eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رسانه‌های ترکیه: 📍درحالی که دانشجویان ما مجبورند در خيابان ها بخوابند اردوغان ساختمان 35 طبقه در نيويورک افتتاح می‌کند! ☑️ @Kavoshplus
نسخه الکترونیک «ارتداد» با تخفیف هفتاد درصدی رونمایی شد. نسخه الکترونیک رمان «ارتداد» نوشته وحید یامین پور در نرم‌افزار کتاب‌خوان طاقچه، رونمایی و مخاطبان به مدت 48 ساعت می‌توانند این اثر را با هفتاد درصد تخفیف، دریافت کنند. https://taaghche.com/book/106890?utm_source=saberin&utm_medium=106890&utm_campaign=publishers-linkexchange
❇️حب خدا، اساس هر کمال 🔸حب خدای سبحان اساس هر کمال است. این حب خداست که کمال، عزت، شرف، استقامت، پاکی و توان غلبه بر ضعف در همه حالات را به انسان می‌دهد. 🔸حب خدای متعال بود که سبب شد آن ساحران، طلایه‌داران راه [حق] شوند و به فرعون بگویند : « فَاقْضِ ما أَنْتَ قاضٍ إِنّما تَقْضي‏ هذِهِ الْحَياةَ الدّنْيا» (هر حكمى مى‏خواهى بكن؛ [چراکه] تو تنها در اين زندگى دنيا مى‏توانى حكم كنى.) 🔸چه شد که آنها توانستند چنین سخنی بگویند؟ حب خدا در دل‌هایشان شعله گرفت و با دلیری و شجاعت تمام، به فرعون گفتند : «فَاقْضِ ما أَنْتَ قاضٍ إِنّما تَقْضي‏ هذِهِ الْحَياةَ الدّنْيا.» 🔸حب خدا بود که سبب می‌شد علی علیه‌السلام همواره شجاعانه و قهرمانانه عمل کند. این شجاعت، شجاعت درندگان و شجاعت شیران نیست؛ بلکه شجاعت ایمان و حب خداست؛ زیرا این شجاعت فقط شجاعت میدان جنگ نبود، بلکه گاهی شجاعت نپذیرفتن و رد کردن و گاهی شجاعت صبر بود. 📚 کتاب سنت‌های تاریخی در قرآن کریم، صفحه ٢٢٣ 🆔 @shahidsadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سخنان رهبر انقلاب درباره لزوم استفاده از سرمربی ایرانی در حضور سرمربی و برخی از اعضای تیم ملی والیبال که امروز به قهرمانی آسیا دست یافتند @sarbazane_g
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
♦️سخنان رهبر انقلاب درباره لزوم استفاده از سرمربی ایرانی در حضور سرمربی و برخی از اعضای تیم ملی والی
🔰تحقیری ملی به نام مربی خارجی دکتر موسی نجفی ✅مردی از پرتغال و یا بالکان و یا انگلیس خیلی تفاوت ندارد ؛ تصور کنید روی نیمکت تیم ملی نشسته و در حالی که آدامس میجود و حرفهایی به مترجم می زند ، و با نگرانی بازی فوتبال را دنبال می کند ۰ آن طرف صحنه دهها میلیون ایرانی که اکثرشان جوانان هستند با هیجان همین بازی را تماشا می کنند ؛ وقتی که ناگهان گل زده میشود مجری تلویزیونی با فریاد می گوید : آفرین بر بچه های کی روش!! ( به طور مثال ) و یا هر فرد دیگری که بعد او آمده و یا خواهد آمد ۰ توجه کنید اسم و شخصیت و هویت و مجموع کار تیمی که میلیونها چشم جوان ایرانی به آن دوخته شده به نام یک فرنگی خوانده میشود ! درست مثل کشورهای گاو شیرده و حقیر عربی و یا ملل مستعمره افریقایی قرن نوزدهمی ۰ در این مورد چون این مسئله ورزشی در موارد بسیاری به نوعی به " مسئله هویتی" و شخصیت ملی ما گره میخورد، بایستی کار کارشناسی و عمیق تری بر روی ابعاد آن انجام شود ، و گرنه سرایت این تفکر به سایر بخشهای کشور، آسیب های جدی روانی و تحقیر شخصیت ملی و عقده خود کم بینی در بین نسل جوان ایجاد خواهد کرد ۰ 🔵سه پرسش اساسی در اینجا به نظرم ارزش طرح اولیه دارد : اول: کشوری که در صنعت هسته ای و موشکی و پزشکی و دهها دانش حساس دیگر علیرغم تحریم های علمی و سیاسی غرب توانسته است چنین رشد نماید و در مواردی خودکفا و برتر باشد ، چرا در یک مسئله کم اهمیت تر و غیر استراتژیک تر مثل فوتبال و یا هر ورزش دیگری نمیتواند و یا نمی گذارند که بتواند خوداتکا و یا در مسیر فرهنگی صحیح و درست قرار بگیرد؟! دوم : با توجه به اولویت مالی برای مربیان پول پرست خارجی ( که هر روز نمونه هایش مطبوعاتی می شود ) به فرض دانش برتر فوتبال اروپایی!! چرا از این دانش به نحو برنامه ریزی شده و آموزشی طی مراحل مشخص،و زمان بندی شده و یا در قالب مشاور و یا هر عنوان دیگری ( غیر از مربی گری) استفاده نمی شود ؟! تا مثلا امید آن برود درجه این وابستگی با شیبی ملایم هر سال کمتر شود ؟ سوم : چرا در بین مسئولان نوعی ترس از طرح اینگونه مسائل دیده می شود و حتی برخی فیلسوفانه !! و با نگاه عاقل اندر سفیه با این سنخ پرسش ها و دغدعه های هویتی برخورد می نمایند ؟ و یا از جایگاه علمی (مشابه برنده جایزه نوبل) فرمایش میفرمایند: اصل بر پیروزی در مسابقات و قهرمان شدن و شادی مردم است و مربیان ما در داخل، تخصص و دانش کافی در این زمینه های بزعم آنان "سطح بالا" !! و فوق پیشرفته را ندارند ! 🔴متاسفانه روزمره گی و رضایت سطحی نسل جوان و تخلیه هیجانات آنی آنان و ترس از مسائل حاشیه ای ورزش باعث شده که این مسئله با سایر مسائل ریز و درشت در بخش های پوشاک و صنعت و ماشین و موبایل و مد و غیره دست به دست هم داده و نوعی "برتری کاذب" تمدن غربی و "تحقیر شخصیت" و هویت ملی ایرانی را به دنبال داشته باشد ؛ و غفلت از هر بخش از این مسئله حیاتی به منزله آسیب رساندن به تکه ای از هویت و شخصیت متعالی ما و استحاله نظریه "ما می توانیم" می تواند تلقی گردد ۰ مسئله ورزش سالم مثل تغذیه سالم به جامعه انرژی و تحرک می دهد ، ولی همانطوری که از فرهنگ غذایی و یا فرهنگ بهداشت سخن می گوییم از فرهنگ ورزش و ترسیم شاخص برای سالم ماندن آن باید سخن گفت ۰ یکبار دیگر تاکید می کنم دغدغه من استفاده نکردن از دانش خارجی در این زمینه ها نیست ، بلکه "بهینه" استفاده کردن از دانش با کمترین هزینه و آسیب پذیری ملی است ۰ علاج این حوزه شدیدا آسیب پذیر، حساسیت داشتن بر روی هویت ملی و برنامه ریزی و نگاه جامع داشتن و شناسایی نقاط کور و ترسیم خطوط قرمزی است که به هر نحوی به این موضوع مرتبط است ۰ "حل مسئله " فعلا پیشکش ! کاش لااقل درست بتوان "طرح مسئله" نمود ۰ https://eitaa.com/drmousanajafi @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مروری بر زندگی، افکار و فعالیت‌‌های حیدر رحیم‌پور ازغدی؛ ⬅️ رحیم‌پور ازغدی التقاط و ظلم را مهمترین تهدیدهای هویت اصیل دینی و انقلاب اسلامی می‌دانست. از این رو نقدهای او همواره متوجه رویه‌های ناکارآمد مدیریتی، مفاسد دولتی، سیاست‌های اشتباه فرهنگی و اقتصادی کشور شده است. این نامه‌ها به زعم رحیم‌پور سهم امر به معروف و نهی از منکر او در قبال حکومت اسلامی بوده‌اند. ⬅️ او با نوشتن نامه‌های متعدد به مسئولان و مقامات اجرایی و سیاسی کشور همچون روسای قوه مقننه و مجریه، رییس صداوسیما و نمایندگان مجلس، با امضای «نویسنده‌ی منتقد» صریحترین و رک‌گوترین منتقد آنها بوده است. ⬅️ حیدر رحیم‌پور اواخر دهه‌ی هفتاد به عنوان راهنما و مشوق طلاب به جریان‌های عدالتخواهانه بود و یادداشت‌های او در گفتمان‌سازی این جریان نقش سازنده‌ای داشت. همین سبب شد تا برخی لقب پدر معنوی جنبش عدالتخواهی را به او بدهند.
🔴 صدام علیه خود 🔸 زمینه‌های حمله عراق به ایران در سال 59 💠 در حقیقت‌‎ ‌‏مقدمات جنگ علیه ایران را‌‎ ‌‏از آبان 57 (سه ماه قبل از پیروزی انقلاب) ‌‏آغاز کرد و اولین قرارگاه اطلاعاتی و عملیاتی جنگ را از همان موقع در ‎ ‌‏ تاسیس کرد و برادرش برزان تکریتی را مسئول قرارگاه کرد. یعنی ‌‏با اعلام انحلال و مراکز قدرت امنیتی و سیاسی رژیم شاه و با‌‎ ‌‏فروپاشی نظم سابق و از هم گسستنِ بدنه ارتش که در واقع پس از فرار ‌‌‏سربازان از پادگان‌های ایران آغاز شده بود، صدام به فکر انتقام از ایرانی‌ها‌‎ ‌‏افتاد و درصدد برآمد تا حقارتی را که در درون از زمان امضای قرارداد ‌‏الجزایر به دست خودش به دلیل تسلیم در برابر شاه احساس می‌کرد، ‌‌‌‏جبران کند. ➕ علاوه بر این انگیزه موثر، او به درستی درک کرده بود که با‌‎ ‌‏فروپاشی نظام شاه و تشکیل حکومتی مردمی و اسلامی در ‏کنار مرزهایش پایه های دیکتاتوری عراق هم متزلزل می شود. ‌‎ ‌‏پس باید در جهت تضعیف و صدمه زدن به این نظام نوپا از هیچ ‏کوششی دریغ نکند. به اضافه، ماهیت و طبیعتِ وابستگی صدام به ‌‎ ‌‏بیگانگان، زمینه تحریک پذیری و تشویق وی را به جنایت فراهم می کرد. ‌‎ ‌‏او برای این همه، نیاز به زمینه چینی داخلی و منطقه ای و برداشتن موانع از ‏سر راه داشت. ‌‏ 🔻 برای خواندن متن کامل به سایت جامع امام‌خمینی (ره) مراجعه کنید👇 🌐 http://emam.com/posts/view/28004
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مناسبت۱ مروری بر تاریخ جنگ تحمیلی ایران 🎥 امام خمینی(ره) در ساعات اولیه جنگ چه فرمودند؟ «محفل زمانه شناسی»
🗣 هم اندیشی علمی اربعین و مسئله های نوپدید مطالعات سیاسی ⏰ زمان: شنبه ۳ مهر ساعت ۹ الی ۱۲ 🌐 نشانی👇 Http://Dte/danaee 🔺🔺🔺🔺 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺شغل مهم نیست﮺ 🎙 عین‌صاد 📘 #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| 🛒 برای سفارش کتاب‌های استاد کلیک کنید. •══••@Einsad••══•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سیاست های متناقض اردوغان: 📍حمایت از قدس در ترکیه، حمایت از رژیم صهیونیستی در نيويورک! ☑️ @Kavoshplus
🔰 از سوی : 🔸 کتاب «فراتر از امر بشری، نقدی بر دیدگاه سروش و مجتهد شبستری پیرامون وحی» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام ، روانه بازار نشر شد. 📙در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «ما در این اثر، به تبیین و نقد دیدگاه وحی‌شناسانۀ و محمد مجتهد پرداخته و تلاش کرده‌ایم آنچه غرض اصلی ایشان از طرح دیدگاه وحی‌شناسانه است، در تبیین و نقد دیدگاه‌های آنان، مدنظر قرار گیرد. ازاین‌رو، در این اثر، مباحثی مانند «مبانی و دیدگاه‌های سروش»، «نقد مجتهدشبستری به قرائت رسمی از دین و دیدگاه‌های او دربارۀ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران» ــ که به ظاهر ‌ارتباط مستقیم با ندارند ــ ارائه شده و مورد نقد قرار گرفته است. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/naghdsoroush 🆔 @iictchannel
korsi.mp3
21.52M
💯🔊 🔰 صوت کامل کرسی ترویجی "آسیب‌شناسی در مسائل تاریخی" 🎙با حضور: 📅 شنبه 12 تیر ماه 1400 🆔 @iictchannel
🔸 در نشست علمی نسبت با و هویت اسلامی مطرح شد: 🔰 سینمای آخرالزمانی هالیوود، از «» دفاع می‌کند ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/estekbarm 🆔 @iictchannel
🔰 به امام صادق عليه السلام گفتند: كار خود را به چه اساسى استوار ساخته اى؟ 🔸 فرمود: بر چهار بنيان: [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم كه خدا بر من آگاه است پس حيا كردم. [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم 📚 بحارالانوار جلد78 صفحه228 🆔 @iictchannel
IEC_74_1.pdf
873.4K
💯 🔰 مقاله "الگوی از دیدگاه اسلام" ✍️ نویسنده: 🔹 حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه 🗒 منتشر شده در فصلنامه شماره 74 📌 چکیده: 🔸 این مقاله در صدد پاسخ به این پرسش است که الگوی انسان اقتصادی با تکیه بر آموزه‌های اسلامی چگونه قابل ترسیم است؟ تعریف این الگو چیست؟ مهم­ترین عنصر یا عناصر این تعریف کدامند؟ فرضیه‌ای که مقاله به دنبال اثبات آن می‌باشد این است که مهم­ترین قاعده رفتاری در الگوی انسان اقتصادی از دیدگاه اسلام، «بیشینه‌‌سازی بهره‏مندى‏هاى مادی، معنوى و آخرتى با بهترین ترکیب» می‌باشد. ابعاد سه‌گانه وجودی (مادی،‌ معنوی و اخروی) و (مطلق‌گرایی و لذت‌پذیری به عنوان دو امر از امور فطری) از مبانی قرآن کریم هستند که در شکل‌گیری این الگو نقش بسزایی دارند؛ همچنین نشان‌ داده شده‌ است که چگونه این الگو در تحلیل رفتارهای اقتصادی در سه گستره مصرف، تولید و توزیع تأثیرگذار می‌باشد. 📩 متن کامل مقاله: 🌐 b2n.ir/eghtesad74-1 🆔 @iictchannel
▫️ چگونگی شیوه عدالت‌ورزی 🔰 ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی 🔸 سخنان دکتر عضو هیات علمی گروه با موضوع عدالت و حقوق اموی ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/omavi 🆔 @iictchannel
🔖 | حکیمی از اهل بیت خراسان 🔻 من در کتاب جریان شناسی فکری ایران معاصر توضیح داده‌ام که مکتب تفکیک سه دوره را پشت سر گذاشته... ⚜️ 📍 برای مطالعه ادامه این مصاحبه کلیک کنید. 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ▫️ فقه نظام سیاسی چه پاسخی برای نیازهای روز جامعه دارد؟ 🔰 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام ▫️ پیگیری مباحث فقه نظام سیاسی به گونه‌ای انضمامی و ناظر به نیازهای جامعه، می‌تواند از مشکلات فراوان آنی و آتی کشور گره‌گشایی کند. 🆔 @iictchannel
shakerin.mp3
48.64M
💯🔊 🔰 صوت نخستین نشست از سلسه نشست‌های با عنوان 🎙 با ارائه حجت‌الاسلام 📅 یکشنبه 31 مرداد ماه 1400 🆔 @iictchannel
ghaeminya1.mp3
23.2M
💯🔊 🔰 صوت دومین نشست از سلسه نشست‌های با عنوان 🎙 با ارائه حجت‌الاسلام 📅 سه‌شنبه 2 شهریور ماه 1400 🆔 @iictchannel
ghaeminya2.mp3
21.25M
💯🔊 🔰 صوت سومین نشست از سلسه نشست‌های با عنوان 🎙 با ارائه حجت‌الاسلام 📅 چهارشنبه 3 شهریور ماه 1400 🆔 @iictchannel