eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
582 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا زينب الکبری یا بنت امیرالمؤمنین و الفاطمة
🔰 سخن‌نگاشت | پرستار غمگسار روح و بهبودبخش جسم بیمار است 🔺رهبر انقلاب: پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است؛ هم با جسم بیمار سر و کار دارد، هم با روح بیمار. در مورد جسم بیمار، پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمّی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام میدهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش‌بخش مریض است؛ این نقش بسیار مهمّی است. 🌷سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار 💻 ۹۹/۹/۳۰ | @Khamenei_ir
🔰 سخن‌نگاشت | امروز پرستاران در چشم مردم از همیشه عزیزترند 🔺 رهبر انقلاب: امروز بحمداللّه پرستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمند‌ترند؛ و این لطف خدا و نعمت خدا است... در این قضیّه‌ی کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگ و مهمّی است. چه ارزشهای والایی در درون آن وجود دارد. 🌷سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار 💻 ۹۹/۹/۳۰ | @Khamenei_ir
🔰 سخن‌نگاشت | مطالبه رهبرانقلاب از مسئولین درباره رسیدگی به پرستاران؛ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود 🔺رهبر انقلاب: مسئولان باید تکالیف خودشان را [در قبال پرستاران] انجام بدهند... شاید یکی از کارهای لازم‌الاجرا که به بنده گزارش دادند عبارت باشد از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که این قانون مدّتها قبل تصویب شده و آن طور که برای من گفته میشود، این قانون به سود پرستارها است و برای آنها مفید است لکن اجرا نشده؛ بایستی اجرا بشود. 🌷سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار 💻 ۹۹/۹/۳۰ | @Khamenei_ir
🔰 یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجاب ها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمی یابد 🔹و دیگری در اول شب یلدای زندگی سینه سیاه هوسها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. 📅 امام خمینی(ره) | سوم اسفند ۱۳۶۷ ✅ @EMAM_COM
🍉 را با «انارستان» افق بگذرانید 👈 با فرا رسیدن آخرین روز پاییز و آخرین شب این فصل که به شب یلدا معروف است، شبکه‌های مختلف تلویزیونی برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده‌اند. 🌸 تقارن این شب با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین شرایط همه‌گیری کرونا، موجب شد ویژه برنامه سلامت‌محور «انارستان» برای پخش از شبکه افق سیما در نظر گرفته شود. ⏰این برنامه به صورت زنده و از ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن می‌رود. 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 🔻سروش توطئه‌اندیش بود 🎤بهروز افخمی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🌐 ادامه مطلب در 👈اینجا 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻این وضعِ فوقِ دموکراتیک! ✍️داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🌐 ادامه مطلب در 👈 اینجا 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سروش توطئه‌اندیش بود 🎤بهروز افخمی 🔸از دکتر سروش بعید بود که فکر کند هیچ‌کس در سوره فکر نمی‌کند و در مورد مسائل مختلف، تحلیل و تعمق و تفکر نمی‌کنند. من آنجا متوجه شدم که ایشان شاید مطالب را نمی‌خواند یا دنبال نمی‌کند و خیلی به‌روز مطالعه نمی‌کند. 🔸 سروش فکر نمی‌کند که شاید ما هم حرف‌های جالب توجهی داشته باشیم و همین‌که فکر می‌کرد ما نسبت به او موضع انتقادی داریم یا سرمقاله‌های سوره موضع انتقادی نسبت به تفکرات پوپری دارد، پس ما یک باند هستیم، درحالی‌که اصلاً این‌طور نبود. 🔸بعد من متوجه شدم که کمی عصبانی‌مزاج و انتقادناپذیر هم هست، چون من فکر می‌کردم وقتی که می‌گویم نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت خوب صورت‌بندی نشده است، به این معنی است که هنوز مشخص نیست که چه می‌خواهد بگوید و باید بیشتر بر روی آن کار بشود و شکل تئوریک سرراستی پیدا کند. 🔸این اصطلاح خوب صورت‌بندی نشده متعلق به اینشتین است، متعلق به کسانی است که نظریات ریاضی علمی را عرضه می‌کنند و وقتی می‌گویند که هنوز نظریه من خوب صورت‌بندی نشده است، به این معنی است که از نظر ریاضی هنوز باید بر روی آن کار کنم، برای اینکه حشو و زوایدش را بگیرم و این نظریه را به جایی برسانم که ریاضیات ناب بشود و ریاضیات غیرقابل انکار بشود، یعنی تبدیل به یک نظریه صاف و ساده‌ای بشود. 🔸من فکر می‌کردم که دارم تعریف می‌کنم که موضوعی است که در اصل معنادار است ولی هنوز خوب صورت‌بندی نشده است، یعنی معنا هست ولی صورت هنوز بی‌نقص نشده است؛ ولی متوجه شدم که دکتر سروش عصبانی شد و انگار انتظار چنین چیزی را از من نداشت. 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• @fekrat_net @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
📋 🔻این وضعِ فوقِ دموکراتیک! 🔹گرچه گفتمان انقلاب اسلامی از ناحیه بسیاری از مراکز پژوهشی با بی‌مهری روبه‌رو بوده، لکن این امر موجب نشده است که فرآیند عادی‌سازی را سپری کند و به راه خود ادامه ندهد، بلکه انقلاب اسلامی علی‌رغم این‌گونه بی‌مهری‌ها همچنان به‌عنوان گفتمان برتر مردمی نهادینه شده است و با صلابت کار خود را پیش می‌برد. 🔹خود این هم از معماهای ماندگاری گفتمان انقلاب اسلامی یا اسلام سیاسی است که چگونه با وجود عدم همراهی جدی مراکز پژوهشی دولتی که وظیفه تثبیت و استمرار گفتمان رسمی را برعهده دارند، همچنان پابرجاست و به کنشگری‌های خود ادامه می‌دهد. 🔹شاید یکی از دلایل این امر، همین مقاومت درون‌سازمانی باشد. عدم پذیرش گفتمان رسمی انقلاب اسلامی در این‌گونه مراکز پژوهشی مانع دولتی شدن گفتمان انقلاب اسلامی شده است. 🔹در جامعه‌شناسی سیاسی این امر اثبات شده که جدی‌ترین عامل عادی‌سازی انقلاب‌ها، سپری شدن فرآیند دولتی شدن اندیشه انقلابی است. 🔹اما درحال‌حاضر اندیشه انقلاب اسلامی توسط موسسات پژوهشی خودجوش غیردولتی پشتیبانی معنوی می‌شود. حمایت مالی دولت از این‌گونه موسسات انقلابی غیردولتی در قالب ردیف‌های بودجه عمومی است که موارد مصرف آن، اختصاص به این‌گونه موسسات انقلابی ندارد. 🔹شاید به همین خاطر است که حاکمیت در تثبیت گفتمان رسمی انقلاب اسلامی بر مراکز آموزشی و پژوهشی اهتمام جدی به‌عمل نمی‌آورد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• @fekrat_net @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
✳️تحلیل پروفسور مسعود درخشان استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران از خطای مشترک دولت سازندگی و دولت تدبیر و امید ◀️خطای راهبردی دولت سازندگی این بود که از روحیۀ انقلابی، تفکر انقلابی، عملکرد جهادی و سبک زندگی توده‌های مردم که در خلال هشت سال دفاع مقدس به زیباترین صورت شکل گرفته بود نتوانست و یا نخواست در فرآیند سازندگی کشور استفاده کند. به یاد داریم که نخستین اقدام دولت سازندگی بعد از جنگ تحمیلی این بود که نمایشگاه گل و گیاه برپا کرد، بدین بهانه که مردم از هشت سال جنگ تحمیلی خسته شده‌اند و اکنون نیاز به تنفس دارند. ✳️شهرداری‌ها به زیبا سازی شهرها پرداختند، مراکز خرید بزرگ و مجلل به سبک اروپایی و آمریکایی برای ترویج مصرف زدگی ساخته شد، استقراض خارجی با ظاهری موجه آغاز شد و حتی رئیس دولت سازندگی تجمل‌گرایی را خلاف شئونات اسلامی ندانست. بدین ترتیب، سیل واردات کالاهای مصرفی تحت شعار رفاه اقتصادی آغاز شد. ◀️متأسفانه دولت سازندگی آن فرصت طلایی را از دست داد و نه تنها قناعت و ساده زیستی مردم را که از برکات جنگ تحمیلی بود، مبنای الگوی پیشرفت اقتصادی قرار نداد، بلکه  با اشتیاق و دلباختگی کامل به توصیۀ اقتصاددانان صندوق بین‌الملل پول و اقتصاددانان غرب زدۀ داخلی گوش فرا داد. ✳️بدین‌ ترتیب، مصرف زدگی و سبک زندگی اشرافی که دولت سازندگی حامی آن بود و صدا و سیما و رسانه‌ها ترویج دهندۀ آن بودند رونق گرفت و در دولت‌های بعدی استمرار یافت تا کار به جایی رسید که اکنون در دولت تدبیر و امید برخی مدیران ارشد یا فرزندان ژنی آنان به کاخ‌ نشینی و پورشه سواری افتخار می‌‌کنند.   ✳️خطای راهبردی دولت سازندگی در غافل شدن از ظرفیت‌ها و نیروهای انقلابی داخلی ازیک‌سو و دلباخته‌شدن به الگوهای اقتصادی غرب سلطه‌گر و کوشش برای تعاملِ به اصطلاح سازنده با دشمنان قسم‌خوردۀ انقلاب اسلامی از سوی دیگر متأسفانه در ابعادی به‌مراتب گسترده‌تر و عمیق‌تر در دولت فعلی روی داده است که خطر وقوع مرحلۀ نهایی و خطرناک این راهبرد را هم‌اکنون شاهد هستیم. ◀️ آخرین فرصت تکرار ناپذیر برای دولت تدبیر و امید این است که از ادامۀ سریال برجام دست بردارد و کلید حل مشکلات اقتصادی را در تعامل سازنده با جنایتکاران غربی نداند و به جای آن از ظرفیت بسیار بالای مقاومت که توده‌های مردم در مقابل فشار حداکثری آمریکا به دست آورده‌اند به نحو صحیح بهره‌برداری کند. در غیر این‌ صورت، تاریخ اقتصاد سیاسی کشور هیچگاه چنین فرصت‌سوزی را فراموش نخواهد کرد. http://fna.ir/f1dgty 《محفل زمانه شناسی》
HEMELMAN.pdf
1.91M
🔻به مناسبت فرارِ نماینده سازمان جهانی بهداشت، از ایران : ✅ پیشنهاد دانلود | متنِ کتابچه، با موضوعِ " اسنادِ اجرای یواشکی سند ٢٠٣٠ در وزارت بهداشت به واسطه ی نفوذِ هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در وزارت بهداشت " 💠 نشر نسخه الکترونیکی کتابچه با هر نام و نشانی، با هدف روشنگری مردم مؤمن، جایزست... مطالبه ی ما:اخراج سازمان جهانی بهداشت از ایران و نپذیرفتن نماینده ی جدید
🔰دکتر موسی نجفی : ✅ نخ اجنبی در آستین لباس یک جریان سیاسی به منزله وجود فضله موش در دیگ برنج است ، یعنی کل را نجس می کند ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
💠 گسترۀ مفهوم فقر، بسته به سطح معیشت مردم فقیر کسی است که در سطحی از معیشت قرار ندارد که بتواند نیازهای ضروری و کمالی خود را در سطح متناسب با حجم ثروت در سرزمینش برآورده سازد. یا به دیگر سخن، فقیر کسی است که در سطحی از معیشت زندگی می‌کند که میان سطح زندگی او با توانگران جامعه اسلامی فاصله‌ای عمیق وجود دارد. ... اسلام برای فقر مفهومی مطلق و معنایی ثابت در همه اوضاع و احوال در نظر نگرفته است؛ مثلاً نگفته است: فقر یعنی عدم توانایی در تأمین ساده [و حداقلی] نیارهای اساسی، بلکه همانطور که در احادیث آمده است، اسلام فقر را به‌معنای قرار نداشتن [فرد] در سطح معیشت [عمومی] مردم شمرده است و بنابراین، هر اندازه که سطح معیشت [در جامعه] بالا برود، مضمون واقعی فقر نیز گسترش می‌یابد. این انعطاف در مفهوم فقر، به اندیشۀ توازن اجتماعی وابسته است؛ زیرا اگر اسلام به‌جای این مفهوم، به فقر مفهومی ثابت و مطلق می‌بخشید - که عبارت است از ناتوانی از تأمین ساده نیازهای اصلی - و مسئولیت زکات و اموالی از این دست را درمان این مفهوم ثابت از فقر می‌دانست، هرگز نمی‌توانست با استفاده از زکات برای ایجاد توازن اجتماعی در سطح معیشت، اقدام کند و بی‌شک شکاف میان سطح معیشت خانواده‌های مستحق زکات و مانند آن با سطح عمومی معیشت توانگران که همواره در حال رشد و پیش‌روی است، بیشتر و بیشتر می‌شد. بارقه‌ها، ص١۶٨ 🆔 @SHAHIDSADR
روش اجتهادی در تولید علوم انسانی اسلامی.mp3
19.6M
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: روش اجتهاد در تولید علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی۲۵ آذر۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
💢رای الیوم| عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب: 🔸حمله سایبری به تعدادی از وزارت خانه ها و نهادهای دولت آمریکا نشان می دهد که مسیر عقب نشینی و شاید فروپاشی هیبت ایالات متحده با توجه به ظهور قدرت‌های بزرگ به ویژه روسیه و چین و تشدید بحران های داخلی آمریکا که به وضوح در اختلافات ناشی از انتخابات اخیر ریاست جمهوری منعکس یافت، آغاز شده است. 🔹دنیای غرب به رهبری آمریکا که در صد سال گذشته و پس از جنگ جهانی دوم، بر سرنوشت جهان مسلط شد، در حال حاضر با سرنوشتی روبرو است که بلوک سوسیالیست تحت رهبری اتحاد جماهیر شوروی با آن روبرو شد. @America_in_decline @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 در گفت‌وگو با "جام‌نیوز" مطرح شد؛ 🎥 روایت فرشاد توماج، فعال رسانه‌ای مقیم سوئد از واقعیات زندگی نرمال در غرب: 🔸 اعدادی که از در غرب عنوان می شود، دروغ محض است! 🔹 یک شهروند اروپایی، رقم زیادی بابت هزینه‌های جانبی مانند آب و برق می‌پردازد؛ به عنوان نمونه من [با یک خانواده 4 نفره] ماهانه 160 یورو (حدود 4 میلیون تومان) پول برق می‌دهم! 🔸 تعداد زیادی از ایرانیان مهاجر به ایران، پس از 20 سال هنوز نمی‌توانند حساب بانکی باز کنند و داشته باشند. 🔹 شرایط زندگی در اردوگاه‌های پناهندگی ظالمانه و جنایت‌بار است! @America_in_decline @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
1399.09.27 گفتگوی فلسفه اسلامی و فیزیک.mp3
23.07M
▫️🎧فایل صوتی نشست علمی « گفتگوی فلسفه اسلامی و فیزیک ؛ ظرفیت ها و چالش ها » با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر ابراهیم اصولی 🔹 این نشست علمی صبح پنجشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۹ در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش و در راستای نکوداشت مقام علمی دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده برگزار شد. @fekrat_net @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🖋🖌🔏🎨هنر حقیقی چه زمانی شکل می‌گیرد؟! هنر حقیقی زمانی شکل می‌گیرد که احساسی از جلال و جمال حضرت حق و قرب کلی عالَم در مسیر تکامل تاریخ بر محور ولایت حقّه در هنرمند شکل گیرد، به جامعه منتقل گردد و جامعه را به سوی مراتب قُرب هدایت کند. در شکل دوم اگر احساس هنرمند ناشی از اتوپیای مادی و تمایل و دلدادگی به آن و نیز ناشی از احساس رنج از توسعه نیافتگی(به مفهوم اصطلاحی مدرن) باشد و در عالَم تخیّل اجتماعی برای عبور از وضعیت موجود به سوی توسعه یافتگی مدرن، مسیری برای توسعه ابتهاج مادی ایجاد کند، هنر او، هنر باطل است. این شاخصه کلی هنر حق و باطل در جهت گیری است. 🔶 《محفل زمانه شناسی》
♦️پژوهشگاه فقه نظام منتشر میکند: ✅دو فصلنامه علمی تخصصی فقه نظام 🔷پژوهشگاه فقه نظام در نظر دارد با انتشار "دوفصلنامه علمی تخصصی فقه نظام" و اخذ مجوز های علمی، بستری مناسب برای ژرف کاوی و طرح مباحث نوین و بررسی مسائل نو پدید در عرصه فقه نظام فراهم آورد و اندیشه های نو و نقدهای عالمانه فضلاء و فرهیختگان را عرضه کند . 🔸دو فصلنامه فقه نظام با اخذ مجوز های انتشار ، در صدد اخذ رتبه های علمی و پژوهشی برای شماره های آینده است. نویسندگان محترم، شیوه نامه مقالات نشریه را در سایت www.jiiss.ir مطالعه کرده و مقالات را مطابق با آن ارسال نمایند. 🖊علاقه مندان می توانند آثار علمی خود را از طریق ایمیل نشریه به آدرس feghenezam@gmail.com ارسال نمایند. 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir