داستان ن کوچولو
ن کوچولو جلو دوید و گفت: “ نان، نان! مامان، نان”!
مامان ن یک نان پخت و به او داد.
ن کوچولو نان را خورد و دوباره گفت : “ نان، نان! مامان، نان”!
مامان ن هر چه نان پخت، ن کوچولو خورد.خمیر نان تمام شد.
آتش تنور خاموش شد.
اما ن کوچولو هنوز گرسنه بود.
مامان ن به ن کوچولو گفت: “ نان تمام شد.
حالا بیا بغلم تا قصهی نان را برایت بگویم”.
ن کوچولو پرید بغل مامانش و گفت: “ بگو…بگو…”!
مامان ن گفت:” یکی بود، یکی نبود.
ن کوچولویی بود که همیشه به مامانش میگفت :
“ نان، نان! مامان، نان”!
ن کوچولو قصه را شنید و زود خوابش برد، مثل همیشه.
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
تدریس نشانه ز
تدریس نشانه ز
رهنمودهای آموزشی تدریس نشانه ی ز
ایجاد انگیزه:
با یک سبد زنبورک که قبلا درست کرده ام وارد کلاس می شوم
شعر زیر را برای دانش آموزان می خوانم :
اون چیه ویز ویز می کنه؟
نیش داره جیز جیز می کنه؟
رو گل ها می نشینه
شیره ی گل می چینه
از شیره ی گل ها عسل می سازه
نیش داره اما نازه؟
همه بچه ها یک صدا خواهند گفت زنبور
فارسی و تلفیق با درس علوم، هنر و ریاضی و قرآن:
از دانش آموزان می پرسم:
شعر درباره ی چه جانوری بود؟ زنبور
زنبور چگونه حرکت می کند؟ غذایش چیست؟ پرواز می کند و شیره ی گل ها را می خورد.
زنبورها چگونه زندگی می کنند؟ به صورت گروهی
هر زنبور در کندو چه وظیفه ای دارد؟ ملکه مسئول تخم گذاری – زنبورهای سرباز مسئول نگهبانی از کندو – زنبورهای کارگر مسئول جمع آوری شیره ی گل ها
به خانه ی زنبور چه می گوییم؟ خانه ی زنبور شبیه کدام شکل هندسی است؟ کندو – شش ضلعی
زنبورها چه رنگی دارند و چند نوع هستند؟ به رنگ های مختلف زرد و قرمز و سیاه – دو نوع هستند – زنبورهای عسل و زنبورهای معمولی
زنبور عسل چه چیزی درست می کند؟ چه مزه ای دارد؟ عسل – شیرین
از زندگی زنبورها ی عسل چه چیزی یاد می گیریم؟ آن ها خیلی منظم هستند با هم کار می کنند – هر کسی در گروه وظیفه ای دارد.
آیا می دانید یکی از سوره های قرآن به نام زنبور است؟ سوره ی نحل
چه کسی زنبور عسل را آفریده و درست کردن عسل را به آن ها آموخته است؟ خدای بزرگ و مهربان
یک کاربرگ به هر فرد می دهم تا دانش.. آموزان کاربرگ را به سلیقه ی خود رنگ کرده ، برش بزنند و زنبور را روی کندو بچسبانند .
ویاونقاشی بکشد مثل شکل زرافه ویا زنبور
وزنبورکهای که با مقوا رنگی درست کردم به انها می دهم
تا باهم گفتگو کنند وصدای زنبور را دربیاورند
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
نقاشی نشانه ز را روی تخته می کشم واز دانش اموزان میخوام که انها نیز به سلیقه ی خودشان نقاشی ز را بکشند
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
بعد نشانه ی ز را در در قطار الفبا مشخص می کنیم وداستان ز را برای انها تعریف می کنم باهم دیگر سوت قطار وحرکت قطار را به صدا در می اوریم ونشانه ی ز را به شهرک الفبا می رسانیم
وجایگاه ز را وخانه ی ززز را مشخص می کنیم
کتاب بخوانیم یا لوحه یا با تخته هوشمند درس سرباز را جلوی دید داتش اموزان قرار می دهیم
وداستان لوحه را از دانش اموزان میخواهیم که توضیح دهند
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی بگویند.
بعضی از گروه ها داستان خود را برای کلاس بیان کنند .
تصویر خوانی ، کلی خوانی:
از دانش آموزان می خواهیم کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند
وسپس نشانه ی ز را در متن درس پیدا کند ودور ان خط بکشد
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند.
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
نشانه ی ز را در جدول ترکیب یا دوستی گذاشته و زا را با مصوتها ترکیب می کنیم
وشعر ان را میخوانیم
ز با ا چی میشه زا زا زا زا میشه
زبا َ پی میشه زَ زَ زَ میشه
زبا او چی میشه زو زو زو میشه
با اشاره ی دست و آهنگین نشانه ی ز را با مصوت ها ترکیب کنید و برای آن ها مثال بزنید.
با کمک نشانه های خوانده شده، از دانش آموزان بخواهید هر گروه چند کلمه را درست کنند.
آزاد زَبان زَمین زَنبور زَن سوزَن زَری زَد مازَندَران زود تَرازو زیر زیبا بازی سَبزی سَرباز تیراَنداز سَبز میز تَمیز دیروز نَماز روز می دوزَد می اَندازَد می سازَد می ریزَد
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
نوشتن کلمات سعی شود بیشتر از کتاب نگار ش باشد کلمات خارج از کتاب زیاد استفاده نکنیم
من درکلاسم کلمات خارج از کتاب استفاده نمی کنم وبیشتر در منزل در منزل کار می شوداول می خواندن ومی نوشتن
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d
emla12 z.pdf
319.1K
🐝 _املا_نشانه_ز
http://eitaa.com/joinchat/1870725148C44c230042d