📚 مروری بر کتاب «پیشوای صادق»، تألیف حضرت آیتالله خامنهای:
🔻 نمودارهای برجسته در زندگی امام صادق(علیهالسّلام):
۱. تبیین و تبلیغ مسئلهی امامت
۲. تبلیغ و بیان احکام به شیوهی خاص شیعی و تفسیر قرآن به روال بینش اهلبیت (علیهمالسّلام)
۳. وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی
👈 کتاب پیشوای صادق، مشتمل بر یادداشتهای حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای دربارهی سیرهی فرهنگی سیاسی امام صادق (علیهالسّلام) است که در ۱۷ شمارهی روزنامهی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است.
📲 ادامه را در حساب اینستاگرام Khamenei_Book@ ببینید👇
Instagram.com/Khamenei_Book
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | اسوه حسنه
🌸 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR بهمناسبت ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) نماهنگ "اسوه حسنه" را بر اساس بیانات رهبر انقلاب درباره اقتدا به نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی فردی و اجتماعی منتشر میکند.
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/48887
دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام با رهبر انقلاب.mp3
6.82M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار امروز میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
🏷 دیگر کیفیتها: khl.ink/f/48890
💻 @Khamenei_ir | #اسوه_حسنه
38.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار امروز میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
🏷 #اسوه_حسنه
📥 سایر کیفیتها👇
https://www.aparat.com/v/ZXcks
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار امروز میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام منتشر شد
🏷 #اسوه_حسنه
🔍 بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48891
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
📣ولادت پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله
ولادت پیغمبر اکرم در واقع شروع یک دورهی جدید در زندگی بشر است.
🔊خداوند متعال پیغمبر را مأمور کرد که به برنامه قرآن هم عمل کند، هم ابلاغ کند، هم از پیروان خود مطالبه کند.
📌وظیفهی ما چیست؟
📝در هر دورهای از دورههای زمان وظیفهی مؤمنین این است که ببینند در چه موقعیتی قرار دارند و دین از آنها چه میخواهد، به آن بیاندیشند و به آن عمل کنند.
📣وظایف مهم امت اسلامی
✅اسلام دین جامعی است. اولین وظیفه این است که باید حق این جامعیت را ادا کرد.
❗️قدرتهای سیاسی مادی، اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیدهی قلبی.
⬅️تبیین و ترویج و تحقّق نظر اسلام؛ وظیفهی مسلمین در باب اداء حقّ جامعیّت اسلام
🖌عرصهی فعّالیّت دین، تمام گسترهی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بینالمللی، تا مسائلی که به مجموعهی بشریّت ارتباط دارد.
📖قرآن از «اُذكُرُوا الله» تا «فَقاتِلوا اَولِياءَ الشَّيطان»، همهی این عرصهی عظیم را در حوزهی تصرّف دین میداند.
🗞در احکام مالی همهی گوشه و کنارهای مسائل مالی را به شکل آن فکر کلّی و نظر کلّی و هدایت کلّی بیان میکند.
⚔️در مسائل امنیّتی و مسئلهی امنیّت داخلی جامعه قرآن حرف دارد.
❇️اسلامی که قرآن معیّن میکند و معرّفی میکند، اسلامی است که در تمام شئون زندگی دخالت دارد، رأی دارد، نظر دارد، مطالبه دارد.
🔰اسلام به مسئلهی حاکمیّت هم اهتمام دارد. نمیتوان فرض کرد که اسلام نظم اجتماعی را به یک شکلی مطالبه کند امّا مسئلهی حاکمیّت و ریاست دین و دنیا را در آنجا مشخّص نکند.
🔶 برای تبیین گسترهی فعّالیّت دین، صاحبان فکر و اندیشه و منبر وظیفه سنگینی دارند.
✅دوّمین وظیفهی امّت اسلامی در دوران کنونی، وحدت و اتّحاد مسلمین است
🤲رحمت خدا و رضوان الهی بر امام بزرگوار ما که این هفتهی وحدت را اعلام کردند.
✍️بعضی از علمای مؤثّر در تقریب مسلمانها:
🟩مرحوم آقای تسخیری
🟨مرحوم آقای آشیخ محمّد واعظزاده
🟥شهید بزرگوار شیخ محمّد رمضان البوطی
🟩شهید سیّدمحمّدباقر حکیم
🟨مرحوم شیخ احمد الزّین
🟥مرحوم شیخ سعید شعبان
📣نکات و ضرورتهای مورد توجّه در قضیّهی وحدت:
1️⃣وحدت مسلمین؛ فریضهی قطعی قرآنی است و نه امری اخلاقی
🔶واعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا
🔷و لا تَنازَعوا فَتَفـشَلوا وَ تَذهَبَ ريحُكُم
2️⃣ وحدت مسلمین؛ امری اصولی است و نه تاکتیکی
3️⃣ فاصلهی زیاد شیعه و سنی و برنامه دشمن؛ علّت تأکید ما بر وحدت
‼️نزدیکترین نمونهاش همین حوادث تأسّفبار و گریهآور افغانستان در این دو جمعهی گذشته است
4️⃣ تبیین، برنامه ریزی و تقسیم کار برای تحقق وحدت
5️⃣ ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ در گرو اتحاد شیعه و سنی
6️⃣ مسأله فلسطین؛ شاخص اصلی در مساله ی اتحاد مسلمین
📣 سه خصلت پیغمبر برای الگوگیری مردم ما: صبر، عدل، اخلاق
۱) پیروی از صبر پیامبر و پایداری در مقابل سختیها و فشارها و مشکلات
✳️صبر یعنی پایداری.
⬅️در مقابل میل به گناه، انسان پایداری کند
⬅️در مقابل بیحالی و بیکاری و تنبلی به انجام وظیفه، انسان پایداری کند
⬅️در مقابل دشمن پایداری کند
⬅️در مقابل مصائب گوناگون، خودش را حفظ کند و پایداری کند
۲) پیروی از پیامبر در رعایت عدالت در همهی امور
🔰هدف ارسال رسل و انزال کتب این بود که قیام به قسط بشود، جامعه قائم به عدل و قسط باشد.
🔰عدالت فقط هم عدالت در تقسیم اموال و ثروت نیست؛ عدالت در همه چیز است؛ عادلانه برخورد کردن در همه چیز
⛔️لزوم پرهیز از بی عدالتی و تهمت و دروغ در فضای مجازی
🔰مسئولین در هر تصمیم و کاری باید مسئلهی عدالت را مدنظر قرار دهند. یک جاهایی برای کاری پیوست عدالت لازم است.
۳) پیروی از پیامبر در رعایت اخلاق اسلامی
◀️تواضع داشته باشیم
◀️گذشت داشته باشیم
▶️در مسائل شخصی سهلانگاری داشته باشیم اما در آنچه به حقوق مردم و حقوق عمومی و حقوق دیگران مربوط است، سهلانگاری جایز نیست
✅برادران عزیز، خواهران عزیز! باید عمل کرد، باید اقدام کرد، با ادّعا مسائل تمام نمیشود
🌐ما ادّعا میکنیم مسلمانیم، ادّعا میکنیم جمهوری اسلامی هستیم، باید واقعاً اسلامی باشیم، باید پیرو پیغمبر باشیم.
#اسوه_حسنه
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مخاطب عرب شبکه الحوار:
📍عربستان در مقابل ایران چیه؟ هیچی نیست، حریف یمنیها نشدند، میخواهند شروط خود را بر ایران تحمیل کنند؟
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 مجموعه #مستند #رفقای_آمریکایی
🖋 تهیه کننده مهدی مطهر و کارگردان سید حسین محمودی فر
⭕️ موضوع: روایتی از تحولات سیاسی و اجتماعی افغانستان
✅ دوشنبه ٣ آبان ساعت ١٩:٣٠
❎ تکرار روز بعد ٠١:٣٠
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: این مسئلهی عادّیسازیهای اخیر ــ که متأسّفانه بعضی از دولتها خطا کردند، خطای بزرگی کردند و گناه کردند و عادّیسازی [روابط] کردند با رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی ــ حرکتی ضدّ وحدت اسلامی و ضدّ اتّحاد اسلامی است؛ از این راه باید برگردند و این خطای بزرگ را بایستی جبران بکنند.
📥 مجموعه #فیلم_نوشت از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب به مرور در آدرس زیر تکمیل میشوند👇
https://khl.ink/f/48896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش #دوربین_افق از مراسم بزرگداشت پاتریس لومومبا در تهران
🆔 @ofogh_tv
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تبیین و ترویج و تحقّق نظر اسلام؛ وظیفهی مسلمین در باب اداء حقّ جامعیّت اسلام
📥 مجموعه #فیلم_نوشت از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب به مرور در آدرس زیر تکمیل میشوند👇
https://khl.ink/f/48896
🔰 بیعدالتی در فضای مجازی یعنی انتشار تهمت، دروغ و سخن بدون علم
🔻رهبرانقلاب: عدالت فقط در تقسیم اموال و ثروت نیست؛ عدالت در همه چیز است؛ امروز در فضای مجازی انسان گاهی اوقات بیعدالتی مشاهده میکند؛ خلاف میگویند، تهمت میزنند، دروغ میگویند، قول بغیر علم میگویند؛ اینها بیعدالتی است، اینها نباید انجام بگیرد. یاد بگیریم، عادت کنیم که عادلانه با مردم رفتار بکنیم؛ عادلانه. ۱۴۰۰/۸/۲
📥 دریافت مجموعه #سخن_نگاشت 👇🏼
https://khl.ink/f/48898
مسئلۀ انقلاب اسلامی .MP3
25.15M
🎧 آیتالله میرباقری | مسئله اصلی انقلاب اسلامی و راهحلهای آن
◀️ ارائه شده در افتتاحیه دورۀ آموزشی طرح فکری، ۱۴۰۰/۷/۲۰
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 عرصه فعالیت دین تمام مسائل فردی و اجتماعی بشر است
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: از سوی قدرتهای سیاسی مادّی اصراری وجود دارد بر اینکه اسلام را در عمل فردی و عقیدهی قلبی منحصر کنند. آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصهی فعّالیّت این دین، تمام گسترهی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی و سیاسی، باید تلاش کنیم نظر اسلام را دربارهی خودش تبیین و ترویج کنیم. ۱۴۰۰/۸/۲
📥 دریافت مجموعه #سخن_نگاشت 👇🏼
https://khl.ink/f/48898
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | #وحدت یک امر اصولی است نه تاکتیکی
🔻 مروری بر دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام با رهبر انقلاب. ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
#اسوه_حسنه
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اعتراض شهروندان ترکیه:
📍دیگر تاب و توان تحمل فشارهای اقتصادی ایجاد شده توسط دولت اردوغان را نداریم...!
☑️ @Kavoshplus
🔰 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت KHAMENEI.IR
🔻 تاکید رهبر انقلاب بر جامعهسازی، تمدنسازی و ادای حق جامعیت اسلام
👈🏻 تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنی محقق نمیشود
💻 @Khamenei_ir
#سلسله_جلسات_علمی
📌 موضوع: شفابخشی حرمهای مطهر (از منظر فقه، کلام و فلسفۀ علوم تجربی)
📚 خوانشی نو از کتاب «دارالشفاء»
تألیف حجةالاسلام و المسلمین استاد وکیلی
🔰 با ارائه: حجةالاسلام سید شهابالدین دعایی
محورهای اصلی :
✅ جریانشناسی مواجهه با مسأله شفابخشی حرم ها در شرایط شیوع کرونا
✅ منطق کشف نظر دین نسبت به موضوعات جدید (الگوریتم اجتهاد از موضوعشناسی تا حکمشناسی و حل تزاحم)
✅ دایره اعتبار روش تجربی و اظهارنظر متخصصان وزارت بهداشت
✅ تحلیل نظریه «شفاء برایندی»
✅ جایگاه حرمهای مطهر در نظام اسباب و مسببات
✅ حدود فقهی «وجوب حفظ جان و دفع ضرر»
✅ بررسی مسأله «هتک حرمت» و «تعظیم شعائر» و سایر عناوین ثانویه مرتبط
⏰ زمان: پنجشنبهها، ساعت 8:30 تا 9:30 صبح
(جلسه اول: 6 مهر 1400)
🏢 مکان: مشهد مقدس، شهیدکاشانی 25، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🎥 وبینار:
🔻https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/shafa
🔻Instagram.com/isin_ir
🔻eitaa.com/nhrazavi
.. 🌿.... 🌿.... 🌿.... 🌿
🔹مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا (علیهالسلام)
@nhrazavi
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
📜 آیتالله میرباقری | الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا
(مطرحشده در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی، ۱۴۰۰/۷/۲۹)
🔗 لینک متن کامل:
▶️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4188
▶️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4189
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣)
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
ادامه دارد...
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (2⃣)
🔵 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل #کرونا، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده کرونا #پدیده_تمدنی است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیدهای است که با آن میخواهند جهان را بازسازی کنند و آن #نظم_قدیمی را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، میخواهند خودشان به هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم عرض کردهام که آنها در در جنگهای جهانی، #امنیت جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بینالمللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم میخواهند #سلامت مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، بهشدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق میافتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا میتوانند دوباره درستش کنند یا خیر!
علیایحال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ میخواهند #نظم_جدید و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه میخواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم اینکه فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که میخواهند ایجاد کنند.
یکی از ابزارهای اصلی آنها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابلفرض است.
پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبهرو شویم والا آن موضوعات قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود.
مثلاً بهنظر میآید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل #انقلاب_اسلامی امام(ره) یک حادثهسازی در مقیاس #رنسانس بود. آنها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک #عصر_جدید ایجاد کرد. مرحله دوم آن هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایهداری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایهداری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی.
پس حادثهسازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد میکند. آنها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امامخمینی(ره) است.
در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسنهایی که در جهان تولید میشود وارد باشد، اما باید بدانید که نمیتوان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همهجانبه رد کرد.
یکی از اتفاقاتی که در اینگونه دستاوردها میافتد امتزاج حق و باطل و ترکیبشدنِ جنبههای مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابلپذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهجالبلاغه میفرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب میکند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل میکند و با این آمیختگی میخواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبههای حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمیکنند. (۱۴۰۰/۷/۲۹)
☑️ @mirbaqeri_ir