eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
582 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید: 📍ایرانی ها موشک های بالستیکی تولید می‌کنند که نهایتا به خاک ایالات متحده می‌رسند...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺درس عبرت صهیونیست‌ها از سقوط آپارتاید! 👈🏻جنبش BDS در دنیای غرب و با هدف انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل شکل گرفته اما مخالفانی جدی هم در رژیم صهیونیستی و هم داخل آمریکا دارد چرا که اسرائیلی‌ها از این می‌ترسند که این حرکت اجتماعی، پیروزی چشمگیری مثل جنبش تحریم رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی را به دست بیاورد ⏯مستند آمریکا را در یوتیوب https://youtu.be/IzTfwt3SdX4 ⏯مستند آمریکا را در آپارات https://aparat.com/v/iaDx5 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دیروز میراث تاریخی ایران توسط حاکمان نالایق به تاراج فرانسیویان رفت و موزه لوور را وسیله درآمد میلیاردی توریستها برای دیدن اشیا قیمتی سرزمین ایران قرار داد. 🆔 @khosropanah_ir
🎥 صحبت صدر ۲ 🔻 گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی درباره آثار و اندیشه‌های شهید صدر دومین برنامه: آثار شهید صدر را چرا و چگونه بخوانیم؟ ✅ با حضور: حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شاملو حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید امید مؤذنی ⏰ زمان: چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۲۲ 📱صفحه رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر 🆔 @shahidsadr
🔰 شکست های ما ... ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir
🔰 تأمین اجتماعی مشکل بیکارشدگان در اثر کرونا را حل کند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کسانی در این قضیه بیکار میشوند و بعضی از اینها هم که بیکار میشوند بیمه بیکاری هم ندارند. اینجا تأمین اجتماعی وظیفه دارد که در این زمینه وارد بشود. البته این هم از آن جاهایی است که خیرین میتوانند کمک کنند و یکی از افضل قربات و افضل نفقات همین است. ۹۹/۸/۳ 🦠 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب 💻 @khamenei_ir
🔰 درخواست رهبرانقلاب از نیروهای داوطلب و جوانان مؤمن: 🔸بارِدیگر جوانان به میدان مبارزه با کرونا بیایند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار یابد. نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح بار دیگر وارد میدان شوند. ۹۹/۸/۳ 🦠 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب 💻 @khamenei_ir
🔰 برای تردد بین شهری و حمل و نقل شهری محدودیت بگذارید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کنترل دقیق مبادی ورودی کشور، محدودیت ترددهای غیرضرور بین شهری به همراه اقناع مردم و اِعمال سخت‌گیرانه ضوابط در ناوگان حمل و نقل شهری و محیط‌های عمومی، از جمله مصادیق محدودیت‌ها است که مسئولیت اصلی اجرا و نظارت، با شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی است. ۹۹/۸/۳ 🦠 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب 💻 @khamenei_ir
🔰مبتلایان در یکی دو روز اول شناسایی و درمان شوند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: باید کاری کنند که گرفتارها در همان روزهای اول و دوم شناسایی بشوند و معالجه بشوند. گفته شد به من از طرف افراد وارد و متخصص که اگر این کار انجام بگیرد، تلفات به یک دهم میرسد. این خیلی مهم است. ما هر کاری بتوانیم در این زمینه بکنیم باید انجام بدهیم. ۹۹/۸/۳ 🦠 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب 💻 @khamenei_ir
♦ الگوی مردم‌سالاری دینی، اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی 🔹مقاله پژوهشی 🔸استاد علیرضا پیروزمند ✒این پژوهش درصدد است تا تاثیر مردم‏سالاری دینی بر بهبود مهندسی سیاسی نظام اسلامی را بررسی نماید. بدین‌منظور با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند «ولایت امام، ولایت ولی‌فقیه و ولایت مردم» به‌مثابه جوهره‌، سه عرصه‌ی «قدرت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» به‌عنوان گستره، و «اعتماد، مشارکت و اقتدار» در جایگاه ثمرات مردم‏سالاری دینی معرفی شده‌اند. هم‌چنین وضعیت «تولید، توزیع و بهره‏مندی» از قدرت در نظامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و اهم قوت‌ها و ضعف‌ها در این رابطه واکاوی شده‌اند. ✅متن مقاله: http://psq.bou.ac.ir/article_69259.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فوران جهنم، بخش هایی از کلورادو شبیه به سیاره ای دیگر شده...! 📍بزرگترین آتش سوزی تاریخ کلورادو/هزاران نفر منازل خود را ترک کردند! ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ منطقه ای در کانادا که 25 سال از آب آشامیدنی سالم محروم است...! 🔻شهروند کانادایی: این وضعیت شرم‌آور است...! ☑️ @Kavoshplus
🔶نهادِ جهان یا امامِ زمان: پیوند فرهنگ ایرانی و شیعی در همگونی معنی امامت و شهریاری یکی از شهریاران فرهمند شاهنامه "فریدون پسر آبتین" است. منجی مقدسی که مقرر است تا جهان را از بیداد پاک کند. وصف فردوسی از او رهنمون ماست به درک یکی از پایه‌های مهم فرهنگ دینی و ملی ما ایرانیان، ایده‌ای که نقطه‌ی تماس اندیشه ایرانی و فرهنگ شیعی است: شهریاری همچون امامت. تشیعِ سراینده ، گرایش ایرانیان اعم از شیعه و سنی به مکتب اهل‌بیت و رواج تصوف در ایران (که ایده مرکزی‌اش یعنی قطب یا انسان‌ِکامل در نهایت قرابت با ایده شیعی امامت است) بخشی از شواهد آشکار این پیوند است. اما برای آزمون این پیوند به خوانش دقیقه‌ی تاریخی تولد در شامگاه هزاره بیداد ضحاک می‌پردازیم: خجسته فریدون ز مادر بزاد جهان را یکی دیگر آمد نهاد مصرع دوم در نهایت ایجاز و بلاغت، جان سخن را نمودار کرده است؛ شهریار-امام، "نهاد جهان" است. تعبیری با طنینی هستی‌شناختی که بنیاد ایده را نشان می‌دهد: ۱- چونان امامت، منصب و عهدی الهی است نه صرفا مجعول قراردادی اجتماعی (فره ایزدی یا کیان‌فره هم‌افق است با مفهوم ولایت‌ِالهی در تعبیر شیعی) البته تاکید و تحقق آن مستلزم پیمانی است با مردم. ۲- شهریار همچون امام، نهاد جهان یا "صاحب‌الامر" یا قطب عالم است یعنی ولایت او نه صرفا ولایت اعتباری و تشریعی که همچنین ولایت حقیقی و تکوینی است. به دیگر عبارت شهریار-امام، جامع ولایت ظاهری و ولایت باطنی است واین روح پیوند دیانت و سیاست در فرهنگ ملی و دینی ماست. ۳- تعبیر "یکی دیگر آمد" در مصرع مذکور روشنگر اصل سوم است: نهاد جهان در هر عصر و زمانه‌ای تجدید و تازه می‌شود. اگر به ایده مبنایی "یگانگی جهان و زمان" در شاهنامه توجه کنیم، درمی‌یابیم که نهاد جهان همانا نهاد زمان است و این معنی موافق است با مفهوم ولیّ عصر یا در طرح اسلامی و شیعی. (تعبیر پرکاربرد "سالار نو" در شاهنامه اشاره به نیروی سیاسی تازه‌کننده جهان است چنانچه در یکی از زیارات حضرت حجت می‌خوانیم: السلام علی الحق الجدید) ۴- نسبت میان "فره ایزدی" و "داد و دهش" نسبتی دوسویه است. به دیگر عبارت هم ولایت مقید به عدالت است و هم عدالت موقوف ولایت. فردوسی ضمن اشاره به فره‌مندی فریدون (همی تافت زو فر شاهنشهی) در پایان کار به اصل مقابل یعنی دادگری می‌پردازد: فریدون فرخ فرشته نبود ز مشک و زعنبر سرشته نبود به داد و دهش یافت آن نیکویی تو داد و دهش کن فریدون تویی چنانچه شیعه نیز هم امامیه است هم عدلیه و امام درعین قداست، بشری است "مثلکم" و نه فرشته‌ای یا ایزدی. (برخلاف طرح مسیحی از نبوت عیسی و لغزش غلات در ولایت ائمه هدی و حتی طرح باستانی و اوستایی ایرانی از شخصیتهای شاهنامه و از آنسو مبری از طرح یهودی از انبیاء و بینش ظاهریه‌ی مسلمین نسبت به شان رسول‌الله و اوصیاء او) پس چنانچه حق و عدل شرط ولایت است ولایت نیز شرط حق و عدل است (و انا من شروطها) و در این دَور سخنهاست که در کلمه "علی مع الحق و الحق مع علی یدور معه حیثما دار" نهان است. ۵- در بیتی شهریار نجات‌بخش را چنین می‌ستاید: جهان را چو باران به بایستگی روان را چو دانش به شایستگی به زبان فارسی آیا زیباتر از این می‌توان امام عصر ارواحنا فداه را ستود؟ این بیت چکیده بینش توحیدی و ضمنا عصاره فلسفه فرهنگ در اندیشه ایرانی در دوره اسلامی است. شهریار-امام، جهان را حیات طبیعی می‌بخشد چون باران و بدین ترتیب نسبت او با جهان از سنخ بایستگی و ضرورت است (بکم ینزل الغیث)، نیز هم‌او همچون دانش، روان را حیات انسانی و به تعبیر قرآن "حیات طیبه" می‌بخشد و بدین‌سان نسبت او با روان، از سنخ شایستگی یا وجوب و لزوم است. شایستگی نحوی از ضرورت است اما نه ضرورت طبیعی معطوف به قلمرو اشیاء طبیعت بلکه ضرورت انسانی یا اخلاقی ناظر به جهان انسانی.(برای درک این معنی نظریه ادراکات اعتباری علامه طباطبایی خصوصا رساله "الولایه" ایشان رهگشاست) ضمنا شهریار یا امام دراین مقال نه دانش‌بخش و هدایتگر که خود عین دانش و هدایت است. ۶- اما در خصوص میعاد ظهور و نجات و نسبت شهریار و مردم یا امام و امت در این میان، مساله مهم در ملل و مذاهب گوناگون و نیز در متن تشیع آنست که آیا ظهور منجی مقدم بر قیام مردم است یا بالعکس؟ در این زمینه فردوسی جانب سویه اخیر را می‌گیرد: فریدون گرچه زنده و حاضر و بالیده است، لیکن ظهور او مشروط است به قیام مردم درمتن بیداد جهان. پس چنانچه مردمان منتظر ظهور منجی‌اند، فریدون نیز منتظر قیام مردم به‌عنوان شرط امکان ظهور و دعوت منجی‌ست. اینست نقش "قیام کاوه آهنگر" و دعوت او مردمان را که: هر آن کو هوای فریدون کند سر از بند ضحاک بیرون کند
انتظار منجی و آرزوی ظهور او یعنی کوشش و جهاد در جهت رهایی از بند ضحاک و این جهاد معنای حقیقی آن انتظار است که و من یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی. ۷- ایده شهریاری-امامت ضمنا متضمن طرح یک "سلسله مقدس" و تبار الوهی است که درعین پویایی، پیوستگی تاریخی خود را از مسیر نوعی وراثت معنوی حفظ می‌کند. گرچه در طرح اوستایی از ماجرا این "نژاد شاهی" موجد نوعی از اشراف‌سالاری است که در ایده "سلاله امامت" نمی‌توان آن را یافت و این از خصایص طرح شیعی ولایت و سیاست است. در شاهنامه فریدون وارث تاج و تخت شاهان کیانی کهن و از تخم شهریاران است چنانچه امام موعود شیعیان هم وارث انبیاء و سلاله اولیاء است، (همین پیوستگی سلسله امامت پس از سلسله نبوت است که از نظر "هانری‌کربن" راز قدرت معنوی شیعه درجهان معاصر محسوب می‌شود) اما اینکه چگونه ایده امامت از اشرافیت مضمر در طرح شهریاری مبری است از ظرائف حکمت سیاسی تشیع است و شرح آن درین مقال نمی‌گنجد و به‌راستی از عهده ما برنمی‌آید. طرفه آنکه در کل شاهنامه ما شاهد تلاش برای عبور از بحران اشرافیت مستتر در ایده شهریاری و تقرب به طرح ولایت شیعی هستیم. در همین مسیر است که نقطه‌ی ثقل حماسه در شاهنامه از پادشاه به پهلوان منتقل می‌شود و "رستم"، قهرمان بی‌بدیل داستانهای شاهنامه می‌گردد و هرچه پیش می‌رویم، کار به تقابل پهلوان و پادشاه به‌مثابه مواجهه اشرافیت و مردم‌گرایی یا آزادگی می‌انجامد. (حماسه رستم و اسفندیار اوج این ماجراست) ۸- به سخن ژرف مولانا: خوشتر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران... @parvayenaghd https://www.instagram.com/p/CGzfG1Zp_R0/?igshid=l2e8uikd1are
⚡️ مقامات زیارت جامعه کبیره، در ذیل توحید قرار دارد. در فرازهای این زیارت، هیچ جمله غلو‌آمیزی وجود ندارد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 همه مقاماتی که در برای امام(ع) ذکر می‌کنید، ذیل قرار دارد: «التَّامِّینَ فِی مَحَبَّةِ اللَّهِ وَ الْمُخْلِصِینَ فِی تَوْحِیدِ اللَّهِ وَ الْمُظْهِرِینَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْیهِ...». در این فرازها هیچ جمله غلو‌آمیزی وجود ندارد. 🔹 تکبيرهايي که در اول زيارت جامعه کبیره آمده، براي اين است که انسان تا کبرياي الهي را در عظمت اهل بيت(ع) نبيند درکي از آن پيدا نمي‌کند. همه آنچه در زيارت جامعه کبيره ذکر شده، مظاهر کبرياي الهي است؛ به اندازه‌اي که امام(ع) را مي‌شناسيد، عظمت الهي را درک مي‌کنيد. «وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللَّه»... . بعضي مي‌گويند بايد امام(ع) کوچک شود تا خدا بزرگ شود. گمان مي‌کنند بين اين دو کبريايي، رقابت وجود دارد! توجه ندارند که کبرياي امام(ع) شعاع کبرياي الهي است و چيزي جز کبرياي خدا نيست. ☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی - ۱.MP3
28.24M
🎧 استاد میرباقری | شرح اصول کافی، ، ۵ آبان ۱۳۹۹ ⚡️ کتاب اصول کافی از متقن‌ترین و دقیق‌ترین موسوعه‌های روایی ماست. ⚡️ کلید درک مقامات توحیدی در کتاب‌الحجه باز می‌شود. «من اراد الله بدأ بکم». لذا بحث را از این کتاب شروع می‌کنیم. ⚡️ در جاهایی، معارف روایی را با تحلیل‌های فلسفی و عرفانی مقایسه می‌کنیم تا تفاوت سطح‌ها مشخص شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 «مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت» برگزار می‌کند: 🎙 کرسی ترویجی 👤 ارائه‌کننده: دکتر (عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم) 👤 ناقد: حجت‌الإسلام دکتر (عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام) 🗓 پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ⏰ ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 🏢 پردیسان، بلوار شهروند، خیابان البرز، کوچه۱، پلاک۶، ساختمان پردیس حکمت 🌐 درگاه مجازی شرکت در نشست 👉 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
🔷 نام کتاب: قرآن حکیم از منظر امام رضا (علیه‌السلام) نویسنده: آیت الله جوادی آملی ناشر : اسراء تعداد صفحات : 376 صفحه 🔸کتاب ارزشمند «قرآن حکیم از منظر امام رضا (علیه‌السلام)» در یک مقدمه، یک روضه و چهار جنت به آشنایی با حقیقت قرآن، قرآن علمی و عینی، راه و شرایط شناخت قرآن، موانع شناخت قرآن، تفاوت تدبر در قرآن و استنطاق آن، تشویق قرآن به تحصیل برهان عقلی و دریافت شهود قلبی، جایگاه شهود قلبی در قرآن و… می ‌پردازد و درباره ى قرآن حکیم در پیشگاه امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا علیه السلام است تا بدین وسیله مقام رفیع حضرت در پرتو نور قرآن کریم آشکار گردد. 🔻بخشی از کتاب: عترت طاهره عليهم السلام رازهاى نهانى قرآن را مى دانند و بر گويا ساختن اخراج غيب آن به شهادت توانمندند. زيرا جايگاه ايشان همان برترين جايگاه قرآن است و از تمايز ميان فهم قرآن از طريق تدبر و درك آن از طريق استنطاق، معناى فرموده ى حضرت رضا عليه السلام روشن می‌گردد. ☑️ @Sh_Aviny
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
⛔️ حوزه و دانشگاه هتک حرمت پیامبر را پاسخ دهند!! 🆔 @farhang_puya
هدایت شده از آیت الله اراکی
♦️ بیانیه آیت الله محسن اراکی در محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) باسمه تعالی توطئه ی غربی ـ صهیونیستی توهین به مقام مقدس پیامبر رحمت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) که مظهر عدل و رحمت و مهربانی و کامل‌ترین مخلوق آفریدگار در جهان هستی است، توطئه‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. قدسیّت‌شکنی از مقدّس‌ترین نمادهای قدسی جامعه بشری، قدسیّت‌شکنی از همه‌ی معیارهای اخلاقی و ارزش‌های متعالی و زمینه‌ساز گسترش خشونت و ظلم و بی‌عدالتی و حق‌کشی و خباثت است. همه دوستداران عدل و فضیلت باید در برابر این جریان ایستادگی کنند، و رئیس جمهور گستاخ فرانسه را محکوم و با دولت فرانسه برخورد مناسب انجام دهند. ضمن اعلام محکومیت این گستاخی از سوی رئیس جمهور بی‌حیای فرانسه، از مسئولین محترم به‌ویژه مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به عکس‌العمل مناسب اقدام نمایند که کم‌ترین آن، تحریم کالاهای فرانسوی است. محسن اراکی ❌ 🔻کانال رسمی آیت الله اراکی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4134666240C9da417fa9d .
✅ بورس و مسئولیت اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی سازمان حکمرانی 🔴 امروز در برابر مجلس یک تجمع آرام و مسالمت‌آمیز و در اعتراض به مالباختگی در بورس انجام شد. اقتصاد آشفته و بی‌سروسامان کشور، زندگی بخش بزرگی از مردم را با رنج، توام کرده است و در این بین، جمعیت بزرگی علاوه بر این درد و رنج مشترک، رنج مضاعفی پیدا کرده اند. کسانی که با اعتماد به وعده دولت در تضمین اصل دارایی‌ها و نیز سودآوری قابل‌قبول، وارد این بازار شدند و اینک با یک سقوط بهمن‌وارِ حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحدی در بورس، احساس می‌کنند همه سرمایه‌ای که اندوخته بودند یا با رنج سالیان بدست آورده بودند یا با فروش خانه و ماشین در این بازار سرمایه‌گذاری کرده بودند یا از اطرافیان قرض کرده بودند و حتی وام‌های ازدواج خود را وارد بورس کرده بودند، در کمتر از دوماه پیش چشمانشان در حال دود شدن است و وعده‌های مکرر دولتی‌ها و رئیس مجلس در بهبود وضعیت بازار بورس تحقق نیافته که هیچ، وضعیت اسفناک‌تر شده است. 🔴سازمان حکمرانی ج.ا.ا به دلایلی نمی‌تواند نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشد: دلیل اول؛ دعوت‌ها، وعده‌ها و اعلام تعهدها و اطمینان‌بخشیِ بخش مهمی از سازمان حکمرانی کشور به مردم از شخص رئیس‌جمهور روحانی و بخش‌های اقتصادی دولت و اظهارات خودسرانه افرادی در رسانه ملی که دوره حضور در بورس را دوره خوش باشی ملت می‌دانستند. بخش قابل‌توجهی از مردم با اعتماد به این عناصر سطح بالای حکومت، تن به ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار دادند. اگر غیر از این بود و افراد مستقل از وعده سازمان حکمرانی وارد بورس می شدند، اخلاقا وضعیت متفاوت میشد و حکومت می توانست از نظر اخلاقی عدم دخالت خود را موجه کند. اما اینک استدلال عمومی مردم که متکی به شواهد و قرائن بیَن است، اطمینان آنها به وعده و حمایت دولت برای حضور در بورس است. 🔴 دلیل دوم؛ در بین سرمایه گذاران و بسیاری از کارشناسان این ریزش بهمن وار طبیعی نیست و دولت و قوه مجربه با ورود "دستوری" و "دست‌کاری" عامدانه در بورس، سرمایه ملت را برای جبران مشکلات اقتصادی خود از جمله کسری بودجه، به این وضعیت کشانده اند. این ادعا را نمی توان مسکوت گذاشت و بدون اقناع افکارعمومی از کنارش گذشت. 🔴 دلیل سوم؛ بخش بزرگ و اصلی خسارت دیدگان در بورس از طبقات متوسط و زیر متوسط جامعه‌اند که در این وانفسای اقتصادی بنا بر اعتماد به حکومت برای بی‌ارزش نشدن دارایی خود و نیز کسب سود متناسب با تورم و از دست ندادن قدرت خرید خود در مقایسه با سایر بازارها، وارد بورس شده‌اند و اینک نه تنها از عهده این هدف برنیامده‌اند بلکه هست و نیست خود را بر باد رفته می‌دانند. 🔴 دلیل چهارم؛ جمعیت بزرگ و قابل‌توجه خسارت‌دیدگان از بورس است که نشان دهنده عمومیت مسئله است . این جمعیت بزرگ در این شرایط بد اقتصادی، به تنگنای مضاعفی دچار شده‌اند و شرایط دشواری را به لحاظ روحی و روانی و خانوادگی، علاوه بر مشکل اقتصادی تجربه می‌کنند. 🔴 دلیل پنجم؛ همچنان امیدوار بودن این جمعیت زیان‌داده در بورس به تدبیر حکومت و رفع خسارت از آنهاست که تجمع اعتراضی آرام و مسالمت‌آمیز امروز مردم مؤید آن است و این فرصتی است که بدون تنش اجتماعی این چالش حل و فصل شود و از عواقب امنیتی کار در آینده پرهیز کرد. 🔴 دلیل ششم؛ ضرورت بازیابی اعتبار بازار بورس و مدعاهای اقتصادی و مهمتر بازیابی اعتبار وعده های حکومت به شکل عام نزد مردم و سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از محورهای حل و فصل مسائل اقتصادی کشور در آینده است. 🔴 دلیل هفتم؛ بر اساس نظر برخی کارشناسان، به دلیل غیرطبیعی و دستوری بودن این ریزش، اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهایی که بتوان وضعیت بد کنونی بورس را تغییر داد و خسارت‌های مردم را جبران کرد، ممکن و محتمل است. 🔴 بنابراین به دلایل گوناگون اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که بیان شد، سازمان حکمرانی در کلیت خود نمی‌تواند نسبت به وضعیت فعلی بورس و این جمعیت بزرگ خسارت دیده و از رنجی که این هم‌وطنان از ناحیه اطمینان به حکومت متحمل شده‌اند، بی‌توجه باشد. دست کم حکومت اخلاقا به خاطر وعده ای که داده است در برابر این افراد مسئول است. ✍ دکتر پرویز امینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف تلخ 💢 رئیس‌جمهور بعد از ۷ سال معطل کردن کشور به اروپا و آمریکا و برجام، بلاخره به حرف رهبرمعظم (نگاه به درون) رسید. و اعتراف و اذعان به دیر فهمی کرد. _ ۳۶ ثانیه t.me/Islamicphilosophy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اسرائیل یک کشور یهودی یا یک جامعه دموکراتیک؟ 🔹غربی‌ها راهکاری مختلف برای حل مسئله فلسطین ارائه کرده‌اند که در همه شرایط، به نفع صهیونیست‌هاست، حالا آنها خودشان هم در پی این هستند که ببینند کدام راهکار برایشان بهتر است. ⏯مستند آمریکا را در یوتیوب https://youtu.be/IzTfwt3SdX4 ⏯مستند آمریکا را در آپارات https://aparat.com/v/iaDx5 🆔 @ofogh_tv
💢 برگزاری دروس خارج مسائل مستحدثه با موضوع «فقه سلامت» برای دومین سال متوالی در حوزه علمیه خراسان ✔️ در راستای دغدغه‌مندی و احساس تکلیف نسبت به ضرورت طرح مسائل مستحدثه عرصه فقه سلامت در جامعه امروز، بخصوص مسائل مورد ابتلای جامعه همچون سقط جنین، تلقیح مصنوعی و مسائل مرتبط با حیطه پزشکی قانونی و فرآورده‌‌های حلال؛ هیئت اندیشه ورز «دین، سلامت و سبک زندگی» حوزه علمیه خراسان اقدام به برگزاری دروس خارج در این حوزه نموده است. 🔹 آیت‌الله حاج شیخ مهدی مروارید، با موضوع «تحدید نسل و سقط جنین» 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالهادی مرتضوی با موضوع « فقه مسائل پزشکی قانونی» (روزهای چهارشنبه) 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد مروارید با موضوع «تلقیح مصنوعی» 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن ملکی با موضوع «فرآورده‌‌های حلال (ذبح از منظر فریقین» (روزهای چهارشنبه) ادامه مطلب + آدرس کانال‌های مجازی دروس👈 https://b2n.ir/858697 https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920