eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙سخن نگاشت | معراج مؤمن 🔻 شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم 🌸 پيامک ويژه سحرهای ماه مبارک رمضان؛ هر روز در👇 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ اگر رو به پیش نیستیم، پس چرا دشمن این‌قدر علیه ما کار می‌کند و چرا نتیجۀ طرح‌های غربی‌ها به سبد ما می‌ریزد؟ ⚡️ بعضی غربگراها می‌گویند قدرت کثیف است، به کنار بیندازید! جواب این است: بیندازیم که شما بردارید؟! (به یک کودک گفتند: آن سیب کثیف است، به زمین بینداز! جواب داد: بیندازَمَش که تو برداری؟!) ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از سلام منجی دل ها
book chap.pdf
4.5M
📚قرآن کتاب مقاومت (نسخه تفصیلی) تفسیر موضوعی قرآن آیات منتخب از هر جزء ✍ استاد حاج ابوالقاسم https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از سلام منجی دل ها
یک جزء یک آیه.pdf
2.63M
📚قرآن کتاب مقاومت (نسخه تلخیصی) تفسیر موضوعی قرآن آیات منتخب از هر جزء ✍ استاد حاج ابوالقاسم https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 بخشی از «تحلیل‌های اجتماعی و تمدنیِ» آیت‌الله میرباقری دربارۀ 1⃣ فرضیۀ «کرونا و حکمرانی مجازی» (یاداشت) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2601 2⃣ جایگاه مساجد و هیئات در پساکرونا (سخنرانی در سازمان تبلیغات) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2661 3⃣ کرونا و مسئله رقابت تمدنی (برنامۀ عصر در شبکۀ افق) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2640 4⃣ تحلیل عملکرد تربیت غربی و تربیت دینی در مواجهه با کرونا (برنامۀ مکث، در شبکه سه) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2754 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2755 5⃣ کرونا و رزمایش مواسات (مصاحبۀ تفصیلی با خبرگزاری فارس) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2761 🔗 تحلیل‌های کلامی_الهیاتی از ابتلائاتی مثل کرونا https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2592 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔴کشتار نابرابری👨‍⚕ گفتگو با دکتر سیدمجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران “ناعدالتی در نظام درمان، ناعدالتی در ساختار سرمایه داری پزشکی است که وزارت بهداشت و ارکان تصمیم‌گیری درمان پزشکی کشور را به سیستم اجرایی نظام سرمایه داری پزشکی تبدیل کرده است.“ http://bashgah.net/%da%a9%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%85%d8%ac%db%8c%d8%af-%d8%ad/ 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔸 | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) 🆔 @vasael_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔸 #معرفی_کتاب | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) 🆔 @vasael_ir
🔸 | اقتصاد کرونا (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) (http://vasael.ir/0004IC)🔹در ایران اگرچه اقتصاد مقاومتی هم زمان با تشدید تحریم های اقتصادی غرب مطرح شد، لکن این نظریه بر پایه نظریه اقتصاد اسلامی و ادبیات اقتصادی انقلاب اسلامی، متضمن ایجاد توانمندی برای عبور از هر نوع بحران و مانع سخت و نرم است. 🔹به همین جهت در تحلیل ابعاد مختلف نظام حاصل از این نظریه، توانایی عبور از اشکال مختلف موانع و دشواری ها قابل اثبات است. 🔹با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، ۲۰۲۰ از اوایل سال اهمیت اقتصاد مقاومتی بیش از پیش نمایان شد. در عصر این ویروس ۲۰۰ کشور با بیماری کوید ۱۹ منحوس و درگیری بیش از (از جمله ایران)، اقتصاد کشورهای مختلف در معرض بحرانی هم پای این بحران بهداشتی قرار گرفت، به نحوی که از نظر اکثر اقتصاددان های جهان شوک وارده به اقتصاد جهانی در اثر این بیماری در دوره پس از جنگ جهانی دوم بی مانند است. 🔹این شوک و خسارات اقتصادی حاصل از آن، پژوهشگران اقتصادی در جهان و ایران را به بحث و تبادل نظر در خصوص آثار، پیامدها و راهکارهای مقابله واداشته است. 🔹موضوعی که پیش بینی می شود علاوه بر اتخاذ تدابیر و اقدامات ویژه از سوی کشورهای درگیر، در نهایت منجر به تغییرات اساسی در نظریات و نحوه نگرش به تحلیل های اقتصادی و در نهایت تحول بنیادین در علم اقتصاد به سمت الگوی اقتصاد مقاومتی گردد. 🔹کتاب اقتصاد کرونا، حاصل مباحث ارائه شده توسط سیزده نفر از اساتید و پژوهشگران برجسته کشور در خصوص اثرات اقتصادی این بیماری و راهکارهای مقابله با آن برای ایران است که در سلسله ای از جلسات (به صورت برخط) و به طور کلی در چارچوب اندیشه اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. 🆔 @vasael_ir
هدایت شده از مجتمعنا
دربارۀ «یک سؤال بی‌پاسخ در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت» در ایام شیوع کرونا تعطیلی بارگاه های زیارتی در ایران، از همان آغاز شیوع ویروس کرونا تا عدم بازگشایی آن در وضعت فعلی (22 اردیبهشت 99)، مخصوصاً اگر در کنار دیگر اماکن مذهبی قرار گیرند، اگر نگوییم در صدر مسائل مربوط به کرونا در ایران بوده، حداقل یکی از مسائل اصلی است. علیرغم حضور نیروها و نهادهای دینی (اعم از روحانیون و حزب اللهی های داوطلب و جهادی تا فعالیت های خیرخواهانۀ نهادهای دینی) در میدان عملی و عینیِ مبارزه با کرونا، اما نقش حداقلی دین و حتی فرهنگ در حوزۀ سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم در دورۀ شیوع ویروس کرونا، در قیاس با دو حوزۀ سلامت و اقتصاد، دلایلی متعددی می تواند داشته باشد. اگر با حسن نیت به ماجرا بنگریم و از اغراض و تعصبات فردی و صنفی چشم بپوشیم، یکی از دلایل، قطعاً فقدان مطالعات و از آن مهمتر، تحلیل های علمی اجتماعی و میدانی در حوزۀ دین با اتکا به آموزه های شیعی و اسلامی است. هرچند در دو حوزۀ سلامت و اقتصاد نیز تفاوت هایی میان رویکردهای جهانی (و اغلب غربی) با رویکردهای اقتصاد اسلامی و طب اسلامی-سنتی در این ایام وجود داشته (و بعضاً آشکار هم شده)، اما سیاستگذاران و تصمیم گیران این دو حوزه، حتی تصمیمات و سیاست های متنوع و متضاد را با ارجاعِ مخاطب به «تحلیل ها و آمارهای میدانی و اجتماعی»ای موجَه می سازند که لزوماً بومی نیستند و تابع الگوهای جهانی و اغلب غربی اند. اما در حوزۀ دینداری و مناسک اجتماعی، فقدان چنین مطالعات و تحلیل هایی که بخشی از آن به خاطر وضعیت خاص دین در ایران در قیاس با جایگاه دین در نظام جهانی و مخصوصاً جهان سکولار است، نه تنها تصمیم گیری و سیاستگذاری در حوزۀ دینداری، مخصوصاً مناسک اجتماعی را بسیار دشوار کرده بلکه حداقل تصمیمات را با تبعات بسیار سنگین نظیر آنچه در ماجرای تعطیلی حرم های مطهر شاهد بودیم، مواجه می سازد؛ زیرا در اینجا یا تحلیل ها و تحقیقات قابل توجهی برای اقناع مخاطب اصلاً وجود ندارد یا عقلانیت و مبانی علمیِ چنین تحقیقاتی متناسب با ماهیت خاص مناسک اسلامی و شیعی سامان نیافته است و در هر دو صورت، ابزار اقناع کننده ای برای مخاطب در دست سیاستگذار دینی (متولی مسجد، تولیت حرم یا فقیه) فراهم نیست. با نظر به این دغدغه، در حوزۀ خاص زیارت اماکن متبرکه و با تاکید بعضی از بزرگان و همکاری و همراهی نهادهایی که نام شان در متن آمده، به بضاعت مزجات علمی ای که فراهم بود و در زمان اندکی که در اختیار داشتم، گزارشی از تحلیل های ناظر به این مسئلۀ خاص جمع آوری شد و 16 اردیبهشت ماه، بنا به تاکید اولیه، تقدیم تولیت محترم آستان قدس رضوی (به عنوان یکی از سیاستگذاران این حوزه) گردید. دیروز (21 اردیبهشت 99) که مقام معظم رهبری، «سؤال بی‌پاسخی» را دربارۀ «مراسم دعا و نماز و عبادت» در این ایام ذکر کردند، گفتم شاید انتشار این متن بتواند زاویۀ دیگری از این «سوال بی پاسخ» را البته نه برای مردانِ میدان عمل (که در این ایام، گُل کاشتند) بلکه برای فعالین عرصۀ پژوهش و نظر نشان دهد. البته کار به دلیل ضرورت انجام سریع، نواقص بسیار دارد و ماهیتا هم چیزی جز یک گزارش از بعضی از تحلیل ها نیست. https://eitaa.com/mojtamaona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣Dearborn, Michigan ❇️ کوتاه در رابطه با مسلمانان شهر دیربورن میشیگان (قسمت1از2) ✳️یک سوم شهر را عراق، سوریه، لبنان و تشکیل میدهد که اکثرشان برای کار به این شهر کرده اند. سعی دارد در این مستند کوتاه دیدگاه مسلمانان نسبت به خود بعنوان یک و دیدگاه دیگر آمریکایی‌ها را نسبت به مسلمانان نمایش دهد. 🎦 ترجمه و تدوین: «انجمن ترنم صلح» 🆔 @ThrillOfPeace
| | ✳️ دوره تخصصی بررسی انتقادی و آشنایی با تاریخ، کتاب مقدس و الهیات مسيحيت 🔴 آخربن مهلت ثبت نام: پایان ماه مبارک رمضان 💠 جهت ثبت نام اولیه، مشخصات، تحصیلات و شماره تماس خود را به آیدی @Ebnosiam یا ایمیل thrillofpeace@iran.ir ارسال فرمائید. #⃣ جهت اطلاعات بیشتر از دوره در کانال دوره های آموزشی آنلاین عضو شوید 👈👈👈 @eduThrillofPeace 💯انجمن بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ✳️ ببین، آخرالزمان (رسانه)(بخش دوم) ✳️ BEHOLD, THE APOCALYPSE (The Media)(ep2) 🔹At this moment you could be anywhere, doing Instead you sit alone before a screen. So what’s stopping us from doing what we want? Being where we want to be? Each day we wake up in the same room and follow the same path to live the same day as yesterday. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5908909572252239486.pdf
1.45M
@Allah4all ✳️ کنفرانس: امام حسین(ع) در انجیل 🔹در باب سوم انجیل متی (از اناجیل مورد قبول جهان مسیحیت) سخنانی از حضرت یحیی(ع) نقل شده که در ضمن آن به آمدن شخصیتی مصلح و الهی بشارت داده شده است. 🔸ابتدا اثبات کرده ایم که برخلاف نظر مسیحیت ، آن شخصیت نمیتواند حضرت عیسی(ع) باشد! و اینکه مسیحیان بایستی برای دوران پس از عیسی و یحیی (علیهما السلام) منتظر این شخصیت باشند. 🔺در مرحله بعدی با ارائه اسناد، نشان داده ایم که در نسخه آرامی انجیل متی صریحا نام مقدس (حسین) آمده و همچنین سایر اوصافش بر امام حسین(ع) منطبق هستند. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5911297363615417873.pdf
323.4K
✳️ نقش اتاق فکرها در ترویج اسلام هراسی در انگلستان ✳️ The Role of Think tanks in Promoting Islamophobia in the UK 🔹دکتر حاکم قاسمی، دکتر عزیزالله حاتم زاده 🔰 کانون غرب شناسی اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
eitaa_4.2(1656).apk
19.57M
🔹 برنامه اندروید ایتا به نسخه 4.2 بروزرسانی شد 🔸 امکاناتی که در این نسخه به برنامه افزوده شده در لینک زیر قابل مشاهده است: https://eitaa.com/eitaa/167 🔹 منابع رسمی برای دریافت این نسخه: 1️⃣ کافه بازار 2️⃣ مایکت 3️⃣ ایران اپس 4️⃣ چارخونه 5️⃣ کندو 6️⃣ وبسایت رسمی ایتا
4_542935246908162305.pdf
1.91M
🚨 رفتارهای غلط در در کلام معصومین علیهم‌السلام 🔴 و آثار زیان‌بار آنها 🕹 حتما کنید! 🆔 @khanevadeh_313
39.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برنامه تلوزیونی 🔻توصیف مرگ از زبان کسانی که به این دنیا برگشتند! 💠 بسیار اثر بخش 🔻 قسمت چهاردهم 🆔 @khanevadeh_313
💥 مبتنی‌بر «ایمان متراکم تاریخی» و «تربیت دوران چهل‌سالۀ جمهوری اسلامی» است. 💥 در جامعۀ اسلامی و انقلابی، تبدیل می‌شود به . 💥 همۀ دنیا را بازارِ جنگ طبقاتی برسرِ می‌بیند. این انسان به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند ایثار و فداکاری بکند. 🔵 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «این که در جامعه ما در این شرایط کرونایی در حال شکل‌گیری است، مبتنی بر و پرورشی است که در طول تاریخ اتفاق افتاده که بخشی از آن در جمهوری اسلامی است. یعنی همانطور که اتفاقاتی که این روزها در غرب دارد رخ می‌دهد، ناشی از تربیتی است که در طول این قرن‌ها ذیل ادبیات فلسفی غرب و فلسفه حاکم بر جوامع غربی اتفاق افتاده، یعنی حاصل است، این طرف هم این رفتار مؤمنانه ناشی از تربیت تاریخی و ناشی از است. غرب برای ، ابتدا را تعریف و می‌کند، یعنی کاملاً‌ توجه دارند که فرایندهای توسعه بدون تحولات انسانی اتفاق نمی‌افتد. یعنی شما نمی‌توانید با انتقال تکنولوژی، توسعه ایجاد کنید. باید انسانی را متناسب با این تغییرات، تحوّل بدهید. از اعتقادات تا اندیشه و احساساتش و مهارت‌ها و آگاهی‌هایش و تربیت او را کلاً باید تغییر بدهی تا متناسب با تحوّلات و بلکه پیشخوان تحوّلات قرار بگیرد. بنابراین غرب به‌دنبال ایجاد انسان متناسب با توسعه و انسان متناسب با مدنیّت مادّی بوده و طبیعتاً فلسفه‌های غرب و از جمله فلسفه‌های اجتماعی‌اش به این کمک کرده است. ابتدا انسان را زمینی کردند و نگاهش را با آسمان قطع کردند و احساساتش را زمینی کردند. انسانی که در این چارچوب احساس می‌کند، می‌تواند انسان و حتی باشد. یعنی انسانی که منافع متضاد خودش یا منافع متضاد طبقه‌اش را دنبال می‌کند. این انسان، انسان جامعه غربی است و تضاد منافع در آن شکل می‌گیرد و حالا تئوریزه کرده‌اند که چطور این تضاد منافع به تکامل اجتماعی ختم می‌شود، چه در مدل لیبرال آن چه در مدل‌های سوسیالیستی و کمونیستی. یعنی تلاش کردند که بگویند می‌شود تضاد منافع منتهی به هم‌افزایی و هم‌کاری و رشد بشود. علی‌ا‌یّ‌حال انسانی با این ویژگی‌ها درست کردند. انسانی که منافع خودش را می‌بیند و همه دنیا را بازار تبادل منافع متضاد می‌بیند، یا بازار جنگ طبقاتی بر سر منافع متضاد می‌بیند. این انسان به هیچ وجه نمی‌تواند ایثار و بکند. البته من نمی‌خواهم بگویم هر انسانی که در غرب حضور دارد این تعلیمات را پذیرفته و جبراً انسان‌های غربی همه زمینی‌اند؛ خیر، در کاخ فرعون هم انسانی با نگاه آسمانی مثل «مؤمن آل فرعون» و همسر خود فرعون هست که قرآن از آن‌ها به بزرگی یاد می‌کند، ولی تربیت غربی اینطور است. این طرف بویژه تربیت در مکتب اهل بیت و فرهنگ عاشورا، انسان مؤمن به غیب و انسانی که رشد خودش را در ایثار و فداکاری می‌بیند، تربیت می‌کند. انسانی که در او تبدیل به می‌شود و روابط جامعه را تبدیل به روابط می‌کند نه تضاد و تنافر، و مسابقه بر سر دنیا را تبدیل به ایثار در امر دنیا می‌کند. اسلام، چنین انسانی را تربیت می‌کند. باز من نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که در جامعه ایمانی هستند به این رشدها رسیده‌اند. درجات رشد و ایمان متفاوت است، ولی کلّیّتی که به‌دست می‌آید این است. یعنی تربیتی که اتفاق می‌افتد تربیت انسانی مؤمن به غیب، مؤمن به حضرت حق و قیامت و انسانی که دنیا برای او، محیط کار و تلاش در یک مزرعه است و باید کاشت کند و برداشت‌های بزرگ‌تری داشته باشد. انسانی را که رو به ﷼پنجره‌های_غیب قرار گرفته، تربیت می‌کند. انسانی که پایش روی زمین امّا قلبش در بهشت است و طبیعتاً مدل اعتقادات، فکر، رفتار و احساساتش متفاوت است. این انسان، است. گرچه دنیای غرب با نفوذی که در دنیای اسلام کرده، یک حجابی بر روی این تربیت انداخته، امّا نتوانسته این آتشفشان و این تربیت اساسی را در عمق وجود انسان مؤمن خاموش کند.» (خبرگزاری فارس، ۹۹/۲/۱۱) ☑️ @mirbaqeri_ir