eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
590 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴 شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا و اشکهای رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 سرمشق فاطمی ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «باید فاطمه‌ی زهرا (سلام‌ الله‌ علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همه‌ی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ✏️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلام‌الله علیها مجموعه «سرمشق فاطمی» را منتشر میکند. 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | سخنرانی رهبر انقلاب درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) 💻 Farsi.Khamenei.ir
✅ گریه رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) زمانی که شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را پیش بینی کردند 🔰امیرالمؤمنین (علیه السلام) مى فرمايد: بسیار می‌شد رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) وقتی به امیرمؤمنان، صدیقۀ کبری، امام حسن، امام حسین (علیهم السلام) نگاه می‌کردند می‌گریست. وقتی از سبب گریۀ آن حضرت می‌پرسیدند، می‌فرمود: أَبْكِي مِنْ ضَرَبْتِكَ عَلَى الْقَرْنِ وَ لَطْمِ فَاطِمَةَ خَدَّهَا وَ طَعْنِ الْحَسَنِ فِي فَخِذِهِ وَ السَّمِّ الَّذِي يُسْقَاهُ وَ قَتْلِ الْحُسَيْنِ ؛ ⭕️از ضربت شمشیری که بر سر حضرت علی (علیه السلام) وارد می‌شود، سیلی ای که به حضرت صورت فاطمه (سلام الله علیها) می‌خورد، نیزه ای که به ران امام حسن (علیه السلام) می‌زنند و سمی که به او می‌خورانند و از کشتن امام حسین (علیه السلام) گریه می‌کنم. ---------- 📚امالی، شیخ صدوق، ص ۱۳۴، مجلس ۲۸؛ مناقب بن شهرآشوب، ج۲، ص۲۰۹؛ بحارالانوار، ج ۲۸، ص ۵۱.
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معاصرت فلسفه اسلامی چگونه ممکن است؟ سیدحمید طالب‌زاده امروز به نظر می‌رسد فلسفه اسلامی راهی می‌رود و تاریخ راهی دیگر. اهالی فلسفه اسلامی نحوی سخن می‌گویند که دیگر تخاطبی با آدمیان ندارد. دکتر حمید طالب‌زاده در این قطعه می‌گوید فلسفه از آن جهت که تلاش برای بیان طرحی کلی از هستی است، تنها می‌تواند مفسر امر تکین باشد، نه عین آن. در فارابی فلسفه با باطن نبوت وحدت می‌یابد و آن امر تکین به کلیات فرو کاسته می‌شود. با انقطاع فلسفه از نقطه آغازین خود که ارتباط با امر تکین است، فلسفه به امری انتزاعی تبدیل می‌شود و امکان معاصرت را از دست می‌دهد. وحی و نبوت آن امر تکین است که فلسفه در تلاش دائم برای تفسیر آن در قالب کلیات، حیات می‌یابد و می‌تواند نسبتی با زمان داشته باشد. ⭕️ فیلم کامل را در سایت سیمافکر ببینید: simafekr.com/post/197 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرنوشت و در فلسفه فارابی دکتر سیدحمید طالب‌زاده مشهور است که فلسفه اسلامی بعد از فارابی در سیاست و حکمت عملی دچار رکود شد و تقریباً هیچ اثر تازه‌ای در این حوزه به وجود نیامد. دکتر حمید طالب‌زاده اینجا به چرایی این مسئله می‌پردازد و معتقد است که این وضعیت، در همان نقطه تأسیس فلسفه در فارابی رخ داده است. بر این اساس، فلسفه اسلامی در ساحت نظر تبدیل به کلیاتی انتزاعی شد که فارغ از زمان، در درون خود بسط و گسترش یافت. اما آنچه در حوزه عمل با آن روبروییم، بدل‌شدن سیاست و اخلاق به شریعت و مجموعه احکام عملی است که در آن، باید آنچه در زمان رخ می‌دهد، به مبادی ثابتی بازگردانده شود. در نتیجه، این دو امر انتزاعیِ فراتاریخی مستقل از هم ادامه پیدا می‌کنند و نمی‌توانند گذشت زمان را دریابند. ⭕️ فیلم کامل را در سایت سیمافکر ببینید: simafekr.com/post/197 @KanooneQarbshenasiAnisheIslami