادث بزرگ را رقم زد 🔺️ امام سه خصوصیّت را درباره‌ی مردم عزیز آذربایجان ذکر کردند: شجاعت، غیرت، تدیّن... تبریزی‌ها مبتکر چهلم گرفتن بودند برای شهدای قبل از خودشان. این شجاعت، ایمان و غیرت آنها بود که آنها را به صحنه آورد و این حوادث بزرگ را رقم زد. اگر حرکت حماسی تبریزی‌ها در بیست‌و‌نهم بهمن نبود، ممکن بود حرکت خونین مردم قم در نوزدهم دی تک بماند و بتدریج به دست فراموشی سپرده بشود. ۹۹/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
🔰 سخن‌نگاشت | مردم در ۲۲ بهمن امسال با ابتکار جدید وارد میدان شدند 🔺️ ملّت ایران خسته نشدند، شما نمونه‌هایش را در این تشییع جنازه‌ی عجیب شهید سلیمانی، بعد هم در این بیست‌ودوّم بهمن امسال با این شرایط کرونایی، با ابتکار جدید که چطور وارد میدان شدند و با شور و شوق نگذاشتند بیست‌ودوّم بهمن تعطیل بشود و در قضایای گوناگون دیگر دیده‌اید. ۹۹/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 قراردادی استعماری که ایران را کاملا تحت سلطه انگلستان قرار می‌داد 👈 شخصی که به نماد «پایان نخست وزیری اشرافی» در تاریخ معاصر ایران شناخته می‌شود. 🔹️ مجموعه مستند «خیابان داور» به بررسی اوضاع اقتصادی ایران در دوران پهلوی در دهه های ۲۰ تا ۵۰ شمسی پرداخته و اثرات برخی از این تصمیمات بر جامعه، سیاست، فرهنگ و اقتصاد امروز ایران را به تصویر کشیده است. 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 تاسیس اصلی‌ترین پایگاه نشر اندیشه‌های امام خمینی(ره) در لبنان 👈 مجاهدت‌های شهید سیدعباس موسوی در راه مقاومت 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بررسی نتایج تاریخی اصلاحات ارضی 👈 مجموعه مستند «خیابان داور» به بررسی اوضاع اقتصادی ایران در دوران پهلوی در دهه های ۲۰ تا ۵۰ شمسی پرداخته و اثرات برخی از این تصمیمات بر جامعه، سیاست، فرهنگ و اقتصاد امروز ایران را به تصویر کشیده است. 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سیاه پوستان آمریکایی، موش آزمایشگاهی دارویی! 👈 شرکت‌های شیمیایی چند ملیتی از زندانیان سیاه پوست آمریکایی برای آزمایش خطرات محصولات خود استفاده می‌کردند! 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 امنیت پایه پیشرفت کشور است 👈 برنامه تلویزیونی «لاجورد»، گفتگو با روح‌الله متفکر، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ⏰ پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه افق سیما، تکرار شنبه ساعت ۱۳ 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠برکات ماه 📚صحیفه نور ،جلد ١٧،صفحه ٢۶۵ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️تفاوت حقوق دولتی تا کجا شرعی است؟! ✳️ پاسخ استاد قنبریان : 🔸وقتی بودجه دولت کفافِ تامین کردن کارمندان و رساندن آنها بالای خط فقر و همزمان رعایت تفاضل های حقوقی مدیران را نمی کند؛ باید کدام سو را بگیریم؟! ✔️تکمیل: دستور شرعی به حاکم درباره حقوق کارگزارانش: عهدنامه مالک اشتر:"اسبغ علیهم الارزاق" -اسبغ: سبغه=رفاه و فراخی در زندگی؛ جامه فراخ و بلند دوخت/ اسباغ: کاری را تمام و کمال انجام دادن. سرجمع یعنی وسعت دادن رزق و جیره و مزد آنان. *وجه استدلال: 🔹 ۱- سبغ علیهم الارزاق، مفید وجوب است. بر والی واجب است کارکنان را به وسعت معاش برساند از حد فقر و احتیاج درآورد. 🔹 ۲- برای والی در این شرایط، امکان مالی(بودجه) نیست که بیش از دو میلیون کارکنان خود را حقوق ۱۰میلیونی(بالای سطح فقر) دهد و در عین حال تفاضل حقوق مدیران را تا سقف ۷برابر(قانون خدمات)هم تامین کند. 🔹۳- تکلیف اول(اسباغ ارزاقِ عموم کارکنان) متیقّن و اهم است و تکلیف یا حق دوم(تفاضل حقوق مدیران با کارکنان معمولی) مشکوک و مرجوح است. ✅باید تکلیف متیقن و اهم را مقدم کرد. پس در این شرایط مقدم کردن افزایش قدرت خرید عامه کارکنان دولت بر حقوق های بالای مدیران موجه و شرعی است. لذا میتوان با تراشیدن حقوق های بیشتر، سطح حقوقی را بسیار نزدیک به هم کرد. ⁉️اینکه کارگران و دستمزد بگیران غیر دولتی چه؟! پاسخ: شاغل-مالک کردن آنها در شرکت ها و کارخانجات است که در بخش‌های قبل توضیح داده شد. ☑️ @m_ghanbarian 🆔 @Qasdway
💢اینترنشنال| سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: 🔸توافق‌ هسته‌ای برای ما کف مطالبات است نه سقف آنها و ما می‌خواهیم از توافق ۲۰۱۵ فراتر رفته و آن‌را مفصل‌تر و قوی‌تر کنیم و از آن برای رسیدگی به نگرانی‌های دیگر استفاده کنیم. 🔹راه دیپلماسی همچنان باز است. ما امیدواریم بتوانیم با متحدان و شرکای خود این مسیر را دنبال کنیم. ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل و به موقع همکاری کند. 🔸سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تصمیم ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی و کاهش همکاری‌های خود برای ارائه دسترسی‌های نظارتی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «خبر خوب این است که تمام این گام‌ها برگشت‌پذیر هستند.» اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محسن میلانی، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و دیپلماسی دانشگاه فلوریدا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی: 🔸 تیم بایدن به این نتیجه رسیده که باید از چماق تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند و آنها را به سادگی برندارد. اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
💢گاردین در واکنش به حمله به فرودگاه اربیل عراق: جو بایدن اولین آزمایش واقعی خود با ایران را تجربه می‌کند. 🔸در ساعات اولیه بعد از حمله، یک گروه وفادار به ایران آنقدر جسارت داشت تا مسئولیت آن را به عهده بگیرد. 🔹پیام روشن بود: منطقه امن فروریخت و چنین حمله‌ای ممکن است دوباره تکرار شود، اکنون نوبت بایدن است. اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آتش سوزی، قطع آب و برق، از کار افتادن تصفیه خانه ها و مسمومیت با گاز...! ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا ایران هنوز به نیروی های آمریکایی حمله میکنه؟ دلیلش فقط یک نام هست، قاسم سليمانی.... 🆔 @Kavoshmedia
💥 در لیلةُ‌الرغائب باید رغبت‌های بزرگ، یعنی رغبتِ در خدا و رغبتِ در ولیّ خدا، در وجود ما شکل بگیرد و از رغبت‌های کوچک که مزاحم انسان است و فهم و اقدام انسان را محدود می‌کند، فاصله بگیریم. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «اگر امشب، شب رغائب باشد، معنایش این است در این شب عزیز انسان باید سعی کند رغبت‌های الهی و رغبت‌های بزرگ در وجودش شکل بگیرد و از رغبت‌های کوچک که مزاحم انسان است و فهم و اقدام انسان را محدود می‌کند، ان‌شاء‌الله فاصله بگیرد و از خدای متعال طلب کند که آن رغبت‌های بزرگ در وجودش شکل بگیرد. مهم‌ترین رغبتی که انسان باید به آن برسد، رغبتِ در خدا و رغبتِ در امام است که رغبت در امام، همان رغبت در خداست. این رغبتِ در امام است که به ما امکانِ همراهی با امام علیه‌السلام را می‌دهد، و الا انسان نمی‌تواند با امام راه برود. اگر رغبت در خودمان کردیم، حتی اگر رغبت در ثواب خودمان کردیم، این، در یک‌ جایی، ما را زمین می‌گذارد. ما باید تمام رغبات و خواسته‌هایمان را در میل امام علیه السلام خلاصه کنیم.» 🌐 https://b2n.ir/t71590 ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 رغبتِ انسان باید رغبتِ در رسول باشد نه رغبتِ در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. اگر رغبتِ به رشد خودمان و حتی رغبتِ به منافعِ معنوی خودمان، در ما شکل گرفت، این رغبت ممکن است در جایی موجب جدا شدنِ ما از امام بشود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «رغبت بزرگ یعنی آدم فقط دنبال رشد خودش نباشد که خودش به ثواب برسد؛ رغبت بزرگ یعنی در انسان این رغبت پیدا شود که ظهور امام واقع بشود و عالم به توحید و امامت برسد و حجاب از عالَم برداشته شود. اگر این رغبت در آدم پیدا شد، اقدامات انسان هم به اندازه رغبتش بزرگ می‌شود. انسانی که رغبت می‌کند، خودش را به امام می‌رساند و حلول در آستان امام پیدا می‌کند («حلت بفنائک»). بزرگ‌ترین رغبتی که ما باید به آن برسیم و رغبت بالله است، این است که در مسیر رغبت در قرب به خدای متعال، رغبت در تحقق ولایت امام در عالم پیدا کنیم. این غیر از رغبت در این است که من خودم آدم خوبی بشوم که البته آن‌هم در جای خودش رغبت خوبی است. وقتی رغبت به خدا و رغبت به ولیّ خدا در انسان پیدا شد، انسان کنار حضرت قرار می‌گیرد و در طرح حضرت عمل می‌کند. ما اگر رغبتمان رفعت پیدا نکند نمی‌توانیم در طرح امام قرار بگیریم و کنار امام عمل بکنیم. اگر رغبت ما با رغبت امام گره خورد و یکی شد و آن رغبت‌های بزرگ در ما شکل گرفت، این رغبت‌ها ما را به امام می‌رساند و کنار امام قرار می‌گیریم و سختی‌های راه را کنار امام تحمل می‌کنیم و با امام راه را طی می‌کنیم. ولی اگر رغبت دیگری در ما شکل گرفت و توجه به خودمان، حتی توجه به منافع معنوی خودمان، داشتیم، این، ممکن است موجب جدا شدن ما از حضرت بشود. در عالم با امام راه رفتن و در طرح امام عمل کردن، وقتی ممکن می‌شود که انسان رغبتش، رغبت در رسول باشد نه رغبت در خود. اگر رو به خودت آوردی و از او غافل شدی نمی‌توانی با او راه بروی. «وَ لا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِه» یعنی شما حق ندارید میل به خودتان پیدا کنید و رویتان را از رسول برگردانید. «اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ در عالم با حضرت راه بروید. اگر می‌خواهید با حضرت راه بروید، باید رغبت در حضرت داشته باشید نه رغبت در خودتان. اگر انسان راغب در حضرت شد، چنین رغبتی انسان را در همه سختی‌ها همراه با حضرت می‌کند.» 🌐 https://b2n.ir/t71590 ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 یکی از جاهایی که انبیاء آمدند تا اصلاح کنند، همین رغبت‌های ماست. این‌طور نیست که انسان، هر رغبتی که داشته باشد خوب و مطلوب باشد! خیلی از گرفتاری‌های ما بابت رغبت‌ها و خواسته‌هایی است که افق و سقف آنها پایین است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ما دو جور رغبت داریم: رغبت‌هایی که مطلوب هستند و رغبت‌هایی که مطلوب نیستند. این‌طور نیست که آدم هر مطلبی را که بخواهد، خوب باشد. خیلی از گرفتاری‌ها برای رغبت‌ها و خواسته‌های ماست. تمام همت ما و تمام امکانات و تمام فرصت‌های ما خرج رغباتمان می‌شود. یکی از جاهایی که انبیاء آمدند و اصلاح کنند، همین رغبت‌های ماست. آنها آمدند در ما رغبت بزرگ درست کنند تا راغب فی الله باشیم (إِلَى اللَّهِ راغِبُون) و راغب در دنیا نباشیم. اصولاً رغبت‌های ما را اولیائمان درست می‌کنند. اگر اولیاء ما اهل دنیا بودند، تمام رغبت‌های ما آرزوهای دنیایی می‌شود و ما راغب فی‌الدنیا می‌شویم. اولیاء طاغوت کارشان همین است که ما را تحریک و تحریص و ترغیب به دنیا می‌کنند و کاری غیر از این، از آنها ساخته نیست. امت خودشان را ترغیب به دنیا می‌کنند و آلهه و بت‌هایی درست می‌کنند و به مردمشان می‌گویند شما رو به اینها بیاورید و رو از اینها برندارید! انسانی که در وادی ولایت ائمۀ جور است، تمام رغباتش رغبات دنیایی است. در آنجا افق رغبات پایین است و سقف رغبات بیش از دنیا و هوس‌های دنیایی و حرص به دنیا و میل به دنیا نیست. این رغبت‌ها برای انسان اسارت ایجاد می کند و آدم را کوچک می‌کند. در‌واقع اینها رغبت نیست، اینها اسارت است. ولی انبیاء الهی سعی می‌کنند سقف رغبت انسان را بالا ببرند. انسان اگر در وادی ولایت امام قرار گرفت، رغبت انسان رفعت پیدا می‌کند و میل و خواسته‌هایش رفعت پیدا می‌کند و خواسته‌هایش در حد دنیا نیست. زاهد فی الدنیا و فارغ از دنیا می‌شود. همه دنیا را هم به او بدهی خوشحال نمی‌شود و اگر همه دنیا را هم از او بگیری غصه نمی‌خورد، چون یک رغبت بالاتری دارد. این [تربیت] را انبیاء درست می‌کنند. محیط ولایت انبیاء و محیط ولایت معصوم، محیطی است که در آن رغبات انسان رفعت پیدا می‌کند و انسان می‌تواند خدا را بخواهد و می‌تواند رغبتِ در عالم آخرت پیدا کند و رغبت های بزرگ در وجودش شکل بگیرد. پس، اولیاء ما هستند که سطح رغبت ما را معین می‌کنند. 🌐 https://b2n.ir/t71590 ☑️ @mirbaqeri_ir
💠انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‏ خود را به گروه ها و لیبرال ها می خوریم. 📚صحیفه نور ، جلد ٢١،صفحه ٩۶ @Sahifeh_noor @KanooneQarbshenasiAndisheIslami 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🌙 شب ؛ همه‌ی خواسته‌ها و آرزوهایت را بخواه! ثروت، تجارت، پول، فرزند، مسکن و ... هیچ اشکالی ندارد! ـ فقط باید یادبگیری چگونه دعا کنی؛ که به اجابت نزدیک تر شود! 😢😢😢 https://eitaa.com/arsheyanfar
🔹همه هست آرزویم... همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی به کسی جمال خود را ننموده‌ای و بینم همه جا به هر زبانی بود از تو گفت‌وگویی به ره تو بس که نالم ز غم تو بس که مویم شده‌ام ز ناله نالی، شده‌ام ز مویه مویی... شود این‌که از ترحم دمی ای سحاب رحمت من خشک لب هم آخر ز تو تر کنم گلویی بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت سر خم می سلامت شکند اگر سبویی همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا تو قدم به چشم من نِه بنشین کنار جویی... 📚 شاعر: فصیح الزمان شیرازی 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir