هدایت شده از فارس پلاس
▪️ اینفوگرافیک | مهمترین محورهایی از وصیتنامه الهی سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی
@Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت تلخ یک ایرانی مقیم کانادا از فیلم ایرانی در جشنواره فیلم تورنتو
🔻جایزه و افتخار تصویر سیاه از ایران موند برای کارگردان و شرمندگیش برای ما
@kanooneqarbshenasiAndisheIslami
گام دوم - تحلیل تاریخ - قسمت ششم.aac
9.98M
🎙 بشنوید | #صوت کامل برنامه #گام_دوم
🔸 نسبت بیانیه گام دوم با تاریخ ایران
کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneqarbshenasiAndisheIslami
📗#معرفی_کتاب📗
رمان "آمریکایی" نوشته هوارد فاست داستان زندگی قاضی و سیاستمدار آمریکایی، جان پیتر آلتگلد است که ماجرای او با شورش کارگری اول ماه مه شیکاگو گره خورد.
هوارد فاست نویسنده آزادیخواه و عدالت طلب آمریکایی و از پیشروترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا است.
📚📚 رهبر انقلاب در جلسه با مدیران و سردبیران نشریات دانشجویی در سال ۱۳۷۷ ، در بخشی از سخنان خود ، به رمان " آمریکایی " و نویسنده آن اشاره کردند و فرمودند : " من نمی دانم شما چقدر با وضع دموکراسی غربی و انتخابات آنجا آشنا هستید . هرچه در این زمینه اطّلاع پیدا کنید و معلوماتتان بیشتر شود، به ناکامی دمکراسی غربی و تحزّب -که پایهی آن دمکراسىِ آنچنانی است- بیشتر پی خواهید برد. کتابی هست که شما بعید است آن را مطالعه کرده باشید . این کتاب از یک رمان نویس معروف آمریکایی به نام هاوارد فاست است . بنده هم بعضی از کتاب هایش را دارم و خیلی از آنها را خوانده ام . او یک رمان نویس بسیار خوبی است . کتابی دارد به نام " آمریکایی " که شرح حال شخصی است که مراحل رشد و تربیت و پیشرفت و دوره کلاس قضایی دیدن و قاضی شدن و بالاخره وارد مبارزات انتخاباتی شدن او ، شرح داده شده است . آدم وقتی این کتاب را می خواند ، واقعا می فهمد که انتخابات یعنی چه..."
@audio_ketab
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنس جور جمهوری اسلامی/ پیروزی نهایی قطعا متعلق به ملت ایران است
🔹رهبر انقلاب: هم سردار خوب نظامی داریم هم فرهنگسازان و هنرمندان خوب/ از طرفی هم مردم آماده بکار داریم این جنس جور جمهوری اسلامی است/ بنده میبینم پیروزی قطعی و نهایی متعلق به ملت ایران است
🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🌺 مساله سبک زندگی اسلامی را در مجالس و هیاتها پیگیری کنید
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مداحان:
🔹 یکی از چیزهایی که در این مجالس باید حتماً به فضل الهی دنبال بشود، مسئلهی سبک زندگی اسلامی است؛ من میخواهم خواهش کنم که برادران عزیز در مطالعات خودشان، در پیگیریهای خودشان روی مسئلهی سبک زندگی ائمّه (علیهم السّلام) و سبک زندگی اسلامی کار کنند؛ شعرای متعهّد و برجستهی ما ــ که امروز نمونهی کارهایشان را اینجا شنیدید ــ این را به هنر شعر مزیّن کنند و در مجالس خوانده بشود تا فرهنگسازی بشود.
🔹 اگر بخواهیم سبک زندگی را به صورت درست در مقابل موج جبههی دشمن به حالت اسلامی برگردانیم، راهش این است؛ یعنی باید فرهنگسازی بشود. ببینید شما در دعا میگویید: اَللّهُمَّ اجعَل مَحيایَ مَحيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد؛ خب، محیا یعنی چه؟ محیا یعنی زندگی من را شبیه زندگی آنها قرار بده؛ یعنی سبک زندگی؛ ما این را میخواهیم؛ این را از ما خواستهاند که بگوییم و بخواهیم و انجام بدهیم. این مسئلهی سبک زندگی باید دنبال بشود.
🔹 لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئلهی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جملهای عرض بکنم.وقتی [فرزند ایشان] میپرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب میشنود که «یا بُنی! اَلجّارَ ثُمَ الدّار»، اوّل همسایه، بعد خودمان؛ این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری میکند. یا در قضیّهی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سورهی هلاتی این جور با عظمت از این حادثه یاد میکند که هفده هجده آیه، حولوحوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. وَيُطعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسكينًا وَيَتيمًا وَاَسيرًا * اِنَّما نُطعِمُكُم لِوَجهِ اللّه؛ این حادثه، یک حادثهی نمادین است؛ بله آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همهی اعضای خانوادهشان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛ خب حضرت زهرا میتوانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر ــ حالا هم بعضیها میگویند که چرا گداپروری میکنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد ــ نه، وظیفهی حکومت، وظیفهی جامعه را نفی نمیکند.
🔹 انسانها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمکها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۹۸/۱۱/۲۶
🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🎥 این سخنان امام خمینی تقدیم به اون کسایی که متصدی بستن لیست های انتخاباتی شدن!
✓ این دعواها برای خدا نیست!
🆘 @Roshangari_ir
AC20200216072229.mp3
51.08M
🔷 دانلود صوت میزگرد علمی «منزلت تربیت در منظومه انقلاب اسلامی»
برگزار شده در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی
🔸 عنوان بحث و ارائه کنندگان:
• نسبت تربیت، دین و سکولاریسم در منظومۀ انقلاب اسلامی؛ دکتر جمیله علمالهدی
• نسبت تربیت، توسعه و پیشرفت در منظومۀ انقلاب اسلامی؛ دکتر محسن نوغانی
• نسبت تربیت، مدرسه و مردم در منظومۀ انقلاب اسلامی؛ دکتر حسین باغگلی
• نسبت تربیت سیاست و هدایت در منظومۀ انقلاب اسلامی؛ دکتر مجتبی همتیفر
🔷 کانون غرب شناسی و اندیشۀ اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
✅ فیش حقوقی امام علی علیه السلام
#شفافیت_مالی_نمایندگان
#الگوی_مسولین
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠درآمدی بر سیاستزدگی
سیاستباز همهچیز را ابزار میبیند. حتی آدمها را و شاید بگوییم بیشتر از هر چیز آدمها را. آدمها هدف نیستند. ارزش آدمها در کاربردی است که دارند و او به راه بردن آدمها نمیاندیشد بلکه به پله کردنشان فکر میکند و اگر نشد؛ کله کردنشان و سیاستباز خود سیاستزده است. همان سیاستزدهای که طعم برخورداری را چشیده است. سیاستزدهها آنگاهکه طعم قدرت و ثروت و شهرت و... را تجربه کنند دگردیسیشان شروع میشود و کمکم میآموزند که چگونه باید بهجای فریب خوردن فریب داد. چگونه باید طوری بود و طور دیگری نمود و...
و سیاستباز شغلش سیاست است نه رسالتش- اگر خوب بنگریم- و هدفش سیاست است نه تکلیفش و اگر «شغلش» را از او بگیری هیچ نمیماند.
سیاستزدگی یعنی سیاست را زیادی تحویل گرفتن. به بازیهای سیاسی، شعارهای سیاسی، مانورهای سیاسی، پستهای سیاسی زیادتر از اندازه واقعیشان اهمیت دادن و بیشتر از تأثیر محدودشان امید بستن. سیاستزدگی یعنی همهچیز را به قدرت منسوب کردن. همه اصلاحات را از بالا خواستن. برای حکومت برد بینهایت قائل شدن.
یعنی ندیدن ناکافی بودن سیاست برای هدایت. یعنی ندیدن ارتباط دوطرفه بین سیاست و اقتصاد و فرهنگ و... و فقط تأثیرش را دیدن و از تأثرش غافل ماندن.
سیاستزدگی یعنی مصلحتزدگی. یعنی به دنبال آسانترین راهحل بودن دنبال کوتاهترین مسیر بودن. یعنی التزام عملی به «هدف وسیله را توجیه میکند». یعنی همواره به دنبال توجیههای دم دست بودن.
سیاستزدگی یعنی نظام را در سیاست و سیاست را در قدرت خلاصه کردن و به آن امید بستن و هر ترفندی را برای به چنگ آوردن یا حفظ آن به کار گرفتن. سیاستزدگی یعنی...
و سیاستزده خطرها را یا در غیر اندازه واقعیشان میبیند یا در غیر مصداقهای واقعیشان. نگاه سیاستزده ناقص است. به همه آنچه که میشنود گوش نمیکند و به همه آنچه که میبیند نمینگرد. خیلی جاها میبیند و چشم میبندد و خیلی جاها چشمبسته میبیند. رویدادها، حرفها و حدیثها، موضعگیریها، ... برای او ابزارند نه عبرت. آن چیزی نیستند که واقعاً هستند آن چیزی هستند که او میپندارد یا دوست دارد بپندارد که هستند.
و آنجا که سیاستبازی و سیاستزدگی رواج داشته باشد بردوباخت هم عجیب معنا پیدا میکند و کار بدانجا میرسد که «بردوباخت» اصل میشود و معیار و انگیزه میشود برای هر کار. و لاجرم عرصه بر دیگر انگیزهها تنگ میشود و راه بر آنان که به عشقی دیگر به میدان آمدهاند پر سنگ. تنها مسیر هموار سیاست میشود و سیاستبازی. فرهنگ، اعتقاد، باور، درد، دلسوزی، عشق، ایمان، همه و همه در سایه قرار میگیرد. طفیلی میشود. وسیله، ابزار، حربه، بهانه میشود و آنچه میماند سلایق و علایق و ذوائق سیاستبازان و سیاستزدگان است که میاندار میداناند.
سیاستزدگی که اوج بگیرد دیگر همپالکیهایش را هم دور خودش جمع میکند و سیاست قهوهخانهای میشود که پاتوق عملزدگی و شعارزدگی و شتابزدگی و جوزدگی و... است و نه محرابی که عرصه مسئولیت و جهاد و اصلاح و نظامسازی.
در سیاستزدگی توفندگی هست و تأمل نیست. برش هست و بینش نیست. فریاد هست و بنیاد نیست. هیاهو هست و جستجو نیست. جنبش هست و پویش نیست. عبارت هست و عبرت نیست. دیانت عین سیاست هست و سیاست عین دیانت نیست.
✍وحید جلیلی
📚نیستان، سال دوم، شماره۲۳، مرداد۷۶
🔷 کانال کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
#خاطرات_بین_المللی
#کانادا
@Allah4all
✳️ جک
یک ربعی از شروعِ کلاس گذشته و خبری ازش نیست. از مِری، منشی آموزشگاه، میخواهم سراغش را بگیرد.
اوّل به تلفنهمراهِ جَک زنگ میزند. جواب نمیدهد.
بعد به مادرش تلفن میکند.
مِری از قول مادرِ جَک میگوید این هفته سرپرستی جَک با پدرش است و قرار بوده او اطلاع بدهد (پدر و مادرِ جَک، مثلِ والدین خیلی از شاگردهای دیگرم، از یکدیگر جدا شدهاند). گویا یکی از دوستانِ جَک به تازگی فوت شده، به خاطر همین شرایطِ روحی خوبی ندارد و به آموزشگاه نخواهد آمد.
از مِری میپرسم نگفت چه چیزی علّتِ فوتاش بوده؟
مِری صندلیِ چرخشدارش را کامل میچرخاند طرفم و جواب میدهد: «نپرسیدم، ولی احتمال میدهم خودکشی کرده».
بعد دو طرف سرش را با انگشتاناش میگیرد و میگوید: «خیلی تأسفبار است که این همه آمار خودکشی زیاد شده و هیچ آموزشی هم به بچهها داده نمیشود».
(مِری، منشی آموزشگاه، خودش مادرِ مطلقهی سه دخترِ نوجوان است و همزمان در دو جا کار میکند.
@Allah4all
یک دفعه یادم میآید که چند روز قبل، مِری از حملههای قلبی دخترش که برای ورود به دانشگاه آماده میشود برایم گفته بود).
مِری ادامه میدهد: «خیلی روی بچهها فشارِ درس و آینده هست. نمیدانم چرا آموزش نمیدهند که خودکشی چاره نیست. چرا اصلأ حرفی از خودکشی نمیزنند؟»
پ ن: کدام حدیث و روایت بود که میگفت در آخرالزمان جای زن و مرد عوض میشود؟
منبع: @pardarca
telegram.me/bayeganitabligh/4702
🔹#پی_نوشت:
- جوان غربی، خسته از زندگی مادی، بی روح و بی معنا، مانده است میان انبوهی از سؤالات، ابهامات و مسائلی که برایش حل نشده است. نه هدف زندگی را میداند، و نه معنای آن را، و حتی نه سبکی که بتواند آرامشی عمیق و واقعی و متفاوت از آرامش های تخدیری مجازی و موقت غربی ارائه دهد.
- آرمان های تمدن غرب دیگر فطرت آرمان خواه جوان غربی را پاسخگو نیست؛ جوان غربی در منتهای آرمان های تمدنی غرب به پوچی و خودکشی روی میآورد؛ تمدنی که انسان محوری را منطق راهبری میداند سرانجامی جز این مسیر برایش متصور نیست.
- جوان غربی تشنه توحید است، توحیدی که محوریت را به خدا میدهد نه انسان؛ توحیدی که منتهای آن معاد و رستاخیز و بازگشت دوباره در آخرت است.
- حال راه حل چیست؟ برای ارائه معارف توحیدی ناب اسلام به جوان غربی چه کرده ایم ... ؟!
- تذکر: بحران هویت، شرق و غرب نمی شناسد؛ اگر در حل مسئله به بیراهه رفتیم، تجربه تلخ غرب، گریبان جوان شرقی را هم خواهد گرفت!
@Allah4all
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
✅ اساس اقتصاد اسلامی دگرگونی در زندگی اقتصادی مردم است
🔰 حجتالاسلام والمسلمین غلامعلی معصومینیا در درسگفتار «خطوط کلی اندیشه اقتصادی شهید صدر» بیان داشت؛
📕 گزارههایی که مارکسیسم مطرح کرده، از سنخ گزارههای علمی است، اما اصل گزارههای سرمایهداری ارزشی است.
📕 اساس اقتصاد اسلامی بر این استوار است که اسلام برنامهای برای دگرگون کردن زندگی اقتصادی انسانها دارد.
📕 پس از تحقق مکتب اقتصادی اسلام در جامعه، میتوان مناسبات درونی چنین جامعهای را کشف نمود و علم اقتصاد اسلامی را بنیان نهاد.
📕 قسمتی از گزارههای علم اقتصاد اسلامی در کتاب و سنت موجود است و قسمتی نیز با تحلیل منطقی آثار گزارهها قابل تحلیل است.
📕 اساسا تا وقتی مکتب اقتصاد اسلامی در عالم خارج به طور کامل محقق نشود نمیتوان به مجموعه منسجم علم اقتصاد اسلامی دست یافت.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ
#اقتصاد
#درس_گفتار
#قم
🔳 🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
❌ میگه همه فاسدن!! رای نمیدم!!
▪️چرا باید رای بدیم!👇
🔻میگه همه اینایی که میان پست و مقام میگیرن فاسدن، اگرم فاسد نباشن، مقام اونارو فاسد میکنه، رئیس جمهورای قبلی رو ببین، آخر ریاست جمهوریشون چی شدن؟ بهخاطر همین موضوع رأی نمیدم.
🔻میگم فرضا این حرف تو درست باشه و همه فاسد باشن که بنظرمن درست نیست، مسئول پاکدست کم نداریم، ولی فرضا درست باشه. بازهم وظیفه داریم بگردیم اونی که فسادش کمتره رو انتخاب کنیم.
اصلا #دفع_افسد_به_فاسد یه حکم عقلیه دیگه. گاهی وظیفه شرعی داریم که فاسد رو انتخاب کنیم که فاسدتر که وضعیتش خرابتره نیاد سر کار، پس دراین حالت هم باید رأی بدی.
🔻نمیشه بگیم چون هیشکی لایق نیست کلا بیخیال میشیم، این یعنی به بدتر رای دادی. فرض کن تو بیابون داری از تشنگی میمیری، آب گل آلود وجود داره، باید این آبو بخوری تا نمیری، اگه نخوری بگی بده، میمیری. البته من اعتقاد دارم همین الان افراد صالح و اصلح وجود دارن که باید تلاش کنیم انتخاب بشن تا فاسدها انتخاب نشه، چه برسه به افسد. دست رو دست گذاشتن و بیخیال بودن هیچوقت مشکلات رو حل نکرده
✍️ حسین دارابی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گول نظرسنجیهای تلگرامی را نخورید!
به راحتی با پول میتوان تغییر داد
پشت پرده نتایج عجیب نظرسنجی های مجازی
🌐کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
#برهه_حساس_و_تاریخ_ساز
💠خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی آماده کنید.
امام خمینی (ره):
«من در این جا به جوانان عزیز کشورمان، به این سرمایه ها و ذخیره های عظیم الهی و به این گل های معطر و نوشکفته جهان اسلام،سفارش می کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید؛ و خودتان را برای یک مبارزه #علمی و #عملی بزرگ تا رسیدن به #اهداف_عالی_انقلاب_اسلامی_آماده_کنید»
#امام_خمینی
صحیفه نور،جلد 20،صفحه 241
مورخ :1367/04/29
🔻 رهبر معظم انقلاب:
🔹 این تأثیری که انتخابات میگذارد فقط این نیست که در دورهی چهارسالهی این مجلس تأثیر میگذارد، بلکه #تأثیرهای_بلندمدّت میگذارد؛ برای خاطر اینکه این نمایندگانی که شما میفرستید مجلس، ممکن است یک تصمیمهایی بگیرند، #قوانینی را تصویب کنند که تا #سالها اثرش ادامه داشته باشد.
🔹 بنابراین، تأثیر یک مجلس ــ چه مجلس قوی و خوب، چه مجلس ضعیف ــ تأثیر طولانیمدّت خواهد بود. خدای نکرده مجلس ضعیفی هم باشد، #مجلس_خودباختهای هم باشد در مقابل دشمن، آن هم تأثیرات #منفی خواهد گذاشت برای بلندمدّت.
🔺 به نظر بنده، با ملاحظهی همهی جوانب، امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک #حکم_شرعی و یک وظیفهی شرعی است؛ صرفاً یک وظیفهی ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفهی شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست.(۹۸/۱۱/۲۹)
📝 پ.ن؛ رسیدن به #اهداف_عالی_انقلاب به ویژه #تمدن_اسلامی بدون داشتن #مجلس_قوی_و_انقلابی امکان پذیر نیست.
مجلس خودباخته که اعتقادی به گفتمان انقلاب و مقاومت ندارد قطعاً باعث تعویق در تشکیل #تمدن_نوین_اسلامی می شود و در عوض مجلس انقلابی می تواند ما را در رسیدن به تمدن اسلامی یاری نماید.
بنابراین وظیفه تکتک#فعالین_گفتمان_انقلاب این است که در این #برهه_حساس تمام تلاش خود را در راستای تشکیل مجلس قوی بکار بگیرند. امیدواریم عزیزان در این مدت باقی مانده در کانالها و گروههای مختلف با نشر مطالب انتخاباتی در #فضای_مجازی به نفع جریانهای انقلابی مثمر ثمر باشند و به تشکیل مجلس قوی کمک نمایند و سهم کوچکی در این هدف مقدس داشته باشند.
کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا شورای نگهبان تبلیغ کنندگان سخیف را تائید صلاحیت کرده است!؟
طحان نظیف عضو حقوقدانان شورای نگهبان:
🔹 قانون کمبود دارد.
🔹 اینگونه تبلیغات خودش به مردم برای انتخاب کمک می کند.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
تبیین پرسش های انتخاباتی الگوی پیشرفت اسلامی.mp3
20.01M
🎧 صوت کامل نشست تخصصی تبیین پرسشهای انتخاباتی الگوی پیشرفت اسلامی با سخنرانی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - سهشنبه | ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - تهران - مسجد المهدی - پایگاه بسیج شهید دیالمه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پرسش_های_انتخاباتی
#انتخابات_و_الگوی_پیشرفت
@olgou4
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تکفیری ها و داعشی ها ، شما را به حمایت از اصلاح طلبان فرا می خوانند!
♦️کسانی که به خون قاسم سلیمانی تشنه بودند ، در اصلاح طلبان چه شباهتی با خودشان می بینند؟!
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
📌 محور نبرد حزباللهیها با حزباللابیها در شهرهای کشور
#وحید_جلیلی
🔹 چهل و یک سال از انقلاب گذشته و قبایل سیاسی عزم جزم دارند که سازماندهی سیاسی جامعه را روزبهروز به مدلهای غربی نزدیکتر و از مبانی دینی و انقلابی دورتر و دستیابی به اهداف گام دوم را دشوارتر کنند.
🔹 در صد و هفتاد و پنج حوزه انتخابیه (از مجموع ۲۱۱ حوزه) مردم برای انتخابِ فقط یک نماینده پای صندوق میروند و در ۲۲ حوزه دیگر برای انتخاب ۲ نماینده.
🔹 در هر حوزهای که بیش از چهار پنج کاندیدای جدی و اصلی وجود ندارد، آیا انتخاب یک نفر از بین چهار پنج نفر، کار دشواری است؟!
🔹واقعا با چند روز وقت گذاشتن و حرفهای نامزدها را شنیدن و آنها را با سوالهای جدی راجع به کارنامه و برنامهشان مواجه کردن، نمیشود به نتیجه رسید؟!
🔹مگر نه این است که به برکت جمهوری اسلامی در هر فامیل و محله و مسجد و محیطی کلی آدم تحصیلکرده و اهل بررسی و پژوهش وجود دارد.
🔹 چرا باید سازوکار ترجیحی ما این باشد که زیرساخت "اتّباع احسن" شکل نگیرد و مردم مستقیما با کاندیداها مواجه نشوند و در بسیاری موارد بدون آنکه حتی یک صفحه یا یک پاراگراف در مورد شخص موردنظر اطلاعات داشته باشند تنها به واسطه معرفی از سوی یک "اتاق تاریک" (چه اصلاحطلب چه اصولگرا) نامش را به صندوق بیاندازند؟
🔹 این شیوه "النصر بالرعب" که زیر زبان هر دو جناح مزه کرده و چند دوره است مد شده و از مردم میخواهد از ترس رای آوردن اصولگراها یا اصلاحطلبها به لیست مقابل رای بدهند چه نسبتی با جمهوریتی دارد که دویست و پنجاه هزار خون پاک به پایش ریخته است؟
🔹 مگر انتخابات نباید فرصتی برای ارتقای فرهنگ سیاسی جامعه و آگاهتر شدن مردم و بالا رفتن قدرت تحلیل شان باشد؟
🔹هزاران دانشکده، دهها هزار مدرسه، هفتاد هزار مسجد؛ چهل هزار پایگاه بسیج؛ دهها هزار فعال اجتماعی و فرهنگی و... در کشور، چرا در این فرصت کمنظیر؛ "یستمعون القول فیتبعون احسنه" را بشارت نمیدهند؟
🔹 "جمهوری" اسلامی اینگونه ساخته میشود؛ نه با فرار به اتاقهای تاریک و الزام مردم به انتخابهای کور
🔹 فرق میکند مردم با شوقِ تحول مثبت به سمت صندوقها بیایند یا از بیمِ تغییر منفی
🔹 جالب است همان بازی که در پایتخت برای تنظیم فهرست سینفره نامزدها از بین صد تا دویست کاندیدای قابل اعتنا با محوریت جناحها شکل میگیرد، به شکل غیرمنطقی، بیکم و کاست در حوزههای انتخابیه دیگر برای ارائه فهرستهای چند نفره و حتی یک نفره! تقلید و تکرار میشود.
🔹 فقط خدا میداند که جوخههای ترور نرم این قبایل سیاسی تا کنون ملت را از چند هزار نفر از فرزندان انقلابی خود، محروم کرده است.
🔹 عادت شده است که در شهرستانهایی که یک یا چند نماینده انتخاب میکنند هم؛ پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی؛ لابیها گرد بیایند و تکلیف انتخابات را پیشاپیش یکسره کنند از ترس آن که مبادا مردم گیج بشوند و نتوانند به انتخاب درست دست پیدا کنند! جناحها و قبایل سیاسی چرا این همه از آن که مردم بشنوند و فکر کنند و مقایسه کنند میترسند؟
🔹 ظاهر کار آن است که میخواهیم کار مردم را آسان کنیم ولی حقیقت این است که میخواهند با بیرون راندن مردم از دایره بررسی و تامل و تحلیل و مقایسه کار خود را آسان کنند.
🔹 در انتخابات مردم باید بشنوند و بپرسند و بیاموزند و بسنجند و برگزینند نه آنکه بترسند و آن چه اصلاحطلبان یا اصولگرایان دیکته میکنند بنویسند.
🔹 مدل فیل و الاغ؛ ارمغان استحمارگران است و خصوصا در گام دوم و با افق تمدنسازی؛ تقلید حریصانه از این مدل؛ نشانه انحطاط و ارتجاع است و نه انقلابیگری و تحولخواهی.
🔹در انتخابات انقلابی رای با چشم باز و با معیار و آگاهی و تحلیل و مقایسه شکل میگیرد و نه از ترس رقیب و با چشم بسته و اعتماد کور به قبایل قدرت
🔹 ماجراهای اخیر روشن کرد یک میدان نبرد اصلی حزباللهیها در سالهای آتی با حزباللابیها خواهد بود.
🔹 حزباللهیها طرفدار "جمهوریت دینی" مبتنی بر رای مسولانه و آگاهانه و بصیرانهاند و حزباللابیها (در هر دو طرف) به دنبال رای تزیینی، غیرمسولانه و کور
🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
🔻 طب مدرن، جزئی از الگوی توسعه است.
🔻 ما حتماً طرفدار طب اسلامی و بهداشت اسلامی هستیم، اما باید مُقَنّن و تجربهپذیر باشد.
✔️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔹 طب مدرن و بهداشت مدرن، جزئی از الگوی توسعه است و با مدل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آن، و با زندگی صنعتی، همخوان و هماهنگ است.
🔹 اگر شما بهداشت مدرن را از فناوری مدرن جدا کنید، آیا چیزی باقی میماند؟ آیا میتوانید الگوی بهداشت مدرن را با سطح دانش و فناوری دویست سال قبل تأمین کنید؟ اگر شما مهندسی پزشکی را حذف کنید، حتما یک جایی نقص پیدا میکند. اینها به هم پیوسته هستند. نگاه ساده و بسیط به طب مدرن موجب میشود که در برابر آن مغلوب شویم.
🔹 ما حتماً طرفدار طب اسلامی و بهداشت اسلامی هستیم؛ ولی آن را باید در مقیاس توسعه دنبال کرد؛ در تولید طب اسلامی و الگوی بهداشت اسلامی، متناسب با فضای زندگی خودمان، باید یک طرح جدی و متقن و مقنن و تجربهپذیر داشته باشیم.
🔹 طب اسلامی یک طب سراسر نقلی نیست؛ اسلام منکِر تجربه و مطالعات میدانی و نظری نیست. اما اینکه مطالعات میدانی و آزمونوخطا را قبول دارد، معنایش این نیست که فرآیند تحقیقات را مدیریت نمیکند و زیرساخت تحقیقات را ارائه نمیدهد.» ۹۷/۱/۲۲
☑️ @mirbaqeri
✴️ مردم از نمایندگان مجلس چه باید بخواهند؟
تصویب قوانین عدالت اجتماعی و اقتصادی
🔸«مسألهی مهمّ جامعهی ما، همین مسألهای است که شما مطرح کردید. علیرغم اینکه بعضیها سعی میکنند مسائل مربوط به #عدالت_اجتماعی و پیدایش طبقهی جدیدی از مرفّهین را کمرنگ کنند و در سایه قرار دهند، اما #مسألهی_اصلی و #خطر_اصلی این است. این هم مربوط به یک سال و دو سالِ اخیر نیست؛ این متأسفانه ریشه در چند سال و در برخی از روشها دارد؛ یا بگوییم ریشه در #بیتوجّهی_ها یی دارد که نسبت به این قضیه شده است.
🔸چند سال است که من این مسأله را مکرّر مطرح میکنم؛ حال آنکه رهبری نقشش در این مورد چیست؟ شما میدانید که رهبری برای برنامههای کشور #سیاستگذاری میکند؛ برنامه را دولت میریزد و دولت اجرا و بازرسی میکند. من البته در موارد زیادی که شکایتی میشود، یا از چیزی اطّلاعی پیدا میکنم، منتظر نمیمانم که کسی بازرسی کند و بیاید به من خبر بدهد. خودم برای #بازرسی میفرستم و اگر ببینم ناحقّی وجود دارد، تا آن جایی که در حدود اختیارات قانونی من است، اقدام میکنم. یعنی به آن سیاستگذارىِ اوّل اکتفا نمیکنم؛ لیکن هیکل کار، سیاستگذاری است. سیاستِ همین برنامهی دومی را که الان تقریباً در حال تمام شدن است و امسال، سال آخر یا ماقبل آخر آن است، ما قبلاً ابلاغ کردیم؛ یعنی سیاست تأمین #عدالت_اجتماعی؛ همین مسألهای که شما به آن اشاره کردید؛ یعنی عدم پیدایش طبقات جدید و کاهش دادن فاصلهی طبقات. ما این سیاست را هم به دولت و هم به #مجلس ابلاغ کردیم.
🔸البته وظیفهی مجلس، #قانونگذاری است؛ وظیفهی دولت، اجراست.
🔸♦️بله؛ من اعتقادم این است که باید مردم نسبت به مسألهی عدالت اجتماعی و خواست عدالت اجتماعی، مجدّانه و منطقی، با مسؤولانشان صحبت کنند و از دولتها و از نمایندگان مجلس این را #بخواهند.
🔸باید آن کسی را که شعار عدالت اجتماعی میدهد، موظّف و مسؤول کنند و از او مطالبه نمایند. باید توجه داشته باشند آن کسی که عدالت اجتماعی را در درجهی پنجم قرار میدهد و عناوین دیگری را بهجای عدالت اجتماعی میگذارد، او بیشترین نیاز یک جامعه را نادیده میگیرد و از نظر دور میکند.
🔸مدیران و رؤسا باید مراقبت کنند؛ مردم هم باید اقدام در این زمینه را بخواهند. به نظر من، گفتن این مسائل در محیط دانشجویی و در مواجهه با مسؤولان، خودش هشدار دهنده و کمک کنندهی به این است که انشاءالله به نتیجه برسد. بههرحال شما بدانید که در جمهوری اسلامی، #اساس «عدالت اجتماعی» است.
رهبر حکیم انقلاب، دیدار با دانشجویان، 77/12/04
🌷با ما همراه باشید:
👈 #انجمنـمدرسانـبیانیهـگامـدوم:
🌷 @Analysts