هدایت شده از اهل القرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهارت_های_معلمی
انتشار یک فیلم از کلاس دانش آموزان مدرسە ای در اشنویه با این جمله
🌿"اینجا نە ژاپن است نە اسپانیا، مدرسەای است در اشنویە"🌿
به یکی از فیلمهای پر بازدید فضای مجازی تبدیل شد...
مهارتهای زندگی، مسئولیت پذیری، همکاری و همدلی را به شاگردانمان بیاموزیم.
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
بانک اشعار مذهبی.apk
19.78M
#پیشنهاد_دانلود 🎁
#نرم_افزار
💠 بانک اشعار مذهبی چهارده معصوم و مناسبت های مذهبی
👌 بسیارعالی
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
دانلود-مداحی-ابا-صالح-التماس-دعا-،-هر-کجا-رفتی-یاد-ما-هم-باش.mp3
1.57M
#ذکر_و_صلوات
با یاد #مولای_مهربان 🌼
اباصالح التماس دعا
هرکجا رفتی یاد ما هم باش...
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#یک_آیه، یک داستان
وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ...
ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺳﺮﺍﻱ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﺠﻮﻱ ، ﻭ ﺳﻬﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻜﻦ ، ﻭ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ...
(قصص/٧٧)
🔹🔸🔹
🔹 شخصی کفشش را برای تعمیر نزد کفاش می برد.
کفاش نگاهی به کفش کرده می گوید: این کفش سه کوک می خواهد و اجرت هر کوک ده تومان می شود که درمجموع خرج کفش می شود سی تومان
♦️ مشتری قبول می کند. پول را می دهد و می رود تا ساعتی دیگر برگردد و کفش تعمیر شده را تحویل بگیرد.
کفاش دست به کار می شود.
کوک اول، کوک دوم و در نهایت کوک سوم و تمام…
🔹 اما با یک نگاه عمیق در می یابد اگر چه کار تمام است ولی یک کوک دیگر اگر بزند عمر کفش بیشتر می شود و کفش کفشتر خواهد شد
♦️ از یک سو قرار مالی را گذاشته و نمی شود طلب اضافه کند و از سوی دیگر دودِل است که کوک چهارم را بزند یا نزد…
🔹او میان نفع و اخلاق و میان دل و قاعده توافق مانده است
یک دوراهی ساده که هیچ کدام خلاف عقل نیست
اگر کوک چهارم را نزند هیچ خلافی نکرده. اما اگر بزند انسانیت به خرج داده است…
✅ دنیا پر از فرصت کوک چهارم است. و من و تو کفاش های دودل…
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️در نماز «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند» هست❗️
🎙استاد قرائتی
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#کلاسداری_کودک
#نقاشی انگشتی
🐮حیوانات قرآنی
می توانید با استفاده از رنگ انگشتی و با اثر انگشتتان، نقاشی های کوچک و خلاق زیر را با موضوع حیوانات قرآنی بکشید و ضمن تلاوت آیات مربوط به آن ها، لحظات پرنشاطی را در کلاس ایجاد کنید.
👇👇👇
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#کلاسداری_کودک
🐶 سگ (کلب)
سوره مائده/ آیه ۴
سوره اعراف/ آیه ١٧۶
سوره کهف/ آیه ١٨ و ٢٢
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#کلاسداری_کودک
🐒 میمون (قردة)
سوره بقره/ آیه ۶۵
سوره اعراف/ آیه ١۶۶
سوره مائده/ آیه ۶٠
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#کلاسداری_کودک
🐮 بقره (گاو)
سوره بقره/ آیه ۶٧ تا ٧١
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق
😔 خوش به حال میوه فروشی که بار سوم فهمید...
🎤استاد فاطمی نیا
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
#مشاوره
#پرسش_١۵۴
#کلاسداری
#نمره_دهی
سلام علیکم نمره دادن در کلاس حفظ را چگونه ارزیابی می کنید ؟ ممنون اجرکم عندالله
🍁🌾🍁🌾🍁
سلام علیکم و رحمت الله
✅ اصل ارزیابی در کلاس حفظ هم مثل هر کلاس دیگری مطلوب و لازم و ضروری است.
🌷 اصلا حافظ در کلاس شرکت می کند برای این که آن چه را حفظ کرده به لحاظ صحت و کیفیت مورد ارزیابی قرار دهد.
⏪ حال در خصوص شیوه ارزیابی، ثبت نمره مزایای ویژه ای دارد:
🔸شاگردان را برای حضور در آزمون ها و مسابقات که با معیار نمره سنجیده می شوند آماده می کند.
🔹امکان ارزیابی دقیقتر و جزئی تر را فراهم میکند.
مثلا بعضی اساتید به ثبت امتیاز مثبت و منفی اکتفا می کنند.
در حالی که اگر مثلا در پایان ماه بخواهند سیر حرکت شاگردشان را بر اساس این امتیازات بسنجند نمی توانند به نتیجه دقیقی دست پیدا کنند که مثلا این امتیاز مثبت یعنی شاگرد کاملا بی غلط خوانده بوده یا اشکالات کوچکی هم داشته یا...
در حالی که با نمره دهی صحیح و بر اساس یک روش مشخص و ثابت، می توان بهتر سیر صعود یا نزول شاگرد را ارزیابی کرد.
🔸ثبت نمره نسبت به سایر شیوه ها، سرعت بیشتری به کار می دهد.
مثلا اگر استاد بخواهد در برابر هر پرسش بازخورد توصیفی ثبت کند، سرعت عملش بسیار پایین می آید.
🔹با نمره، خود شاگرد هم ارزیابی واقعی تری از خود خواهد داشت.
مثلا بعضی حفاظ، در تلاوت هایشان اشکالات متعددی دارند اما خودشان آن ها را مهم نمی دانند و تصور می کنند حفظشان به همین شکل خوب است.
بعد که مثلا در یک آزمون شرکت می کنند متعجب و مبهوت می شوند که چرا امتیازم اینطور شد؟
در حالی که اگر استاد در کلاس با شیوه صحیح اشکالگیری و ثبت نمره داشته باشد، شاگرد حقیقتا متوجه می شود که حفظ بی غلط معادل ٢٠ چگونه است و در هر تلاوتش چقدر توانسته به آن نزدیک شود.
🔰 البته نحوه نمره دهی در کلاس، نسبت به آزمون و مسابقه قدری رئوفانه تر است اما در هر حال تابع قاعده و ضابطه است که مثلا به ازای اشتباه در حرف و حرکت، کلمه، عبارت، آیه و... چقدر نمره کسر می شود یا اگر خود شاگرد اشکالش را اصلاح کند کسر امتیاز چگونه خواهد بود.
🔰 گاهی ممکن است در کلاس های خاصی مثل کلاس کودکان، شرایط شاگردان ایجاب کند شیوه دیگری مثل استفاده از رنگ ها یا بازخورد توصیفی را جایگزین نمره کنید یا در کنار ثبت نمره به کار بگیرید.
🌸روز و روزگارتان قرآنی🌸
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از حاج آقا قرائتی
»
📜 #حــدیثامـــروز
❤️قال امـام علی علیه السلام:
#همنشين مانند وصله لباس است
بنابراين دوستِ همگـون با خودت
انتخاب ڪن.
📚ميزان الحڪمه ج ۶ ص ۱۹۱
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✔️به کانال حاج آقا قرائتی بپیوندید↙️
http://eitaa.com/joinchat/96796673Cbcddf7c10b
هدایت شده از حاج آقا قرائتی
#قرآن_موضوعی
💢انتخاب همسر💢
معیار انتخاب همسر در نزد مردم معمولا چند چیز است: ثروت، زیبایی، حَسب و نَسب.
ولی در حدیث میخوانیم: «علیک بذات الدّین» تو در انتخاب همسر، محور را عقیده وتفکّر وبینش او قرار ده. [۱] در حدیث دیگر میخوانیم: چه بسا زیبایی که سبب هلاکت و ثروت که سبب طغیان باشد. [۲]
رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: هرگاه کسی به خواستگاری دختر شما آمد که دین و امانت داری او را پسندید، جواب ردّ ندهید و گرنه به فتنه و فساد بزرگی مبتلا میشوید. [۳]
امام حسن علیه السلام به کسی که برای ازدواج دخترش مشورت میکرد فرمود: دامادِ با تقوا انتخاب کن که اگر دخترت را دوست داشته باشد گرامیش میدارد و اگر دوستش نداشته باشد، به خاطر تقوایی که دارد به او ظلم نمی کند. [۴]
در روایات میخوانیم: به افرادی که اهل مشروبات الکلی هستند و افراد بداخلاق وکسانی که خط فکری سالمی ندارند وآنان که در خانوادهای فاسد رشد کرده اند، دختر ندهید. [۵]
---------------
[۱]: ۱۰۶۱. کنزالعمال، ح ۴۶۶۰۲.
[۲]: ۱۰۶۲. میزان الحکمه.
[۳]: ۱۰۶۳. بحار، ج ۱۰۳، ص ۳۷۲.
[۴]: ۱۰۶۴. مکارم الاخلاق، ج ۱، ص ۴۴۶.
[۵]: ۱۰۶۵. میزان الحکمه.
📗کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور، قرائتی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✔️به کانال حاج آقا قرائتی بپیوندید↙️
http://eitaa.com/joinchat/96796673Cbcddf7c10b
هدایت شده از حاج آقا قرائتی
#قرآن_موضوعی
💢روایاتی درباره ی نگاه💢
[۱]
* حضرت علی علیه السلام فرمود: «لکم اوّل نَظَرة الی المرئة فلا تتّبعوها بنَظرة اُخری واحذروا الفتنة» نگاه اوّل مانعی ندارد ولی ادامه ی نگاه اشکال دارد، زیرا سبب فتنه میشود. [۲]
* در حدیثی میخوانیم: تمام چشمها در قیامت گریان است مگر سه چشم: چشمی که از ترس خدا بگرید و چشمی که از گناه بسته شود و چشمی که در راه خدا بیدار بماند. [۳]
* در «صحیح بخاری» میخوانیم که پیامبراکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: جلو راه مردم ننشینید. مردم گفتند: ما ناچاریم از نشستن. فرمود: پس حقّ آن را ادا کنید. پرسیدند حقّ آن چیست؟ فرمود: «غَضّ البَصر و کَفّ الاَذی و رَدّ السلام والامر بالمعروف و النهی عن المنکر» ترک چشم چرانی و مردم آزاری، جواب دادن به سلام دیگران، امر به معروف و نهی از منکر.
* حضرت عیسی علیه السلام فرمود: از نگاه به نامحرم بپرهیزید که بذر شهوت را در دل مینشاند و همین برای دچار شدن انسان به فتنه کافی است. [۴]
* حضرت علی علیه السلام فرمود: «العَین رائِدُ القلب» چشم، دل را بدنبال خودمی کشد. «العَین مَصائد الشیطان» چشم، قلاّب شیطان است. و چشم پوشی بهترین راه دوری از شهوات است. [۵]
* پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: «النَظَر سَهْم مسموم مِن سهام ابلیس فمَن تَرکَها خَوفاً من اللّه اعطاه اللّه ایماناً یَجِد حلاوة فی قلبه» [۱] نگاه بد تیری از تیرهای مسموم شیطان است که هر کس از ترس خدا چشم خود را فرو بندد خداوند به او ایمانی میدهد که از درون خویش شیرینی و مزه ی آن را احساس میکند.
* پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: هرکس چشم خود را از حرام پر کند، در قیامت چشم او از آتش پر خواهد شد مگر اینکه توبه کند. [۲]
* امام صادق علیه السلام درباره ی نگاه مجاز به زن نامحرم فرمود: «الوَجه والکَفّین والقَدمَین» یعنی نگاه به صورت و کف دستها و روی پاها جایز است، (لیکن بدون شهوت). [۳]
---------------
[۱]: ۱۰۷۲. ذیل آیه ۳۰ سوره نور.
[۲]: ۱۰۷۳. تفسیر کنزالدقائق.
[۳]: ۱۰۷۴. تفسیر کنزالدقائق.
[۴]: ۱۰۷۵. تفسیر روح البیان.
[۵]: ۱۰۷۶. غررالحکم.
[۱]: ۱۰۷۷. بحار، ج ۱۰۴، ص ۳۸.
[۲]: ۱۰۷۸. بحار، ۷۶، ص ۳۳۶.
[۳]: ۱۰۷۹. تفسیر کنزالدقائق.
📗کتاب ۴۰۰ نکته از تفسیر نور، قرائتی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✔️به کانال حاج آقا قرائتی بپیوندید↙️
http://eitaa.com/joinchat/96796673Cbcddf7c10b
نتایج دوره تربیت مربی روخوانی قرآن طرح دانشجو معلم اعلام شد لیست قبولی ها در عکس ذیل میباشد⏬⏬
✳️ جهت دیدن ریز نمرات به قسمت فارغ التحصیلان خدمت آقای مجدی مراجعه کنید
✳️آزمون مجدد برای عزیزان که نمره قبولی کسب نکردند در پایان مرداد ماه برگزار میشود تاریخ و زمان دقیق متعاقبا اعلام میگردد
✳️ فقط کسانی نمره روش تدریس از 13 به بالا باشند و از دروس دیگر حداقل دو نمره 17 به بالا داشته باشند میتونن در آزمون مجدد شرکت کنند
✳️ زمان دقیق جلسه توجیهی و اعلام ساعات کلاس های آموزش عملی متعاقبا اعلام میشود
✳️ عزیزان که مایلند در کارگاه آموزشی عملی روش تدریس روان خوانی وکارگاه عملی تجوید شرکت کنند با مبلغ 10000 تومان «هزینه هر کارگاه 5000 تومان» قسمت فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور خدمت آقای مجدی ثبت نام بفرمایید
✳️ کارگاه عملی روش تدریس روخوانی و تجوید در مرداد ماه برگزار میشود
درپناه قرآن باشین💐
⭕️ #اطلاعیه
🔰 ثبت نام دوره های آموزشی
کانون خادمین گمنام شهدا
آغاز شد. 🔰
ظرفیت محدود ‼️
✅ ثبت نام ازطریق سایت:
🌐 www.KhGShohada.ir
✅ جهت پاسخگویی:
📞 09154711428
🗣 @Khgshohada_admin
📆 شروع کلاس ها: دوشنبه ۱۷ تیرماه
📍 مکان برگزاری: مشهد - امام رضا(ع) ۳۵
#معاونت_آموزشی
#کانون_خادمین_گمنام_شهدا
🆔 @KhGShohada_ir