eitaa logo
موعظه وروشنگری از دینkarbala371
138 دنبال‌کننده
38 عکس
205 ویدیو
5 فایل
در فضای مجازی کارم هدایت و موعظه مردم و روشنگری از دین واهل بیت برای بهره بردن مردم از آرامش بهتر و بهره برن از بهشت عالم برزخ کاری که پیامبران و امامان انجام دادن من را دعا کنیدعاقبت به خیرشوم https://eitaa.com/karballa113 #ظهورنزدیک_است @karbala371
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1619817186.mp3
28.97M
💠 دعای کمیل 💠 با صدای حاج مهدی رسولی
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
شهادت حضرت زهرا(س)1401.MP3
19M
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (۱۷ آذر ۱۴۰۱) جلسه اول @ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
مهربان مثل مادر.mp3
13.57M
🏴 ☜ فاطمه سلام‌الله‌علیها با آخرین جمله‌اش در لحظه وفات یک نقشه راه را برای ما ترسیم می‌کند 💥 نقشه ای که بر اساس آن همین الان هم می‌شود فهمید در مسیر عاقبت بخیری هستیم یا نه! @Ostad_Shojae
دعا ها مولا امیرالمومنین (علیه السلام) مي فرمايند: من خلاصه ي همه ادعیه را به تو میگویم،هر صبح که بخوانی گویی تمامي دعاها را خوانده ای: 🔸1-الحمدلله عَلی کُلِّ نِعمَه 🔹2- و اَسئَلُ لله مِن کُلِّ خَیر 🔸3-و اَستَغفِرُ الله مِن کُلِّ ذَنب 🔹4- وَاَعوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَرّ 🌸🌸🌸جملاتی زیبا 🌸🌸ازحضرت علی علیه السلام 1. مردم را با لقب صدا نکنید. 2. روزانه از خدا معذرت خواهی کنید. 3. خدا را همیشه ناظر خود ببینید. 4. لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید. 5. بدون تحقیق قضاوت نکنید. 6. اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود. 7. صدقه دهید، چشم به جیب مردم ندوزید. 8. شجاع باشید، مرگ یکبار به سراغتان می آید. 9. سعی کنید بعد از خود، نام نیک بجای بگذارید. 10. دین را زیاد سخت نگیرید. 11. با علما و دانشمندان با عمل ارتباط برقرار کنید. 12. انتقاد پذیر باشید. 13. مکار و حیله گر نباشید. 14. حامی مستضعفان باشید. 15. اگر میدانید کسی به شما وام نمیدهد، از او تقاضا نکنید. 16. نیکوکار بمیرید. 17. خود را نماینده خدا در امر دین بدانید. 18. فحّاش نباشید. 19. بیشتر از طاقت خود عبادت نکنید. 20. رحم دل باشید. 21. با قرآن آشنا شوید. 22. تا میتوانید بدنبال حل گره مردم باشید. 23- گریه نکردن از سختی دل است. 24- سختی دل از گناه زیاد است. 25- گناه زیاد از آرزوهای زیاد است. 26- آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است. 27- فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست. 28- محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست. 📚 نهج البلاغه امیر مومنان حضرت علی علیه السلام ‎‎‌‌‎‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا میشه به من بگین اسم اعظم چیه؟؟ حتما انجام بدین فکر نمیکنم دو سه دقیقه بیشتر وقت بگیره و بفرستین برای بقیه https://eitaa.com/dastanpayambaran
1601. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
16.08M
✳️ درس شانزدهم 🔰 قسمت اول 🔻 چگونگی حرکت به سوی بی‌نهایت چگونه به وسیله مناسک به تقوا و بندگی برسیم؟ چه مناسکی ما را به تقوا می رساند؟ 🔷 برای این که تمرین به نتیجه برسد باید با توجه باشد، و کانون توجه نیت است به همین علت نیت مهمترین رکن عمل است. (إِنَّمَا اَلْأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ) 🔹 ارکان نیت صحیح: 🔸 ۱_ توجه به: ▪️الف: چیستی عمل ▪️ب: چرایی انجام عمل، ▪️ج: چگونگی انجام صحیح آن عمل 🔸 ۲_ تمرکز: یعنی استمرار این نیت تا انتهای عمل 🔸۳_ تلقین و تصمیم ▪️ توجه به چیستی هر عمل: وضو چیست؟ نماز چیست؟ غسل چیست؟ روزه و حج چیست؟ 🔹 حکمت کلی مناسک: پاکی از رذائل و آراستگی به نور فضائل است.  https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔰‌ درس‌های دوره دین فطری: شماره درس‌ها که در زیر آمده به فایلهای کانال لینک شده‌اند. روی شماره هر درس که بزنید به همان درس دسترسی پیدا می‌کنید. ❇️درباره دوره: ❇️جلسه مقدماتی 🔸درس اول ◾️عظمت هستی 🔸درس دوم ▪️عظمت وجود بی‌نهایت 🔸درس سوم ▪️آیات انفس 🔸درس چهارم ▪️انسان بذر بی‌نهایت 🔸درس پنجم ▪️لذت بی‌نهایت 🔸درس ششم ▪️دنیا پیش نیاز لذت بی‌نهایت 🔸درس هفتم ▪️سنتها و امدادهای الهی برای رساندن انسان به بی‌نهایت 🔸درس هشتم ▪️سنت ایجاد فرصت رشد 🔸درس نهم ▪️سنت عقوبت‌های دنیوی ▫️سنت املاء و استدراج 🔸درس دهم ▪️سنت درمان در برزخ 🔸درس یازدهم ▪️جهنم آخرین عامل پالایش 🔸درس دوازدهم ▪️مسیر شوم خلود و راه نجات 🔸درس سیزدهم ▪️راه اتصال به بی‌نهایت 🔸درس چهاردهم ▪️راهنمای رسیدن به بی‌نهایت 🔸درس پانزدهم ▪️وسیله حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس شانزدهم ▪️چگونگی حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس هفدهم ▪️موانع رسیدن به بی‌نهایت (شیطان) 🔸 درس هجدهم ▪️ تمدن مادی و حاکمیت الهی 🔸 درس نوزدهم ▪️ طاغوت‌های آشکار 🔸درس بیستم ▪️طاغوت های پنهان 🔸درس بیست و یکم ▪️عصر غیبت، هجوم همه جلوه‌های طاغوت 🔸درس بیست و دوم ▪️عصر ظهور و عصر رجعت 🔸درس بیست و سوم ▪️پیش نیازهای حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس بیست و چهارم ▪️گام‌های عملیاتی حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس بیست و پنجم ▪️تلاش برای ایجاد حاکمیت الهی 🔸درس بیست و ششم ▪️استقامت در برابر موانع و مبارزه با آنها https://eitaa.com/dinefetri‌ https://eitaa.com/archive_dinefetri
0101. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
17.59M
✳️ درس اول 🔰قسمت اول 🔻 مسئله شناخت شناخت را بايد از مسائل مربوط به انسان آغاز کرد ▪️مهم‌ترين سوال برای انسان، شناخت هدف از خلقت است. 🔸وقتي از هدف از خلقت انسان سوال می‌شود در واقع از دو چيز سوال می‌شود: ▪️سوال اول: هدف از خلقت انسان چه بوده؟ (علت خلقت) چرا خدا ما را آفريده؟ يعنی انگيزه‌اش چه بوده از اينكه ما را آفريده؟ ▫️برای پاسخ به این سوال باید خالق را خوب شناخت. وقتي دریافتیم كه خالق ما چه ويژگی‌هايی دارد با دقت در ويژگي‌های خالق مي‌شود به انگيزه او از خلقت انسان و خلقت ديگر موجودات پی برد. ▪️سوال دوم: غايت خلقت چیست؟ خدا ما را آفريد تا به چه غايتي برسيم خدا ما را برای چه آفريده است؟ برای چه چيزی؟ ▫️غايت خلقت را چگونه می‌توانيم بشناسيم؟ با شناخت مخلوق. يعني خود انسان را بشناسيم، اینکه خداي متعال چه استعدادهايی چه اميال و گرايش‌هايی در وجود انسان گذاشته، با شناخت آنها به آن غايتی كه خدا براي ما قرار داده پی ببريم. 🔸راه‌های شناخت خالق در علم کلام: برهان، نقل، شهود ▪️یک راه هم قرآن به ما معرفي كرده که راه شناخت فطری است (اين راه برهان است، اما برهان مبتنی بر فطرت، برهان مبتنی بر عقل اكتسابی نيست بلکه مبتنی بر عقل فطری است) ▪️راه دقت درآيات آفاق و آيات انفس. ▫️نشانه‌های آفاقي: نشانه‌های خدا در عالم پيرامون انسان (عظمت و گستردگی هستی، زیبایی عالم، نظم و مدیریت، تنوع و کثرت موجودات...) ▫️آيات انفس نشانه‌های خدا در درون انسان است. يعني آن گرايش‌های درونی انسان. 🔸ابتدا از دقت در نشانه‌های آفاق شروع می‌کنیم: اولين نشانه‌، عظمت و گستردگی جهان است. https://eitaa.com/archive_dinefetri
0202. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
19.32M
✳️ درس دوم دین فطری 🔰 قسمت دوم 🔻وقتی دربارۀ ویژگی‌های حضرت حق می‌خواهیم چیزی را بگوییم، حتما باید از واژۀ بی‌نهایت استفاده کنیم. 🔸 خدا معدن بی‌نهایت حیات است، «الرحمن» معدن بی‌نهایت رحمت فراگیر و گسترده، «الرحیم» معدن بی‌نهایت رحمت همیشگی. 🔸 سبحان ربّی الاعلی: یعنی پاک و منزّه است پروردگار من که بی‌نهایت بلند مرتبه است. 🔸ذات معدن بی‌نهایت، هستی مطلق است؛ هستی‌ای که هیچ قیدی را بر نمی‌تابد. 🔸ویژگی‌های وجود بی‌نهایت ▪️«قل هو الله احد»: بگو آن معدن بی‌نهایت وجود، یگانه است و یکتا است. ▫️یگانه است یعنی هم یکی است و هم یکپارچه است؛ یعنی مرکب نیست و از اجزای مختلف تشکیل نشده است. ▪️«الله الصمد»: خدای متعال وجودی است که هیچ خلأی در او ایجاد نمی‌شود حتی اگر به تعداد عدد فرضی ما عالم خلق کند و به همه وجود بدهد. ▪️«لم یلد و لم یولد» است، یعنی از بی‌نهایتی تولید نمی‌شود و از او بی‌نهایتی تولید نمی‌شود. ▪️«و لم یکن له کفواً احد»: یعنی بی‌نهایت، نظیر و هم‌شأن و هم تایی ندارد. به عبارت دیگر بی‌نهایت دیگری وجود ندارد. ▪️ حضرت حق معدن بی‌نهایت همۀ ویژگی‌هاست. https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
0203. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.54M
✳️ درس دوم دین فطری 🔰قسمت سوم 🔻برای شناخت ویژگی های حضرت حق به سراغ آیات آفاق رفتیم. دیگر جلوه های حضرت حق در جهان هستی: 🔶 زیبایی‌های خلقت ▪️زیبایی خدا را می‌توان در زیبایی‌های حیوانات، پرندگان، گل ها و... مشاهده کرد. 🔶 اسرار خلقت ▪️انّ فی خلق السماوات و الارض و اختلاف اللیل و النهار لآیات لاولی الالباب» «الذی خلق سبع سماوات بغیر عمد ترونها» ▪️مثلا اسرار خلقت حیوانات؛ در بین چهارپایان اسرارآمیزترین حیوان شتر است. ▪️اسرار خلقت بدن انسان، یکی از پیچیده‌ترین اسرار بدن DNA است. 🔶 عجائب خلقت ▪️عجائبی که در دریاها بیش از خشکی دیده می‌شود، «یا من فی البحار عجائبه» ▪️عجائبی که در بدن انسان است؛ یک اینچ مربع از پوست انسان، ۱۹ میلیون سلول دارد، ۹۰ منفذ چربی دارد، ۶۵ متر رگ خونی. ▪️حضرت امیر(ع) فرمودند: «اعجبوا لهذا الانسان، ینظر بشحم» با پیه می‌بیند، «یسمع بعظم» با استخوانی می‌شنود. 🔶 نظم و مدیریت ▪️خدای متعال قوانین هستی را با دقت صد و بیست رقمی بعد از اعشار تنظیم کرده است. 🔶 تنوع و کثرت نعمات ▪️تنوع در میوه‌ها و غذاهای گوناگون، قرآن تاکید دارد به «وَفِي الْأَرْضِ قِطَعٌ مُتَجَاوِرَاتٌ وَجَنَّاتٌ مِنْ أَعْنَابٍ وَزَرْعٌ وَنَخِيلٌ» ▪️«و أَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنبَتْنَا فِیهَا مِن کُلِّ زَوْجٍ کَرِیمٍ» 🔶 وجود عشق و محبت بین موجودات ▪️محبت بین انسانها یک آیه و نشانه است «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لستکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة انّ فی ذلک لآیات لقومٍ یتفکرون». https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
0302. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
11.83M
✳️ درس سوم دین فطری 🔰 قسمت دوم 🔻منشا شرور در عالم 🔸کل شرور عالم به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ ▪️الف) شرور طبیعی (مثل زلزله ، باد ،طوفان و بیماری‌ها) ▪️ب) شرور تولیدی (مثل جنایت‌هایی که انسان‌ها در حق هم‌دیگر انجام می‌دهند؛ دزدی، قتل و...) ▪️همه پدیده‌های طبیعی برای طبیعت و بشر، خیر است و موجب شکوفا شدن استعدادهای انسان، بیداری از خواب غفلت، فروکش کردن طغیان جباران و موجب قدرشناسی نعمت‌ها می‌شود. 🔸 شرور تولیدی مانند جنگ‌ها و جنایت‌ها، در اثر دوری انسان از خدا تولید می‌شود. ▪️خورشید منشا نور است زمین وقتی رویش را از خورشید برمی‌گرداند دچار تاریکی می‌شود. 🔸 چرا خداوند قدرت تولید شر داده است؟ ▪️جواب: اگر خدا به انسان قدرت تولید شر نمی‌داد نظام جبر حاکم می‌شد. ▫️وقتی اختیار گرفته شود رشدی اتفاق نمی‌افتد، زیرا رشد در پرتو اختیار شکل می‌گیرد. ▪️ انسان از کاری لذت می‌برد که اختیاراً انجام می‌دهد ▪️خدا تکویناً اجازه تولید شر داده اما هرگز تشریعاً به ما اجازه نداده است. 🔸 گناه کسانی که به آنها ظلم شده و قربانی ظالمین شدند چیست؟ ▪️جواب: اگر (ظلم را پذیرفته باشند) پس مستحق هستند که ظالمین بر آنها جنایت کنند. ▫️اگر جلوی ظالمین بایستند خداوند وعده داده است که پیروزشان کند. 🔸 آن فردی که دچار نقص عضو شده است تکلیفش چیست؟ ▪️ خداوند جبران نقص می‌کند: ▫️ محبوب خداوند هستند، خیلی از تکالیفی که افراد سالم دارند از آنان ساقط می‌شود، بالاترین درجات لذت را در آخرت دارند، به آنها مقاماتی می‌دهد که انسان های سالم حسرت می‌خورند. https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
0501. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
13.34M
✳️درس پنجم 🔰قسمت اول 🔻لذت بینهایت 🔸حضرت حق معدن شادی و بهجت و لذت است و می خواهد همه را به ما هم بدهد. 🔸اصل بر پایی معاد برای چیست؟ اصالت در معاد با عطاست یا با عذاب؟ ▪️معاد جشن بزرگی است که خدا برای رساندن انسان به لذت بی نهایت برپا می کند ▪️معاد تحقق «انا الیه راجعون» است. وقتی است که به آن بی نهایت می رسیم 🔸در دنیا آمده ایم تا ظرفیت سازی کنیم برای عطای بی نهایت خدا 🔸چرا یک عده زجر می کشند؟ چون این ظرفیت را تولید نمی کنند 🔸 از درک لذت بی نهایت در دنیا عاجزیم 🔸لذت بی نهایت: شادی و شوق و شور و شعف و شعوری که پایان نداشته و روز به روز، آن به آن بیشتر بشود تا بی نهایت ▪️عوامل لذت در دنیا: ثروت ،سلامتی، امنیت، آسایش، رفاه.. ▫️عوامل لذت در دنیا نقاط ضعفی دارند:نسبی و موقت هستند،کارآیی و لذت شان محدود است،رنج رسیدن به آنها بیشتر از لذت است ،مزاحم دارند 🔸 اعددت لعبادی مالا عین رأت و لا اذن سمعت ولا خطر علی قلب بشر 🔸انسان در این دنیا هرگز نمی تواند عوامل لذت را در آخرت تصور کند. کما اینکه یک جنین نمی تواند عوامل لذت در این دنیا را تصور کند 🔸اصل بر این است که خدا بهشت را برای همه آفریده و هیچ انسانی را برای جهنم نیافریده است، حتی شیطان 🔸اگر خدا می خواهد به ما بینهایت دهد پس چرا این همه انسان به جهنم می روند؟ ▪️«و لقد ذرأنا لجهنم کثیرا من الجن و الانس» ، همه انسان ها را ما از اول خلق کردیم برای "لذلک خلقهم" برای عطای بی نهایت همه را برای بهشت خلق کردیم. ▫️حال یک عده ظرفیت سازی نکردند وقتی که برسند سر سفره بینهایت بجای اینکه لذت ببرند زجر می کشند. https://eitaa.com/dinefetri
0502. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
23.04M
✳️ درس پنجم 🔰 قسمت دوم 🔻لذات بهشت از جنس لذات دنیا نیست 🔸نعمت‌های بهشتی توصیف شده یک تشبیه معقول به محسوس است و استعاره از یک حقیقتی است. ▪️ خمر و می استعاره است از معرفتی است که انسان را مست می‌کند. ▫️شراب دنیا عقل را زائل و نفس را حاکم اما خمر بهشتی عقل را زائل و عشق را حاکم می‌کند. ▫️کافور نماد حقیقتی که سردکننده است همه‌ی حرارت‌های منفی و همه‌ی بدی‌ها را از انسان زائل می‌کند. ▫️(سِدْرٍ مَخْضُودٍ)، درخت بی‌خار حقیقت نبوت است و آن کافور حقیقت ولایت است. 🔸ماهیت بهشت و لذات بهشت بازتاب اعمال خود انسان است. ▪️حورالعین تجسم اعمال زیبای انسان است (برای زن و مرد) 🔸همه این‌ها پایین‌ترین حد لذات در بهشت است. بهشت ایستگاه آخر نیست. 🔸جنت النعیم پایین‌ترین درجه‌ی بهشت؛ جایی که فقط لذت از نعمات است. 🔸بالاتر مقام رضوان است ▪️ انسان به ادراک مقام انسان کامل می‌رسد. لذتش از نعمت‌ها و احترام و تکریم خداوند است. 🔸مقام بالاتر مقام لقا است‌. ▪️در کنار امام زمان بنشیند یا امام زمان او را در آغوش بگیرد. این گروه فقط به صاحب خانه چشم می‌دوزند. 🔸هر کس خودش درجه بهشتش را با اعمالش مشخص می‌کند. 🔸حضرت حق همه را به لقا دعوت کرده است و فرموده اگر کسی کمتر از لقاء را بطلبد قطعاً حسرت می‌برد. 🔸 اگر در این دنیا اعمالی که خدا فرموده رابرای رسیدن به عشق و محبت خدا انجام دهیم، به جنت لقا می‌رسیم. 🔸رسیدن به لقا آسان‌تر از رسیدن به سایر درجات است زیرا انسان از سر عشق عمل می‌کند سختی عمل برایش لذت‌ بخش است. 🔸هدف از خلقت انسان: رسیدن به لقاءالله https://eitaa.com/archive_dinefetri
0601. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
14.05M
✳️ درس ششم 🔰 🔻خدا ما را آفرید تا هر چه خودش دارد به ما بدهد. 🔻اگر خدا می‌خواهد به ما لذت بی‌نهایت عطا کند چرا ما را در این دنیای محدود خلق کرده است؟ 🔸جواب: برای این‌که لذت بی‌نهایت در ما تولید شود. 🔸 فرایند تولید لذت: ▪️درک اختیاری کمال؛ درک اجباری موجب لذت نمی‌شود. ▪️برای تولید درک اختیاری نیاز به فقدان کمال است؛ یعنی این کمال قبلاً وجود نداشته باشد. 🔸دنیا همان اتاق تاریکی است که خدا یک لحظه ما را در آن آورده تا با فقدان کمال مواجه شویم و به ادراک کمالاتی که می‌خواهد به ما بدهد برسیم. 🔸 (لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ، ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ) ما انسان را در بهترین حالت خلق کردیم حال او را آورده‌ایم به پست‌ترین نقطه‌ی هستی. ▪️وقتی انسان محدودیت‌ها را چشید به درک نامحدود می‌رسد. ▪️شما می‌توانی به کسی نور بدهی ولی درک نور را نه. 🔸 دنیا باشگاه استقامت است نه هتل برای استراحت ▪️کفار دنیا را هتل استراحت می‌دانند. ▪️انسان مومن چون می‌داند لذت بی‌نهایت در انتظارش است از سختی‌های دنیا لذت می‌برد. 🔸هر چه خدا بندگانش را بیشتر دوست داشته باشد و درآنها لیاقت بیشتری ببیند سختی بیشتر به آنها می‌دهد. ▪️چرا خدا می‌خواهد به آن‌ها بلای بیشتر بدهد؟ چون اشتهای‌شان به لذت بی‌نهایت بیشتر شود. 🔸پیامبر خدا فرمودند: خدا بلا را در کام مومن جرعه جرعه می‌ریزد همچنان که مادر دارو را در دهان فرزند. ▪️اذا احب الله عبدا ابتلاه، وقتی خدا بنده‌ای را دوست داشته باشد مبتلایش می‌کند 🔸بالاترین معرفت: درک کمال معشوق و لذت از آن https://eitaa.com/archive_dinefetr @karbala371
0602. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
20.77M
✳️ درس ششم 🔻بلا، سختی‌ و محرومیت‌ها لازمه تکامل و رشد انسان است. 🔸هرچه محرومیت انسان بیشتر باشد لذت رسیدن به بی‌نهایت بیشتر است، البته به شرط صبر بر این محرومیت. 🔸فقراء مومن در قیامت امتیازاتی دارند که دیگران ندارند. ▪️ فقرائی که فقرشان به‌خاطر تنبلی نباشد. ▫️بعضی بلاها در اثر گناهان است. ▪️اگر انسان در مسیر خدا بود و گناهی انجام نمی‌داد، تلاش می‌کرد ولی رزقش بیشتر نمی‌شد این بلا از جانب خداست. 🔸 بیشترین درجه را کسانی دارند که در راه خدا مبتلاء به بلا شده باشند؛ بلایی که خود انسان انتخاب کرده باشد. 🔸قانون این عالم: هر کسی باید مقدار بلا بکشد حتی کفار. ▪️در روایات داریم اگر نگران ایمان مؤمنین ضعیف‌الایمان نبودم همین مقدار بلا را هم به کفار نمی‌دادم. ▪️اگر بلا را انتخاب نکنی برایت انتخاب می‌کنند. 🔸«ولنبلونكم بشيء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرين: ما به شما فرصت رشد می‌دهیم با ترس، گرسنگی و نقص در اموال و جان. 🔸اهل بیت بلاهای این دنیا را انتخاب کرده‌اند برای این که ما را به رشد برسانند. 🔸 معنای کادالفقر ان یکون کفراً مقصود فقری است که در اثر تنبلی باشد ▪️احساس فقر عامل کفر است؛ یعنی همان طمع. 🔸مال و تجملات برای انسان خطرناک‌تر است تا فقر و بلا؛ پیامبر فرمودند: من بر امتم از فتنه سرّاء بیشتر می‌ترسم تا فتنه ضراء. 🔸آیا ما باید دنبال فقر باشیم؟ هرگز، اسلام می‌گوید: تولید کنید و جامعه را از فقر در بیاورید. 🔸 اهل دنیا بودن یعنی علاقمند به دنیا باشی، ای بسا انسانی که چیزی ندارد ولی علاقمند به دنیا است. https://eitaa.com/archive_dinefetri @karbala371
0701. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
13.37M
✳️ درس هفتم 🔰 قسمت اول 🔻 خدا ما را خلق کرده و هر لحظه از ما مراقبت می‌کند تا به بی‌نهایت برسیم؛ این مراقبت‌های الهی را سنت‌های الهی می‌نامیم. 🔸این سنت‌ها برای همه‌ی انسان‌ها جاری است. 🔸 سنت‌های رشد: ۱.هدایت ۲. هشدار و انذار نسبت به انحراف ۳. امداد و فرصت رشد ۴. عقوبت دنیوی ۵. املاء و استدراج ۶. درمان دربرزخ ۷. پالایش در جهنم 🔸۱.سنت هدایت ▪️«ربی الذی اعطا کل شی خلقه ثم هدی» 🔸دو نوع هدایت داریم: عمومی و خصوصی یا هدایت های پاداشی؛ به کسانی می‌دهند که در راه هدایت‌های عمومی گام برداشته‌اند. ▪️هدایت‌های عمومی دو قسم است: ۱)تکوینی ۲)تشریعی 🔸تکوینی: خدا در ساختار خلقت ما دستگاه‌های هدایت‌کننده قرار داده که به‌وسیله آن به سوی خدا هدایت شویم 🔸تشریعی: قوانینی که خدا به وسیله انبیاء و ادیان فرستاده تا ما را به وسیله آنها هدایت کند 🔸 ۱) هدایت تکوینی: الف) درونی ب) بیرونی 🔸الف) تکوینی درونی: ۱) میل به بی‌نهایت ۲) عقل ▪️امیال و گرایش‌های درونی دو دسته است: ▫️میل به کمال مطلق (میل به همه خوبی‌ها در حد مطلق) ▫️میل به فضائل: میل به فضائل که راه رسیدن به کمال مطلق است 🔸ب) تکوینی بیرونی: تابلوهای هدایت‌گری که در هستی و طبیعت وجود دارد، آمدن بهار و ... 🔸هر انسانی میل به خوبی‌ها دارد مثلا راستگویی؛ این میل به چهار صورت در وجود ما قرار دارد: دوست داریم راستگو باشیم راستگوها را دوست داریم دوستداریم به ما راست بگویند به ما بگویند راستگو ▪️هیچ کدام در وجود انسان از بین نمی‌رود ولی دو مورد اول ممکن است در وجود انسان کاهش پیدا کند. https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
0103. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
19.38M
✳️درس اول 🔰قسمت سوم 🔻آيا جهان هستی به همين مقدار از ستاره‌ها و کهشکان‌ها ختم می‌شود؟ 🔸دانشمندان می‌گويند تمام آنچه را كه تا کنون رصد كرديم بخش كوچكی از آسمان است. مانند یک ریگ در ساحل شنی بزرگ. 🔸قرآن می‌فرمايد: «انا زينا السماء‌الدنيا بزنية الكواكب» همه این اجرام فقط در آسمان دنياست. و «بنينا فوقكم سبعا شدادا » ما هفت آسمان براي شما بنا كرديم « الم تر كيف خلق الله سبع سماوات طباقا» هفت آسمان طبقه طبقه 🔸از امام صادق علیه السلام فرمودند آسمان دوم محيط بر آسمان اول است و آسمان اول در برابر آن همچون حلقه انگشتری است در یک بیابان وسیع و نسبت دوم به سوم هم همین است تا آسمان هفتم. ▪️اين هفت آسمان و هفت زمين در آنها روی هم می‌شود عالم ملك که بخش کوچکی از هستی است. 🔸اما حقیقت هستی عالم ملکوت است «ان الدار الاخرة لهي الحيوان لو كانوا يعلمون». ▪️عالم ملكوت: عالم فرازمانی و فرامكانی. 🔻بین عالم ملك و عالم ملكوت هم عالم بزرخ است. عالمی برای آمادگي ورود انسان به ملكوت 🔻در عالم ملکوت؛ عالم لوح هارد هستی است و منبع ذخيره اطلاعات مربوط به هر موجود. 🔻عالم قلم : برنامه مديريت اعمال و ارزاق و آجال موجودات. 🔻عالم كرسي: برنامه مديريت نيروهای فيزيكی عالم ملك. 🔻 عالم عرش: برنامه مديريت نيروهای متافيزيكی (نيروهای ملكوتی) است 🔻عالم بعد از ملكوت جبروت است: مقام فعل و قدرت حضرت حق 🔻 و بعد عالم لاهوت: مقام اسماء حضرت حق. 🔻و بعد عالم حانوت: مقام ذات حضرت حق https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri 🧡موعظه و روشنگری از دین واهل بیت https://eitaa.com/karballa113 @karbala371
0103. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
19.38M
✳️درس اول 🔰قسمت سوم 🔻آيا جهان هستی به همين مقدار از ستاره‌ها و کهشکان‌ها ختم می‌شود؟ 🔸دانشمندان می‌گويند تمام آنچه را كه تا کنون رصد كرديم بخش كوچكی از آسمان است. مانند یک ریگ در ساحل شنی بزرگ. 🔸قرآن می‌فرمايد: «انا زينا السماء‌الدنيا بزنية الكواكب» همه این اجرام فقط در آسمان دنياست. و «بنينا فوقكم سبعا شدادا » ما هفت آسمان براي شما بنا كرديم « الم تر كيف خلق الله سبع سماوات طباقا» هفت آسمان طبقه طبقه 🔸از امام صادق علیه السلام فرمودند آسمان دوم محيط بر آسمان اول است و آسمان اول در برابر آن همچون حلقه انگشتری است در یک بیابان وسیع و نسبت دوم به سوم هم همین است تا آسمان هفتم. ▪️اين هفت آسمان و هفت زمين در آنها روی هم می‌شود عالم ملك که بخش کوچکی از هستی است. 🔸اما حقیقت هستی عالم ملکوت است «ان الدار الاخرة لهي الحيوان لو كانوا يعلمون». ▪️عالم ملكوت: عالم فرازمانی و فرامكانی. 🔻بین عالم ملك و عالم ملكوت هم عالم بزرخ است. عالمی برای آمادگي ورود انسان به ملكوت 🔻در عالم ملکوت؛ عالم لوح هارد هستی است و منبع ذخيره اطلاعات مربوط به هر موجود. 🔻عالم قلم : برنامه مديريت اعمال و ارزاق و آجال موجودات. 🔻عالم كرسي: برنامه مديريت نيروهای فيزيكی عالم ملك. 🔻 عالم عرش: برنامه مديريت نيروهای متافيزيكی (نيروهای ملكوتی) است 🔻عالم بعد از ملكوت جبروت است: مقام فعل و قدرت حضرت حق 🔻 و بعد عالم لاهوت: مقام اسماء حضرت حق. 🔻و بعد عالم حانوت: مقام ذات حضرت حق https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri 🧡موعظه و روشنگری از دین واهل بیت https://eitaa.com/karballa113 @karbala371
01-dine-fetri-ostad-azimi.mp3
33.65M
دین فطری سخنران: استاد سید هادی عظیمی موضوع: عظمت هستی https://eitaa.com/dinefetri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم رو ببینید اگر قبلاً هم دیدید مجدد ببینید صفا کنید بی شک اونور خبرایی هست ارواح مطهر همه شهدا صلوات