🍃﷽؛
✅امام خامنه ای
💚در نگاه
✅امام خمینی
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘@karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#مهارت_های_معلمی 🌺
1⃣1⃣تنوع در روش آموزش را فراموش نکنید.
2⃣1⃣ تا حد امکان از مثال و مصداق استفاده کنید.
3⃣1⃣ از وسایل و امکانات آموزشی موجود، حداکثر بهره را ببرید.
4⃣1⃣ آرام، با نشاط و علاقمند تدریس کنید.
5⃣1⃣ برای فعال کردن دانش آموزان و ایجاد انگیزه ی یادگیری، از ذوق، سلیقه و استعداد آن ها بیشتر استفاده کنید.
6⃣1⃣ فعالیت های مربوط به کلاس را بین دانش آموزان تقسیم کنید و به آن ها مسئولیت دهید.
7⃣1⃣با شاگردانتان جدی ولی مهربان باشید.
8⃣1⃣هرگز پشت سرهم و یکنواخت تدریس نکنید و با طرح سؤال هایی، دانش آموزان را در طول تدریس فعال نگه دارید.
9⃣1⃣ با به کارگیری روش های متنوع ارزشیابی، از وضعیت فراگیران و نتیجه ی کار خود مطلع شوید.
0⃣2⃣ برای ارتباط فعالیت های آموزشی کلاس درس و خارج از کلاس، تکالیف مناسبی را به دانش آموزان پیشنهاد کنید.
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#مهارت_های_معلمی
💥خبرگی و تدریس
✏️ خبره بودن در یک حوزه به خصوص نظیر فیزیک، تاریخ و ریاضیات بدان معنی نیست که فرد خبره شایسته تدریس به دانشآموزان است.
در واقع، گاهی اوقات خبرگی در تدریس مطلوب تداخل ایجاد میکند،
👈زیرا برخی افراد خبره توجه کافی ندارند که چه چیزی برای دانشآموزان آسان و چه چیزی برای آنان دشوار است.
📌 برخی از مربیان میان دانش محتوایی مورد نیاز برای خبرگی و دانش محتوایی ضروری برای تدریس مؤثر، تمایز قائل می شوند.
🔹دانش محتوایی آموزشگری؛ شامل دانش مربوط به مشکلات معمول دانشآموزان در یادگیری یک موضوع، روشهای خاص برای درک موضوع و راهبردهایی مؤثر برای غلبه دانشآموزان بر دشواریها میشود.
معلمان مجرب معمولا در نظارت بر یادگیری دانش آموزان و ارزیابی پیشرفت آنان مهارت دارند. آنها همچنین میدانند؛ دانشآموزان احتمالا با چه نوع مشکلاتی مواجه میشوند، از دانش فعلی دانشآموزان آگاه هستند و از این آگاهی برای تدریس در سطح مناسب و هدفمند کردن اطلاعات تازه استفاده میکنند.
📚برگرفته از کتاب روانشناسی تربیتی کاربردی؛ دکتر سعدیپور
😊 به عبارت ساده:
تنها این که معلومات و دانش زیاد داشته باشی کافی نیست بلکه لازم است نیازها، راه های یادگیری و... شاگردانت را بدانی و متناسب با خودشان، با تکیه بر دانسته های قبلیشان، از آسان به دشوار و در یک شیب ملایم آموزشی تدریس کنی و آموزش دهی.
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#استاد_موفق
1⃣- روشهای متفاوت در پرسش
2⃣- درک شرایط قرآن آموزان
3⃣- ایجاد فضایی شاد و دور از اضطراب
4⃣- ظاهری آراسته
5⃣- تقدیر از برترینها
6⃣- تشویق عزیزان در حال پیشرفت
7⃣- برگزاری آزمونها و مسابقات متنوع
8⃣- بیان خاطرات پراکنده از دوران حفظ و تدریس
#حافظ_موفق
1⃣- توکل بخدا و توسل به حضرات معصومین
2⃣- ارزشگذاری و عمل به تمام دستورات استاد
3⃣- اجتناب از بهانه جویی و دلیل تراشی
4⃣- حفظ حرمت کلاس
5⃣- حضور بی وقفه و منظم در کلاس
6⃣- برنامه ریزی ، نظم و جدیت در کار
7⃣- شرکت در تمام مسابقات و آزمونها
8⃣- تعادل در کار،خواب،خوراک و تفریح
🔻🔻🔻
🔹كانال تخصصى آموزش حفظ قران كريم
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#اصول_کلاسداری
⛔️ #آموزش_رسمی_در_زیر_۷_سال
❗️مربیان عزیز، اصول تربیت می گوید بچه باید آنچه شود که استعدادش را دارد٬ نه آنچه که ما می خواهیم. پس تربیت با آموزش مستقیم تنافی دارد. کودکان ما باید در فضای یادگیری قرار بگیرند.
#ویژگی_های_محیط_یادگیری:
🚫۱. پرهیز از آموزش مستقیم. مادران گرامی، کودکانتان را در ۷ سال اول٬ رها کنید بازی کنند ودر ۷ سال دوم٬ آموزششان بدهید.
❗️2_محیط یادگیری باید متناسب با خصوصیت و ویژگی تقلید گری کودک فراهم گردد.یعنی باید از حواس کودک به بهترین نحو استفاده شود. خصوصاً بصری وشنوایی.
⚠️۳. افرادی که در محیط قرار دارند باید محدود باشند.
❗️۴. از دیگر ویژگی های محیط مناسب٬ امکانات مناسب است.
🔺نیاز بچه ها تا ۷ سال اول باید بر اساس طبیعتشان باشد. یعنی همان بازی وجنب وجوش. چنین کودکانی حلیم می شوند٬ بردبار می شوند٬ باهوش می شوند. در روایت داریم که کودکان باهوش مکتب گریزند .
❗️باید قانون را در قالب بازی به کودکمان یاد بدهیم.
🔺کودکان تجربیاتشان بر اساس محسوسات است که همین تجربیات پیش نیاز آموزش مستقیم در ۷ سال دوم است. لذا هرچه اجازه دهیم تجربیات با لمس وحس بیشتر شود٬ بچه های موفق تری هستند
⁉️ما خلاف آموزه های اسلام عمل می کنیم. اسلام می گوید هفت سال اول زندگی نباید به کار بچه کار داشت بگذارید بازی کنند ولی باید محیط خوبی برایشان فراهم کنیم. ولی متاسفانه ما با کودکان کار داریم. کودکان را به کلاس های حفظ قرآن و زبان و...می بریم
بچه ۴-۵ ساله را شبانه روزش را پر می کنیم.
⁉️در سنین زیر ۷ سال انس با قرآن خوب است ولی حفظ و آموزش قرآن خیر. انس یعنی شنیدن قرآن. یعنی با نشاط زمینه را فراهم کنیم بچه تکرار کند.
⁉️حتی نسبت به آموزش زبان های خارجی، خود غربی ها هم معتقدند که در زمانی که کودک زبان مادری می آموزد اصلا زبان دیگر به او نباید آموخت. اگر کودک مهد هم می رود برای بازی و مهارت آموزی باشد.
⁉️هر نوع کلاسی که بچه ها را در قید می آورد مناسب بچه ها نیست.بچه ها باید در ۷ سال اول متخلق به اخلاق قران بشوند نه اینکه حافظ قرآن باشند. نمی خواهیم بگوییم، حفظ قرآن ارزش ندارد. اتفاقا حفظ قرآن ارزش دارد ولی برای کودک با زور واجبار و پشت نیمکت نشستن و اینکه برنامه باشد که باید صد آیه تا این مدت حفظ شود، لازم نیست.
«ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون».
⁉️در ۷ سال سوم اسلام می گوید؛ بچه ها وزیرند. وزیر به معنی مشاور نیست. وزیر از وزر می آید یعنی باید برروی دوش او کار گذاشت.مشغولش کرد. حتی وزارت هم که می گویند یعنی رییس جمهور خیلی از کارها را به دوش او می گذارد. وزیر، مشاور نیست که در هیئت دولت مشورت دهد. وزیر به این معناست که یک باری را رئیس جمهور بر دوش او می گذارد. اسلام هم همین را می گوید که در
⁉️هفت سال اول و دوم باید شخصیت کودک را باز سازی و آماده کرد و در دوره سوم به او کار سپرد. ولی ما متاسفانه در این زمان او را رها می کنیم. می بینیم نوجوان ۱۶-۱۷ ساله آخر شب در برخی از پارک ها قلیان می کشد!!
https://t.me/ginjkod
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
✅ تبرک علامه طباطبایی به در و دیوار مجلس روضه حضرت زهرا(سلام الله علیها)
🍃حجت الاسلام پناهیان:
حاج آقا صدیقی ماجرایی را به بنده میفرمودند. اینطور که به یاد میآورم حضرت آیت الله صدیقی این داستان را به من میفرمودند اگر از خود ایشان سؤال کنید برای شما و دوستان دیگر که اهل مسجد هستید زیباتر تعریف میکنند. یک مجلس روضه برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) در قم برقرار میشد. ایشان فرمودند: من در آن خانهای که این روضه برقرار میشد رفتهام. همسایگی حضرت علّامه طباطبایی بود. علّامه هم برای روضه به آنجا میرفت. هر بار که میرفت نزدیک در مینشست. به او میگفتند آقای علّامه بفرمایید بالا بنشینید.ایشان میفرمود: خیر، من همینجا مینشینم و مختصر حضور خود را در آن جلسه برقرار میکرد.
🔸یک سال علّامه وارد این مجلس میشود. آن محفل سیاهکوب شده بود منتها بعضی از در و دیوارها عوض شده بود. ایشان میگویند: بنّایی کردید؟ میگویند بله، دو تا از این دیوارها را عقب بردیم جا بزرگتر بشود. ایشان میفرماید از دیوارهای سالهای قبل چیزی مانده یا همه را عوض کردید؟ میگویند پشت جایگاه روضهخوان از دیوار سالهای قبل است. علّامه طباطبایی، فیلسوف است، عوام نیست. میگوید امکان دارد من آنجا بنشینم؟ میگویند حاج آقا ما که هر سال میگوییم شما بفرمایید بالای جلسه بنشینید امّا شما قبول نمیکردید. پیرمرد دست او را میگیرد و او را بالای جلسه میبرد.
از او میپرسند چرا بالای جلسه رفتید؟
فرمود: به آن دیوارها نالهی یا زهرا خورده است، این نور را در خود حفظ کرده است!
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
برگزاری هفدهمین دوره تربیت مربی و اولین کارگاه روش تدریس تجوید سطح یک به مدت پنج روز با حضور استاد برجسته کشوری حجت الاسلام و المسلمین علی حبیبی از شهر مقدس قم و با حضور ۳۵ نفر از مربیان و قرآن آموزان موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها) #واحد_گرگان
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#جمعه_های_مهدوی
ما از قدیم در بِدَر فاطمیه ایم
پرچم بدست پشت در فاطمیه ایم
تا روز حشر سینه زن مادر حسن
مثل حسین خون جگر فاطمیه ایم
با آل مصطفی ز ازل همنوا شدیم
پس تا ابد پیامبر فاطمیه ایم
از فاطمیه رزق محرم بما رسد
زینب مآب همسفر فاطمیه ایم
این آزمایشی است برای ولائیان
یعنی قبول در اثر فاطمیه ایم
همراه با تمام امامان و رهبران
شیعه ! بگو که مفتخر فاطمیه ایم
با خطبه های فاطمه بیگانه نیستیم
حلقه بگوش ، پشت سر فاطمیه ایم
تنها نه فاطمه است که پهلو شکسته شد
ما اهل درد خم کمر فاطمیه ایم
یک ثلث از سلالۀ سادات کشته شد
ما پیروان گل پسر فاطمیه ایم
او یک نهال کاشت به پشت در حرم
ما شاخه های آن ثمر فاطمیه ایم
او یک تنه برای ولایت قیام کرد
ما صد سپاه هم نظر فاطمیه ایم
ما جان نثارهای علمدار حیدریم
میثاقهای معتبر فاطمیه ایم
بد سیرتانِ پست بدانند در ظهور
ما پیشتاز هر ظفر فاطمیه ایم
زهرا سپر برای امام زمان خود
ما بر امام خودسپر فاطمیه ایم
⚫آجرک الله یا صاحب الزمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🍃◾#اَلَّلهُمـّ_عجِّل_لِوَلیِڪ_َالفَرَج🍃◾
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
#جمعه_های_مهدوی
#سبک_زندگی_مهدوی
💠رعایت حقوق دیگران
✍ بسیاری از تنش ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل آن است که افراد جامعه به وظیفه خود در مقابل دیگران آشنا نیستند و یا وظیفه خود را می دانند، ولی به آن عمل نمی کنند. گاهی هم در یک رابطه دو طرفه، تنها یک طرف به وظیفه اش عمل می کند و طرف مقابل نسبت به وظایفش بی تعهد است.
🌷امام صادق ( علیه السلام) می فرمایند: «آسانترین و کمترین حقوق آن است که آنچه برای خودت دوست داری، برای او هم دوست بداری و آنچه برای خودت نمی پسندی، برای او هم نپسندی»
🔺 منتظری که نمی تواند حقوق دیگران را رعایت کند، چگونه می تواند حقوقی که امام زمانش بر او دارد را رعایت کند؟
📚 الخصال، ج٣، ص۳۵۰
اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان
🍃◾#اَلَّلهُمـّ_عجِّل_لِوَلیِڪ_َالفَرَج🍃◾
┏━━━━━━━━🍀🌹🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🌹🍀━━━━━━━━┛
🍃﷽؛
شهادت جانسوز و مظلومانه جدّه بزرگوار سادات، مادر عالمین، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها خدمت امام عصر ارواحنا فداه و نائب المهدی و همه شیعیان ، خصوصا عزیزان حاضر در کانال تسلیت عرض میکنیم.
⚫آجرک الله یا صاحب الزمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🍃#اَلَّلهُمـّ_عجِّل_لِوَلیِڪ_َالفَرَج🍃
┏━━━━━━🍀🏴🍃━┓
👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇
⛶سروش:
☘ @karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┗━🍃🏴🍀━━━━━━┛