فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این سوءتفاهمها را بر طرف کنید!
🔻چقدر از رمضان #لذت میبری؟
#رمضان
#همه_بخونن
امروز هرگاه خواستید کلمه ای ناخوشایند به زبان آورید
به کسانی فکر کنید که قادر به تکلّم نیستند.
قبل از اینکه بخواهید از مزّه ی غذای تان شکایت کنید،
به کسی فکر کنید که اصلاً چیزی برای خوردن ندارد.
امروز پیش از آنکه از زندگی تان شکایت کنید،
به کسی فکر کنید که خیلی زود هنگام، از دنیا رفته
قبل از آنکه از فرزندان تان شکایت کنی،
به کسی فکر کنید که آرزوی بچّه دار شدن دارد
پیش از نالیدن از مسافتی که مجبورید رانندگی کنید،
به کسی فکر کنید که مجبور است همان مسیر را پیاده طی کند.
و پیش از آنکه از شغل تان خسته شوید
و از آن شکایت کنید
به افراد بیکار و ناتوان
و کسانی که در آرزوی داشتن شغل شما هستند
فکر کنید.
زندگی،یک نعمت است با غر زدن و نالیدن به کام خودتان و اطرافیان تلخش نکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شیخ عباس قمی و احترام به پدر
#قصههای_زندگی
دین فردوسی🌺🌺
از بین شخصیتهای زرتشتی کشور نیز، موبد دکتر جهانگیر اوشیدری در کتاب دانشنامهی مزدیسنا (چ ۵، ص ۳۶۷). به شیعه بودن فردوسی اشاره کرده است.👌
این آخری رو بهخاطر شما خوندم تا خیالتون راحت بشه که فقط ما نمیگیم فردوسی مسلمان بوده؛ بلکه خود زرتشتیها هم میگن مسلمان بوده 😊
🌸
چند لحظه سکوت حاکم شد و بعد انگار چیزی به ذهنش رسیده باشه گفت: فردوسی عرب ستیز و معتقد به نژاد برتر آریایی بوده. اشعاری که ضد اعراب گفته رو بخون؛ این اشعار رو چهطور میخواید انکار کنید؟
گفتم اتفاقاً فردوسی عرب ستیز و نژادپرست نیست و شروع کردم. به خوندن یک متن از توی گوشیم 🙇👇
شاهنامه پژوه ابوالفضل خطیبی در مقاله «بیتهای عرب ستیزانه در شاهنامه» نشان داده است که بخشی از ابیات ضد عرب در شاهنامه، سرودهی فردوسی نیست؛ بلکه دیگران به آن افزودهاند و آن دست از ابیات ضد عرب و نژادپرستانه که سرودهی اوست، در واقع فردوسی از خداینامهی ساسانی نقل کرده و دیدگاه خود او نیست. 😊👌
🌸
خطیبی در پایان مقالهاش چنین نتیجه گیری کرده است:👇
«بسیاری از بیتهای عرب ستیزانه در شاهنامه، اصلی است و مضامین آنها پس از سرنگونی دولت ساسانی، در گزارشِ شکستِ ایرانیان از اعراب به خداینامه ساسانی منضم شده و فردوسی با امانت همین گزارش را به رشته نظم کشیده است؛ ولی برخی کاتبان و شاهنامه خوانان عمداً خود با استفاده از همان مضامین شاهنامه (مانند خوراک و پوشاک و رنگ پوست اعراب)، بیتهای دیگری را در تحقیر اعراب سروده و در متن شاهنامه جای داده اند…😒
در سراسر شاهنامه هیچ بیتی را نمیتوان یافت که بر مبنای آن بتوان به عرب ستیزیِ شخصِ فردوسی حکم کرد. تحقیر نژادهای دیگر و نگرشهای صرف قومی و نژادپرستانه دور از شأن شاعر و اندیشمند بزرگی چون فردوسی است.» (۱)
📚 منبع:
۱) مقاله «بیت های عرب ستیزانه در شاهنامه»، ابوالفضل خطیبی، چاپ شده در مجله نشر دانش، سال ۲۱، شماره ۳، پاییز
#شاهنامه #فردوسی #اسلام
#باستان_گرایی #نژاد_پرستی
#داستان
┅┅❅❈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ
چرا کودکم همه چیزرا #پرت میکند؟
من چکنم❓
⚠️استعداد حرکتي؛
کشف دنیای اطراف
و یا تفریح و سرگرمی⚠️
روزه کله گنجشکی منبع روایی دارد
امام باقر علیه السلام فرمودند:
◀️ما پسران خود را وقتى هفت ساله اند، تکلیف
به روزه گرفتن می کنیم، به اندازه اى که توان دارند
تا به روزه، عادت کنند، ولى شما پسرانتان را وقتى
نه ساله شدند، به اندازه اى که توان دارند، تکلیف کنید و زمانی که تشنگى بر آنان چیره شد، افطار کنند.
کافی/ج3/ص409
هر شب، یک #داستان:
آورده اند که بهلول بیشتر وقت ها در قبرستان می نشست و روزی که برای عبادت به قبرستان رفته بود وهارون به قصد شکار از آن محل عبور می نمود چون به بهلول رسید گفت : بهلول چه می کنی ؟
بهلول جواب داد : به دیدن اشخاصی آمده ام که نه غیبت مردم را می نمایند و نه از من توقعی دارند و نه من را اذیت و آزار می دهند . هارون گفت :
آیا می توانی از قیامت و صراط و سوال و جواب آن دنیا مرا آگاهی دهی ؟
بهلول جواب داد به خادمین خود بگو تا در همین محل آتش نمایند و
تابه بر آن نهند تا سرخ و خوب داغ شود هارون امر نمود تا آتشی افروختند و تابه بر آن آتش گذاردند تا داغ شد . آنگاه بهلول گفت :
ای هارون من با پای برهنه بر این تابه می ایستم و خود را معرفی می نمایم و آنچه خورده ام و هرچه پوشیده ام ذکر می نمایم و سپس تو هم باید پای خو د را مانند من برهنه نمایی و خود را معرفی کنی و آنچه خورده ای و پوشیده ای ذکر نمایی . هارون قبول نمود .
آنگاه بهلول روی تابه داغ ایستاد و فوری گفت : بهلول و خرقه و نان جو و سرکه و فوری پایین آمد که ابداً پایش نسوخت و چون نوبت به هارون رسید به محض اینکه خواس ت خود را معرفی نماید نتوانست و
پایش بسوخت و به پایین افتاد .سپس بهلول گفت :
ای هارون سوال و جواب قیامت نیز به همین صورت است . آنها که درویش بوده ند و از تجملات دنیایی بهره ندارند آسوده بگذرند و آنها که پایبند تجملات دنیا باشند به مشکلات گرفتار آیند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاهاش از خودش فرمون نمیگیره😃
#طنز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مسئله شرعی کاربردی در ماه رمضان
کسایی که شغل سخت دارن و در طول روز خیلی تشنه می شوند وظیفشون برای روزه گرفتن چیه؟
💠 معارفی از جزء یازدهم قرآن کریم
🔸 یک یا دو امتحان اصلی که هر سال از ما میگیرند
أَ وَ لَا یَرَوْنَ أَنَّهُمْ یُفْتَنُونَ فیِ کُلِّ عَامٍ مَّرَّةً أَوْ مَرَّتَینِْ ثمَُّ لَا یَتُوبُونَ وَ لَا هُمْ یَذَّکَّرُونَ(126- توبه)
معنا آیه چنین است: چرا ایشان تفکر نمیکنند و عبرت نمیگیرند، با اینکه میبینند در هر سال، یک یا دو بار مورد امتحان قرار میگیرند و در همه نوبتها از امتحان مردود گشته و نمیتوانند از امتحان خدایی سربلند بیرون آیند و توبه نمیکنند و متذکر نمیشوند که اگر در این باره فکر میکردند قطعاً بیدار میشدند و وظیفه واجب و حیاتی خود را تشخیص میدادند.(۱)
مفسران در بیان منظور از این آزمایش سالانه که یک یا دو بار برگزار میشود اظهار نظرهایی کردهاند: بعضی آن را بیماریها و بعضی گرسنگی و شدائد دیگر و برخی مشاهده آثار عظمت اسلام و حقانیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) را در میدانهای جهاد که منافقان به حکم اجبار محیط در آن شرکت داشتند و بعضی پرده بر داشتن از اسرار آنها، میدانند.(۲)
اما منظور هر چه باشد یک چیز مسلم و یقینی است و آن این است که هر انسان جدای از آزمونهای روزانه که مرتب برگزار میشود در یک یا دو آزمون نیز شرکت میکند که به صورت سالانه از شخص او گرفته میشود. با یک مقایسه ساده میتوان به اهمیت، ارزش و تأثیرگذاری امتحانات سالانه در سرنوشت آدمی نسبت به آزمونهای روزانه پی برد
(۱) المیزان ،ج9 ،ص411
(۲) نمونه ،ج8 ،ص203
#جزء_یازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾طنز/ از «مصادره ابوعلی سینا توسط ترکیه» تا «مواجهه فردوسی با جمشید بسم الله» 😅
حجت الاسلام پناهیان:
✨ بچه را، در هفت تا چهاردهسالگی، از راحتطلبی جدا کن! ✨
🔹 اولین علاقه و اولین گرایشی که ما در خودمان تجربه میکنیم «راحتطلبی» است. حتی لذّتجویی که یکی از فراگیرترین گرایشهای ما در طول زندگیمان هست و برای همۀ آدمها به انحاء مختلف، موضوع مطرحی است، بعد از راحتطلبی سراغ آدم میآید. گرچه خود راحتی لذّت دارد، اما بههرحال انسان به راحتی علاقهمند است. یک نوزاد وقتی به دنیا میآید، تا گرسنهاش میشود، احساس میکند ناراحت شده، شروع میکند گریه کردن. تا دلدرد میگیرد، ناراحتی را احساس میکند و عکسالعمل نشان میدهد.
🔸 ما با راحتطلبی زاده میشویم. بعداً گرایشهای دیگر دنیاییِ ما، بیشتر تجلی میکنند و بعضی از اوقات به خاطر همین راحتطلبیِ تورم یافته، گرایشهای دیگر بد و خوبی هم در ما شکل میگیرد. شاید اوایلش انسان زیاد حبّ بقاء نداشته باشد؛ نمیفهمد من بمیرم یعنی چی، «دوست دارم زنده بمانم» را ممکن است حس و تجربه نکند، ولی عجالتاً مایل است «ناراحت» نباشد. راحتطلبی یکی از گرایشهای کلیدی ماست و یکی از شعبات اصلی حبّالدنیاست.
🔹 خیلی وقتها جوانها خودشان را اهل حبّ الدنیا نمیدانند، میگویند آیا ما حبّ مال داریم؟ حبّ جاه داریم؟ ما چه قسمتی از حبّ الدنیا را داریم؟ و خیلیها هم جوانها را باصفا میدانند. بله، واقعاً جوانها، فینفسه، باصفاتر از مسنها هستند، ولی یکی از مهمترین صفات بد دنیاطلبانه، که میتواند در جوانها رواج داشته باشد، حتی در جوانهای به ظاهر خوب که اهل بیبند و باری نیستند، همین راحتطلبی است. میبینی جوان وقتی خودش را لذّتپرست نمیداند، بچۀ خوبی میداند. وقتی خودش را شهوتران نمیداند، و میبیند که دنبال هرزگی نمیرود، خودش را بچۀ خیلی خوبی میداند. اما وقتی دقت میکنی، میبینی راحتطلبی در او موج میزند ...
🔸 وقتی ما جلوی این راحتطلبی را نگرفتیم، جلوی شهوتپرستی را هم نمیگیریم.
🔹 بسیاری از خانوادههای مذهبی، گلهمند هستند از اینکه: «بچۀ ما تا چهاردهسالگی کم و زیاد بچۀ خوبی بود، و حتی نماز میخواند. نه تنها خیلی از رفتارهای ناخوب را نداشت، بلکه رفتارهای خوب هم داشت. اما کم کم سر و گوشش دارد میجنبد، کم کم دنبال رفقای ناباب است، از لذّت حرام چشم نمیپوشد و دارد بداخلاقی میکند.» بررسی که میکنید، میبینید در این خانواده، از هفت تا چهارده سال، پدر و مادر فرصت داشتهاند که این بچه را از راحتطلبی جدا کنند؛ اما چون بچهاش را دوست دارد، میگوید بگذار بچهام «راحت» باشد.
🔸 قبل از چهاردهسالگی، باید پدر و مادر، مسئولیتهایی را به بچه بدهند. او باید اهل مبارزه با راحتی بشود.
هدایت شده از کاری کن خدا عاشقت بشه
💠💠 پرنسسهای دیزنی چطور زمان خود را میگذرانند؟
✡️ نمونهای از #نفوذ خاموش #یهود به درون خانههای من و شما
1️⃣ در تحقیقی که توسط Jolene Ewert از دانشگاه ایالتی مونتانا بر روی فیلمهای پر فروش کمپانی #یهودی #والت_دیزنی که پرنسسها نقش اصلی را در آن ایفا میکردند انجام شد، مشخص شد که این پرنسسها حدود 75 درصد زمان خود را در این فیلمها به مواردی همچون رقصیدن، آواز خواندن و ارتباط با حیوانات میگذرانند!!
2️⃣ این تحقیق بر روی فیلمهای سفید برفی و هفت کوتوله (1937)، سیندرلا (1950)، زیبای خفته (1959)، پری دریایی کوچک (1989)، دیو و دلبر (1991)، علاءالدین (1992)، مولان (1998)، افسون شده (2007) ، شاهزاده خانم و قورباغه (2009)، و گیسو کمند (2010) انجام شده است.
3️⃣ ضمناً در حالیكه در سه فیلم اول (سفید برفی، سیندرلا، و زیبای خفته) تقریباً هیچ صفات مردانه در شخصیت شاهزاده خانم نشان داده نشده، اما به مرور زمان در انیمیشنهای بعدی این مسأله رشد قابل توجهی داشته و صفات مردانه در پرنسسها افزایش چشمگیری داشته است!!
4️⃣ مسألهی تحقیر نژادهای مختلف در این انیمیشنها (كه اغلب احمق و دستوپا چلفتی و یا شرور نشان داده میشوند) و تجلیل از نژاد سفیدپوست و ترویج ویژگیهای موجود در این نژاد، از دیگر یافتههای این پژوهش دانشگاهی است.
5️⃣ در اكثر این انیمیشنها نحوهی استفاده از #تمایلات_جنسی به عنوان یک ابزار، آموزش داده میشود.
📚 منبع تحقيق:
👉 http://www.kon.org/urc/v13/ewert.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬📹
🍁 شکایت از بد حجابی 🍁
✴️ سوال آقا پسر :
چه کنیم ؟
بالا رو نگاه کنیم سر و گردن پیداست؛
سرمون رو پایین بندازیم پاها...
چطوری حفظ نگاه کنیم؟😥
⚛پاسخ استاد ماندگاری
" کارشناس سمت خدا "
🍃🌸
#پائولو_کوئلیو مروج انحرافات جنسی
برخی از کتب پائولوکوئلیو به سرگذشت #روسپیها یا #جادوگران اختصاص دارد، پائولو در موارد متعدد به جزئیات #ارتباطات_جنسی وارد شده و فنون، حالات و روشهای روابط جنسی را بازگو میکند.
او ضمن پرداختن به موضوع ارتباط آزاد جنسی، پرده از رازی برمیدارد که از نگاه او انسان را به مرز «خود» نزدیک میکند و نوعی خودشناسی به دنبال دارد، گویا سکس میتواند منجر به اینگونه خودشناسی شود و انسان را به حالتی برساند که حین رنجیدن، لذت ببرد. کتبی نظیر « #ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد»، « #بریدا» و یا... با مضامینی مشابه تکرار میشود.
در نگاه وی یکی از راههای لذت، رنج کشیدن و رنج دادن دیگران است، گویی آزار دادن دیگران از اصول زندگی انسانها محسوب میشود، این رنج خودساخته نوعی حظ #معنوی برای انسان به ارمغان میآورد. آنچه یک انحراف واضح و مغالطه روشن در آثار وی است و درنتیجه یک #آسیب_اجتماعی را در پی دارد و موجب یک کجراهه در زندگی انسانهای معنویتگرا میشود، ارتباطی است که کوئلیو بین معنویت و بیبندوباری برقرار نموده است.
کوئلیو در آثارش برای #روسپیگری تاریخی مقدس میپرورد و ادعا میکند معنویت با روسپیگری منافاتی ندارد و در صفحات متعددی معنویت مبتذل ادعایی خود را به نمایش میگذارد.
💢کدام روزه مقبول است؟
#شهید_مطهری
اگر ما ماه رمضانی را گذراندیم، شبهای احیایی را گذراندیم، #روزههای متوالی را گذراندیم و بعد از ماه رمضان در دل خودمان #احساس کردیم که بر شهوات خودمان بیش از پیش از ماه رمضان مسلّط هستیم، بر عصبانیت خودمان از #سابق بیشتر مسلّط هستیم، بر چشم خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر زبان خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر اعضا و جوارح خودمان بیشتر مسلّط هستیم و بالاخره بر #نفس خودمان بیشتر مسلّط هستیم و میتوانیم #جلو نفس امّاره را بگیریم، این علامت قبولی روزه ماست.
📚 آزادی معنوی، ص۵۰