8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا به جریان #شیرازی می گویند #تشیع_انگلیسی ؟!
پاسخ خود را در این کلیپ ببینید .
📝✨در اربعین در عراق بسیار فعالند مواظب باشید
💠 شرح دعای مکارم الاخلاق
📌 دوری از #اسراف
🔸«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ امْنَعْنِی مِنَ السَّرَفِ».
🔸 یکی از صفات بد انسانها اسراف و #تبذیر است. اسراف و تبذیر در اسلام از جمله گناهان کبیره شمرده شده است. اگر انسان بیشتر از اندازهی نیاز مصرف کند، حرام است. نعمت خدا دور ریخته میشود و نتیجه این میشود که برای عدهای کم میآید.
🔸 هر کس به اندازهی خودش هر چقدر نیاز دارد، #مصرف کند؛ امّا بیشتر از نیاز، نه. اگر یک قاچ از سیب را بخوری و بقیهاش را دور بریزی، اگر نصف یک نان را دور بریزی، اگر ثلث یک بشقاب برنج را دور بریزی، اینها همه اسراف و تبذیر و حرام است...
🔸کسی در محضر امام صادق ع آب خواست. هوا گرم بود و او تشنه بود. یک کاسه آب به دستش دادند و خورد؛ امّا کمی از آن زیاد آمد و آن را دور ریخت. امام صادق ع اعتراض کردند و به او فرمودند: «چرا دور ریختی؟» او گفت: «باید چه میکردم؟ سیر شدم.» امام (ع) فرمود: «چرا دور میریزی؟ پای این درخت خرما بریز.»
عزیز خدا
آیت الله #خوشوقت رحمه الله علیه
1_11703514.mp3
زمان:
حجم:
608.3K
🌹 ﷽؛
💖 آیت الله مجتهدی؛ دوش مرغی به صبح می نالید... 💖
#نماز_شب
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
✅ نقد زایشگاه
✍ عین ثابت
🔷یکی دیگه از ریشه های مشکلات دولت اعتدال علاوه بر دولت قبل کشف شد: دانشگاه
🔷دیروز رییس جمهور متواضع ما گفتن
اگه امروز نقصی از مدیران گرفته میشه و نقدی مطرح میشه باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست چرا که اینها در همین دانشگاه درس خوندن
🔷من اعتقاد دارم یکی دیگه از ریشه های مشکلات دولت زایشگاههاس . چون اگه امروز نقصی از مدیران گرفته می شه و نقدی مطرح می شه باید بپذیریم به نوعی نقد بر زایشگاه هم هست چرا که اینها از همین زایشگاه اومدن بیرون
👀 تا کشف ریشه های بعدی مشکلات دولت کنونی
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
#مادرانه
💕مهارت برخورد با نوجوان 💕
مهم ترین حساسیت های #نوجوان عبارتند از:
🔺#نگاه به او با دیدهی کودک:
نوجوان از این که به او به دیدهٔ کودک بنگرید، بسیار حساس است و از این مسأله رنج میبرد.
بسیاری از #دلسوزی های مربیان، پدران و مادران برای نوجوان، چنین پیامی دارد
🔺#مقایسه:
نوجوان از این که او را با دیگران (خواهر و برادر، فرزندان نزدیکان یا همسالان) مقایسه کنید، #متنفر است
🔺#بیاعتمادی به او:
نوجوان دوست دارد به او اعتماد داشته باشند.
بسیاری از سؤالات مربیان و یا #والدین از او و گوشه و کنایه ها، از بی اعتمادی به وی حکایت دارد و حساسیت او را بر می انگیزد.
🌹🍂🍂🌹
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اربعینِ امسال، لذت و شور دیگری دارد
⚠️نترسید! حسین جبران خواهد کرد...
#اربعین
🔶🔸 ولادت بهتر است یا شهادت🔸🔶
در چند سال اخیر این پرسش مطرح شده که هفتم صفر زادروز یا روز شهادت اهل بیت (ع) است؟
برابر روایت مرسلی(بحارج۲۵ص۴۲)، امام کاظم (ع) در ماه ذیحجه ـ بدون اشاره به روز آن ـ به دنیا آمد. نبود سند برای این روایت موجب اعراض مشهور اندیشمندان شیعه و برگزیدن روایت دیگر دال بر تولد حضرت در هفتم ماه صفر شده است.
بزرگانی چون شیخ مفید (م413)، مرحوم طبرسی(548)، شهید فتال نیشابوری (ش 508)، ابنشهرآشوب (م588)(مناقب۳/۴۳۷)، شهید اول (م786)(الدروس۱۵۴)، جیلانی (ق11)، علامه مجلسی (م1111)، شيخ جعفر كاشف الغطاء (م1228) ـ از بزرگان حوزه علمیه نجف ـ (روضه الواعظین ۱/۲۶۴،اعلام الوری۲۹۴،سفینه البحار۸/۴۶۰)و شیخ عباس قمی (م 1359)(منتهی الامال۳/۱۴۶۳) ولادت آن حضرت را در هفتم ماه صفر میدانند.
مشهور درباره تاریخ شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز آخرین روزهای ماه صفر است. مرحوم کلینی (م329)(۱/۴۶۱) آن را روز آخر؛ و شیخ مفید، شیخ طوسی (م460)(مسار الشیعه۴۷،مصباح المتهجد۷۹۰)، و ابنشهرآشوب(مناقب۴/۲۸) آن را 28 ماه صفر دانستهاند.
در برابر تنها متأخران چون شهید اول (الدروس۱۵۲)و مرحوم کفعمی (م905) (المصباح۵۲۲)ـ از بزرگان شیعه در قرن هشتم و نهم ـ شهادت حضرت را در هفتم ماه صفر دانستهاند.
بنابراین مشهور میان اندیشمندان شیعه تولد امام کاظم (ع) در هفتم و شهادت امام مجتبی (ع) در آخر ماه صفر است.(کافی۱/۴۶۱،مناقب۴/۲۸،مسارالشیعه۴۷،مصباح المتهجد۷۹۰)
اصرار بر وقوع شهادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم ماه صفر هیچ سندی ندارد؛ به ویژه آنکه پیشینیانی چون حسن قمى ـ در تاریخ قم که آن را در 378 ق نوشته ـ و شیخ طوسی در تهذیب، تنها به شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ماه صفر ـ بدون تعیین هفتم یا آخر ماه ـ اشاره کردهاند. در میان معاصران نیز محدث بزرگی چون مرحوم شیخ عباس قمی ره با تردید از این مسئله گذشته است.
در این میان آنچه بسیار غریب است حذف مناسبت تولد امام کاظم (ع) در هفتم سفر از تقویم رسمی کشور و تعیین 14 ذیحجه ـ طی چهار سال اخیر ـ به عنوان زادروز امام کاظم ع است که هیچ سندی برای آن وجود ندارد. این در حالی است که بزرگانی چون شهید اول هر دو روایت شهادت و ولادت را نقل کردهاند.
استوارترین اندیشه، گفتار فقیهانی چون مرحوم آیتاللهالعظمی بهجت (ره) و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم و برگرفته از آموزههای اهل بیت (ع) است. ایشان معتقدند که بهتر است این روز را روز بزرگداشت مقام دو امام قرار داده و به بیان فضائل امام کاظم (ع) و مصائب امام مجتبی (ع) بپردازیم.
در این موارد نباید دستورات اهل بیت (ع) در مورد شادی در شادی آنان و اندوه در غم آنان را از نظر دور داشت که
(الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللَّازِمُ لَهُمْ لَاحِق)