کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
بازگشت به خویشتن در گرو استقلال فکری ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم ما چی بود
اصلاح از اول باید از خود آدم شروع بشود، تا برساند به اینکه دیگری را اصلاحش کند. خوب کار بکنید، جدی کار بکنید، کشاورزهایمان جدی کار بکنند، کارگرهایمان جدی کار بکنند. گول اینهایی که می خواهند ما را دوباره برگردانند به حال سابق، به حال اینکه وابسته همه چیزمان وابسته به خارج باشد، گول اینها را نخورند، گول تبلیغات اینها را نخورند.
تکلیف ما این است که اولاً هر کاری که محوَّل به ماست خوب انجام بدهیم. محصِّلید، خوب تحصیل کنید. معلِّمید، خوب تعلیم کنید. استادید، خوب استادی کنید. کارگرید، خوب کار بکن. کشاورزید، خوب کشاورزی بکن. ملایی، خوب ملایی بکن. هر چی هستی، همان کاری که به تو محوَّل است او را خوب انجام بده. اگر یک ملتی یک همچه هوشیاری برایش پیدا شد که هر شخصی کار خودش را خوب انجام بدهد، یک ملت اصلاح می شود؛ زود هم اصلاح می شود. اما اگر من بنشینم برای اینکه یکی دیگر کار بکند، شما بنشینید که من کار بکنم، من بنشینم شما کار بکنید، نه من کار انجام می دهم، نه شما انجام می دهید. منتظر نباشید دیگران برای شما کار بکنند. این انتظاری بود که ما منتظر باشیم امریکا برای ما دلسوزی بکند؛ منتظر باشیم که امریکا به ما اسلحه بدهد. اسلحه هایی به ما دادند که به دردمان نمی خورد؛ به ضررمان بود! قراردادهایی با ما کردند که همۀ قراردادهایشان به ضرر ما بود، یا اکثرش. آنها برای ما کار نمی کنند.
لزوم همیاری آحاد مردم در اصلاح امور
ننشینید دیگران برای شما کار کنند. خودتان کار کنید. ملت خودش کار بکند. هم خودش عملی را که می خواهد انجام بدهد خوب انجام بدهد؛ هم به رفیقش بگوید خوب انجام بده؛ هم به جامعه کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ[2] همین است.
همه مسئولیم در مقابل ملت؛ و مسئولیم در مقابل خودمان. خودم را اصلاح کنم، دیگران را هم اصلاح کنم؛ به هر مقداری که می توانید. باز ننشینید به اینکه من اهل منبر نیستم نمی توانم یک جامعه ای را دعوت کنم؛ من اهل خطابه نیستم. نخیر، شما همان مقداری که می توانی خودت عمل بکن؛ به رفیقت هم با همان زبانی که داری بگو که خوب عمل کن. او هم خودش عمل کند، به رفیقش بگوید. اگر یک همچو حسی در یک مملکت پیدا شد، مملکت زود اصلاح می شود. ما ننشینیم که دیگران برای ما کار بکنند. ما ننشینیم که از غرب برای ما وارد بشود. ما خودمان کار بکنیم و خودمان کارهایمان را انجام بدهیم. غرب را فراموش کنیم. خداوند ان شاءالله همۀ شما را حفظ کند؛ موفق و مؤید به پیش بروید.
علی فرحانی در گفتوگو با مهر:
مکتب امام ما را از نسخههای غربی عبور داد/ مواجهه امام با مدرنیته
https://www.mehrnews.com/news/4940792/%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%87
🛑 بررسی رویکرد علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی
به علم و تحول علمی در علوم انسانی
با حضور استاد مبرز علم اقتصاد دکتر مسعود درخشان و حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی، بررسی میشود.
📆🕰 یکشنبه 18 خرداد ساعت 21 شبکه 4 سیما
https://www.mehrnews.com/news/4942431/%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C
محفل زمانه شناسی
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#غرب_وحشی
#درس_خارج
🔶 آیت الله #علی_اکبر_رشاد در آغاز درس خارج خود مطرح کرد:
🔰 زمان فروپاشی امپراتوری پوشالی آمریکا فرا رسیده است!
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/amrica
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#کرسی
#فرهنگ_پژوهی
🔶 توسط گروه #فرهنگ_پژوهی پژوهشگاه برگزار شد:
🔰 دومین جلسه از کرسی علمی ترویجی #اندیشه_فرهنگی آیتالله خامنهای
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/andisherahbari2
🆔 @iictchannel
Bours.mp3
9.11M
#صوت
🔊 #بشنوید
🔰 ماهیت بورس و سرمایه گذاری در سهام
🎙حجت الاسلام دکتر #سیدعباس_موسویان
📅 یکشنبه 18 خرداد ماه ۹۹
🆔 @iictchannel
🔘 سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تسلیت باد.
#مناسبتی
@mouood_org
🔸#معرفی_مقاله | اندیشه نوسازی تمدن اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)
🔹از بررسی کلمات حضرت امام (ره) استنباط می شود که مقصود ایشان از «تمدن»، پیشرفت و ترقّی است که تعالی مادی و معنوی انسان را در پی داشته باشد و منظورشان از تمدن اسلامی، پیشرفتی است که مبتنی بر معیارها و شاخص های اسلامی باشد. حضرت امام تمدن اسلامی را مقدم بر دیگر تمدنها میشمارد.
🔹به عقیده ایشان، «اگر قوانین اسلام -که پیش قدم همه قانونها است- جریان پیدا کند، کشورهای اسلامی و به تبع آن تمدن اسلامی برآمده از این جریان نیز پیشرو و پیشقدم در تمدن جهان خواهند بود».
🔹ایشان معتقد بود: «ماهیت و کیفیت قوانین مترقی اسلام، برای تکوین یک دولت و اداره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه تشریع شده است و هر کشوری که به قوانین اسلام عمل کند، رو به پیشرفت و تمدن (مادی و معنوی) خواهد رفت».
🔹حضرت امام بازگشت و توجه به دین اسلام در همه حوزه ها، پیوند دیانت و سیاست، تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه، نفی سلطه بیگانگان و استقلال، نقد تمدن غرب، آزادی، وحدت مسلمین و تشکیل امت واحده اسلامی را از بایستههای سیاسی تمدن اسلامی میدانست.
#مکتب_امام_خمینی
#مکتب_تمدن_ساز
🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 چرا آمریکاییها این همه تفنگ میخرند؟
کوردن داف افسر سابق اطلاعاتی آمریکا میگوید مردم ما با هم مشکلی ندارند، آنها از دولتشان متنفر هستند ولی نمیتوانند این نفرت را نشان دهند به همین خاطر مدام اسلحه میخرند، تفنگهایی که حالا مثل اسباب بازی شدهاند. مثلا من خودم 25 تا از آنها دارم!
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نظر سلبریتیها چقدر برای مردم ارزش دارد؟
سلبریتیهای زیادی بودهاند که محبوبیت زیاد در رسانه و فضای مجازی آنها، آنها را به دیگر کارها وا داشته، از جمله ورود به سیاست و برخی که اقبال بلندی داشتهاند، حتی رئیس جمهور هم شدهاند.
مسئله اینجاست که همان مردمی که طرفداریهایشان موجب سلبریتی شدن یک فرد شده، حالا چقدر به نظرات سیاسی و اجتماعی آنها هم اهمیت میدهند؟
📺 این سوالی است که #اورست به دنبال یافتن پاسخی برای آن است، اگر شما هم چنین سوالی برایتان به وجود آمده، این ویدئو را ببینید
🆔 @ofogh_tv
✖️مقاله بسیار زیبای ؛ پیکربندی دیدگاههای آیت الله خامنهای درباره بیداری اسلامی بر پایه انگاره های فلسفه تاریخ / #حتما_مطالعه_شود
✅چکیده ؛
🔺فهم چیستی پدیده های اجتماعی وابسته به عوامل متعددی است که موثرترین آنها را می توان بستر معرفتی این شناخت، یا به عبارتی "فلسفهی تاریخی" دانست که با پیش فرض های هستی شناسانه ، درکی کلانتر را از تحولات، فرا روی انسان قرار می دهد.
🔺فهم فرا رخدادی پدیدهها و پیوسته انگاری رویدادها، دقیقا همان مقولهای است که تنها از زاویه نگاه فلسفهی تاریخ به هستی، میسر خواهد شد و این بدان معناست که ریشه بسیاری از نظریه های اجتماعی را نیز باید در فلسفهی تاریخ جستجو کرد.
🔺در این میان فهم و تفسیر مقوله "بیداری اسلامی" نیز از این قاعده مستثنی نیست، درک ابعاد و مقومات ماهوی این حرکت عظیم، عوامل محرک آن، سمت وسوی حرکت چنین خیزش تاریخ سازی و مسیر سیر آن، همگی پرسشهایی است که رسالت پاسخگویی به آنها را فلسفهی تاریخ به عهده گرفته.
🔺بر این اساس فرضیه این مقاله نیز بر آن است که دیدگاههای آیت الله خامنهای در خصوص بیداری اسلامی ، به طور کامل بر یک هندسه معرفتی از شناخت سیر تطور تاریخ، استوار است و باز خوانی نظاممند این نظریات در این دستگاه معرفتی، میتواند تصویری گویاتر و البته کلان نگر را از این واقعیت به نمایش بگذارد.
⭕️برای مطالعه "اینجا" را کلیک کنید.
💢 دیدگاه متفاوت سه صاحبنظر درباره مجازات پدر رومینا: از کفایت حبس ۱۰ ساله تا قصاص
🔹 استاد محمدحسین احمدی شاهرودی عضو مجلس خبرگان و معاون پیشین دیوان عالی کشور🔻
حکم قصاص نشدن پدریک حکم شرعی اولیه بوده و تغییر ناپذیر است و نهفقط در فقه شیعه، بلکه علمای اهل سنت هم به این حکم رأی دادهاند که پدر و جد پدری به دلیل قتل فرزند قصاص نمیشوند و اهل سنت حتی مادر را هم در قتل فرزند مستحق قصاص نمیدانند.
🔹 استاد سید مصطفی محقق دادماد، اندیشمند حقوق اسلامی🔻
در مباحث مجازاتها، مادام که در اجتهاد شیعی بازاندیشی فقهی صورت نگیرد این گونه جنایات را، آن هم به نام «غیرت دینی» به نحو مکرر مشاهده خواهیم کرد.
🔹 استاد محمدحسین بیاتی، رئیس دانشگاه عدالت🔻
پدری که قصاص نمیشود، اینطور نیست که رها شود، بلکه باید تبعید و تعزیر شود و فقط قصاص منتفی است. بنابراین در مورد قصاص نمیشود کاری کرد، چراکه ما در مسائل فقهی تابع شریعت هستیم و راهکاری نیست. اما در مجازاتهای تعزیری که هدفش هم بازدارندگی است، مجازات باید طوری طراحی شود که بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/667079
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
کلام جدید۳۲.mp3
18.47M
#بشنوید
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع علم و دین(۱)
🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر
#جلسه_سی_و_دو
🆔 @khosropanah_ir
نشست اسلام و مقتضیات زمان.mp3
28.82M
🔶🔹فایل صوتی اولین نشست اسلام و مقتضیات زمان/زنان
🔶ارائهدهنده: حسین سوزنچی.
🔹دانشکده زن و خانواده - دانشگاه ادیان و مذاهب
🔺دروس #طب_سنتی برای دوره دکتری عمومی اجباری شد
🔹معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ با توجه به سئوالات دانشگاهها درخصوص ارائه دو واحد درس آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل جهت دانشجویان دورههای دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) تمامی دانشجویان این دورهها صرف نظر از سال ورود به تحصیل ملزم به گذراندن این درس هستند/ اعتماد
@Akharinkhabar
#یادداشت
#فعالیت_اعضا
🔶 یادداشتی از دکتر #سیدعلیرضا_عالمی منتشر شد:
🔰 مساله رویکرد تاریخی و نظری به #تمدن
⚜️ مشروح یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/tamadonalemi
🆔 @iictchannel
♦️ تحلیل فلسفی تحولات علوم انسانی در نیم قرن اخیر
http://iict.ac.ir/tll/
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔵 سخنانِ استاد #پیروزمند و پرفسور #درخشان
دربارۀ اندیشههای علمی و اقتصادیِ #علامه_حسینی
در برنامۀ مصیر، شبکه چهار سیما (۹۹/۳/۱۸):
▶️ www.telewebion.com/episode/2291195
🔴 دکتر مسعود درخشان (استاد اقتصاد):
سید منیرالدین حسینی، به معنی واقعی کلمه، یک #متفکر_اقتصاد بود. رویکرد ایشان در اقتصاد با رویکردهای دیگران کاملاً متفاوت بود. ایشان استقلال فکری داشت و نظاممند فکر میکرد. وزارت علوم باید همان سالها به منیرالدین حسینی یک #کرسی_تدریس_فلسفه در بهترین دانشگاههای ایران میداد تا محققان را به پژوهش و تفکر بکشاند؛ همچنانکه در دنیا به نوابغ و فیلسوفان کرسی تدریس میدهند و به آنها بسیار احترام میگذارند. امروز باید بر روی اندیشههای منیرالدین حسینی کاوشهای فکری صورت گیرد.
🔵 قسمتهای پیشین برنامه مصیر:
🔹قسمت #نوزدهم با موضوع بررسي «انديشه و عملِ» علامه حسيني (با حضور استاد سید #معزالدين_حسيني و استاد سيد داوود #ساجدي):
▶️ www.aparat.com/v/rqCN3
🔹 قسمت #بيستم با موضوع بررسي «طرح کلیِ» انديشههاي علامه حسيني (با حضور استاد سید محمدمهدی #ميرباقري):
▶️ www.aparat.com/masir.tv4
🔹 قسمت #بیستویکم با موضوع بررسي «اندیشه فقهی و اصولیِ» علامه حسينی (با حضور استاد سید محمدمهدی #ميرباقري):
▶️ www.aparat.com/v/96LD1
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از مجتمعنا
امت واحده، تمدن نوین اسلامی و تعاملات نهادهای علمی جهان اسلام
1. با طرح بحث تمدن نوین اسلامی، به تبع، نگاه به دستاوردهای تمدنیِ بشر و شرایط و لوازم شکل گیری یک تمدن، از موضوعاتی است که توجه به آن، ناگزیر است. اگر به سه تجربۀ تمدنی دورۀ آل بویه، دورۀ صفویه و دورۀ مدرن در غرب توجه کنیم، یک ویژگیِ مشترک قابل رویت است و آن، نقشِ گفتگوهای علمی-فرهنگی میان کلان مسائل آن تمدن است.
2. در نمونۀ تمدن اسلامی در سده های دوم تا پنجم هجری (قبل از حملۀ مغول در قرن هفتم)، یکی از وجوه موثر در تکوین تمدن اسلامی، شکل گیری گفتگوهای علمیِ گسترده میان علما و نهادهای علمیِ رایج در آن بوده است. آثار دانشمندان این دوره از جمله ابونصر فارابی، ابن سینا، شیخ مفید، شیخ طوسی و ... نشان می دهد که آنها ترکیبی متلائم از علوم مختلف را گردِ هم آورده بودند و نهادهای علمی نیز با یکدیگر دادوستد علمی داشته و با این ترکیب های علمی، مسائل مبتلابه مسلمین از نیازهای مادی تا معنوی را برآورده می ساختند. نمونۀ بسیار خوب آن، به لحاظ گفتگوهای نظری، آثاری همچون احصاء العلوم فارابی در طبقه بندی علوم زمانۀ خودش و همچنین توضیح ابن سینا در چگونگی تکوین الاهیات شفا در مواجهه با متافیزیک ارسطویِ یونانی و به لحاظ گفتگوهای نهادی، گفتگوهای مکتب قم (ری) و بغداد و نقش آنها در تکوین کتب حدیثی شیعه در اوج اختناق عباسیان است؛ فی المثل تامل در نحوۀ تکوین کتاب شریف کافی، از قم و ری تا بغداد، بسیار قابل تامل است.
3. در نمونۀ دوم یعنی در تمدن مدرنِ غربی نیز از دورۀ رنسانس، چنین گفتگوهایی شکل می گیرد. نیکولاس کوزانوس، جوردانو برونو و گالیله ایتالیایی، کپلر، لایب نیتس، کانت و هگل و مارکس آلمانی، کوپرنیک لهستانی، دکارت، ولتر، کنت و دورکیم فرانسوی و هابز، لاک، هیوم و نیوتن و داروین انگلیسی، در طول سده های 14 تا 19، بر سر دقیق ترین مسائل علمی با یکدیگر گفتگو کردند و در ورای تضادهای ناسیونالیستی، یک ترکیب متلائم به نام مدرنیتۀ غربی که بر سر چگونگی گسست از سنت و شرق تفاهم داشت را تکوین بخشیدند. شواهد این مورد آنقدر مشهور است که نیازی به ذکر نیست. اذعان کانت به تاثیر از هیوم انگلیسی یا توضیح انقلاب کوپرنیکی توسط کانت یا تاثیر دکارت از گالیله یا تمجید مارکس از داروین و بسیاری از موارد دیگر.
3. در نمونۀ سوم، تمدن اسلامی در دورۀ صفویه است که در آثار افرادی مانند ملاصدرای شیرازی، شاهد تلاش او برای حل مناقشات بین عرفان و فلسفه و قرآن (کلام) هستیم. در اینجا نیز گفتگو بر سر دقیق ترین مسائل، باعث ایجاد ترکیبی متلائم می شود و تاثیر بسیار زیادی بر تفکر امروز ما گذاشته است؛ هرچند تبعید او در زمان حیاتش و مهجور ماندنِ نگاهش بعد از فوتش، نشانگر آن است که این بی توجهی در نهایت نه تنها به افول صفویه، بلکه به افول تمدن اسلامی نیز منتهی شد. از قضا شروع این افول، همزمان با صعود و اوج گیری تمدن غربی بود که از دکارت یعنی فیلسوف هم عصر ملاصدرا اوج گرفت. به تعبیر دیگر "شاید" بتوان گفت افول تمدن های اسلامی (چه در دورۀ اول و چه در دورۀ دوم)، اگر نگوییم در یک تابعِ علی-معلولی، حداقل "همزمان" با افول نگاه تعاملی میان علمای مسلمان یا به حاشیه رفتنِ گفتگوهای علمی رخ داده است. هرچند اگر تحلیل دکتر ابراهیمی دینانی را دربارۀ خواجه نصیر بپذیریم، خواجه طوسی نیز فیلسوف گفتگو است و با همین هنر بود که توانست بر حملۀ ویرانگر مغول، افسار بزند و میراث اسلامی را از خلال آتش سوزاننده و ویرانگر مغول، به دورۀ بعد منتقل سازد.
4. ما امروزه بعد از حدود 150 سال از آشنایی ناگزیر با تمدن غرب که در وضعیت ضعف تمدنی رخ داد، کمابیش به این درک نائل آمده ایم که نظام های فلسفی، ناظر به فهم مسائل زمانه و ناظر به حدود عقل بشر در یک موقعیت تاریخی هستند. در پرتو این درک، ما اکنون دستکم سه نظام فلسفیِ مهم در تاریخ اسلامی بعد از دورۀ غیبت را احصا کرده و با آن آشنا هستیم: نظام فلسفیِ مشاء، نظام فلسفیِ اشراق و نظام فلسفیِ حکمت متعالیه. این تکثر نظام های فلسفی خود نشانگر آن است که نظام های فلسفی، بیانگر مسائل زمانه اند و هرچند منحل در نگاه تاریخی نیستند، اما نسبتی با زمان و مکان خود دارند. از این منظر، حکمت متعالیه همانطور که توسط بزرگان گفته شده است، تلاشی جهت هماهنگی و وحدت بخشی میان علوم مختلف زمانۀ خود بوده و از یک منظر تمدنی، تلاش کرده میان این شاخه های مختلف علوم، گفتگو و تلائم برقرار سازد.
هدایت شده از مجتمعنا
5. با این نگاه، اکنون مهمترین پرسشی که پیشِ روی دغدغه مندان انقلاب اسلامی به مثابه انقلابی که در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی قصد دارد گام بردارد، هماهنگی و تلائم میان نظام های علمی و دانشیِ فعلی ماست. در حالی که نظام دانشگاهی کشور البته به تبعیت از نظام علمیِ دانشگاه های جهانی و مخصوصاً اروپایی-امریکایی، سامانه و نظام علمی منسجم و نسبتاً متلائمی را ایجاد کرده اند، پرسش از حوزه های علمیه کشور به عنوان نهاد مادرِ انقلاب اسلامی (مانند حوزۀ قم و مشهد و تهران و اصفهان)، حوزه های علمیۀ جهان تشیع (مانند نجف و سامرا و کربلا و ...) و حوزه های علمیۀ جهان اسلام (مانند مصر و تونس و مراکش و ...)، آن است که چه میزان از تلائم، هماهنگی و گفتگو یا حتی انسجام ساختاری و اداری را در بردارند تا بتوانند نیازهای تمدنیِ انقلاب اسلامی را برآورده سازند؟ آیا در فقدان این انسجام محتوایی و ساختاری، گرایش جوانان مسلمان به نظام دانشگاهی متاثر از غرب یا مهاجرت به غرب، اتفاقی عجیب است؟
https://eitaa.com/mojtamaona
کلام جدید۳۳.mp3
16.48M
#بشنوید
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع علم و دین(۲)
🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر
#جلسه_سی_و_سه
🆔 @khosropanah_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطارنسل سرنوشت به خانه مشروطیت رسید
🔷️ چهارمین جلسه از نشست های گفتمانی 🇮🇷"نسل سرنوشت"🇮🇷
🔶️ با محوریت: مروری برفلسفه سیاسی بنیانگذار انقلاب
💎 با حضور #استاد_موسی_نجفی دکتری علوم سیاسی
#معاونت_مطالبه_گری_و_گفتمان_سازی
#معاونت_فرهنگ_سازی
#نسل_سرنوشت
#فلسفه_سیاسی_بنیانگذار_انقلاب
#استاد_موسی_نجفی