💢روزنامه آمریکایی والاستریتژورنال در مطلبی با عنوان «ایران ترسی از بمبافکنهای B_52 و ناو هواپیمابر آمریکا ندارد»:
🔸علائم نگران کننده نشان میدهد ایران درحال افزایش تحرکات خود در منطقه است و فرماندهی مرکزی ایالات متحده، راه حل همیشگی را پیش گرفت: لطفاً نیروهای بیشتری بفرستید.
🔹با آغاز انتقال قدرت و کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان و نزدیک شدن به سالگرد [شهادت] قاسم سلیمانی، نگرانیها در مورد تحرکات ایران امری توجیهپذیر است. پنتاگون باید به اقدامات خود برای بهبود حفاظت از نیروها در پایگاهها و مراکز دیپلماتیک آمریکا ادامه دهد. اما استقرار نیروهای آمریکایی در خاورمیانه مانع ایران نخواهد شد و به شرکای منطقهای اطمینان خاطر نخواهد داد.
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ روایت شبکه رژیم صهیونیستی از پیام هکرهای ایرانی به صنایع هوافضا:
📍به اسامی، فایلها، ویدئوها و پروژههای شما دست پیدا کردیم...!
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مجبور به تخلیه خانه شدیم اگر ماشین نداشتیم باید زیر درخت میخوابیدیم...!
☑️ @Kavoshplus
هدایت شده از کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم لحظه ترور شهید سردار سلیمانی
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
💠 فدک در تاریخ؛ کتاب نوجوانی سیزدهساله که صهیونیستها دربارۀ آن پایاننامۀ دکترا مینویسند
🔸 راشل کنتز فیدر، پژوهشگر بنیاد پژوهشی موشهدایان (وابسته به دانشگاه تلآویو) در طرحنامۀ دکترای خود که آن را در مجله مطالعات خاورمیانه بریتانیا منتشر کرده، درباره کتاب «فدک در تاریخ» مینویسد:
تألیف این کتاب از سال ١٩۴۶ آغاز شده است؛ سالی که صدر از کاظمین به نجف مهاجرت کرد تا تربیت دینیاش را آغاز کند. او بهرغم سن کم، بلوغ فکریاش را ثابت کرده بود؛ زیرا پیشتر در اوان نوجوانی در مباحث فلسفی و حقوقی تسلط پیدا کرده بود…. گفتاری تاریخنگارانه و محققانه دربارۀ اختلافنظر بر سر فدک، بخش اصلی این کتاب است؛ زیرا تاکنون تحقیقی نقادانه و جدی در این موضوع انجام نشده است. منابع اندکی درباره این واقعه هستند که نوعاً به حواشی پرداختهاند و یا واقعیتها درباره نزاع فدک را خیلی ساده بیان کردهاند…. مرنیسی و کورتز و کالدرینی بهاختصار اشاره کردهاند که علی شریعتی در بیان نظرش درباره فاطمه بهعنوان الگوی زنان، ماجرای فدک را هم بیان کرده است. کتاب او که مکرراً به «فدک در تاریخ» صدر هم استناد میکند، به فدک در بستر نیازهای زن مدرن مینگرد؛ یعنی آگاهی و مبارزه برای گرفتن حقوق اجتماعی و سیاسی خود.
🔹 «فدک در تاریخ» گرچه در نوجوانیِ شهید صدر (١٣سالگی) تألیف شده، یکی از عمیقترین و دقیقترین کتابهایی است که در تحلیل بخشی از زندگانی حضرت زهرا سلاماللهعلیها به نگارش درآمده است. فدک در این کتاب نقش تنهای تنومند از پژوهشی پُرشاخه را ایفا میکند؛ پژوهشی که در پنج فصل سامان مییابد و با نظمی خاص افزونبر نقل و نقد دقیق ماجرای فدک، به موضوعاتی عمیقتر در اندیشۀ دینی نیز میپردازد؛ تاآنجاکه شاید بتوان گفت اساساً صدر فدک را بهمثابۀ دستمایهای برای بررسی نوع برداشت مسلمانان صدر اسلام از معنای دین، برگزیده است و ازاینرو همانقدر که این کتاب ماهیتی تحلیلیتاریخی دارد، میتواند پژوهشی در حوزۀ فلسفۀ دین نیز قلمداد شود.
🔸 شهید سید محمدباقر صدر در فصل اول کتاب با نگارشی خیالانگیز، چکیدهوار اشارهای به شرححال حضرت فاطمه سلاماللهعلیها پس از پیامبر صلیاللهعلیهوآله میکند و حرکت او برای ستیز درباره فدک را به نمایش میکشد. در فصل دوم گزارشی دقیق و تفصیلی از آنچه بر فدک در طول تاریخ گذشته بهدست میدهد و با دلایلی انکارناشدنی اهمیت و جایگاه مادی و معنوی فدک را تبیین میکند. سپس در فصل سوم به گزارش ماجرای فدک پس از پیامبر صلیاللهعلیهوآله میپردازد. او در این فصل ریشههای تاریخی و زمینههای عاطفی مخالفت حضرت زهرا سلاماللهعلیها با خلیفۀ اول را برمیشمرد. افزونبراین، به جنبههای سیاسی این انقلاب بر ضد قدرت حاکم میپردازد و میگوید:
اگر کسی ماجرای فدک و تحولات و گونههای مبارزاتی آن را بهدقت بررسی کند، رویدادی از قبیل مطالبۀ یک زمین را در آن نمیبیند؛ بلکه مفهومی گستردهتر در ذهنش تجلی مییابد؛ مفهومی که خواستهای بلندهمتانه را در دل خود دارد که برانگیزانندۀ انقلاب است و در پی بازپس گرفتن قدرت غصبشده و حاکمیت ازدسترفته و شکوه بزرگ و بهراهآوردن امتی است که به قهقرا بازگشته بودند.
🔹 شهید صدر در فصل چهارم، بخشهایی از سخنان حضرت زهرا سلاماللهعلیها در خطبۀ مشهور فدکیه را گزینش میکند و آنها را شرح میدهد.
🔸 شهید صدر با فصل پنجم کتاب، دادگاهی برپا میکند و شکایت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها از خلیفه اول را طرح و پاسخها و ادعاهای خلیفه اول را در بوتۀ نقد میگذارد. او در این فصل که مجموعهای از بحثهای فلسفی، زبانی، حدیثی، اصولی و فقهی را در خود دارد، قدرت علمیاش را بهرخ میکشد.
🔗 متن کامل معرفی فدک در تاریخ را اینجا بخوانید
🆔 @sahidsadr
💥 #حکمت، ذیل #مکتب قرار دارد. «مکتب» شاملِ «عرفان، حکمت و فقه» است. / علم دینی و برنامهریزی اسلامی، مبتنی بر #مکتب شکل میگیرد. / روش تحقیق، بین «مکتب» و «علم» و «برنامه» هماهنگی ایجاد میکند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
"ما اگر بخواهیم «تمدن دینی» داشته باشیم، قاعدتاً باید معارف پیشینیای که در #علوم و بعد در #برنامهریزی به کار بسته میشوند، معارف مستنبَط از دین باشند. این معارف پیشینی، اعم از حکمت هستند که میشود از آنها تعبیر به #مکتب شود و بگوییم ما «مکتب، علم و اجرا» داریم (نه صرفاً «حکمت، علم، اجرا»). مکتب یعنی همۀ معارف فرادستیِ دینی که در علم و اجرا دخالت میکنند و جاری میشوند.
مقصود از مکتب، صرفاً احکام تکلیفیِ یا توصیفیِ ناظر به موضوعات علم نیست، بلکه اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی» است؛ یعنی مکتب مضاف به علم (نه صرفاً حکمت مضاف به علم)، مثل مکتب اقتصادی اسلام، جایگزین فلسفۀ علم میشود و این مکتب، اعم از احکامِ «ارزشی و توصیفی و تکلیفی»ای است که فرادست علم اقتصاد قرار میگیرند و علم اقتصاد باید بهنحوی در تأثیر و تأثر با این مکتب، تولید شود.
وقتی این مکتب میخواهد در حوزه علوم و در حوزه اجرا جاری شود، اگر بهلحاظ روش، جایگاه این معارف و نحوۀ حضور این معارف را در فرایند تولید دانش و تولید مدلهای اجرایی و برنامهریزی ملاحظه نکنید، امکان حضور این معارف در علوم و در برنامهریزیها فراهم نمیشود؛ بلکه حداکثر یک معارفی خواهند بود که به دانشها ضمیمه میشوند؛ درست مثل اینکه شما یک کتاب علم اقتصاد با گرایشهای مختلف داشته باشید و یک کتاب هم به نام «مکتب اقتصادی اسلام» بنویسید و این دو را در کنار هم چاپ کنید! بنابراین ما باید بتوانیم مسیری را تعریف کنیم که از طریق آن، استنباطهایی که تحت عنوان مکتب یا #مفاهیم_فرادستی علم اقتصاد تولید میکنیم، در دانش راه پیدا کنند؛ این حضورِ مکتب در #دانشهای_فرودستی، حضور در فرایند_تولید_دانش است، نه یک حضور تهذیبی که در آن بخواهیم معارف دینی را در خروجیِ علم دخالت دهیم؛ الآن، کار ما در کشور، به یک معنا این است که فقه را صرفاً در خروجی برنامهریزی، دخالت میدهیم.
#حکمت_و_مکتب
#مکتب_و_علم_و_برنامه
📚 پروندۀ کاملِ #فلسفه را ببینید (در حال بهروزرسانی):
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه را به کیش خود پندارد...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⚖ در دوره ۱۸ ماهه مسئولیت حجتالاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضائیه در حوزه زندانیان حدود ۴۰ هزار نفر مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از آنها از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر کاهش مجازات حبس داشتهاند.
📝 در راستای مقابله با شیوع کرونا نیز ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی ایام کرونا رفتند.
@raisi_org
رویکرد سازشکارانهای که بعد از جنگ تحمیلی در دولت سازندگی شکل گرفت و در دولت اصلاحات ادامه یافت و هم اکنون در دولت تدبیر و امید به اوج خود رسیده است اساساً با جهانبینی انقلابی مقام معظم رهبری تفاوت های بنیادین دارد. بسیاری از فرصت های ارزشمند و سرنوشت سازی که از مواضع انقلابی رهبر انقلاب حاصل شد متاسفانه توسط دولتمردان سازشکار از دست رفت. چند ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آخرین فرصت برای دولت است که با توده های انقلابی مردم و نمایندگان بصیر مجلس همراه شود.
💠 @Profderakhshan